BGT czyli Babia Góra Trails

Data: 2019-01-13 20:39:10
Autor: Jacek G.
BGT czyli Babia Góra Trails
W Nowy Rok byłem na nartach na Mosornym Groniu w Zawoi i wówczas zobaczyłem informacje o nowym systemie tras rowerowych w tym rejonie. Potem okazało się, że nasz znajomy już tam był jesienią:
https://www.naszegory.eu/Relacje/2018/10_16_Babia_Gora_Trails/
No i w końcu znalazłem stronę z pełnymi informacjami o tych trasach:
http://babiagoratrails.com/
Nie wszystkie są na moje możliwości, ale coś się znajdzie i dla takich amatorów jak ja.
Po słowackiej stronie też się coś buduje.
Trzeba będzie się tam wybrać w tym sezonie.
--
Jacek G.

Data: 2019-01-14 10:17:58
Autor: borsuk
BGT czyli Babia Góra Trails
W dniu 2019-01-13 o 20:39, Jacek G. pisze:
zobaczyłem informacje o nowym systemie tras rowerowych w tym rejonie.

Tak wygląda przyszłość turystyki górskiej: dla rowerów budowa specjalnych tras, a dla pieszych ceprostrady z barierkami i schodami.
Najbardziej lubiłem nieznakowane trasy, oczywiście bez żadnego GPSa, gdzie samemu trzeba było odkrywać drogę, ale czasu się nie cofnie :)

Data: 2019-01-14 02:04:53
Autor: Jacek G.
BGT czyli Babia Góra Trails
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 10:17:58 UTC+1 użytkownik borsuk napisał:
W dniu 2019-01-13 o 20:39, Jacek G. pisze:
> zobaczyłem informacje o nowym systemie tras rowerowych w tym rejonie. Tak wygląda przyszłość turystyki górskiej: dla rowerów budowa specjalnych tras, a dla pieszych ceprostrady z barierkami i schodami.
Najbardziej lubiłem nieznakowane trasy, oczywiście bez żadnego GPSa, gdzie samemu trzeba było odkrywać drogę, ale czasu się nie cofnie :)

Masz trochę racji - ja też nie jestem fanem przekształcania gór w park rozrywki. Ale ograniczona ilość takich atrakcji jak rowerowe "trail'e" nie powoduje wielkich strat w przyrodzie - zwłaszcza gdy wykorzystuje się przynajmniej w części istniejące ścieżki - a za to kanalizuje się ten typ aktywności. Nie można oczywiście robić takich rzeczy w rezerwatach i PN'ach - jak położony tuż obok masyw Babiej.
Ja też wolę trasy typowo turystyczne, które wyznaczam sobie wzdłuż szlaków oraz nieznakowanych dróg i ścieżek, ale przejechałem się też takimi singlami w okolicach Świeradowa i najłatwiejszą trasą Rychlebskich ścieżek w Czechach i jest to fajne urozmaicenie, a przy tym niezłe ćwiczenie techniki jazdy w terenie.
--
Jacek G.

Data: 2019-01-14 15:09:05
Autor: cytawa
BGT czyli Babia Góra Trails
Tak wygląda przyszłość turystyki górskiej: dla rowerów budowa
specjalnych tras,

To trochę ma sens. Czytałem kiedys, ze rowery przyczyniaja sie do zwiekszonej erozjji sciezek gorskich. I tu sie zgadzam. Plynaca woda przez zrobiony przez rower slad szybko sie poglebia. Piesi rozdeptuja slady i tego efektu nie ma.
Efekt jest bardzo podobny do drog lesnych. Jak po lasach jezdzily co najwyzej wozy konne nie bylo takich kolein. Teraz przy traktorach i deszczach nie da sie pzez las przejechac.

a dla pieszych ceprostrady z barierkami i schodami.

Tragedia. To widzialem w Bieszczadach.

Najbardziej lubiłem nieznakowane trasy, oczywiście bez żadnego GPSa,
gdzie samemu trzeba było odkrywać drogę, ale czasu się nie cofnie :)

Ja tez takie trasy lubie do dzisiaj ale GPS otworzyl mi nowe nieznane wczesniej mozliwosci. Dostep do dokladnych map w dowolnej ilosci i GPS spowodowaly, ze chodze drogami, o ktorych kiedys nawet nie snilem.
Dobrze, ze nadzedl taki czas. :D

Jan Cytawa

Data: 2019-01-14 20:55:29
Autor: ń
BGT czyli Babia Góra Trails
U mnie następuje ewidentna erozja ścieżek (niegdyś pieszych, ale z moda rozjeżdżanych przez rowerzystów ) w parku - kilka lat temu przykryte glebą korzenie drzew obecnie wystają ponad ścieżkę o 20 cm.
Na niegdyś ulubionej trasie już prawie nie jeżdżę, bo musiałbym schodzić z roweru ze 2-3 razy.

-- -- -