BILIX - co to jest?

Data: 2009-03-30 11:12:21
Autor: ąćęłńóśźż
BILIX - co to jest?
Czy ktoś z Was korzysta aktywnie z systemu płatności BILIX ?
JaC

Data: 2009-03-30 11:26:41
Autor: onet
BILIX - co to jest?

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usunto@wp.eu> napisał w wiadomości news:gqq2or$f1i$1news.wp.pl...
Czy ktoś z Was korzysta aktywnie z systemu płatności BILIX ?
JaC

Aktywnie to nie za bardzo się da - mało firm wdrożyło ten system - z tego co wiem to napewno n-ka i kilka Zakładów Energetycznych i Gazowni. Pozatym banki też się nie spsieszą z wdrożeniem Bilixa

Data: 2009-03-30 11:41:43
Autor: corner
BILIX - co to jest?

Użytkownik "onet" <dupa@blada.com> napisał w wiadomości news:gqq38p$fd8$1news.wp.pl...

Aktywnie to nie za bardzo się da - mało firm wdrożyło ten system - z tego co wiem to napewno n-ka i kilka Zakładów Energetycznych i Gazowni. Pozatym banki też się nie spsieszą z wdrożeniem Bilixa

Myślę, że za niedługo wszystkie zaczną wprowadzać, dwa największe już mają.

Data: 2009-03-30 13:10:37
Autor: MacGregor
BILIX - co to jest?
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usunto@wp.eu> napisał w wiadomości news:gqq2or$f1i$1news.wp.pl...
Czy ktoś z Was korzysta aktywnie z systemu płatności BILIX ?
JaC

Ja. Z N i PKO BP.

MacGregor

Data: 2009-03-30 04:42:25
Autor: krzysztofsf@wp.pl
BILIX - co to jest?
On 30 Mar, 13:10, "MacGregor" <macgre...@smieci.poczta.onet.pl> wrote:
>Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usu...@wp.eu> napisał w wiadomości
>Czy ktoś z Was korzysta aktywnie z systemu płatności BILIX ?
>JaC

Ja. Z N i PKO BP.

Jak z funkcjonalnoscia?
Dostajesz fa do swojego "konta" bankowego" jako operacje, ktora mozesz
(ale nie musisz) zatwierdzic?

czy tez, jesli sa srodki sa sciagane automatycznie we wlasciwym czasie
jak PZ?

A moze masz jakies mozliwosci wyboru, ktore deklarujesz dla fa
przeslanej Bilixem od danego dostawcy?

Data: 2009-03-30 14:26:32
Autor: MacGregor
BILIX - co to jest?
Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:f7abe677-cfda-4b62-a0b0-ed627d1cf862e21g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

jak PZ?

A moze masz jakies mozliwosci wyboru, ktore deklarujesz dla fa

Funkcjonalność znośna ;-)
Po zaakceptowaniu "porozumienia" dostaje się "przesyłkę" z fakturą w PDF. Płatność można zaakceptować w dowolnym momencie (OIDP do 3 miesięcy po upływnie terminu płatności).
Niestety, zaakceptowanie generuje od razu płatność (z terminem realizacji "dzisiaj") i nie da się tego zmienić.
Natomiast nie trzeba niczego przepisywać do przelewu, tylko klikasz ;-).

Jak się zna ograniczenia, to nawet całkiem przyjemne narzędzie. Ponadto "N" na TV wyświetla informacje o przesłaniu faktury w BILIX. ;-)

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-03-30 06:21:15
Autor: krzysztofsf@wp.pl
BILIX - co to jest?
On 30 Mar, 14:26, "MacGregor" <macgre...@smieci.poczta.onet.pl> wrote:

Płatność można zaakceptować w dowolnym momencie (OIDP do 3 miesięcy po
upływnie terminu płatności).
Niestety, zaakceptowanie generuje od razu płatność (z terminem realizacji
"dzisiaj") i nie da się tego zmienić.

Kiepsko.
PZ przychodzi zwykle w ostatnim wymaganym terminie (dzien platnosci).
Natomiast bilix jak widze wymaga albo placenia w "przedplacie" albo
koniecznosci zalogowania sei w dniu platnosci - pamietaniu o tym i
posuiadaniu wtedy sprawnego sprzetu i internetu.

Data: 2009-03-30 15:34:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BILIX - co to jest?
krzysztofsf@wp.pl pisze:

[...]

To... po co właściwie to jest? PZ przecież działa bardzo dobrze. Ten
Bilix ma jakieś zalety?

--
MiCHA

Data: 2009-03-30 16:44:23
Autor: Kamil Jońca
BILIX - co to jest?
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

krzysztofsf@wp.pl pisze:

[...]

Dla niesolidnego płatnika: możesz zapłacić _po_ terminie płatności.[1]
KJ

1 -  tak wiem, jak nie zapewnisz kasy na pz w dniu płatności to wyjdzie
na to samo.
--
According to the latest official figures, 43% of all statistics are
totally worthless.

Data: 2009-03-30 18:44:38
Autor: ąćęłńóśźż
BILIX - co to jest?
Jesteś pewien?
Znane mi PZ sa wysyłane tylko raz - jezeli nie masz środków to masz po herbacie...
JaC

-- -- -

1 -  tak wiem, jak nie zapewnisz kasy na PZ w dniu płatności to wyjdzie na to samo.

Data: 2009-03-30 20:17:05
Autor: Filip
BILIX - co to jest?
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

to zależy jak zleceniodawca PZ to ustali - niektóre są ponawiane, inne nie... (W Sferi od kilku lat mam saldo konta 1PLN, bo coś im w systemie się pomyliło, a mnie się nie chce przelewu na 1 PLN robić ;-) )
Filip

Data: 2009-03-30 20:36:51
Autor: Kamil Jońca
BILIX - co to jest?
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> writes:

ąćęłńóśźż pisze:
Jesteś pewien?
Znane mi PZ sa wysyłane tylko raz - jezeli nie masz środków to masz po herbacie...

Skoro już mi cię wyciągneli z KF:

Jeśli nie będzie środków to należność nie zostanie pobrana. I możesz ją
po prostu zapłacić później przelewem. To raz. Dwa: co najmniej jeden usługodawca (STOEN) robi tak, że gdy w terminie
płatności nie ma środków, to 7 dni później wysyła obciążenie drugi raz.

KJ

--
You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

Data: 2009-03-30 22:01:15
Autor: Filip
BILIX - co to jest?

ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Ej no, cytuj tak, żeby autor był właściwy :-)

Data: 2009-03-31 10:03:42
Autor: Andrzej Kłos
BILIX - co to jest?
Filip pisze:
ąćęłńóśźż pisze:
Jesteś pewien?
Znane mi PZ sa wysyłane tylko raz - jezeli nie masz środków to masz po herbacie...

Skoro już mi cię wyciągneli z KF:

Ej no, cytuj tak, żeby autor był właściwy :-)

dobrze zacytował, jak go ma w KF to nie może odpowiedzieć na jego list tylko na tego, który zacytował list umieszczony w KFie

andy_nek

Data: 2009-03-31 10:55:04
Autor: Kamil Jońca
BILIX - co to jest?
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> writes:

Kamil Jońca pisze:
[...]

Ej no, cytuj tak, żeby autor był właściwy :-)

Sorry. To z rozpędu :)
KJ

--
"#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

Data: 2009-03-31 01:26:58
Autor: Borys Pogoreło
BILIX - co to jest?
Dnia Mon, 30 Mar 2009 18:44:38 +0200,  ąćęłńóśźż napisał(a):

Jesteś pewien?
Znane mi PZ sa wysyłane tylko raz - jezeli nie masz środków to masz po herbacie...

 Era ponawia próbę przynajmniej raz - więcej nie testowałem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-03-30 21:46:56
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BILIX - co to jest?
Kamil Jońca wrote:

[...]

I...? Jak mam PZ to też mogę zapłacić po terminie - po prostu robię przelew. A wykonane PZ mogę przecież odwołać jeśli tylko chcę...

Jakoś ten cały Bilix wygląda mi na niepotrzebne duplikowanie tego, co już od dawna jest i działa. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-03-30 22:27:09
Autor: mx
BILIX - dziadostwo
Jakoś ten cały Bilix wygląda mi na niepotrzebne duplikowanie tego, co już od dawna jest i działa. :-)

-- MiCHA

Żadnych zalet, kupa wad:
== tylko obydwa pko to obsługują i coś tam coś tam
== tylko za prąd i coś tam coś tam
== przy zwykłym przelewie i stałych odbiorcach trzeba wpisać tylko kwotę, tu nie. Ale ułatwienie!!!
== nie można zapłacić KK, np. Citi tylko z konta.
== umiera śmiercią naturalną, zanim nauczył się chodzić
Pzdr. mx

Data: 2009-03-31 09:14:29
Autor: MacGregor
BILIX - dziadostwo
Użytkownik "mx" <@mx1@os.pl@> napisał w wiadomości news:gqr9vc$r11$1inews.gazeta.pl...

Żadnych zalet, kupa wad:
== tylko obydwa pko to obsługują i coś tam coś tam
No cóż, nikogo nie można zmusić ...;-(

== tylko za prąd i coś tam coś tam
Prąd, telewizja N i link4: możesz ubezpieczyć się od oglądania telewizji ;-)

== przy zwykłym przelewie i stałych odbiorcach trzeba wpisać tylko kwotę, tu nie. Ale ułatwienie!!!
Tu nic nie wpisujesz, tylko klikasz "Akceptuję" i poszło. To jest ułatwienie.

== nie można zapłacić KK, np. Citi tylko z konta.
Jak banki dadzą możliwość obciążąnia KK, to nie widzę problemów...

== umiera śmiercią naturalną, zanim nauczył się chodzić
Możliwe.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Uwaga na adres!!!

Data: 2009-03-31 09:10:48
Autor: MacGregor
BILIX - co to jest?
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:gqr7jg$895$1inews.gazeta.pl...
.....Ciach...
Jakoś ten cały Bilix wygląda mi na niepotrzebne duplikowanie tego, co już od dawna jest i działa. :-)

Bo BILIX to nie tylko sama transakcja, tu dodatkowo dostajesz fakturę (ew. razem z materiałami reklamowymi).
To po prostu coś w rodzaju "elektronicznej faktury" z której możesz łatwo zrobić przelew.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-03-31 13:08:14
Autor: krzysztofsf
BILIX - co to jest?
MacGregor pisze:
[...]

Brakuje opcji, ktore zakladalem uslyszawszy kiedys o tej nowosci

1. Mozliwosci zaakceptowania faktur przeslanych billixem od konkretnego dostawcy - i wtedy wisza w systemie do daty wymaganej platnosci z jej dniem wykonujac sie jako polecenie zaplaty - chyba, ze odwolamy, wchodzac wczesniej w system i blokujac dana fa.
2. Po dostaniu jakiejs fa nie zakceptowanej powyzsza metoda, przegladajac ja akceptujemy termin platnosci (jak polecenie zaplaty) lub ustawiamy inny.

Nie przypuszczalem, ze jest to tylko takie toporne - "przeczytaj i potwierdz zaplate"

Data: 2009-03-31 15:03:30
Autor: MacGregor
BILIX - co to jest?
Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqstiv$aii$1news.wp.pl...

[...]

Polecenie zapłaty to transakcja obciążeniowa, możesz tylko odrzucić. Kwotę i termin płatności ustala wierzyciel.
BILIX dostarcza faktury, a jak zostaną zapłacone tu już sprawa banku. To dłużnik inicjuje płatność, może zrobić to przelewem międzybankowym albo inaczej, jeżel bank daje inną możliwość.
Tak samo jak możliwość zapłacenia dopiero w terminie wymagalności - to też zależy od rozwiązania przyjętego w banku.
Niestety PKO wdrożył to jak wdrożył i tylko wnioski klientów mogły by go skłonić do modyfikacji ;-)

[...]

Ja też myślałem, że to trochę inaczej będzie działać.
Może inne banki wymyślą inne rozwiązanie ;-)

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Uwaga na adres!!!