BIK - czemu GIODO nie ostrzega?

Data: 2016-08-31 09:26:37
Autor: Kamil Jońca
BIK - czemu GIODO nie ostrzega?
Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> writes:

BIK? Do rejestracji wymagane jest przesłanie skanu/zdjęcia D.O.

https://www.bik.pl/zakladanie-konta-list-polecony
Ja tam nic o skanie nie widzę.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
<wiggy> bwah, vodka in my mouse

Data: 2016-08-31 10:01:49
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-31 o 09:26, Kamil Jońca pisze:
[...]

https://www.bik.pl/

Klik "sprawdź" na głównym banerze = wejście na stronę z Nazgulem:
https://www.bik.pl/k/ochrona/

A potem klik "aktywuj ochronę" i:
https://www.bik.pl/rejestracja

A tam:
Aby skrócić czas zakładania konta do minimum, przygotuj:
-swój numer PESEL,
-skan lub zdjęcie dowodu osobistego,
-numer rachunku, z którego wykonasz przelew identyfikacyjny na kwotę 1zł (nie może to być konto firmowe ani wspólne).

Faktycznie teraz znalazłem opcję założenia konta za pomocą listu poleconego, ale póki co nie udało mi się dotrzeć do formularza rejestracyjnego. Cały czas dostaję błąd:
"Wystąpił błąd podczas wysyłania wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym."

No cóż, będę próbował.

ps. Jakiś czas temu chciałem otrzymać standardowy "gratisowy" raport, bez zakładania konta, to nie było możliwości zrobienia tego bez przesłania skanu D.O.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-31 10:05:53
Autor: z
W dniu 2016-08-31 o 10:01, Miroo pisze:

-numer rachunku, z którego wykonasz przelew identyfikacyjny na kwotę 1zł
(nie może to być konto firmowe ani wspólne).

Mam konto wspólne z małżonką. I co ma zrobić? Założyć nowe? :-)

Data: 2016-08-31 01:46:16
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 10:05:55 UTC+2 użytkownik z napisał:

Mam konto wspólne z małżonką. I co ma zrobić? Założyć nowe? :-)

A to jakiś wielki problem ?
W większości banków może być drugim RORem obok wspólnego - dostępnym w ST pod tym samym loginem.

Data: 2016-08-31 10:52:46
Autor: z
BIK - czemu GIODO nie ostrzega?

A to jakiś wielki problem ?
W większości banków może być drugim RORem obok wspólnego - dostępnym w ST pod tym samym loginem.

Tylko po co? Żeby potem mieć problemy z jego zamknięciem ;-)

Debilizm jakiś :-)

Data: 2016-08-31 10:54:51
Autor: z
BIK - czemu GIODO nie ostrzega?

A to jakiś wielki problem ?

Chwila. Bo się nie znam :-)

Mam konto wspólne ale oddzielne loginy.
Na przelewie będę tylko ja.

Data: 2016-08-31 04:13:49
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 10:54:54 UTC+2 użytkownik z napisał:

Mam konto wspólne ale oddzielne loginy.
Na przelewie będę tylko ja.

Ja też się do końca nie znam, ale zakładam, że skoro podają, że konto nie może być wspólne, to mają możliwość (a chyba mają - analogicznie jak z zakładaniem rachunków przelewem) sprawdzenia posiadacza/posiadaczy w inny sposób niż tylko po tym, co jest wpisane w danych przelewu - bo tu się zgodzę, że nadawca będzie tylko jeden - a nawet w db mam, dla konta wspólnego, możliwość wyboru - mogę jako nadawcę przelewu wstawić mnie albo żonę - cały czas tylko z mojego loginu.

Zaś co do kłopotów z zamknięciem - jeśli się w takim banku, który robi kłopoty, ma konto wspólne, to lepiej jak najszybciej założyć w lepszym, a z kłopotliwego również ze wspólnym uciekać ;P

Data: 2016-08-31 14:16:34
Autor: z
[...]

Wszystkie banki takie same. To samo ścierwo :-)
Żeby wysłać 1 zł mam zakładać nowe konto i czytać kilkadziesiąt stron regulaminu a potem dowiedzieć się o nowych opłatach od których dostanę odsetki od zera na koncie? ;-)

Data: 2016-08-31 05:51:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 14:16:38 UTC+2 użytkownik z napisał:

Żeby wysłać 1 zł mam zakładać nowe konto i czytać kilkadziesiąt stron regulaminu a potem dowiedzieć się o nowych opłatach od których dostanę odsetki od zera na koncie? ;-)

To też dlatego proponuję zaczynać od drugiego RORu, tego samego typu, w tym samym banku - najprawdopodobniej będzie odnosił się do niego ten sam regulamin i TOiP - choć może trzeba się dokładniej wczytać, np. w mBąku wydanie debetówki do pierwszego RORu danego typu jest bezpłatne, ale do kolejnego już płatne - a ponieważ ostatnie mocno okroili liczbę typów RORów to raczej można zapomnieć o drugiej darmowej debetówce.

Zaś co do konieczności - BIK też obowiązkowy nie jest ;P

Póki co zamykałem konta tylko w pekao (dolarowe mi sami zamknęli, a leżących na nim 20$ trzeba było szukać w papierowym archiwum, a z zamknięciem złotówkowego problemu nie było) i mBąku - tutaj po to, żeby tego samego dnia otworzyć lepsze "dla nowych klientów".
Ale opowieści o niemożności uwolnienia się do klonów LC naczytałem się tyle, że żadną promocją nie są mnie w stanie skusić.

Data: 2016-08-31 23:41:56
Autor: z
[...]

Szkoda życia :-)

Zaś co do konieczności - BIK też obowiązkowy nie jest ;P

Pewnie że obowiązkowy po tym co komornicy wyprawiają ;-) A to jeszcze nie koniec ich możliwości. Zapewne są w zmowie z BIkiem i banksterami że teraz za każde info trzeba będzie zakładać nowe konto bankowe żeby w zgodzie z nową modą ubogacać polskie PKB :-)

Data: 2016-08-31 14:20:19
Autor: Miroo
[...]

W eurobanku w danych nadawcy przelewu pojawiają się oboje współwłaściciele.

Pozdrawiam

BIK - czemu GIODO nie ostrzega?