BIK, KRD itp...

Data: 2011-08-15 19:50:02
Autor: mokpl
BIK, KRD itp...
Czy Biuro Informacji Kredytowej albo Krajowy Rejestr Długów (nie wiem, co jeszcze) to są jakieś państwowe instytucje? Czy prywatne inicjatywy?

Pytam, bo zauważyłem, że państwowe urzędy z tego korzystają, więc zastanawiam się dlaczego korzystają z usług tych właśnie firm a nie jakiś innych.

Data: 2011-08-15 19:44:23
Autor: Andrzej Lawa
BIK, KRD itp...
W dniu 15.08.2011 19:50, mokpl pisze:
Czy Biuro Informacji Kredytowej albo Krajowy Rejestr Długów (nie wiem,
co jeszcze) to s± jakie¶ państwowe instytucje? Czy prywatne inicjatywy?

A co oni buduj±?

Data: 2011-08-15 19:51:52
Autor: mokpl
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 19:44, Andrzej Lawa pisze:

A co oni buduj±?

Bazy danych.

Data: 2011-08-15 19:48:15
Autor: Liwiusz
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 19:51, mokpl pisze:
W dniu 2011-08-15 19:44, Andrzej Lawa pisze:

A co oni buduj±?

Bazy danych.

Oba prywatne, przy czym KRD ma swoj± ustawę, na podstawie której działa (nie tylko ono), a BIK to taka baza prowadzona przez banki.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-15 19:56:34
Autor: Andrzej Lawa
BIK, KRD itp...
W dniu 15.08.2011 19:51, mokpl pisze:
W dniu 2011-08-15 19:44, Andrzej Lawa pisze:

A co oni buduj±?

Bazy danych.

Sorki, przez chwilę wydawało mi się, że napisałe¶ na pl.misc.budowanie ;)

Jak pisał Liwiusz - BIK to baza międzybankowa, ale nie wszystkie z niej korzystaj± - parę lat temu na pewno LUKAS nie zamie¶cił w tej bazie danych o moim kredycie tamże, za¶ KRD jest mało wiarygodny z uwagi na do¶ć "frywolne" umieszczanie tam informacji (długi sporne, nieaktualne czy wręcz fałszywe) i jak sobie jaki¶ czas temu z ciekawo¶ci sam skontrolowałem swoj± "teczkę", to się okazało że poza mn± nikt jej nie kontrolował, mimo zawierania w międzyczasie paru umów kredytowych (m.in. na budowę domu) oraz kilku nowych umów z operatorami na media i usługi telekomunikacyjne.

Data: 2011-08-16 12:12:05
Autor: Kamil
BIK, KRD itp...
Dnia Mon, 15 Aug 2011 19:56:34 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

ROTFL
ława...pojechałe¶ po bandzie :)))
Albo i nie :))
To nie spłacałe¶ tych kredytów?
Za media i usługi także nie płaciłe¶???
To ty niezły chultaj jeste¶ :)))
KRD - jak sama nazwa wskazuje jest rejestrem DŁUŻNIKÓW - a nie
kredytobiorców czy usługobiorców :)))
Co innego - BIK - tu znajduj± się wpisy jak zaci±gniesz kredyt (nawet
spłacany przed terminem), masz kartę kredytow± itp.
Generalnie w BIKu widać na ile jeste¶ zadłużony.

Data: 2011-08-16 12:16:52
Autor: Andrzej Lawa
BIK, KRD itp...
W dniu 16.08.2011 12:12, Kamil pisze:
[...]

Kretynku głupi - pisałem wyraĽnie, że nikt NIE SPRAWDZAŁ. Czyli równie dobrze mogłem mieć tam powpisywane milionowe długi, a i tak nikt by o nich (z tego Ľródła) nie wiedział, bo nikt NIE SPRAWDZAŁ.

Teraz dotarło, czy jeste¶ zbyt upo¶ledzony?

Data: 2011-08-16 12:25:00
Autor: Kamil
BIK, KRD itp...
Dnia Tue, 16 Aug 2011 12:16:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Kretynku głupi

Tyle o sobie. A co powiesz teraz na mój temat?   ;)

- pisałem wyraĽnie, że nikt NIE SPRAWDZAŁ. Czyli równie dobrze mogłem mieć tam powpisywane milionowe długi, a i tak nikt by o nich (z tego Ľródła) nie wiedział, bo nikt NIE SPRAWDZAŁ.

Banki lej± sikiem większym niż twoja głupota (a to jest ogromna wielko¶ć!!)
na KRD. Do swoich celów maj± BIK.

Data: 2011-08-16 12:44:52
Autor: Andrzej Lawa
BIK, KRD itp...
W dniu 16.08.2011 12:25, Kamil pisze:
Dnia Tue, 16 Aug 2011 12:16:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Kretynku głupi

Tyle o sobie. A co powiesz teraz na mój temat?   ;)

Twoje problemy z czytaniem s± głębsze, niż s±dziłem.

[...]

[cytat]
[...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^
[koniec cytatu]

Poradzisz sobie z przeczytaniem, czy powiedzieć twojej mamusi, żeby ci znowu literki obja¶niła?

Data: 2011-08-16 13:11:28
Autor: Mark
BIK, KRD itp...
Dnia Tue, 16 Aug 2011 12:12:05 +0200, Kamil napisał(a):

KRD - jak sama nazwa wskazuje jest rejestrem DŁUŻNIKÓW - a nie
kredytobiorców czy usługobiorców :)))

Byc moze ja to inaczej rozumiem, wtedy mnie popraw, ale zawsze wydawalo mi
sie ze kredyt z definicji jest dlugiem

--
Mark

Data: 2011-08-16 13:42:36
Autor: Kamil
BIK, KRD itp...
Dnia Tue, 16 Aug 2011 13:11:28 +0200, Mark napisał(a):

KRD - jak sama nazwa wskazuje jest rejestrem DŁUŻNIKÓW - a nie
kredytobiorców czy usługobiorców :)))

Byc moze ja to inaczej rozumiem, wtedy mnie popraw, ale zawsze wydawalo mi
sie ze kredyt z definicji jest dlugiem

Ależ oczywi¶cie masz rację :)
Tylko inn± materi± jest kredyt który spłacasz w terminach rat, a czym innym
jest olanie i brak spłat tegoż kredytu.  Kredyt kredytowi nierówny ;)

Dopisz sobie po wyrazie "DŁUŻNIKÓW" wyrażenie niewypłacalnych ;)
A ponadto, zerknij na misję KRD BIG S.A:
http://www2.krd.pl/KRD/Misja.aspx

/cite/
Misj± Krajowego Rejestru Długów jest ochrona przedsiębiorców, gmin, osób
prywatnych oraz wszystkich pozostałych podmiotów funkcjonuj±cych na rynku
przed *niesolidnymi kontrahentami i klientami*.
/end cite/

Klient spłacaj±cy swoje kredyty/długi - jest solidnym i nie ma się czym
martwić KRD :)

Data: 2011-08-16 13:51:04
Autor: Andrzej Lawa
BIK, KRD itp...
W dniu 16.08.2011 13:11, Mark pisze:
[...]

Poniek±d, ale BIK zawiera informacje o wszelkich kredytach i liniach kredytowych, także obsługiwanych terminowo, więc banki nie maj± potrzeby korzystania z KRD w celu weryfikacji stanu kredytów bankowych danego potencjalnego klienta.

Uwaga: bankiem nie jest dostawca mediów czy usług telekomunikacyjnych, wbrew temu co sugerował ten kretyn Kamil ;->

Data: 2011-08-15 19:50:04
Autor: Liwiusz
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 19:50, mokpl pisze:

 dlaczego korzystajÄ… z usĹ‚ug tych wĹ‚aĹ›nie firm a nie
jakiĹ› innych.

Czyli jakich np.? KRD jest największą bazą dłużników działającą na podstawie ustawy "o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych", więc jeśli już korzystać, to najlepiej z nich.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-15 20:10:37
Autor: mokpl
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 19:50, Liwiusz pisze:

Czyli jakich np.? KRD jest największą bazą dłużników działającą na
podstawie ustawy "o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie
danych gospodarczych", więc jeśli już korzystać, to najlepiej z nich.

No dla tej firmy to na pewno najlepiej. Przecież nie robi tego za darmo a stałą robotę ma wpisaną w ustawę (jeśli dobrze zrozumiałem). Przetarg jakiś chociaż wygrała, czy jak?

Chodzi mi po prostu o powiązanie prywatnego interesu z działalnością urzędów państwowych na tym przykładzie. Każdy może sobie pewnie taką firmę założyć, tylko nie każdy załatwi sobie takiego klienta jak państwowe urzędy. Ciekawi mnie jak to jest.

Data: 2011-08-15 20:31:13
Autor: Regand
BIK, KRD itp...
[...]

A jaki panstwowy urzad wg ciebie korzysta z KRD?

Data: 2011-08-15 22:01:11
Autor: mokpl
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 20:31, Regand pisze:

A jaki panstwowy urzad wg ciebie korzysta z KRD?

Słyszałem, że np. Urząd Pracy przy przyznawaniu dotacji. Sam nie sprawdzałem. Może Ktoś potwierdzi/zaprzeczy.

Data: 2011-08-15 22:03:10
Autor: Regand
BIK, KRD itp...
MoĹĽe KtoĹ› potwierdzi/zaprzeczy.

Zaprzeczam.

Data: 2011-08-15 23:05:02
Autor: mokpl
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 22:03, Regand pisze:
MoĹĽe KtoĹ› potwierdzi/zaprzeczy.

Zaprzeczam.

A możesz jeszcze zdradzić w jakim mieście ubiegałeś się o tę dotację?

Data: 2011-08-15 22:18:50
Autor: tomek
BIK, KRD itp...
On 15.08.2011 22:01, mokpl wrote:
W dniu 2011-08-15 20:31, Regand pisze:

A jaki panstwowy urzad wg ciebie korzysta z KRD?

Słyszałem, że np. Urząd Pracy przy przyznawaniu dotacji. Sam nie
sprawdzałem. Może Ktoś potwierdzi/zaprzeczy.

vs

> Pytam, bo zauważyłem, że państwowe urzędy z tego korzystają

Tomek

Data: 2011-08-15 23:03:45
Autor: mokpl
BIK, KRD itp...
W dniu 2011-08-15 22:18, tomek pisze:

> [...]

vs

 > Pytam, bo zauwaĹĽyĹ‚em, ĹĽe paĹ„stwowe urzÄ™dy z tego korzystajÄ…

No i?
Będziesz za słówka łapał, czy może coś wiesz na temat?

Ja wiem tyle, ile powiedział mi wiarygodny znajomy, który z tego powodu nie dostał dotacji. I dodam, że nie interesują mnie dalsze dyskusje na takim poziomie. Albo na temat albo wcale.

Data: 2011-08-16 22:36:57
Autor: Maciek.
BIK, KRD itp...
Użytkownik "mokpl" <mokpl@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j2blrk$fcv$1inews.gazeta.pl...
Czy Biuro Informacji Kredytowej albo Krajowy Rejestr Długów (nie wiem, co jeszcze) to są jakieś państwowe instytucje?

Jeszcze jest Infomonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. i pewnie parÄ™ innych.

Pytam, bo zauważyłem, że państwowe urzędy z tego korzystają, więc zastanawiam się dlaczego korzystają z usług tych właśnie firm a nie jakiś innych.

Dlaczego korzystają z tych właśnie baz? Bo z konkurencją jak na razie jest dość marnie.
I pewnie ustawa prawo bankowe oraz ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych im na to pozwalają.

--
M.

BIK, KRD itp...