BGŻ Optima

Data: 2012-10-27 16:32:49
Autor: [sas]
BGŻ Optima
W dniu 27.10.2012 o 15:51 wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> pisze:

3) jeżeli Zmiana Salda w danym dniu Okresu Promocji stanowi wartość  dodatnią i jednocześnie Zmiana Salda Rachunku Głównego w tym dniu  stanowi wartość dodatnią, to w tym dniu w odniesieniu do:
a) tej części środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku Głównym,  która odpowiada Kwocie Zwiększenia, nie przekraczającej jednak kwoty 40  000 zł, stosowana jest promocyjna stała stopa procentowa w wysokości  6,30% w skali roku;
b) pozostałej części środków pieniężnych zgromadzonych na Rachunku  Głównym, stosowana jest promocyjna stała stopa procentowa w wysokości  5,80% w skali roku.

Czy dobrze rozumuję:
- wlewam w poniedziałek do optima np. 10000, nowe środki, powinny więc  załapać się na 6.3%,
- we wtorek wylewam z optimy 1 zł, więc zmiana salda nie stanowi już  wartości dodatniej, przez co całe 9999 błędzie oprocentowane w wysokości  5.8%?
Jeśli tak, to sprytnie, sprytnie to wykombinowali.

[sas]

Data: 2012-10-27 07:46:29
Autor: guciobankowy
BGŻ Optima
W dniu sobota, 27 października 2012 16:32:54 UTC+2 użytkownik [sas] napisał:
> [...]

Jeśli tak, to sprytnie, sprytnie to wykombinowali.

Też tak przez chwilę to zrozumiałem, ale potem znalazłem błąd w swym rozumowaniu ;) Błędnie obliczyłeś zmianę salda, bo odjąłeś slado z dnia bieżącego od salda z dnia poprzedniego, a masz odjąć z dnia "0" czyli dnia przed rozpoczęciem promocji :)

Data: 2012-10-27 16:50:37
Autor: [sas]
BGŻ Optima
W dniu 27.10.2012 o 16:46 <guciobankowy@gmail.com> pisze:

[...]

no tak, w takim wypadku, to wszystko jasne :)
[sas]

Data: 2012-10-27 11:30:36
Autor: adpiter
BGŻ Optima
Znaczy się zdefiniowanie przelewu wylania kasy dziś tj. w sobotę 27.X.. raczej na saldo nie wpłynie? Szkoda, że na forach nie ma żadnych przecieków odnośnie tego typu promocji. W sumie i tak szykuję się na rekomendacyjną do synca.
pozdr.

Data: 2012-10-28 06:04:35
Autor: marek.h
BGŻ Optima
W dniu sobota, 27 października 2012 20:30:36 UTC+2 użytkownik adp...@wp..pl napisał:
Znaczy się zdefiniowanie przelewu wylania kasy dziś tj. w sobotę 27..X. raczej na saldo nie wpłynie?
No właśnie, jak to może być widziane przez system? Bo wydaje mi się, że zedfiniowanie przelewu zdejmuje z miejsca tę kwotę z dostępnych środków.

Pytanie, czy będzie to naliczane do salda czy tez nie?

Data: 2012-10-28 11:35:49
Autor: quiris
BGŻ Optima
Zdefiniowanie przelewu w sobotę nic nie da, ponieważ przelew pójdzie dopiero w poniedziałek, czyli dopiero w poniedziałek saldo zostanie zmniejszone.

--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2012-10-27 16:39:01
Autor: Kamil Jońca
BGŻ Optima
"[sas]" <null@example.com> writes:

[...]

Mi tak nie wychodzi, ale chętnie zapoznam się z Twoim tokiem
rozumowania, bo może coś przeoczyłem.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...

Data: 2012-10-27 16:44:52
Autor: Kamil Jońca
BGŻ Optima
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

[...]

Mi tak nie wychodzi, ale chętnie zapoznam się z Twoim tokiem
rozumowania, bo może coś przeoczyłem.

KJ

Inna sprawa, że ja art. 2 ("Środki pieniężne zgromadzone na Rachunku
Głównym podlegają oprocentowaniu w Okresie Promocji, zgodnie z
poniższymi zasadami:") napisałbym pewnie: 1) jeśli kwota zwiększenia jest <= to oprocentowanie jest 5.8%
2) jeśli -"- >= to (i tu pkt.3)
Wychodzi na to samo, a jest imo prościej.

KJ
If I had a Q-TIP, I could prevent th' collapse of NEGOTIATIONS!!

Data: 2012-10-27 16:45:28
Autor: [sas]
BGŻ Optima
W dniu 27.10.2012 o 16:39 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> pisze:

Mi tak nie wychodzi, ale chętnie zapoznam się z Twoim tokiem
rozumowania, bo może coś przeoczyłem.

mniejsza o mój tok rozumowania (być może błędny), w takim razie cieszę  się, że się mylę :)
aczkolwiek chętnie dowiedziałbym się jak rozumieć ten punkt, najlepiej na  jakimś przykładzie:
3) jeżeli Zmiana Salda w danym dniu Okresu Promocji stanowi wartość
dodatnią i jednocześnie Zmiana Salda Rachunku Głównego w tym dniu
.... itd.
[sas]

Data: 2012-10-27 16:58:33
Autor: Kamil Jońca
BGŻ Optima
"[sas]" <null@example.com> writes:

3) jeżeli Zmiana Salda w danym dniu Okresu Promocji stanowi wartość
dodatnią i jednocześnie Zmiana Salda Rachunku Głównego w tym dniu
... itd.
[sas]

Wg mnie jest tak
śledzone są 2 wartośći
1 - saldo rachunku głównego
2 - saldo wszystkich rachunków i lokat danego klienta

Na dzień 27-X wylicza się oba salda "S"tartowe S1 - saldo początkowe r-ku głównego i S2 - saldo sumy następnie na każdy dzień d wyznacza się saldo "B"ieżące B1(d) - głównego B2(d) - wszystkich z tego liczy się "Z"mianę salda (względem Sx) czyli Z1(d) = B1(d)-S1 czyli  zmiana salda r-ku głównego na dany dzień względem S1 Z2(d) = B2(d)-S2 -czyli zmiana sumy następnie bieże sie "K"wotę zwiększenia na dany dzień
K(d)=min(Z1(d);Z2(d)) (wbrew nazwie może być ujemna :) )

jeśli Z1(d)>=0 i Z1(d)>=0 to kwota min(K(d); 40000) w danym dniu  jest oprocentowana na 6.3,
a reszta 5.8

Uf.

KJ
When someone says "I want a programming language in which I need only
say what I wish done," give him a lollipop.

Data: 2012-10-29 11:02:50
Autor: Piotr Gałka
BGŻ Optima

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87d304c67a.fsfalfa.kjonca...

następnie bieże sie "K"wotę zwiększenia na dany dzień
K(d)=min(Z1(d);Z2(d)) (wbrew nazwie może być ujemna :) )

Nie jest chyba niczemu wbrew:
- ujemny przyrost naturalny,
- ujemne przyspieszenie w ruchu przyspieszonym (nie koniecznie jednostajnie),
- ujemna oporność,
to i
- ujemna kwota zwiększenia
powinna być jak najbardziej nie wbrew ;-)
P.G.

Data: 2012-10-30 00:55:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
BGŻ Optima

"Piotr Gałka" 508e5445$1@news.home.net.pl

- ujemna oporność,

Gdy miałem kilka lat, zauważałem, iż opór bywa
ujemny -- ruch oporu współpracował albowiem
z wojskami alianckimi, wspierając je. ;)

Data: 2012-11-10 17:55:26
Autor: [sas]
BGŻ Optima
W dniu 27.10.2012 o 16:58 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> pisze:

[...]