BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???

Data: 2016-10-24 11:06:31
Autor: Swift
BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???
Mam starą, nową :) płytę ASUS P5QL PRO (chipset P43) i w BIOS mam 3 możliwe ustawienia  pozycji SATA CONFIGURATION: DISABLED - jak rozumiem to jest to tryb SATA standardowy

ENHACED - z dwoma opcjami:
IDE - tryb IDE przez SATA - jak rozumiem np. dla Windows XP
AHCI - SATA w trybie (z obsługą) AHCI

oraz właśnie COMPATIBLE, co do którego wyjaśnienia, jakie zdołałem znaleźć, są różniące się znacznie i raczej mętne.
Stąd moje pytanie jaki jest to tryb ?

Pozdrawiam
PP

Data: 2016-10-24 23:08:03
Autor: Mark
"Swift" <pawprac@gmail.com> wrote in message news:d57e1e4d-4651-4904-8a97-913ac6dd9569googlegroups.com...
Mam starą, nową :) płytę ASUS P5QL PRO (chipset P43) i w BIOS mam 3 możliwe ustawienia
pozycji SATA CONFIGURATION:

DISABLED - jak rozumiem to jest to tryb SATA standardowy
Nie, oznacza po prostu że kontroler jest wyłączony.

Jest to ten tryb:
IDE - tryb IDE przez SATA
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2016-10-24 14:38:43
Autor: Swift
BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???
Jest to ten tryb:
IDE - tryb IDE przez SATA
-- Mark

Taki sam tryb IDE przez SATA byłby, za tym, dostępny w dwóch różnych ustawieniach - zarówno ENHNACED/IDE, jak i COMPATIBLE ?

Data: 2016-10-25 23:11:10
Autor: Mark
BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???
"Swift" <pawprac@gmail.com> wrote in message news:e117ab5e-c926-483b-a07c-fff30aecb8c3googlegroups.com...
Jest to ten tryb:
IDE - tryb IDE przez SATA

Taki sam tryb IDE przez SATA byłby, za tym, dostępny w dwóch różnych ustawieniach - zarówno
ENHNACED/IDE, jak i COMPATIBLE ?
Nie, ten tryb (czyli emulacja IDE) będzie dostępny tylko jeśli ustawisz IDE - tryb IDE przez SATA.

--
Mark
keitaro@pnet.pl

BIOS, konfiguracja SATA, tryb COMPATIBLE ???