BIK o kartach kredytowych

Data: 2012-09-27 03:01:00
Autor: luc
BIK o kartach kredytowych
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Przeciętny Polak, korzystający z usług bankowych, dysponuje jedną albo
dwiema kartami. Są jednak rekordziści: 32 karty z limitem na prawie
milion złotych ma mieszkanka Poznania. To rekord Polski. Zadłużenie na
tych kartach nie jest obsługiwane.

 Prezes Biura Informacji Kredytowej Krzysztof Markowski, jest zdania,
że posiadacze kolekcji kart bankowych, wpadli w pętle kredytowe i
próbują się ratować manipulując plastikowym pieniądzem. Taką praktykę
nazywa "wyłudzeniem".

 Prawie 26 tysięcy Polaków ma w portfelach ma 5 i więcej kart
kredytowych.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ciekawe, ilu z tych 26k czyta p.b.b.?

Całość tu:
<http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rekord-Polski-32-karty-kredytowe-z-
limitem-na-prawie-milion-zlotych-2644206.html>

pzdrwm
luc

Data: 2012-09-27 03:47:25
Autor: krzysztofsf
BIK o kartach kredytowych
On 27 Wrz, 12:01, luc <bana...@gmx.net> wrote:

 Prawie 26 tysięcy Polaków ma w portfelach ma 5 i więcej kart
kredytowych.

Mam obecnie tylko 4-y aktywne, to wypadlem z elitarnego klubu.

Jesien sie zaczela, moze dojdzie jakas z ktores marketowej promocji  -
"wyrob karte od reki i dostaniesz zwrot x zl za zakupy w naszym
markecie".

Data: 2012-10-03 13:11:29
Autor: szczurwa
BIK o kartach kredytowych
On 27 Wrz, 12:47, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

Mam obecnie tylko 4-y aktywne, to wypadlem z elitarnego klubu.

Mam dziewięc. Dwie ostatnio zamknąłem.

Są jednak rekordziści: 32 karty z limitem na prawie
milion złotych ma mieszkanka Poznania. To rekord Polski.

Myślałem, że rekordzistą jest MarekZ..;-)

Data: 2012-10-03 22:41:54
Autor: MarekZ
BIK o kartach kredytowych
Użytkownik "szczurwa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e6f786df-9acb-48da-8d62-51d3d83c6fa3@p22g2000vby.googlegroups.com...

Są jednak rekordziści: 32 karty z limitem na prawie
milion złotych ma mieszkanka Poznania. To rekord Polski.

Myślałem, że rekordzistą jest MarekZ..;-)

Hehehe, szczerze mówiąc mocno powątpiewam w wiarygodność tych danych. Po pierwsze skoro "zadłużenie nie jest na nich obsługiwane" to przecież nie mogą być wszystkie aktywne.

Po drugie: skąd tu wziąć 32 karty? Chyba że na jakiejś zasadzie "do każdego zakupu na raty dodajemy kartę kredytową" oraz "bierzemy jakieś pseudo-karty hipermarketowe". Bo takich normalnych, sensownych "bankowych" tyle chyba nie da rady uzbierać (zakładając, że nie robi się tego jako sztuki samej w sobie, tylko miało to jakiś obiektywnie istniejący sens), nawet gdyby brać pod uwagę te mocno płatne, licznik stanie w okolicy 25.

Owszem, można by teoretycznie limit w mBanku, Multi czy Mille podzielić na malutkie porcje np. po 10k i pobrać tych kart po 10 szt z każdego z tych banków (o ile mieli/mają ich tyle rodzajów bo zazwyczaj nie da się mieć dwóch takich samych), ale temu z kolei przeczy przeciętny limit na kartach (okolice 30k), który dla odmiany wygląda dość realistycznie. IMO to jakaś ściema albo niedokładność.

Tak to i ja sobie mogę napisać, że "mam 60 różnych kart", z tego czterdzieści w przeszłości, a dwadzieścia obecnie.

"Prawie milion złotych" też nie brzmi nadmiernie imponująco jako suma limitów.

Data: 2012-10-03 23:58:26
Autor: ls
BIK o kartach kredytowych
W dniu czwartek, 27 września 2012 12:47:25 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:
On 27 Wrz, 12:01, luc  wrote:
>  Prawie 26 tysięcy Polaków ma w portfelach ma 5 i więcej kart
> kredytowych.

Mam obecnie tylko 4-y aktywne, to wypadlem z elitarnego klubu.

Mam 5, uzywam 3 (KIS OF pasuje zamknac - chyba nie ma z tego zadnych korzysci).
Chcialem ostatnio KK AS z Grupona, ale slusznie zauwazyles, ze stowka mi sie nie nalezy i dalem sobie spokoj - a byloby 6 KK.

--
pozdr.
ls

Data: 2012-09-28 00:36:12
Autor: Kierowca Bombowca
BIK o kartach kredytowych
Użytkownik "luc"
[...]

Ciekawe jak pan prezes nazwie praktykę banków polegającą na zwiększaniu limitu karty bez zgody posiadacza? Ba, nawet bez jego wiedzy, bo ten dowiaduje się kilka tygodni po fakcie.
Mniej gorzały czy tam innego Napoleona a i ból głowy o "wyłudzenia" będzie mniejszy, przynajmniej w mediach.

Data: 2012-09-28 07:04:41
Autor: z
BIK o kartach kredytowych
W dniu 2012-09-28 00:36, Kierowca Bombowca pisze:
Ciekawe jak pan prezes nazwie praktykę banków polegającą na zwiększaniu
limitu karty bez zgody posiadacza? Ba, nawet bez jego wiedzy, bo ten
dowiaduje się kilka tygodni po fakcie.

Jak to jak? Cwany doi-wyłudza głupiego :-)

BIK o kartach kredytowych