BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych

Data: 2011-12-15 03:03:54
Autor: luc
On 15 Gru, 11:27, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "luc" <bana...@gmx.net> napisał w wiadomościnews:d5587279-1043-4cb8-adea-ad2451538067da3g2000vbb.googlegroups.com...

> Jednocześnie potwierdzamy że gwarantujemy oprocentowanie nominalne
> 6,48% do 30 kwietnia 2012 roku dla wszystkich Lokat dziennych, ktĂłre
> zostały założone w tym czasie, czyli do 28 grudnia bieżącego roku.

nowe konto da się założyć z tym oprocentowaniem
dziś bratu zakładałem

Za:
http://www.bgzoptima.pl/lokaty/lokata_dzienna/default.aspx
-- -- -
Do kiedy będzie dostępna lokata dzienna?

Tylko do 20 grudnia 2011 r. będzie istniała możliwość składania na
etapie wniosku o otwarcie Konta Indywidualnego BGŻOptima dyspozycji
otwarcia lokat dziennych.

Tylko do 28 grudnia 2011 r. możliwe będzie zakładanie lokat dziennych
w systemie transakcyjnym BGŻOptima, do czego wymagane jest
dysponowanie przez klienta aktywnym Digipassem.
-- -- -

Złożyliście wnioski na pełne 108k PLN? Bo jeśli nie, to pytanie, czy
digipass + PIN zdążą dotrzeć przed 28?

pzdrwm
luc

http://â– .tk - co mi w uchu siedzi...

Data: 2011-12-15 04:17:16
Autor: michalp
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
A więc wielki minus dla banku, który bardzo szybko zmienia reguły gry..
Zasadne staje się pytanie - co chciał osi±gn±ć BGŻ otwieraj±c Optimę?

Michał

Data: 2011-12-15 16:03:32
Autor: Anna Kozłowska
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
michalp <michalp@interia.pl> napisał(a):
A wi=EAc wielki minus dla banku, kt=F3ry bardzo szybko zmienia regu=B3y gry=
..
Zasadne staje si=EA pytanie - co chcia=B3 osi=B1gn=B1=E6 BG=AF otwieraj=B1c=
 Optim=EA?

Micha=B3

Witam serdecznie,

Od pocz±tku istnienia BGŻ Optima informowali¶my, że lokaty jednodniowe maja
gwarantowane oprocentowanie nominalne 6,48 proc. do końca kwietnia 2012r., co
się nie zmienia. Dzi¶ informujemy jedynie, że można je zakładać do 20 grudnia
(dla nowych klientów) i do 28 grudnia dla dotychczasowych. Pozdrawiam,
Anna Kozłowska,
Zespół prasowy BGŻOptima

Data: 2011-12-15 10:07:58
Autor: Clegan
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
On 15 Gru, 17:03, " Anna Kozłowska" <bgzopt...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

[...]

Je¶li kto¶ jaki¶ czas temu założył konto, dostał PIN i ustrojstwo, nie
korzystał jeszcze z konta (nie zakładał lokat) to pod któr± grupę
podpada ?

Data: 2011-12-15 23:31:02
Autor: Waldek
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych

Użytkownik "Clegan" <cleghan@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:50a95ddc-4683-4cf1-b3a8-66c62d76b44ci8g2000vbh.googlegroups.com...
wrote:

Je¶li kto¶ jaki¶ czas temu założył konto, dostał PIN i ustrojstwo, nie
korzystał jeszcze z konta (nie zakładał lokat) to pod któr± grupę
podpada ?

Pod maruderów ;P

Data: 2011-12-16 09:22:41
Autor: Anna Kozłowska
Clegan <cleghan@gmail.com> napisał(a):
On 15 Gru, 17:03, " Anna Koz=B3owska" <bgzopt...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

> Od pocz=B1tku istnienia BG=AF Optima informowali=B6my, =BFe lokaty jednod=
niowe maja
> gwarantowane oprocentowanie nominalne 6,48 proc. do ko=F1ca kwietnia 2012=
r., co
> si=EA nie zmienia. Dzi=B6 informujemy jedynie, =BFe mo=BFna je zak=B3ada=
=E6 do 20 grudnia
> (dla nowych klient=F3w) i do 28 grudnia dla dotychczasowych.

Je=B6li kto=B6 jaki=B6 czas temu za=B3o=BFy=B3 konto, dosta=B3 PIN i ustroj=
stwo, nie
korzysta=B3 jeszcze z konta (nie zak=B3ada=B3 lokat) to pod kt=F3r=B1 grup=
=EA
podpada ?

Witam,

lokata jednodniowa BGŻOptima dostępna będzie dla nowych klientów do 20
grudnia. Ci którzy otworz± konto oszczędno¶ciowe przed 20 grudnia (jak Pan),
będ± mogli założyć lokaty jednodniowe do 28 grudnia. Je¶li więc utworzy Pan
lokaty jednodniowe przed tym terminem z opcj± odnawiania, to będzie Pan mógł
oszczędzać do końca kwietnia 2012 r. i otrzymywać nominalne oprocentowanie w
wysoko¶ci 6,48 proc. w skali roku do końca kwietnia 2012 roku.

 Pozdrawiam,
Anna Kozłowska,
Zespół Prasowy BGŻOptima

Data: 2011-12-15 17:15:25
Autor: RobertS
[...]

oki, dzięki za wyja¶nienie, fajnie że kto¶ z zespołu prasowego czyta pbb ;-)

RobertS

Data: 2011-12-15 21:19:23
Autor: Piotr Gralak
  Anna Kozłowska napisał(a):

[...]

Wycofywanie sięze sztandarowego produktu po kilku tygodniach? To jest niestety żałosne.
Je¶li pozostała oferta Optimy pozostanie taka jak jest to po od maja 2012 przygotujcie większ± ekipę do obsługi zamykanych kont.

PG

Data: 2011-12-15 12:55:12
Autor: michalp
[...]

W pełni się pod tym podpisuję - wła¶ne ta lokata była reklamowana, to
było najbardziej zachęcaj±ce, i likwidacja tego produktu oznacza, że
BGŻ wcale nie będzie pierwszym bankiem do oszczędzania, bo oferty
Getinu i klonów będ± po prostu lepsze. I tutaj po kwietniu pieni±dze
wróc±.

Chyba, że BGŻ jest na sprzedaż i pozyskuje kapitał tak, jak robił to
na przykład Alior wprowadzaj±c lokatę 100 dniow± i obecnie nie
oferuj±c nic nowego.

Michał

Data: 2011-12-16 22:25:30
Autor: xbartx
Dnia Thu, 15 Dec 2011 12:55:12 -0800, michalp napisał(a):

Chyba, że BGŻ jest na sprzedaż i pozyskuje kapitał tak, jak robił to na
przykład Alior wprowadzając lokatę 100 dniową i obecnie nie oferując nic
nowego.

No o co sÄ… te pretensje, bo nie bardzo rozumiem?
Każdy bank próbuje jakoś przyciągnąć klientów. Bank pocztowy miał Killera, OF/GO/IB lokata na start, Allianz po zmutowaniu w getbank też ma taką samą lokatę itd itp - co jest w takim razie nie tak z BGŻO?

Data: 2011-12-16 23:27:46
Autor: Piotr Gralak
xbartx napisał(a):
[...]

SĹ‚owa-klucze:
lokata jednodniowa
30 kwietnia
:)

Data: 2011-12-16 23:03:41
Autor: xbartx
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
Dnia Fri, 16 Dec 2011 23:27:46 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

SĹ‚owa-klucze:
lokata jednodniowa
30 kwietnia
:)

No i?
Do 30.04.2012 będzie w BGŻO lokata jednodniowa oprocentowana na 6,48% zgodnie z tym:

http://www.bgzoptima.pl/lokaty/lokata_dzienna/default.aspx

"gwarancja oprocentowania - oprocentowanie nominalne dla lokaty dziennej nie ulegnie zmianie do dnia 30 kwietnia 2012 roku"

Data: 2011-12-17 00:04:52
Autor: Piotr Gralak
xbartx napisał(a):

[...]

ale czaisz różnicę między lokatą jednodniową i ponadczteromiesięczną?

Data: 2011-12-16 23:11:42
Autor: xbartx
Dnia Sat, 17 Dec 2011 00:04:52 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

[...]

Do 28.12.2011 r. jeżeli klient posiada aktywny Digipass może założyć taką lokatę, która może ale nie musi odnawiać się sama automatycznie już bez pomocy klienta i jego digipasu. Czym innym według mnie jest założenie lokaty a czym innym jej automatyczne odnowienie. Owszem z punktu widzenia czasu trwania lokaty to tak, każda jest zakładana na jeden dzień ale jeżeli po 28.12.2011 r. będzie ją zakładał system a nie klient, to będzie to działać dalej, dopóki klient nie zerwie takiej lokaty. Tak to sobie bank wymyślił i nie można mieć chyba o to do niego zbyt wielkich pretensji.

Data: 2011-12-17 00:14:49
Autor: Piotr Gralak
xbartx napisał(a):

[...]

Gdyby tak wymyślił i podał od początku, nie byłoby żadnego problemu. Te zasady pojawiły się kilka dni temu. Wcześniej od początku podawano, że do końca kwietnia gwarantują oprocentowanie na lokatach JEDNODNIOWYCH, które de facto wkrótce przestaną istnieć. Nie będę mógł ich dalej likwidować i zakładać, zatem nie będą to już lokaty jednodniowe. Według mnie to jest zmiana (obiecanych!) zasad.

Data: 2011-12-17 00:01:12
Autor: xbartx
Dnia Sat, 17 Dec 2011 00:14:49 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

[...]

Nie przesadzaj. Nie pamiętasz chociażby jak się Alior wycofywał rakiem ze swojej pierwszej KK? To samo tutaj. Zobaczyli, że trochę ich to przerosło, więc musieli mówiąc kolokwialnie uciąć trąbę. Zrobili to IMO całkiem kulturalnie i nie ma się co dąsać tylko brać co jest i tyle. Jak zwykł mawiać klasyk: "Co to? Co to? To życie".

Data: 2011-12-18 18:35:54
Autor: Waldek

Użytkownik "Piotr Gralak" <gral74@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcgiqs$d69$1inews.gazeta.pl...
xbartx napisał(a):

[...]

Ale czaisz ze tÄ… niby "czteromiesieczna" mozesz zerwac
w dowolnym momencie bez utraty odsetek ?
- analogia do 100-dniowki "aliorowki" obecnie

Promocja byla i sie skonczyla  /no prawie/

Pozdro

Data: 2011-12-18 18:49:26
Autor: Piotr Gralak
Waldek napisał(a):

[...]

Ale czaisz różnicę między lokatą jednodniową i ponadczteromiesięczną zrywalną bez utraty odsetek? :)

Data: 2011-12-16 23:35:51
Autor: notveryoldman
BGŻOptima - koniec (zakładania) je dnodniowych
W dniu 2011-12-16 23:27, Piotr Gralak pisze:

SĹ‚owa-klucze:
lokata jednodniowa
30 kwietnia

Możesz nadal mieć i korzystać z luksusu do 30.04, ale nie możesz zerwać, bo nie założysz nowej. Wydaje mi się to fair.

--
notveryoldman

Data: 2011-12-16 23:38:42
Autor: Piotr Gralak
notveryoldman napisał(a):
[...]

zatem nie jest to już lokata jednodniowa, tylko lokata ponadczteromiesięczna z dzienną kapitalizacją, czyż nie?
inaczej rozumiem fair :)

Data: 2011-12-17 06:18:03
Autor: sqlwiel
W dniu 2011-12-16 23:38, Piotr Gralak pisze:

Możesz nadal mieć i korzystać z luksusu do 30.04, ale nie możesz
zerwać, bo nie założysz nowej. Wydaje mi się to fair.

zatem nie jest to juĹĽ lokata jednodniowa, tylko lokata
ponadczteromiesięczna z dzienną kapitalizacją, czyż nie?
inaczej rozumiem fair :)

Po prostu ten wyrób bankopodobny pobił wszelkie rekordy w szybkości zmiany reguł po wejściu na rynek. 4 tygodnie, czy coś koło tego.

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2011-12-17 10:42:22
Autor: TZ
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
W pi±tek, 16 grudnia 2011, o godz. 23:35:51, napisałe¶ na temat: "BGŻOptima -
koniec (zakładania)   jednodniowych"
notveryoldman notveryoldman_no_spam@gazeta.pl, news:4eebc7d2$0$1454$65785112news.neostrada.pl

Możesz nadal mieć i korzystać z luksusu do 30.04, ale nie możesz zerwać, bo nie założysz nowej. Wydaje mi się to fair.

I nie założysz następnej, z nowych ¶rodków.

--
TZ

- Bez drewna nie można robić mebli i palić w kaloryferach -

Data: 2011-12-17 11:10:55
Autor: Kamil Jońca
TZ <gurmnf@tnmrgn.cy[ROT13]> writes:

[...]

My¶lisz, że jak 3 razy to samo wy¶lesz to więcej ludzi to przeczyta?
KJ

KRETYNIZM - ułomno¶ć predysponuj±ca często do wampiryzmu
(J.Collin de Plancy "Słownik wiedzy tajemnej")

Data: 2011-12-17 11:26:14
Autor: TZ
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych

W sobotę, 17 grudnia 2011, o godz. 11:10:55, napisałe¶ na temat: "BGŻOptima -
koniec (zakładania)   jednodniowych"
Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl, news:8739cjld8w.fsfalfa.kjonca

My¶lisz, że jak 3 razy to samo wy¶lesz to więcej ludzi to przeczyta?

Jak to zauważyłem to poszedł cancel.
Nie trzeba było się tak spieszyć z pobieraniem ;-)

--
TZ

- Po południu zwiedzali¶my fabrykę negliżu. -

Data: 2011-12-15 23:29:12
Autor: Waldek
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych

Użytkownik " Anna Kozłowska" <bgzoptima@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jcd5oj$qbr$1inews.gazeta.pl...

Od pocz±tku istnienia BGŻ Optima informowali¶my, że lokaty jednodniowe maja
gwarantowane oprocentowanie nominalne 6,48 proc. do końca kwietnia 2012r., co

Ja czekam na oprocentowanie 6,66  :D

Pozdrawiam

Data: 2011-12-16 00:52:15
Autor: eisenberg
wrote:
michalp <mich...@interia.pl> napisał(a):

> [...]

się nie zmienia. Dzi¶ informujemy jedynie, że można je zakładać do 20 grudnia
(dla nowych klientów) i do 28 grudnia dla dotychczasowych.

Czy otrzymuj±c PIN do Digipassa 21-ego grudnia jestem już "nowym"
klientem czy jeszcze "starym"?

Data: 2011-12-16 01:25:12
Autor: eisenberg
wrote:

> [...]

> Zespół prasowy BGŻOptima

> --

Czy otrzymuj±c PIN do Digipassa 21-ego grudnia jestem już "nowym"

Zreszt± przekonam się sam.
PS Spore zainteresowanie ofert± Optimy dowodzi, że jest
zapotrzebowanie na tego typu produkty. Nie chce mi się wierzyć, że
inne banki nie podejm± tematu. A nawet 28-ego lutego ¶wiat się nie
kończy. Co¶ interesuj±cego na pewno się pokaże

Data: 2011-12-16 02:22:35
Autor: michalp
[...]

kończy. Co¶ interesuj±cego na pewno się pokaże- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Podejm±, to pewne - tyle, że w dół. My¶lę, że także getin zjedzie z
o¶miu procent do poziomów sprzed kilkunastu dni, bo Optima nie będzie
już atrakcyjnym miejscem do lokowania oszczędno¶ci. Obym się pomylił.

Pieni±dze lubi± SPOKOJNIE pracować, a na razie Optima tego swoim
klientom nie daje.

Tyle ode mnie i już koniec komentowania z mojej strony.

Michał

Data: 2011-12-16 15:23:10
Autor: Kris
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
Użytkownik "michalp"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:af479eb2-2588-4e5d-a4a9-aed3973100bd@z19g2000vbe.googlegroups.com...

Pieni±dze lubi± SPOKOJNIE pracować,

Dlaczego "spokojnie"? ;)

a na razie Optima tego swoim klientom nie daje.

A co to za spokojne pracowanie na ok 6% rocznie gdy inflacja jest na podobnym poziomie.

Data: 2011-12-16 09:01:22
Autor: michalp
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych

Dlaczego "spokojnie"? ;)

Dlatego, że od instytucji finansowej oczekuję jasnych reguł,
przejrzysto¶ci i stabilno¶ci, a nie zmiany oferty co kilka tygodni.

Swoj± drog± - lokata jednodniowa ma to do siebie, że każdego dnia jest
zrywana po to, aby się odnowić. Więc teoretycznie codziennie jest
zakładana. Więc dalej teoretycznie - po 28 grudnia odnowienie nie
będzie możliwe... Wiem, wiem - w tym przypadku będzie, ale na zdowy
rozum - nie powinno.

Michał

Data: 2011-12-16 15:54:05
Autor: Anna Kozłowska
wrote:
> [...]
=E6 do 20 grudnia
> (dla nowych klient=F3w) i do 28 grudnia dla dotychczasowych.

net/

Czy otrzymuj=B1c PIN do Digipassa 21-ego grudnia jestem ju=BF "nowym"
klientem czy jeszcze "starym"?

Witam, Je¶li konto oszczędno¶ciowe zostało aktywowane i czeka Pan tylko na PIN i
Digipass, lokata może być założona do 28 grudnia. Pozdrawiam,
Anna Kozłowska,
Zespół Prasowy BGŻOptima

Data: 2011-12-16 22:43:47
Autor: MK
wrote:

[...]

Szanowni Panstwo,
wg. mnie BGZ powinien umozliwic dalsze zakladanie lokat 1D osobom,
ktore otworzyly rachunki przed ogloszeniem takiej decyzji. BYloby to
fair zarowno w stosunku do obecnych klientow, jak i tych
potencjalnych. Ja otworzylem rachunek pierwszego dnia, ale z
perspektywa skorzystania w pelnym zakresie z Panstwa oferty po
zakonczeniu juz otwartych lokat, a teraz kupa. Szczerze mowiac, gdybym
wiedzial, ze tak postapicie to rachunku raczej bym nie otworzyl, bo
sila Panstwa oferty bylo oprocentowanie overnightu, a lokaty 4m-cznej.
W tej chwili chcecie zamienic lokaty 1D na 4m-ce unikajac podatku.

Swoja droga chcialbym poznac opinie Komisji Etyki Bankowej na temat
takich praktyk.

MK

Data: 2011-12-17 07:04:39
Autor: xbartx
Dnia Fri, 16 Dec 2011 22:43:47 -0800, MK napisał(a):

Szanowni Panstwo,
wg. mnie BGZ powinien umozliwic dalsze zakladanie lokat 1D osobom, ktore
otworzyly rachunki przed ogloszeniem takiej decyzji. (...)

Tak patrząc zupełnie z boku, to wydaje mi się, że i tak długo pociągnęli jak na możliwości BGŻ, który za jakoś specjalnie błyskotliwy nie uchodzi. Chcieli zawojować rynek i się chyba deko przeliczyli - klasyczny strzał w stopę albo i nawet w kolano. Tokenów poszło i pójdzie dużo, system w pierwszych tygodniach działania non stop przeciążony, na partyline się ciężko dodzwonić czyli pracownicy banku pewnie zarobieni po łokcie, depozytów napłynęło pod sufit aż się z banku meczet zrobił :)
No więc szybko musieli podjąć decyzję o ewakuacji, bo nas zajadą. Jak to się dla nich skończy - zobaczymy. W klonach Czarneckiego też na początku były o wiele lepsze warunki i powoli mutowały one w stronę jak najkorzystniejszą dla banku. Według mnie szczyt osiągnięto jak zlikwidowana została możliwość założenie lokaty nieodnawialnej ze względu na "dobro klienta". Także ja bym na tego BGŻO tak się nie obrażał, faktem jest, że takie podejście, nie wygląda zbyt poważnie i może coś z tym zrobią, skoro nikt w banku nie pomyślał zanim zaczął robić. Jeżeli nie to IMO zapomnimy o tym szybko tak jak o banku pocztowym.

Data: 2011-12-17 00:04:48
Autor: MK
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych
On 17 Gru, 08:04, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Tak patrz±c zupełnie z boku, to wydaje mi się, że i tak długo poci±gnęli
jak na możliwo¶ci BGŻ, który za jako¶ specjalnie błyskotliwy nie uchodzi.
Chcieli zawojować rynek i się chyba deko przeliczyli - klasyczny strzał w
stopę albo i nawet w kolano. Tokenów poszło i pójdzie dużo, system w
pierwszych tygodniach działania non stop przeci±żony, na partyline się
ciężko dodzwonić czyli pracownicy banku pewnie zarobieni po łokcie,
depozytów napłynęło pod sufit aż się z banku meczet zrobił :)

Przeciez kazdego dnia ktos raportowal liczbe otwartych kont, bez
problemu mozna bylo policzyc ile kasy pozyskaja w 3 wariantach
pesymistycznym, oczekiwanym i optymistycznym. Nie jest to zadne
nietypowe dzialanie dla banku i mysle, ze to robili. Taka decyzja
zostala podjeta raczej pod wlywem konkurentow lub/i regulatora, ktory
ostatnio grozil palcem overnightom. Co nie zmienia mojej opini nt.
braku fair play ze strony BGZ.

MK

Data: 2011-12-17 10:44:52
Autor: xbartx
Dnia Sat, 17 Dec 2011 00:04:48 -0800, MK napisał(a):

[...]

W teorii to praktyka i teoria niczym się od siebie nie różni - w praktyce i owszem :)

Taka decyzja
zostala podjeta raczej pod wlywem konkurentow lub/i regulatora, ktory
ostatnio grozil palcem overnightom. Co nie zmienia mojej opini nt. braku
fair play ze strony BGZ.

No ale mieliśmy już cudowne przemiany w locie regulaminu albo TOiP itd itp, więc powiedzmy trzymają poziom i jakoś specjalnie się nie wybili. To, że po takim zagraniu cała para w gwizdek to już raczej ich problem i niech teraz myślą. IMO koniec roku się zbliża i do zestawienia rocznego pięknie się będzie można BGŻO pochwalić a w następnym roku się pomyśli co z tym fantem zrobić ;) --

Data: 2011-12-17 17:35:46
Autor: fuug
BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych

się nie zmienia. Dzi¶ informujemy jedynie, że można je zakładać do 20 grudnia
(dla nowych klientów) i do 28 grudnia dla dotychczasowych.
Jak to leci?
"Lubię oszczędzać innym - niespodziewanych zmian warunków"
Taniej chyba byłoby wył±czyć te reklamy, albo raczej w ogóle ich nie puszczać  :)

--
fuug

--

BGŻOptima - koniec (zakładania) jednodniowych