BH znowu mnie zaskoczy³o

Data: 2019-12-02 23:04:28
Autor: jo44
BH znowu mnie zaskoczy³o
Zap³aci³em ostatnio kart± Simpliciti 47,88 USD. SMS z banku
poinformowa³, ¿e równowarto¶æ transakcji to oko³o 180 PLN.
Dzi¶ jednak widzê, ¿e rachunek karty obci±¿ono kwot±
198,62 PLN - to by³o, nie by³o oko³o 10% wiêcej.
Czego nie doczyta³em w ich regulaminie?

Data: 2019-12-02 23:16:44
Autor: J.F.
BH znowu mnie zaskoczy³o
Dnia Mon, 2 Dec 2019 23:04:28 +0100, jo44 napisa³(a):
[...]

6% za przewalutowanie ? Ale i tak brakuje troche.

A taki ladny byl bank, amerykanski.

J.

Data: 2019-12-02 23:25:38
Autor: Robert Tomasik
BH znowu mnie zaskoczy³o
W dniu 02.12.2019 o 23:04, jo44 pisze:
[...]
Blokada jest wg kursu z chwili transakcji. To kwota, o jak± odpytuje
akceptant. Rozliczenie jest z chwili ksiêgowania z kosztami przewalutowania.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-02 23:47:33
Autor: jo44
BH znowu mnie zaskoczy³o

Blokada jest wg kursu z chwili transakcji. To kwota, o jak± odpytuje
akceptant. Rozliczenie jest z chwili ksiêgowania z kosztami przewalutowania.

Dziêki - faktycznie, prowizja za przewalutowanie wynosi 5,8% !
Transakcja z 27.11.br, wiêc wg https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-support/convert-currency.html wszystko siê zgadza.
Tylko ¿e 5.8% to nawet bank udzielaj±ce kredytów w CHF nie bra³y! :)

Data: 2019-12-03 02:35:59
Autor: Dawid Rutkowski
BH znowu mnie zaskoczy³o
W dniu poniedzia³ek, 2 grudnia 2019 23:48:21 UTC+1 u¿ytkownik jo44 napisa³:

> [...]
Tylko ¿e 5.8% to nawet bank udzielaj±ce kredytów w CHF nie bra³y! :)

Wiêc to "oko³o 180 PLN" to by³o jednak jakie¶ 187?
Czy dolar przez kilka dni tak skoczy³?
Jaka data rozliczenia?
A z p³atno¶ci± trzeba by³o poczekaæ do 29 listopada - tego dnia zwracali prowizjê za transakcjê zagraniczn± (bo ¿adnego przewalutowania nie robi±).

Data: 2019-12-03 11:42:13
Autor: J.F.
BH znowu mnie zaskoczy³o
U¿ytkownik "jo44"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5de59485$0$17365$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To bylo dawno. No i dwa razy bral - przy udzielaniu i przy splacaniu.

Teraz 5.9% bierze mbank (ale ma darmowe karty wielowalutowe), getin sprzedaje po kursie banku ... jakies 5% drozej, santander o ile pamietam prowizje ma mala ... ale tez po kursie banku.
Strach karte za granica wyciagac, albo i w kraju do platnosci internetowych.

Gotowka dobra jest :-)

J.

Data: 2019-12-03 13:58:08
Autor: radekp@konto.pl
BH znowu mnie zaskoczy³o
Tue, 3 Dec 2019 11:42:13 +0100, w
<5de63cb6$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(-a):

getin sprzedaje po kursie banku ... jakies 5% drozej,

Bzdury. 0%.

Data: 2019-12-03 05:03:37
Autor: Dawid Rutkowski
BH znowu mnie zaskoczy³o
W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 14:00:38 UTC+1 u¿ytkownik rad...@konto.pl napisa³:

> getin > sprzedaje po kursie banku ... jakies 5% drozej,

Bzdury. 0%.

Tylko visa.
MC 4,5% (tak samo w idei - bo tam tylko MC).

Data: 2019-12-03 18:00:42
Autor: radekp@konto.pl
BH znowu mnie zaskoczy³o
Tue, 3 Dec 2019 05:03:37 -0800 (PST), w
<79283e7b-8a9e-40a1-ab52-fdeb8c38d847@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisa³(-a):

W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 14:00:38 UTC+1 u¿ytkownik rad...@konto.pl napisa³:

Tylko visa.
MC 4,5% (tak samo w idei - bo tam tylko MC).

A nie jaki¶ u³amkowe czê¶ci %?

Data: 2019-12-03 18:13:16
Autor: J.F.
BH znowu mnie zaskoczy³o
U¿ytkownik  radekp napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:t45duep03c1a87k7ubsir8c8om6rtpvb5l@4ax.com...
> [...]
>
> Bzdury. 0%.

Tylko visa.
MC 4,5% (tak samo w idei - bo tam tylko MC).

Takie rzeczy to tylko w Visie. Tzn w Visie getinu.

O co tu chodzi, to jestem ciekaw.
Inne umowy, przeoczenie ?

A swoja droga spread tez maja spory ... nie chca walutami handlowac ?

J.

Data: 2019-12-03 23:06:57
Autor: radekp@konto.pl
BH znowu mnie zaskoczy³o
Tue, 3 Dec 2019 18:13:16 +0100, w <5de6985e$0$508$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

>A nie jaki¶ u³amkowe czê¶ci %?

Takie rzeczy to tylko w Visie. Tzn w Visie getinu.

Ale ¿e o co chodzi?

Data: 2019-12-04 10:45:19
Autor: J.F.
BH znowu mnie zaskoczy³o
U¿ytkownik radekp  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h3ndue1dpp6l20ims7aag9clalpdgs345t@4ax.com...
> [...]
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(-a):

>A nie jaki¶ u³amkowe czê¶ci %?

Takie rzeczy to tylko w Visie. Tzn w Visie getinu.

Ze przy kartach MC getin zarabia krocie na stosowaniu wlasnego kursu,
a przy Visie stosuje kurs Visy, czyli prawie nic nie zarabia.

J.

Data: 2019-12-04 03:14:30
Autor: Dawid Rutkowski
BH znowu mnie zaskoczy³o
W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 18:02:18 UTC+1 u¿ytkownik rad...@konto.pl napisa³:

> MC 4,5% (tak samo w idei - bo tam tylko MC).

A nie jaki¶ u³amkowe czê¶ci %?

U³amkowe czê¶ci % (od 0,2 do 0,4%) p³acisz visie za przeliczenie z waluty transakcji na PLN (czujesz ju¿, dlaczego visie zale¿a³o, by karty wydawane przez polskie banki by³y rozliczane w PLN - je¶li nie, to nadmieniê, ¿e za przeliczenie walut na euro visa bierze zwykle ok. 0,2% - a za przeliczenie na PLN ok. 0,4%) gdy p³acisz getoutow± vis±.
Poniewa¿ getout zmieni³ swoim visa'om walutê rozliczeniow± na PLN i zapomnia³ wprowadziæ prowizjê "za przewalutowanie" - jest to jedyny koszt.

Swoj± drog± dziwiê siê, ¿e dot±d sobie nie przypomnieli - taki ¶p. deutsche bank te¿ zapomnia³ wprowadziæ prowizjê przy zmianie waluty rozliczeniowej na PLN (swego czasu visa prowadzi³a tak± wielk± kampaniê w tym temacie i do dzi¶ kr±¿± plotki, ¿e wszystkie visy rozliczane s± w PLN, co jest bzdur±, bo po pierwsze nigdy wszystkie nie by³y, a po drugie od tego czasu niektóre banki powróci³y do rozliczania visy w EUR) i w rezultacie przez trochê ponad 2 miesi±ce (bo 2 miesi±ce to okres karencji dla wprowadzenia niekorzystnych dla konsumenta zmian w regulaminie) visy (ale tylko debetówki mieli, kredytówki tylko mc) db by³y rozliczane bardzo korzystnie.

Inne banki po prostu podwy¿szy³y prowizje o warto¶æ, jak± wcze¶niej dodatkowo zyskiwa³y na wymianie walut - np. mB±k z 3% na 5,9%, VW z 2% na 5% itp. - tyle ¿e przesta³o to ju¿ w TOiP dobrze wygl±daæ - albo mo¿na by³o siê nabraæ, do taki mB±k dla MC - rozliczanego wci±¿ w EUR - prowizje pozostawi³ na dawnym poziomie 2/3% (a teraz ju¿ zawsze 3%).

Za¶ gdy p³acisz getoutowym MC (czy te¿ ideowym - to te¿ jest kolejna ciekawostka, karty idei s± wydawane przez getout - tak jest napisane na karcie - ciekawe, czy ma z tym zwi±zek to, ¿e maj± tylko mc) to p³acisz prowizjê MC za przeliczenie z waluty transakcji na euro - ok. 0,2% (chyba ¿e p³acisz w euro, wtedy MC nie zarabia) - oraz geoutowi za to euro po jego kursie, co daje dodatkowe ok. 4,5% (tzn. tyle jest w idei, w getout nie chce mi siê sprawdzaæ, ale nie s±dzê, ¿e taniej).

Oczywi¶cie w getoutowym TOiP i visa i MC wygl±daj± ³adnie - prowizja 0% - bo ró¿nica w cenie tych p³atno¶ci le¿<- w walucie rozliczeniowej.

Data: 2019-12-04 12:55:41
Autor: J.F.
BH znowu mnie zaskoczy³o
U¿ytkownik "Dawid Rutkowski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:eb645ffa-84c3-4267-b817-199bd4a52bf8@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 18:02:18 UTC+1 u¿ytkownik rad...@konto.pl napisa³:
[...]
[...]

Moze ich troche UOKiK postraszyl, bo teraz podwyzki trzeba uzasadniac.
Co prawda problemu nie ma - inflacja jest, ale moze Prezes stal sie dociekliwy - jak, to - inflacja 2.5%, a wy chcecie podniesc z 0% na 6% ?

[...]

No wlasnie - czy w tym nie ma jakiegos drugiego dna ?
Tak wszystkie banki wpadly na to, ze za malo zarobia, wiec podniosa sobie prowizje ?
A teraz wstyd im sie wycofac, wiec wprowadzaja karty wielowalutowe ?

Czy moze jednak Visa/MC chca ~3% za przewalutowanie, nie 0.4% ?

J.

BH znowu mnie zaskoczy³o