BIOS do bardzo starej p³yty g³ównej

Data: 2020-04-17 17:38:03
Autor: heby
BIOS do bardzo starej p³yty g³ównej
On 17/04/2020 17:03, Atlantis wrote:
4) BIOS do takich p³yt by³ ujednolicony czy robiony customowo pod model
p³yty?

Nikt na to pytanie pewnie ¶ci¶le nie odpowie, ale na bym próbowa³ uderzyæ w BIOSy innych 486 na identycznym chipsecie.

W tamtych czasach p³yty mia³ jeszcze sporo logiki robinej tradycyjne na bramkach wiêc mo¿esz mieæ pecha. Z drugiej strony BIOSy by³y modularne i producenci nie bawili siê ju¿ w wynajdywanie kwadratowych kó³ za ka¿dym razem. Masz szansê niezerow±. Ponoæ w Pentiumowych p³ytach taki numer przechodzi³ ³atwiej, ale to wiem tylko jako jakies opowie¶ci serwisanta [1].

W czasach 486 robi³em tak swapa na, mo¿e, 2 p³ytach g³ównych z BIOSów wygrzebanych ze z³omu. W jednej zadzia³a³ bez problemów (mimo ze innego producenta ;), w drugiej nie dzia³a³ zegar w BIOSie i co¶tam jeszcze. Wiecej nie pamiêtam takich numerów.

PS. Skoro nic nie wiesz o stanie p³yty to ... nawet jak trafisz, dalej mo¿esz mieæ pecha. Warto czas po¶wiêcaæ? Fakt ¿e na allegro jest p³yta pod 486 za 3.5kz³ ale to chyba jaki¶ rodzynek. Takie za 100z³ te¿ s±.

[1] Ponoæ wymieniali eepromy z biosem po 2-3 sztuki na miesi±c przy kilkuset naprawach. Mi jeszcze ani jeden nie pad³. Nigdzie. Zastanawiajace.

BIOS do bardzo starej p³yty g³ównej