BB7 - sila hamowania

Data: 2009-05-29 13:35:52
Autor: Remigiusz Zukowski
BB7 - sila hamowania
raviz wrote:
Nadal walkuje temat hamulcow, ciezko dokonac jedynego sluszengo wyboru.
Waham sie miedzy BB7 a SLX.

BB7 kupi艂em wiosn膮 zesz艂ego roku (trafi艂y na prz贸d), t艂uk艂em si臋 du偶o po g贸rach a偶 do zimy, kiedy to zakupi艂em Juicy7 (polecia艂y na prz贸d), za艣 BB7 wyl膮dowa艂 na tyle. Obieca艂em 偶e jak ju偶 troch臋 poje偶d偶臋 to napisz臋 o r贸偶nicy, mia艂em poczeka膰 do jesieni 偶eby mie膰 por贸wnanie po ca艂ym sezonie, ale ju偶 teraz puszcz臋 par臋, 偶e je艣li chodzi o si艂臋 hamowania to BB7 s膮 rewelacyjne, nie ust臋puj膮 w tym Juicy7, hamuj膮 ju偶 od lekkiego doci艣ni臋cia klamki. Z tego co zauwa偶y艂em do chwili obecnej, to r贸偶nice na korzy艣膰 Juicy7 ujawniaj膮 si臋 przy naprawd臋 trudnych zjazdach, w moim przypadku jest to trasa ze szczytu 艢nie偶nika w d贸艂 do schroniska na 艢nie偶niku, potem a偶 do samego Mi臋dzyg贸rza, czerwonym pieszym szlakiem, robi臋 t膮 tras臋 2-3 razy w miesi膮cu od kilku lat. To co odczuwam to znacznie wi臋ksza precyzja hamowania, BB7 ma jakby "mniej po艣rednich stan贸w hamowania" i mniejszy skok klamki. S膮 to jednak r贸偶nice do艣膰 subtelne, poza tym aby by膰 naprawd臋 obiektywnym musia艂bym mie膰 pod r臋k膮 dwa rowery z oboma typami hamulc贸w i wykona膰 zjazd raz na jednym, raz na drugim. Z pracy hamulc贸w pomi臋dzy ty艂em a przodem mog臋 powiedzie膰 tyle, 偶e BB7 przy s艂abym hamowaniu wymaga mniej si艂y na klamce ni偶 Juicy 7, przy solidniejszym r贸偶nica si臋 wyr贸wnuje. Dla przypadku mocnego hamowania nie mam por贸wna艅, gdy偶 wtedy tylne ko艂o si臋 blokuje.
Generalnie jak kogo艣 sta膰 dop艂aci膰 do Juicy7 to prosz臋 bardzo, ale gdyby mia艂y na tym ucierpie膰 inne komponenty to lepiej zosta膰 przy BB7.
I jeszcze jedno, jednym palcem da si臋 zahamowa膰 i do bardzo skutecznie, ale ja u偶ywam dw贸ch, jest to znacznie precyzyjniejsze.

pozdrawiam

Remigiusz 呕ukowski

Data: 2009-05-29 12:43:40
Autor: raviz
BB7 - sila hamowania
I jeszcze jedno, jednym palcem da si臋 zahamowa膰 i do bardzo skutecznie, ale ja u偶ywam dw贸ch, jest to znacznie precyzyjniejsze.

pozdrawiam

Remigiusz 呕ukowski

Dzieki za wyczerpujacy opis. Utwierdziles mnie w tym, ze w moim przypadku rozsadniejszym wyborem jest BB7
Pozdrawiam.....Rafal

BB7 - sila hamowania