BIOS na p³ycie Asrock G41C-GS

Data: 2014-05-23 09:29:22
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS na p³ycie Asrock G41C-GS
Cze¶æ
Dziwna rzecz mi siê przytrafi³a. Otó¿ kiedy¶ wy³±czy³em w BIOS opcjê "Intel
speedstep" aby pracowa³ stale z najwy¿sz± czêstotliwo¶ci±. Ostatnio ze
zdziwieniem spostrzeg³em ¿e procek dzia³a na pó³ gwizdka. W BIOS jest
wykrywany poprawnie jako E7500 2,93 GHz ale jego czêstotliwo¶æ jest ok. 1,5
GHz przy FSB w trybie auto 266 MHz. A opcja "w³±cz speedstep" jest
wyszarzona i nijak nie idzie jej przywróciæ :). Co prawda, mogê w trybie
manual overclockong podnie¶æ FSB do np. 330, ale to wci±¿ za ma³o. Wie kto¶
czemu opcja "speedstep" mi siê wyszarzy³a, co zrobic ¿eby j± przywróciæ
albo inaczej ustawiæ czêstotliwo¶æ pracy procka na 2,93?
Dodam ¿e w miêdzyczsie zaobserwowa³em (podczas jakiego¶ nieudanego startu
procka) jakie¶ zawirowania, tak jakby zosta³ przywrócony do ustawieñ
default ale wtedy nie zwróci³em na to uwagi.
--
Jacek

Data: 2014-06-15 11:44:54
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS na p³ycie Asrock G41C-GS
Dnia Fri, 23 May 2014 09:29:22 +0200, Jacek Maciejewski napisa³(a):

 Wie kto¶
czemu opcja "speedstep" mi siê wyszarzy³a, co zrobic ¿eby j± przywróciæ
albo inaczej ustawiæ czêstotliwo¶æ pracy procka na 2,93?

Ol¶ni³o mnie i za³adowa³em warto¶ci Default BIOS-u. No i opcja siê pojawi³a
:) a procek ¶miga znów na 2,9 GHz.
--
Jacek

BIOS na p³ycie Asrock G41C-GS