BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

Data: 2014-08-06 18:01:59
Autor: Tomasz Chmielewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
http://wyborcza.pl/1,75248,16438226,BFG_wyplacil_klientom_SKOK_Wspolnota_juz_ponad_600.html

Gwarancjami objęte są depozyty do równowartości 100 tys. euro.
Kto trzymał w Kasie nie więcej niż 415 tys. zł, odzyska wszystkie
oszczędności. Taki limit gwarancji przysługuje niezależnie od
liczby rachunkĂłw posiadanych przez deponenta w danym banku lub
SKOK-u. Wszystko fajnie, ale czemu jeszcze nikt nie pokrzykuje "unijni zlodzieje ukradli pieniadze Polakow"?

Przeciez w przypadku upadku bankow na Cyprze rowniez wyplacono 100% srodkow do 100 tys. euro.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com

Data: 2014-08-06 11:41:33
Autor: zarząd komplementariusza
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
wszystko fajnie, dobrze że wypłaty są realizowane
ale mnie interesuje dlaczego ograniczenie akurat do 19 sierpnia, nie można było chociaż do 2 września?

ludzie są na wakacjach, wielu z dala od cywilizacji,
a jak wrócą to akcja zakończona i jedź do Warszawy.

nie można było ustalić dłuższego terminu wypłat w pkobp?

czy jakiś przepis ustawowy narzuca termin wypłat?

Data: 2014-08-07 12:26:07
Autor: J.F.
Użytkownik "zarząd komplementariusza"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:69cb87ed-eac1-401e-adfc-16201e1ab74a@googlegroups.com...
wszystko fajnie, dobrze że wypłaty są realizowane
ale mnie interesuje dlaczego ograniczenie akurat
do 19 sierpnia, nie można było chociaż do 2 września?

Tam napisali 19 wrzesnia.

ludzie są na wakacjach, wielu z dala od cywilizacji,
a jak wrócą to akcja zakończona i jedź do Warszawy.
nie można było ustalić dłuższego terminu wypłat w pkobp?
czy jakiś przepis ustawowy narzuca termin wypłat?

Jeden jest ustawowy - ze BFG musi wyplacic w terminie ... cos 20 dni.
Tzn w sensie ze udostepnic nie dluzej niz  w ciagu 20 dni.
Byc moze jest i inne ograniczenie.

J.

Data: 2014-08-07 05:51:24
Autor: zarząd komplementariusza
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
>do 19 sierpnia, nie mo�na by�o chocia� do 2 wrze�nia?

Tam napisali 19 wrzesnia.

ok, mój błąd - jeśli 19 września, to nie mam żadnych zastrzeżeń

Data: 2014-08-06 18:40:55
Autor: J.F.
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
UĹźytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał
[...]

Bo tu mamy modelową sytuacje - miedzybankowy fundusz realizuje wyplaty, do ktorej zostal powolany.
Niewielka liczba, niewielka kwota i malo znany "bank", i prawdopodobnie klienci i zarzad polski, wiec jak cos krzyczec, to "Polacy ukradli pieniadze Polakow" :-)

Na Cyprze udzial obcokrajowcow spory.

A tak swoja droga, nie potafie sie doszukac liczb - ale ten SKOK powinien miec jakies aktywa, i to w ilosci dosc znacznej, prawie wystarczajacej na zaspokojenie żądań.
A teraz to one przejete przez kogo zostaly ?

J.

Data: 2014-08-06 11:29:16
Autor: zarząd komplementariusza
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
W dniu środa, 6 sierpnia 2014 18:40:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał

> [...]

A teraz to one przejete przez kogo zostaly ?

jeśli dobrze zrozumiałem to BFG korzystając z infrastruktury PKOBP
wypłaca depozyty, a kredyty będą trafiały do masy upadłościowej,
która zasili BFG

Data: 2014-08-06 22:54:57
Autor: Chris94
Dnia Wed, 06 Aug 2014 18:01:59 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

Wszystko fajnie, ale czemu jeszcze nikt nie pokrzykuje "unijni zlodzieje ukradli pieniadze Polakow"?

Przeciez w przypadku upadku bankow na Cyprze rowniez wyplacono 100% srodkow do 100 tys. euro.

Może dlatego, że w Polsce rzad depozytariuszom DAŁ ich utracone środki,
a na Cyprze rząd depozytariuszom UKRADŁ zdeponowane przez nich środki?
Być może nie każdy to dostrzega, ale pomiędzy "dał", a "ukradł", jest
pewna różnica.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-08-06 23:03:05
Autor: Kamil Jońca
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]

pewna róşnica.

Erm. Przypuśćmy, że miałem w cypryjskim banku 10^6 € i tyle samo w skok
wspĂłlnota. Ile bym odzyskał w obu przypadkach  i dlaczego w jednym jest "dał" a w
drugim "zabrał"?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-06 23:21:56
Autor: Chris94
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
Dnia Wed, 06 Aug 2014 23:03:05 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Może dlatego, że w Polsce rzad depozytariuszom DAŁ ich utracone ÷rodki,
a na Cyprze rz˘d depozytariuszom UKRADŁ zdeponowane przez nich ÷rodki?
Byĺ może nie każdy to dostrzega, ale pomiýdzy "dał", a "ukradł", jest
pewna różnica.

Erm. Przypu÷ĺmy, że miałem w cypryjskim banku 10^6 ¤ i tyle samo w skok
wspólnota. Ile bym odzyskał w obu przypadkach  i dlaczego w jednym jest "dał" a w
drugim "zabrał"?

Dlatego, że w Polsce SKOK stracił Twoje pieni˘dze i żeby÷ mógł je
odzyskaĺ, BFG musiał Ci je DAĹ ze swoich zgromadzonych funduszy.
Natomiast w cypryjskim banku ÷rodki na wypłatý były, ale zbankrutowany
cypryjski rz˘d pozwolił wypłaciĺ Ci tylko 100 tys. EUR, a cała nadwyżký
powyżej tej kwoty UKRADŁ na zaspokojenie swoich długów!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-08-07 00:53:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"Chris94" lru69i$82a$1@opal.futuro.pl

Mówiąc inaczej -- mżawka i wiadro. ;)

Data: 2014-08-07 07:13:35
Autor: Kamil Jońca
[...]

Dlatego, że w Polsce SKOK stracił Twoje pieniądze i żebyś mógł je
odzyskać, BFG musiał Ci je DAĆ ze swoich zgromadzonych funduszy.
Natomiast w cypryjskim banku środki na wypłatę były,
Skąd ta pewność? Wg mnie tych pieniędzy właśnie _NIE_ było. Dokładnie
jak w tym skoku.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-07 10:49:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris94"  napisał w wiadomości
[...]

Jestes pewien ?

Bo IMO to podobnie jak u nas czy na calym swiecie - byl sobie cypryjski bank, niezalezne przedsiebiorstwo,
niewlasciwie rozdzielal i inwestowal, i pieniadze znikly.
A potem placz  i sie mowi ze ukradl ...

J.

Data: 2014-08-07 15:21:43
Autor: Chris94
Dnia Thu, 7 Aug 2014 10:49:10 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Przecież to nie był jeden bank, tylko tych banków było kilkadziesiąt i
wszystkie dostały polecenie wstrzymania wypłat i zablokowania kont
użytkownikom!
Czy tak wygląda bankructwo banku?
Niewątpliwie zbankrutował cypryjski bank narodowy, który kredytował
cypryjski rząd, może jeszcze jakiś inny, ale pozostałe banki nie były
zagrożone, wręcz przeciwnie, były po sufit zapakowane kasą rosyjskich
oligarchów.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-08-07 15:24:51
Autor: Kamil Jońca
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]
[...]

Intersujące ja słyszałem o 1 (ale nie upieram się, może były 2).

[...]
A możesz podać nazwy tych zapakowanych po uszy banków?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-08-07 22:52:53
Autor: Chris94
Dnia Thu, 07 Aug 2014 15:24:51 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

A możesz podać nazwy tych zapakowanych po uszy banków?

Nazwy tych banków chyba nie są najistotniejsze, ważniejszy jest fakt, że
Rosjanie faktycznie trzymali w cypryjskich bankach swoje majątki:

"Spośród 68,4 mld euro depozytów w cypryjskich bankach niemal 42,8 mld
euro stanowią depozyty obywateli Cypru i cypryjskich firm, 4,7 mld euro
depozyty należące do obywateli innych krajów strefy euro, a 20,9 mld
euro do obywateli krajów spoza strefy euro. Największą część tej
ostatniej kwoty mają w cypryjskich bankach Rosjanie i rosyjskie firmy.
Część Rosjan wpada do pierwszej kategorii, bo ma jednocześnie
obywatelstwo cypryjskie." -
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,13583851,Co_warto_wiedziec_o_cypryjskim_kryzysie_.html --
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-08-07 22:59:02
Autor: Kamil Jońca
[...]

Super. Ale gdzie jest napisane ile z tych depozytów to była gotówka
zapakowana w bankach. A ile poszło na udzielenie kredytów? Bo zdaje się
o tym rozmawiamy?
Tak samo można mówić że w tym SKOK-u jest pierdyliardy złotówek
.... zdeponowanych. Tylko, że z tego nic kompletnie nie wynika.
KJ

Data: 2014-08-08 09:01:17
Autor: J.F.
Dnia Thu, 07 Aug 2014 22:59:02 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:
"Spośród 68,4 mld euro depozytów w cypryjskich bankach niemal 42,8 mld
euro stanowią depozyty obywateli Cypru i cypryjskich firm, 4,7 mld euro

Tam ponad milion ludzi mieszka, co nam daje niecale 40 tys euro na
glowe, i powiedzmy 60 tys na pelnoletnia glowe.

Z tym ze ... "cypryjskie firmy" to bywaja cypryjskie tylko z nazwy.
Ale wtedy niekoniecznie pieniadze w cypryjskim banku trzymaja.
Choc z drugiej strony - wlasnie moga trzymac, z dala od wlasnego
fiskusa :-)

[...]

Tak z natury rzeczy bank juz nie trzyma gotowki, tylko udziela
kredytu. Nie wiem jakie tam zwyczaje na Cyprze, ale na glupie kredyty
hipoteczne i samochodowe mogloby sie uskladac.

Z drugiej strony ... bank kupuje obligacje panstwowe, a potem
stwierdza ze zle zainwestowal i nie ma na splaty :-)

Data: 2014-08-07 15:27:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"Chris94" lrvuh8$cb6$1@opal.futuro.pl

Niewątpliwie zbankrutował cypryjski bank narodowy, który kredytował
cypryjski rząd,

Sugerujesz, że i tam jakiś Sienkiewicz był
podłuchiwany u Sowy na rozmowie z jakimś Belką? ;)
(mówiąc inaczej -- > że w Polsce też może dojść do
podobnej sytuacji, gdy bank Belki będzie finansował
poczynania rządu Tuska?)

może jeszcze jakiś inny, ale pozostałe banki nie były
zagrożone, wręcz przeciwnie, były po sufit zapakowane
kasą rosyjskich oligarchów.

ZTCW nie tylko rosyjskich. Solorz-Żak także tam
miał swą forsę, ale na czas ją usunął.

Data: 2014-08-08 18:13:31
Autor: J.F.
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
[...]

Moc to jak najbardziej wtedy moze, bo juz wiele razy dochodzilo, jak sie finansuje bez opamietania.

Ale nawet jak nie bedzie finansowal, to tez moze.

J.

Data: 2014-08-09 00:17:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"J.F." 53e4f72e$0$2148$65785112@news.neostrada.pl

Moc to jak najbardziej wtedy moze, bo juz wiele razy dochodzilo, jak sie finansuje bez opamietania.

W USA finansują bez pamiętania, w Europie -- tak samo. ;)
W RP jest to zabronione, ale... praktykowane i nie jest
to powodem do dymisji rządu. Tusk może łamać prawo na
prawo i lewo ;) -- ale nie będzie to powodem jego odwołania...

Ale nawet jak nie bedzie finansowal, to tez moze.

Albo raczej -- zwłaszcza wtedy. ;)

Ciekawe, kiedy do Polaków dotrze, że rząd musi mieścić się
ze swymi wydatkami w tym, co zedrze w postaci podatków? ;)
I to, że gdy nie mieści się -- musi swe wydatki (choćby te
u Sowy) ograniczyć...

Data: 2014-08-09 14:32:11
Autor: J.F.
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
Dnia Sat, 9 Aug 2014 00:17:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
"J.F." 53e4f72e$0$2148$65785112@news.neostrada.pl

Moc to jak najbardziej wtedy moze, bo juz wiele razy dochodzilo, jak sie finansuje bez opamietania.

W USA finansują bez pamiętania,

Najwyrazniej nie. Tzn finansuja ... ale z opamietaniem :-)

w Europie -- tak samo. ;)

Nie jestem pewien, zasady emisji europejskiej jakies dziwne musza byc

W RP jest to zabronione, ale... praktykowane i nie jest
to powodem do dymisji rządu. Tusk może łamać prawo na
prawo i lewo ;) -- ale nie będzie to powodem jego odwołania...

Na razie jak widac wcale tak nie jest. NBP nie tylko nie finansowal, a
nawet grosza zysku nie przekazal. Wypada wiec uwierzyc, ze omawiano
jedynie mozliwosci na wypadek prawdziwego kryzysu.
Np jakby sie okazalo ze OFE nie mozna ukrasc :-)

* - tak swoja droga to ciekaw jestem czy NBP nie finansuje np niskiej
inflacji ..

Ale nawet jak nie bedzie finansowal, to tez moze.
Albo raczej -- zwłaszcza wtedy. ;)

Panstwa maja to do siebie, ze nie oddaja i nic im nie mozna zrobic.
Szczegolnie jak to panstwo jest wlascicielem banku :-)

Nie pozyczasz panstwu, to pozyczasz komus innemu, a tam
zabezpieczenie, komornik itp ... ale jak widac w USA nie starczylo :-)

Ciekawe, kiedy do Polaków dotrze, że rząd musi mieścić się
ze swymi wydatkami w tym, co zedrze w postaci podatków? ;)
I to, że gdy nie mieści się -- musi swe wydatki (choćby te
u Sowy) ograniczyć...

Ale najwiecej sie wydaje na emerytow :-)

J.

Data: 2014-08-09 23:57:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"J.F." qr1wu9f5amvg$.1xlcbs12l3hb2.dlg@40tude.net

  https://www.youtube.com/watch?v=3JOtnOcCCOw

  https://www.youtube.com/watch?v=bIeSsskoUKo

[...]

Ponoć przy okazji wymiany ,,starych'' na ,,nowe'' dorzucono to i owo. ;)

[...]

Państwa nie upadają -- zdzierają z podatników skóry i wyprawiają je u kuśnierzy.

Data: 2014-08-11 03:13:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ta pani ma odmienne zdanie do Twego:

   https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZSjamPDTcSU#t=515

Data: 2014-08-13 23:25:18
Autor: J.F.
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
Dnia Mon, 11 Aug 2014 03:13:22 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ona wyglada na taka, ktora powinna pamietac to z praktyki.
Ty tez.

J.

Data: 2014-08-13 23:40:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"J.F." eli1j95k6q2f.ry6zkk8hqju7.dlg@40tude.net

[...]

Co powinna pamiętać -- i dlaczego ja też.

Data: 2014-08-14 02:01:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"Eneuel Leszek Ciszewski" lsgm24$9vo$2@node1.news.atman.pl

  https://www.youtube.com/watch?v=bIeSsskoUKo&feature=player_detailpage#t=520

Data: 2014-08-14 18:16:41
Autor: J.F.
[...]

Bosmy to za Gierka i Jaruzelskiego przezyli.
Problem z takim drukowaniem jest taki, ze nikt nie wie dokladnie ile wydrukowac mozna, zeby gospodarka sie nie rozp*.
A apetyt rosnie w miare drukowania - skoro mozna wydrukowac, to czemu jeszcze nie miliard na gornikow, na lekarzy, na zomo, na partie, itp.
No i kiedys sie robi bardzo duzo za duzo.

A pozyczki trzeba jednak splacac i na biezaco pieniedzy brakuje i trzeba zaciskac pasa.
Oczywiscie sa tez 10 letnie obligacje ... na szczescie Unia na postawila twardy prog 60% ... choc sama go narusza.

J.

Data: 2014-08-14 19:27:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"J.F." 53ece4af$0$2353$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie widzę swoich powinności. :)

A pozyczki trzeba jednak splacac

Powiedz to polskiemu państwu, które nie spłaca mi
tego, co powinno spłacić zgodnie ze swoją umową. :)
Na szczęście ;) to państwo nie spłaca także innym
osobom czy grupom osób -- nie jestem więc osamotniony.

i na biezaco pieniedzy brakuje i trzeba zaciskac pasa.

Słusznie -- nadwaga to zło otyłość jest jeszcze gorsza!
Obama jest szczupły. On już dawno zacisnął pasa.

Oczywiscie sa tez 10 letnie obligacje ... na szczescie Unia na postawila twardy prog 60% ... choc sama go narusza.

Postscriptum: Prelegent prosi o pomoc, więc mu jej udzielam:

   https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MsCtMhG2HTo#t=1257

Data: 2014-08-07 15:30:16
Autor: Tomasz Chmielewski
Chris94 wrote:

[...]

uĹźytkownikom!

Tzn. wszyscy Cypryjczycy z depozytami powyzej 100k EUR, w dowolnym cypryjskim banku stracili kase? Jestes pewien? Jakies zrodlo?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com

Data: 2014-08-07 15:23:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"J.F." 53e33d88$0$2237$65785112@news.neostrada.pl

Bo IMO to podobnie jak u nas czy na calym swiecie - byl sobie cypryjski bank, niezalezne przedsiebiorstwo,
niewlasciwie rozdzielal i inwestowal, i pieniadze znikly. A potem placz  i sie mowi ze ukradl ...

Na całym świecie, gdy plajtuje jakiekolwiek wielkie
przedsiębiorstwo -- rząd bierze je w opiekę, tłumacząc
to mniejszym złem, gdyż upadek takiego molocha oznacza
upadek gospodarki kraju, bezrobocie, różne zawirowania
okołogospodarcze... (padnie producent silników, więc
może paść także producent łożysk do tych silników
i producent pralek korzystających z tych silników)

Tak to jest, gdy biby niezależna ;) instytucja jak
państwo miesza się z innymi niezależnym ;) podmiotami.

Nie trzeba chyba tłumaczyć, iż takie zachowanie
wskazuje na słabość gospodarki opartej o takie molochy.

Dofinansowywać można różnie:

 -- obniżając podatki
 -- po prostu darowując forsę
 -- kredytując na różnych warunkach
 -- ale można (o czym już wielokrotnie
    pisałem) dać zarobić;

    pół biedy, gdy to dawanie pracy nie jest
    makabrycznie złe, ale (o czym niedawno
    napisałem) można dawać zarobić szpitalom
    na amputacjach nóg/stóp.

Data: 2014-08-11 00:10:51
Autor: Arek
Użytkownik "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:lru69i$82a$1opal.futuro.pl...
[...]

No właśnie: BFG, nie rząd.
Niestety również SKOKi objęto gwarancjami BFG, wcześniej miały
własny system gwarancji.
Teraz widać, że po bezsensownym podwyżseniu sumy gwarantowanej
aż do 100 tys. EUR (wcześniej było to ok. 22 tys i 90%, potem 50 tys) ludzie
w ogóle nie interesują się kondycją depozytariusza, tylko bezmyślnie
lokują jak im wygodniej (ew. gdzie większy %). A inni pośrednio za to płacą.

Arek

Data: 2014-08-11 15:55:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-08-11 00:10, Arek pisze:
tylko bezmyślnie
lokują jak im wygodniej (ew. gdzie większy %)

Co jest w tym bezmyślnego, skoro mają gwarancję kapitału?

--
Liwiusz

Data: 2014-08-11 07:01:42
Autor: Kris
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
W dniu poniedziałek, 11 sierpnia 2014 15:55:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Co jest w tym bezmy�lnego, skoro maj� gwarancj� kapita�u?
Kapitału i odsetek

Data: 2014-08-11 16:27:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"Kris" 6bd52dcf-529f-4e68-b378-f58e62f741a1@googlegroups.com

Co jest w tym bezmy�lnego, skoro maj� gwarancj� kapita�u?

: Kapitału i odsetek

Załóżmy i my SKOK -- damy sobie po 10000% i zbankrutujemy. ;)

Data: 2014-08-11 16:25:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"Arek" 53e7eded$0$2361$65785112@news.neostrada.pl

nie interesują się kondycją depozytariusza, tylko bezmyślnie lokują

Może mylisz się? Skąd wiesz, że bezmyślnie?
Może jest inaczej? -- może umyślnie tak lokują,
aby rozchwiać mechanizmy, bez których poprawnego
funkcjonowania państwo też zachwieje się bądź
zupełnie rozchwieje? -- i upadnie...

Niewiele tracą -- a zyskać mogą sporo.

-=-

Tak czy siak -- widać wyraźnie, do czego doprowadził Tusk swoją dobrocią.

W razie padu ,,Twego'' banku traciłeś 10% -- ale
mogłeś wybrać bank, któremu powierzać swój szmal.

Obecnie tracisz bez prawa decydowania, bo bez wzglęu
na to, który bank padnie -- Ty stracisz solidarnie
na ratowaniu padającego. :)

Wcześniej też solidarnie traciłeś? -- owszem, ale
spekulant dążący do rozchwiania systemu tracił
więcej niż Ty, więc zanim zaspekulował, zastanowił
się nad swoją decyzją.

Obecnie spekulant traci tyle co inni -- a zyskuje więcej,
więc spekulantowi opłaca się dobroć dana Polakom przez Tuska.

Tusk popełnił tak wiele błędów, że IMO dziecinie prostą
sprawą jest obecnie obalenie Tuska.

Ale też dobrał sobie takich przyjaciół (generalskich
chociażby) że jest silny i groźny. :) IMO Merkel przy
Jaruzelskim to małe piwo tak zwane.

-=-

Hania Walcująca łyknęła Chazanowy haczyk -- dymisjonując
Chazana stała się wrogiem milionów kobiet krzyczących
głośno: 'Precz z aborcją!' a potajemnie poddających
się aborcji. :) Tłum ścinając głowę Hani -- zgasi
swoje sumienie a przeciwnicy Hani -- odnotują swój
sukces.

Podobnie z BFG i Tuskiem. Tłum ryknie -- po co nam
Tuskowe 100%, skoro zachęca ono banki do plajtowania
i zabierania nam naszego szmalu poprzez BFG?!?

Banki? SKOKI!!! A SKOKI to niemal rodzinne interesy.
Tam każdy każdego zna -- wszystko nawet oficjalnie
odbywa się w ,,rodzinnym'' gronie. ;)

-=-

Aby było jasne -- IMO i HaniaGW, i DTusk, i inni im
podobni nie są warci piastowania wysokich stanowisk,
skoro dają nabrać się na takie tanie chwytaki.

-=-

Coś poplątałem? -- owszem, ale i tak wszystko jest jasne.
(wiadomo co jest imieniem w DTusku a co nazwiskiem, choć
w DTusku skróciłem imię a w HaniGW imię nie jest skrócone)

Data: 2014-08-11 22:45:48
Autor: Krzysztof Halasa
BFG
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

[...]

100 keuro to jest suma, jaką "normalni" ludzie czasem obracają
(np. kupując lub sprzedając nieruchomości). Nie widzę w tym podwyższeniu
niczego bezsensownego, jednym z zadań państwa powinno być IMHO to, by
bieżące transakcje osób fizycznych mogły się odbywać względnie
bezpiecznie bez potrzeby wynajmowania specjalistĂłw od badania prawdziwej
sytuacji bankĂłw.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-08-09 03:41:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł

"Chris94" lru4mv$4cc$1@opal.futuro.pl

[...]

A nie jest aby tak, że w obu wypadkach jest ten
sam pułap powyżej którego depozytariusze tracą?

BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł