BIOS do płyty głównej

Data: 2011-01-12 19:51:27
Autor: Wojtek
BIOS do płyty głównej
Mam płytę Biostar G965 Micro (775). Win XP działał na niej bez
problemu. Chciałem zainstalować na niej Vistę 64bit i pojawił się
problem. Po wczytaniu plików wywala bluescreena z inf.:
"bios in this system not fully ACPI compliant"
BIOS na płycie jest ostatnim wydanym przez Biostara :/ więc raczej z
ich strony dupa.
Znalazłem taką stronę: http://biosagentplus.com z której narzędzie
twierdzi, że mają nowszy BIOS stosowny dla tej płyty ...
No i pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z ww. stroną?
Czy warto się w to bawić w sensie czy to zwykłe naciągactwo czy
rzeczywiście mogą mieć taki BIOS?

Niby trochę NTG ale w sumie chodzi o płytę główną i BIOS ;)

--
Wojtek

Data: 2011-01-12 22:25:48
Autor: Pszemol
BIOS do płyty głównej
"Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> wrote in message news:xn0h91jl8d31nl000news.gazeta.pl...
[...]

Zastanawiam się właśnie jaką motywację może mieć firma
która bezpłatnie opracowuje biosy do setki różnych płyt
głównych różnych producentów...
Abstrahując już od samego faktu że producent często nikomu
nie udostępnia szczegółów budowy swojej płyty głównej
i szansa na zrobienie lepszego BIOSa od producenta jest raczej
nikła to motywacje są raczej podejrzane.
No chyba że próbują załadować BIOS od innej płyty z podobnym
chipsetem i liczą na jakąś tam kompatybilność, ale to raczej śliska
strategia. Za darmo to można jakiegoś wirusa, trojana albo
tego typu śmieci dostać... Uważałbym na to.
Jeśli producent nie ma nic nowego to dałbym sobie spokój.
Czemu nie wymienisz tej płyty na coś nowszego? Sprzedaj swoją,
dołóż 30zł i kup sobie taką, co jest z Vistą 64-bit kompatybilna.

Data: 2011-01-13 10:56:36
Autor: Wojtek
BIOS do płyty głównej
Pszemol wrote:

Zastanawiam się właśnie jaką motywację może mieć firma
która bezpłatnie opracowuje biosy do setki różnych płyt
głównych różnych producentów...

Kasa, za roczny dostęp trzeba zapłacić 30$

Abstrahując już od samego faktu że producent często nikomu
nie udostępnia szczegółów budowy swojej płyty głównej
i szansa na zrobienie lepszego BIOSa od producenta jest raczej
nikła to motywacje są raczej podejrzane.

BIOSy sÄ… autorstwa Phoenix-Award lub AMI, zazwyczaj.
Ta witryna należy do Phoenix-Award niby a mój BIOS to właśnie
Phoenix-Award ..

Czemu nie wymienisz tej płyty na coś nowszego? Sprzedaj swoją,
dołóż 30zł i kup sobie taką, co jest z Vistą 64-bit kompatybilna.

Bo nie chcę rozbebeszać całego peceta ;) bo nie da rady zmieścić się w
dopłacie 30 PLN? bo potrzebuję płytę mATX, bo musi obsłużyć min. 8GB
RAMu, bo musi mieć 4 sloty DIMM i byc na podstawkę 775.
Chyba zaryzykujÄ™ te 30$... mam jeszcze jednego lapka ze starym biosem
Phoenixa ... a limit za te 30$ to 10 pecetów. Najwyżej wtopię :/

--
Wojtek

Data: 2011-01-13 07:24:12
Autor: Pszemol
BIOS do płyty głównej
"Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> wrote in message news:xn0h92k2719f026000news.gazeta.pl...
Kasa, za roczny dostęp trzeba zapłacić 30$

Jeśli nie za 30zł to za $30 wymienisz płytę główną na nową spokojnie!

[...]

Jesteś nielogiczny. Szkoda Ci dołożyć 30zł na wymianę płyty
ale nie szkoda Ci wtopić prawie 100zł na witrynę której nie znasz
i której efekty są co najmniej wątpliwe.

Co ja bym zrobił?
Poszukałbym na giełdzie/sklepie płyty microATX jaka mi odpowiada,
np.
Intel BOXDG43GT LGA 775 Intel G43 HDMI
ASUS P5QL-VM DO/CSM LGA 775 Intel B43
ZOTAC GF9300-A-E LGA 775 NVIDIA GeForce 9300 HDMI
(wszystkie trzy obsługują do 16GB ramu i są microATX)
potem zastanowił się ile dostanę za swoją płytę na Allegro.
Porównał różnicę z $30 jakie muszę zapłacić za dziwną usługę
z tej witryny i podjÄ…Å‚ decyzjÄ™.

Wymiana BIOSa to wątpliwa sprawa - płyta główna ma krótkie życie,
co zrobisz jak zapłacisz $30 za bios a za 3-4 miesiące płyta padnie
i będziesz musiał wszystkie kondensatory na niej wymienić?
Jak ta płyta już długo u Ciebie pracuje?

Data: 2011-01-13 16:26:21
Autor: boxfish
BIOS do p³yty g³ównej
W dniu 2011-01-13 11:56, Wojtek pisze:

bo nie da rady zmie¶ciæ siê w dop³acie 30 PLN?

Chyba zaryzykujê te 30$...

lol

Data: 2011-01-13 16:39:41
Autor: qwerty
BIOS do płyty głównej
Użytkownik "Wojtek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:xn0h91jl8d31nl000@news.gazeta.pl...
Niby trochę NTG ale w sumie chodzi o płytę główną i BIOS ;)

Masz najnowszÄ… od producenta?:
http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/bios.php?S_ID=21

Data: 2011-01-13 21:55:08
Autor: Wojtek
BIOS do płyty głównej
qwerty wrote:

Masz najnowszÄ… od producenta?:
http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/bios.php?S_ID=21

Oczywiście, że tak. Chciałem się tak narawdę dowiedzieć czegoś o ww. serwisie.
Na ten moment temat dla mnie "do zamknięcia"

--
Wojtek

Data: 2011-01-14 00:26:00
Autor: Michal Lukasik
BIOS do płyty głównej
Dnia 14.1.2011, Michal Lukasik napisa³(a):

Chcia³em siê tak narawdê dowiedzieæ czego¶ o ww. serwisie.

Google odciêli?
(zreszt± nie trzeba Google by wiedzieæ, ¿e szukaj± frajerów)

Jeden z pierwszych wyników
http://download.cnet.com/BIOSAgentPlus/3640-2098_4-11375345.html

Od razu widaæ, ¿e wszyscy s± "zadowoleni". ;D

Przyk³adowa opinia:

"False Report"

by seaboss255 on October 31, 2010 Pros: Nothing that I tried was good

Cons: The scan of my PC indicated there was a BIOS update needed for my
PC. When I paid for their service, they sent me an email that said my BIOS
was already at the correct level.

after paying for their service they sent me an email that said just the
opposite... my BIOS was already at the right level. It's almost like bait
and switch except they don't switch you to anything, they just take your
money and tell you you're good like you are. --
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l

Data: 2011-01-15 00:27:17
Autor: Pszemol
BIOS do płyty głównej
"Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> wrote in message news:xn0h931ep1wxvrj000news.gazeta.pl...
qwerty wrote:

[...]

Ciekawi mnie tylko czy już zapłaciłeś za ten "nowy" BIOS $30 :-)

Data: 2011-01-15 20:48:34
Autor: Wojtek
BIOS do płyty głównej
Pszemol wrote:

Ciekawi mnie tylko czy już zapłaciłeś za ten "nowy" BIOS $30 :-)

Ano było tak, wczytałem się w ich stronkę i:
- zapłaciłem (Paypal) - Zapodałem ich narzędziem wynik skanowania
- otrzymałem inf. że w ciągu 24h powinien otrzymać link do BIOSu
- po ok 12h otrzymałem inf, że nie dostanę póki co ;)
- napisałem zatem do supportu, że mają na stronie "30 days money back
guarantee" i chciałbym z tego skorzystać
- po 4 godzinach miałem kasę spowrotem na moim Paypalu.

Zatem, nie można liczyć, że pomogą gdy samemu już się szukało, ale kasę
oddadzÄ… ;)

--
Wojtek

Data: 2011-02-17 10:42:59

[...]