Data: 2014-04-06 11:16:57 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata | |
PeJot wrote:
Czołem. Drążę dalej temat tarczówek dla syna. Czy ktoś, najlepiej z Mam BB7 z przodu od 2010, od 2011 używany dzień w dzień. Jedno warto wiedzieć - aby naprawdę wykorzystać możliwości tego zacisku, trzeba mieć nieściśliwy pancerz hamulcowy (np. Jagwire Ripcord lub podobny Clarks z metra). Linka specjalnie nie robi, ale pancerz już tak - sprawdzone. Aktualny odcinek Ripcorda pamięta rok 2010 i nie miałem potrzeby go wymieniać. BB7 po ok. 3,5 zimach, czyli trochę spóźnionym serwisie w skrajnym przypadku wygląda tak: http://kjk.mydevil.net/tmp/bb7-2010-2013.12.26.jpg http://kjk.mydevil.net/tmp/bb7-serwis1-srodek.jpg http://kjk.mydevil.net/tmp/bb7-serwis1.jpg Działa jak nowy. Fakt, że serwis był odrobinę czasochłonny, ale nic mnie nie kosztował oprócz kulek (jak w sterach), smaru itp. Trudno mi uwierzyć, że jakiś zacisk hydrauliczny by to przetrwał bez wymiany różnych specjalnych części. Chwilowo mam też BR-M445 (rocznik 2011) w fabrycznej konfiguracji shimano (klocki organiczne, tarcza 180) i w porównaniu do BB7 (metaliczne, 185/180) jest mocno przeciętny. Do zastąpienia BB7 jak tylko "się skończy". Klamki już czekają ;-) (SD7). -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-06 12:03:59 | |
Autor: PeJot | |
BB7 kontra reszta ¶wiata | |
W dniu 2014-04-06 11:16, Krzy¶ Cierpiêtnik pisze:
Mam BB7 z przodu od 2010, od 2011 u¿ywany dzieñ w dzieñ. Jedno warto A nie jest to kwestia odpowiedniego zarobienia koñcówek pancerza ? Trudno mi uwierzyæ, ¿e jaki¶ zacisk hydrauliczny by to przetrwa³ bez THX za g³os w dyskusji. Chwilowo mam te¿ BR-M445 (rocznik 2011) w fabrycznej konfiguracji Tu jest kolejna kwestia sporna: jako¶ nie wierzê ¿eby BB7 wspó³pracowa³ dobrze z *ka¿d±* klamk±, i nie widzê szans/ nie mam ochoty na eksperymentowanie na *nie swoim* rowerze. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2014-04-06 13:16:20 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata | |
PeJot wrote:
W dniu 2014-04-06 11:16, Krzyś Cierpiętnik pisze: Nie, bez wątpienia jest to kwestia (nie)ściśliwości pancerza. Typowe pancerze hamulcowe mają budową spiralną (wytrzymałość), ale przez to zamiast ściskać tarczę ściskasz pancerz. Nieściśliwy pancerz jest zbudowany z prętów wzdłużnych (jak przerzutkowy) i wzmacniającego oplotu. Z mechanicznym hamulcem tarczowym, podczas silnego hamowania różnica jest _bardzo_ wyraźna. Chwilowo mam też BR-M445 (rocznik 2011) w fabrycznej konfiguracji Górskie BB7 będzie współpracować bez problemu z każdą klamką o uciągu v-kowym, o ile klamka nie będzie się wyginać albo będzie z plastiku... Pewne różnice mogą być, w końcu klamki nie są identyczne, ale raczej nie takie, żeby hamulec źle działał. Wspomniana klamka SD7 (Speed Dial 7) ma taki dodatkowy bajer jak regulacja uciągu (zwany też regulacją modulacji), ale o ile jest to rzecz miła, to nie jest konieczna. Choć znam BB7 z klamkami SD7, to na co dzień z powodzeniem używam klamek szosowych (!) o uciągu v-kowym, czyli Tektro RL520: http://sn.im/28s2n02 -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-06 10:40:34 | |
Autor: Rowerex | |
BB7 kontra reszta ¶wiata | |
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 12:16:20 UTC+1 u¿ytkownik Krzy¶ Cierpiêtnik napisa³:
Nie¶ci¶liwy pancerz jest A nieprawda :) Nie¶ci¶liwy pancerz to rurka aluminiowa, wzglêdnie miedziana. Swego czasu chyba Avid co¶ takiego mia³ w ofercie na przód - prosta rurka aluminiowa i ma³y kawa³eczek pancerza, co by móc wyprowadziæ linkê z klamki. Ale rurkê mo¿na wygi±æ, zw³aszcza miedzian±, do ¶rodka wk³ad wyd³ubany ze zwyk³ego pancerza i powinno dzia³aæ lepiej ni¿ cokolwiek innego. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2014-04-06 21:33:43 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata | |
Rowerex wrote:
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 12:16:20 UTC+1 użytkownik Krzyś Nie popadajmy w skrajności ;) -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-06 13:09:55 | |
Autor: Rowerex | |
BB7 kontra reszta ¶wiata | |
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 20:33:43 UTC+1 u¿ytkownik Krzy¶ Cierpiêtnik napisa³:
Rowerex wrote: A tam skrajno¶ci ;) To siê nazywa³o Avid Full Metal Jacket: http://www.jehlebikes.de/avid-bremszug-set-full-metal-jacket-scheibenbremsen.html i ¿adna filozofia - ot rurka z wk³adem http://www.comparestoreprices.co.uk/cycling/avid-full-metal-jacket-tubes-pack-of-10.asp Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2014-04-06 13:55:39 | |
Autor: PeJot | |
BB7 kontra reszta ¶wiata | |
W dniu 2014-04-06 13:16, Krzy¶ Cierpiêtnik pisze:
A nie jest to kwestia odpowiedniego zarobienia koñcówek pancerza ? Znaczy siê ¿e przy v-kach ta przypad³o¶æ nie ma znaczenia, albo inaczej - wiêksze znaczenie ma sztywno¶æ piwotów. Tu jest kolejna kwestia sporna: jako¶ nie wierzê ¿eby BB7 Tak¿e z klamk± z serwo wave? Poza tym rozchodzi siê o niuanse typu BB7 z klamk± A dzia³a przeciêtnie, a z klamk± B lepiej itd. Przypominam, ¿e hydrauliczne deore s± *w komplecie* z klamk± w zbli¿onej cenie co zacisk BB7. No i Jagwire Ripcord te¿ za darmo nie daj± :> A w³a¶ciwie to musi byæ jaka¶ technologia hi-tech, skoro nie da siê kupiæ na metry. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2014-04-06 14:23:48 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata | |
PeJot wrote:
W dniu 2014-04-06 13:16, Krzyś Cierpiętnik pisze: Nie wiem, sprawdź :-) No i Jagwire Ripcord też za darmo nie dają :> A właściwie to musi być Może gdzieś tam w dobrym sklepie się da, ale nie widziałem. Na metry można kupić Clarska, np. tutaj: http://u.42.pl/2SZD Nie sprawdzałem, ale teoretycznie powinien się sprawdzić (gdybym teraz potrzebował, to bym go kupił). -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-06 20:22:33 | |
Autor: PeJot | |
BB7 kontra reszta ¶wiata | |
W dniu 2014-04-06 14:23, Krzy¶ Cierpiêtnik pisze:
Górskie BB7 bêdzie wspó³pracowaæ bez problemu z ka¿d± klamk± o uci±gu No w³a¶nie stosunek ceny BB7 w stosunku do Deore odbiera mi ochotê do eksperymentowania. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem -- - Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-04-11 02:45:12 | |
Autor: Michał Zorik | |
BB7 kontra reszta świata | |
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:
Choć znam BB7 z klamkami SD7, to na co dzień z powodzeniem używam klamek A ja z pytaniami (podczepiając się pod wątek) odnośnie błotników na powyższym zdjęciu. Widzę, że są to SKS Longboard. Występują one tylko w szerokości 45mm. Jakiej szerokości masz oponę i czy szerokość błotnika jest do niej wystarczająca? Zastanawiam się nad zakupem błotników SKS Bluemels. Występują one w szerokościach 45 i 53mm. Zazwyczaj używam opon 700x40c i do nich chciałbym dobrać szerokość błotnika. No i nie wiem czy te 2,5mm zapasu na boki w przypadku 45mm to nie za mało? Czy długość przedniego błotnika (chlapacz schodzi dość nisko) nie przeszkadza Ci np. w zjeżdżaniu z krawężników? Michał Zorik |
|
Data: 2014-04-11 08:39:20 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata | |
Michał Zorik wrote:
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości: Szerokość tych opon to ok. 31-32 mm. W przypadku gładkich opon błotnik 45 mm to aż nadto, ale w okresie zimowym zakładam z przodu oponę przełajową (32 mm i trochę bieżnika) i wtedy jest akurat. Z tym, że nadto to sprawdzone, bo miałem Bluemelsy 42 mm. Niestety nie ma wyboru Longboardów. Zastanawiam się nad zakupem błotników SKS Bluemels. Występują one w Za mało. Rozsądną wielkością marginesu wydaje się 10 mm (po 5 mm na stronę), a trochę więcej też nie zaszkodzi, zwłaszcza jeśli opona ma jakiś "wystający" bieżnik. Czy długość przedniego błotnika (chlapacz schodzi dość nisko) nie Nie przeszkadza. Longboardy mają w zestawie dwa "długie" chlapacze. Przedni od razu zmieniłem na krótki, bo _wydawało_ mi się, że faktycznie by haczył. Bluemelsy są krótsze, zwłaszcza przedni. Tam zamontowanie długiego chlapacza jest jak najbardziej wskazane i nie ma szans, żeby sprawiał problem - błotnik kończy się mniej więcej na wysokości środka koła. SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do Bluemelsów, ale niestety tego nie robi. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-15 19:39:56 | |
Autor: Michał Zorik | |
BB7 kontra reszta świata | |
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:
Zastanawiam się nad zakupem błotników SKS Bluemels. Występują one w Ok, dzięki. To muszę brać te 53mm, chociaż zawsze jeżdżę na gładkich oponach. Czy długość przedniego błotnika (chlapacz schodzi dość nisko) nie A na zdjęciu który jest? Bluemelsy są krótsze, zwłaszcza przedni. Tam zamontowanie długiego Osobiście wolałbym Longboardy, ale jeden zbyt wąski rozmiar je wyklucza. SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do Bluemelsów, Myślałem, że dają. Na wielu zdjęciach w sklepach internetowych Blumelsy są pokazywane właśnie z długimi chlapaczami. Michał Zorik |
|
Data: 2014-04-15 21:27:08 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: | |
Michał Zorik wrote:
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości: Z przodu - (symbolicznie) krótki. Krótki: http://u.42.pl/2TfV Długi: http://u.42.pl/2TfW SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do Bluemelsów, Osobiście się nie spotkałem, ale teraz widzę, że Wg fotki na stronie SKS Bluemelsy matowe mają chlapacze, a zwykłe nie. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-15 22:25:19 | |
Autor: Michał Zorik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: błotniki) | |
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:
Nie przeszkadza. Longboardy mają w zestawie dwa "długie" http://sn.im/28s2n02 Na powyższym zdjęciu z przodu jest więc chyba długi. Michał Zorik |
|
Data: 2014-04-16 00:01:24 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: | |
Michał Zorik wrote:
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości: Nie, jest krótki. Długi kolidowałby z tamtą kretowiną, serio :) -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-15 22:29:44 | |
Autor: Michał Zorik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: błotniki) | |
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:
http://sn.im/28s2n02 Jeszcze jedno - z którego roku jest ta korba? Obecnie korba FC-S500, czyli Alfine jest łudząco podobna: http://www.pedersen-bike.dk/images/ped2014a.jpg http://media1.roseversand.de/product/1850/1/9/1952232_1.epurtltddz.jpg Michał Zorik |
|
Data: 2014-04-16 00:19:35 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: | |
Michał Zorik wrote:
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości: Niedokładnie oglądasz to zdjęcie ;) W większym rozmiarze wyraźnie widać, że jest to korba 105, konkretnie FC-5600, która się jedynie upodobniła do Alfine przez zakoszenie jej (bardzo fajnej) metalowej osłony. Alfine wywaliłem na półkę, bo jest 200g cięższa. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-04-16 03:30:46 | |
Autor: Michał Zorik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: błotniki) | |
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:
Niedokładnie oglądasz to zdjęcie ;) W większym rozmiarze wyraźnie widać, To, że to jest 105-ka zauważyłem natychmiast. Ale za diabła jest nie do odróżnienia od Alfine. Właśnie przez ten chainring. Myślałem, że obecna Alfine bierze swój początek od 105-ki :) Przyjrzałem się też temu błotnikowi. Tak, w pełnej rozdzielczości już widzę, że to ten krótki. Zmyłka optyczna spowodowana była tą linią w zielonym kółku ;) http://www.image-share.com/upload/2516/296.jpg Michał Zorik |
|
Data: 2014-04-17 19:31:08 | |
Autor: Michał Zorik | |
BB7 kontra reszta świata (OT: błotniki) | |
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:
SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do Bluemelsów, Zadzwoniłem do kilku sklepów. Z Blumelsami matowymi są sprzedawane długie chlapacze. Michał Zorik |