BB7 kontra reszta ¶wiata

Data: 2014-04-05 16:21:21
Autor: PeJot
BB7 kontra reszta ¶wiata
Czołem. Dr±żę dalej temat tarczówek dla syna. Czy kto¶, najlepiej z własnego do¶wiadczenia potrafi porównać Avid BB7 i który¶, zbliżony cenowo model Shimano ale hydrauliczny ? W cenie zacisku BB7 występuje Shimano Deore z klamk±, gotowy do użytku. Wiem, że serwis BB7 jest prosty, z drugiej strony zaprzyjaĽniony serwis twierdzi że przy współczesnych hydraulikach Deore też niewiele trzeba robić.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-04-05 17:16:38
Autor: Remigiusz Zukowski
BB7 kontra reszta ¶wiata
W dniu 2014-04-05 16:21, PeJot pisze:
Czołem. Dr±żę dalej temat tarczówek dla syna. Czy kto¶, najlepiej z
własnego do¶wiadczenia potrafi porównać Avid BB7 i który¶, zbliżony
cenowo model Shimano ale hydrauliczny ?

Podam trochę inne porównanie, na tyle mam BB7, na przodzie hydrauliczne Juicy Seven. Różnica jak± istotnie wyczuwam to to, że Juicy ma jakby więcej po¶rednich stanów hamowania a sznurkowe BB7 jakby mniej. Płynnie cisn±c coraz mocniej za klamkę sznurkowego BB7 wyczuwam, że hamowanie nie jest płynnie coraz to mocniejsze tylko s± takie "schodki". Juicy Seven tego nie ma, płynnie cisnę i płynnie zmienia się siła hamowania. To się chyba nazywa modulacja.
Przy mocnym hamowaniu klamka hydraulika cofa się odrobinę bardziej niż sznurkowego, czyżby się linka mniej się rozci±gała niż się przewody hydrauliczne rozszerzaj±? Albo mam już jakie¶ powietrze w hydrauliku.
Sznurkowy BB7 ma fajny ficzer "hamulec ręczny". Wystarczy dyskretnie się schylić i dokręcić do oporu gałkę od wstępnego docisku zewnętrznego klocka, trwa to kilka sekund i nikt nie zauważy. Koło jest wtedy zablokowane, stosuję to w sytuacji gdy zostawiam rower na krótko jak to się mówi "na oku". Nie ma szans żeby kto¶ nim odjechał, chyba żeby posiadł umiejętno¶ć jeżdżenia na przednim niezablokowanym kole szybciej niż ja potrafię biec.
Upierdliwo¶ć dbania o odpowiedni dystans w sznurkowym BB7 jest grubo przesadzona, robię to max dwa razy w roku jak mi co¶ zaczyna zanadto ocierać.
Jeżdżę po górach cały rok, mocno katuję siebie i rower, ten zestaw mam od trzech lat i nie zamierzam nic zmieniać. Raz tylko go¶cinnie usiadłem na czyim¶ rowerze z nieznanymi mi hydraulikami Shimano i jedyna różnica jak± zauważyłem to twardsze klamki.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2014-04-06 11:16:57
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata
PeJot wrote:

Czołem. Drążę dalej temat tarczówek dla syna. Czy ktoś, najlepiej z
własnego doświadczenia potrafi porównać Avid BB7 i któryś, zbliżony
cenowo model Shimano ale hydrauliczny ? W cenie zacisku BB7 występuje
Shimano Deore z klamkÄ…, gotowy do uĹĽytku. Wiem, ĹĽe serwis BB7 jest
prosty, z drugiej strony zaprzyjaĹşniony serwis twierdzi ĹĽe przy
współczesnych hydraulikach Deore też niewiele trzeba robić.

Mam BB7 z przodu od 2010, od 2011 używany dzień w dzień. Jedno warto
wiedzieć - aby naprawdę wykorzystać możliwości tego zacisku, trzeba
mieć nieściśliwy pancerz hamulcowy (np. Jagwire Ripcord lub podobny
Clarks z metra). Linka specjalnie nie robi, ale pancerz już tak -
sprawdzone. Aktualny odcinek Ripcorda pamięta rok 2010 i nie miałem
potrzeby go wymieniać.

BB7 po ok. 3,5 zimach, czyli trochę spóźnionym serwisie w skrajnym
przypadku wyglÄ…da tak:

http://kjk.mydevil.net/tmp/bb7-2010-2013.12.26.jpg
http://kjk.mydevil.net/tmp/bb7-serwis1-srodek.jpg
http://kjk.mydevil.net/tmp/bb7-serwis1.jpg

Działa jak nowy. Fakt, że serwis był odrobinę czasochłonny, ale nic mnie
nie kosztował oprócz kulek (jak w sterach), smaru itp.

Trudno mi uwierzyć, że jakiś zacisk hydrauliczny by to przetrwał bez
wymiany różnych specjalnych części.

Chwilowo mam teĹĽ BR-M445 (rocznik 2011) w fabrycznej konfiguracji
shimano (klocki organiczne, tarcza 180) i w porĂłwnaniu do BB7
(metaliczne, 185/180) jest mocno przeciętny. Do zastąpienia BB7 jak
tylko "się skończy". Klamki już czekają ;-) (SD7).

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-06 12:03:59
Autor: PeJot
BB7 kontra reszta ¶wiata
W dniu 2014-04-06 11:16, Krzy¶ Cierpiętnik pisze:

Mam BB7 z przodu od 2010, od 2011 używany dzień w dzień. Jedno warto
wiedzieć - aby naprawdę wykorzystać możliwo¶ci tego zacisku, trzeba
mieć nie¶ci¶liwy pancerz hamulcowy (np. Jagwire Ripcord lub podobny
Clarks z metra).

A nie jest to kwestia odpowiedniego zarobienia końcówek pancerza ?

Trudno mi uwierzyć, że jaki¶ zacisk hydrauliczny by to przetrwał bez
wymiany różnych specjalnych czę¶ci.

THX za głos  w dyskusji.

Chwilowo mam też BR-M445 (rocznik 2011) w fabrycznej konfiguracji
shimano (klocki organiczne, tarcza 180) i w porównaniu do BB7
(metaliczne, 185/180) jest mocno przeciętny. Do zast±pienia BB7 jak
tylko "się skończy". Klamki już czekaj± ;-) (SD7).

Tu jest kolejna kwestia sporna: jako¶ nie wierzę żeby BB7 współpracował dobrze z *każd±* klamk±, i nie widzę szans/ nie mam ochoty na eksperymentowanie na *nie swoim* rowerze.

Data: 2014-04-06 13:16:20
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata
PeJot wrote:
W dniu 2014-04-06 11:16, Krzyś Cierpiętnik pisze:

[...]

Nie, bez wątpienia jest to kwestia (nie)ściśliwości pancerza. Typowe
pancerze hamulcowe mają budową spiralną (wytrzymałość), ale przez to
zamiast ściskać tarczę ściskasz pancerz. Nieściśliwy pancerz jest
zbudowany z prętów wzdłużnych (jak przerzutkowy) i wzmacniającego
oplotu. Z mechanicznym hamulcem tarczowym, podczas silnego hamowania
różnica jest _bardzo_ wyraźna.

[...]

Tu jest kolejna kwestia sporna: jakoĹ› nie wierzÄ™ ĹĽeby BB7
współpracował dobrze z *każdą* klamką, i nie widzę szans/ nie mam
ochoty na eksperymentowanie na *nie swoim* rowerze.

Górskie BB7 będzie współpracować bez problemu z każdą klamką o uciągu
v-kowym, o ile klamka nie będzie się wyginać albo będzie z
plastiku... Pewne różnice mogą być, w końcu klamki nie są identyczne,
ale raczej nie takie, żeby hamulec źle działał.

Wspomniana klamka SD7 (Speed Dial 7) ma taki dodatkowy bajer jak
regulacja uciągu (zwany też regulacją modulacji), ale o ile jest to
rzecz miła, to nie jest konieczna.

Choć znam BB7 z klamkami SD7, to na co dzień z powodzeniem używam klamek
szosowych (!) o uciÄ…gu v-kowym, czyli Tektro RL520:

http://sn.im/28s2n02

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-06 10:40:34
Autor: Rowerex
BB7 kontra reszta ¶wiata
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 12:16:20 UTC+1 użytkownik Krzy¶ Cierpiętnik napisał:

Nie¶ci¶liwy pancerz jest

zbudowany z prętów wzdłużnych (jak przerzutkowy) i wzmacniaj±cego

oplotu.

A nieprawda :) Nie¶ci¶liwy pancerz to rurka aluminiowa, względnie miedziana.
 Swego czasu chyba Avid co¶ takiego miał w ofercie na przód - prosta rurka
 aluminiowa i  mały kawałeczek pancerza, co by móc wyprowadzić linkę z klamki.
 Ale rurkę można wygi±ć, zwłaszcza miedzian±, do ¶rodka wkład wydłubany ze
 zwykłego pancerza i powinno działać lepiej niż cokolwiek innego.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-06 21:33:43
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata
Rowerex wrote:
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 12:16:20 UTC+1 uĹĽytkownik KrzyĹ›
Cierpiętnik napisał:

Nieściśliwy pancerz jest zbudowany z prętów wzdłużnych (jak
przerzutkowy) i wzmacniajÄ…cego oplotu.

A nieprawda :) Nieściśliwy pancerz to rurka aluminiowa, względnie
miedziana.  Swego czasu chyba Avid coĹ› takiego miaĹ‚ w ofercie na przĂłd
- prosta rurka aluminiowa i mały kawałeczek pancerza, co by móc
wyprowadzić linkÄ™ z klamki.  Ale rurkÄ™ moĹĽna wygiąć, zwĹ‚aszcza
miedzianą, do środka wkład wydłubany ze zwykłego pancerza i powinno
działać lepiej niż cokolwiek innego.

Nie popadajmy w skrajności ;)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-06 13:09:55
Autor: Rowerex
BB7 kontra reszta ¶wiata
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 20:33:43 UTC+1 użytkownik Krzy¶ Cierpiętnik napisał:
Rowerex wrote:

> [...]

> wyprowadzić linkę z klamki.  Ale rurkę można wygi±ć, zwłaszcza

> miedzian±, do ¶rodka wkład wydłubany ze zwykłego pancerza i powinno

Nie popadajmy w skrajno¶ci ;)

A tam skrajno¶ci ;)

To się nazywało Avid Full Metal Jacket:

http://www.jehlebikes.de/avid-bremszug-set-full-metal-jacket-scheibenbremsen.html

i żadna filozofia - ot rurka z wkładem

http://www.comparestoreprices.co.uk/cycling/avid-full-metal-jacket-tubes-pack-of-10.asp

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-06 13:55:39
Autor: PeJot
BB7 kontra reszta ¶wiata
W dniu 2014-04-06 13:16, Krzy¶ Cierpiętnik pisze:

A nie jest to kwestia odpowiedniego zarobienia końcówek pancerza ?

Nie, bez w±tpienia jest to kwestia (nie)¶ci¶liwo¶ci pancerza. Typowe
pancerze hamulcowe maj± budow± spiraln± (wytrzymało¶ć), ale przez to
zamiast ¶ciskać tarczę ¶ciskasz pancerz.

Znaczy się że przy v-kach ta przypadło¶ć nie ma znaczenia, albo inaczej - większe znaczenie ma sztywno¶ć piwotów.

Tu jest kolejna kwestia sporna: jako¶ nie wierzę żeby BB7
współpracował dobrze z *każd±* klamk±, i nie widzę szans/ nie mam
ochoty na eksperymentowanie na *nie swoim* rowerze.

Górskie BB7 będzie współpracować bez problemu z każd± klamk± o uci±gu
v-kowym, o ile klamka nie będzie się wyginać albo będzie z
plastiku...

Także z klamk± z serwo wave? Poza tym rozchodzi się o niuanse typu BB7 z klamk± A działa przeciętnie, a z klamk± B lepiej itd. Przypominam, że hydrauliczne deore s± *w komplecie* z klamk± w zbliżonej cenie co zacisk BB7. No i Jagwire Ripcord też za darmo nie daj± :> A wła¶ciwie to musi być jaka¶ technologia hi-tech, skoro nie da się kupić na metry.

Data: 2014-04-06 14:23:48
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata
PeJot wrote:
W dniu 2014-04-06 13:16, Krzyś Cierpiętnik pisze:

Górskie BB7 będzie współpracować bez problemu z każdą klamką o uciągu
v-kowym, o ile klamka nie będzie się wyginać albo będzie z
plastiku...

TakĹĽe z klamkÄ… z serwo wave? Poza tym rozchodzi siÄ™ o niuanse typu BB7
z klamką A działa przeciętnie, a z klamką B lepiej itd.

Nie wiem, sprawdĹş :-)

No i Jagwire Ripcord też za darmo nie dają :> A właściwie to musi być
jakaś technologia hi-tech, skoro nie da się kupić na metry.

Może gdzieś tam w dobrym sklepie się da, ale nie widziałem. Na metry
można kupić Clarska, np. tutaj:

http://u.42.pl/2SZD

Nie sprawdzałem, ale teoretycznie powinien się sprawdzić (gdybym teraz
potrzebował, to bym go kupił).

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-06 20:22:33
Autor: PeJot
BB7 kontra reszta ¶wiata
W dniu 2014-04-06 14:23, Krzy¶ Cierpiętnik pisze:

[...]

Nie wiem, sprawdĽ :-)

No wła¶nie stosunek ceny BB7 w stosunku do Deore odbiera mi ochotę do eksperymentowania.

Data: 2014-04-11 02:45:12
Autor: Michał Zorik
BB7 kontra reszta świata
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:

Choć znam BB7 z klamkami SD7, to na co dzień z powodzeniem używam klamek
szosowych (!) o uciÄ…gu v-kowym, czyli Tektro RL520:

http://sn.im/28s2n02

A ja z pytaniami (podczepiając się pod wątek) odnośnie błotników na powyższym zdjęciu. Widzę, że są to SKS Longboard. Występują one tylko w szerokości 45mm. Jakiej szerokości masz oponę i czy szerokość błotnika jest do niej wystarczająca?

Zastanawiam się nad zakupem błotników SKS Bluemels. Występują one w szerokościach 45 i 53mm. Zazwyczaj używam opon 700x40c i do nich chciałbym dobrać szerokość błotnika. No i nie wiem czy te 2,5mm zapasu na boki w przypadku 45mm to nie za mało?

Czy długość przedniego błotnika (chlapacz schodzi dość nisko)
nie przeszkadza Ci np. w zjeżdżaniu z krawężników?

Michał Zorik

Data: 2014-04-11 08:39:20
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata
Michał Zorik wrote:
[...]

Szerokość tych opon to ok. 31-32 mm. W przypadku gładkich opon błotnik
45 mm to aż nadto, ale w okresie zimowym zakładam z przodu
oponę przełajową (32 mm i trochę bieżnika) i wtedy jest akurat.

Z tym, że nadto to sprawdzone, bo miałem Bluemelsy 42 mm. Niestety nie
ma wyboru LongboardĂłw.

[...]

Za mało. Rozsądną wielkością marginesu wydaje się 10 mm (po 5 mm na
stronę), a trochę więcej też nie zaszkodzi, zwłaszcza jeśli opona ma
jakiś "wystający" bieżnik.

Czy długość przedniego błotnika (chlapacz schodzi dość nisko) nie
przeszkadza Ci np. w zjeżdżaniu z krawężników?

Nie przeszkadza. Longboardy mają w zestawie dwa "długie"
chlapacze. Przedni od razu zmieniłem na krótki, bo _wydawało_ mi się, że
faktycznie by haczył. Bluemelsy są krótsze, zwłaszcza przedni. Tam
zamontowanie długiego chlapacza jest jak najbardziej wskazane i nie ma
szans, żeby sprawiał problem - błotnik kończy się mniej więcej na
wysokości środka koła. SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do
BluemelsĂłw, ale niestety tego nie robi.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-15 19:39:56
Autor: Michał Zorik
BB7 kontra reszta świata
[...]

jakiĹ› "wystajÄ…cy" bieĹĽnik.

Ok, dzięki. To muszę brać te 53mm, chociaż zawsze jeżdżę na gładkich oponach.

[...]

A na zdjęciu który jest?

Bluemelsy są krótsze, zwłaszcza przedni. Tam zamontowanie długiego
chlapacza jest jak najbardziej wskazane i nie ma szans, żeby sprawiał
problem - błotnik kończy się mniej więcej na wysokości środka koła.

Osobiście wolałbym Longboardy, ale jeden zbyt wąski rozmiar je wyklucza.

SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do Bluemelsów,
ale niestety tego nie robi.

Myślałem, że dają. Na wielu zdjęciach w sklepach internetowych Blumelsy są pokazywane właśnie z długimi chlapaczami.

Michał Zorik

Data: 2014-04-15 21:27:08
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata (OT:
Michał Zorik wrote:
[...]

Z przodu - (symbolicznie) krĂłtki.

KrĂłtki: http://u.42.pl/2TfV
DĹ‚ugi: http://u.42.pl/2TfW

SKS _powinno_ dawać długi chlapacz w zestawie do Bluemelsów,
ale niestety tego nie robi.

Myślałem, że dają. Na wielu zdjęciach w sklepach internetowych
Blumelsy są pokazywane właśnie z długimi chlapaczami.

Osobiście się nie spotkałem, ale teraz widzę, że Wg fotki na stronie SKS
Bluemelsy matowe mają chlapacze, a zwykłe nie.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-15 22:25:19
Autor: Michał Zorik
BB7 kontra reszta świata (OT: błotniki)
[...]

Na powyższym zdjęciu z przodu jest więc chyba długi.

Michał Zorik

Data: 2014-04-16 00:01:24
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata (OT:
Michał Zorik wrote:
[...]

Nie, jest krótki. Długi kolidowałby z tamtą kretowiną, serio :)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-15 22:29:44
Autor: Michał Zorik
BB7 kontra reszta świata (OT: błotniki)
Krzyś Cierpiętnik napisał w wiadomości:

http://sn.im/28s2n02

Jeszcze jedno - z ktĂłrego roku jest ta korba?
Obecnie korba FC-S500, czyli Alfine jest Ĺ‚udzÄ…co podobna:
http://www.pedersen-bike.dk/images/ped2014a.jpg
http://media1.roseversand.de/product/1850/1/9/1952232_1.epurtltddz.jpg

Michał Zorik

Data: 2014-04-16 00:19:35
Autor: Krzyś Cierpiętnik
BB7 kontra reszta świata (OT:
Michał Zorik wrote:
[...]

Niedokładnie oglądasz to zdjęcie ;) W większym rozmiarze wyraźnie widać,
że jest to korba 105, konkretnie FC-5600, która się jedynie upodobniła
do Alfine przez zakoszenie jej (bardzo fajnej) metalowej osłony. Alfine
wywaliłem na półkę, bo jest 200g cięższa.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-04-16 03:30:46
Autor: Michał Zorik
[...]

To, że to jest 105-ka zauważyłem natychmiast. Ale za diabła jest nie do odróżnienia od Alfine. Właśnie przez ten chainring. Myślałem, że obecna Alfine bierze swój początek od 105-ki :)

Przyjrzałem się też temu błotnikowi. Tak, w pełnej rozdzielczości już widzę, że to ten krótki. Zmyłka optyczna spowodowana była tą linią w zielonym kółku ;)
http://www.image-share.com/upload/2516/296.jpg

Michał Zorik

Data: 2014-04-17 19:31:08
Autor: Michał Zorik
[...]

Zadzwoniłem do kilku sklepów. Z Blumelsami matowymi są sprzedawane długie chlapacze.

Michał Zorik

BB7 kontra reszta ¶wiata