BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE

Data: 2009-04-02 06:19:53
Autor: kazio101
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Mam Win XP i chcê doinstalowac Win 98. Wiem ze powinno byc odwrotnie,
ale jestem sklonny uruchomic pozniej instalke XP z fixmbr i przerobic
plik boot.ini. Moj problem polega na tym, ze komp nie startuje z plyty
instalacyjnej 98. Plyta glowna Asus P5LD2. Uzywalem F8 do zmiany
napedu bootujacego - nie udalo sie.  Pozniej w Biosie naped DVD
uczynilem jedynym startowym. Nie pomoglo. Sa komunikaty o nacisnieciu
klawisza, naciskam - nastepny komunikat i tak w kolko. Gdy robie to
samo z plyta instalacyjna XP nie ma problemu, startuje. Program
instalacyjny rusza. Plyta 98 SE jest stara. pomyslalem ze sie zepula
wiec zrobilem kopie. Skoro kopia w Nero zrobila sie bez problemu to
chyba plyta daje sie odczytac? Czy moze byc taka sytuacja ze instalka
98 nie ma jakichs sterow do tej pltyt (mlodszej o kilka lat od Win
98)? Co zrobic? Zalezy mi na 98 bo mam pewne programy pod win 98-95
ktore musze uruchomic dla dziecka. Tryb zgodnosci w XP nie pomaga.

Data: 2009-04-02 14:29:03
Autor: kamil
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE

"kazio101" <grz@poczta.fm> wrote in message news:49aa0c77-2702-427e-aac9-9e9cb484389dr34g2000vba.googlegroups.com...

Klawiatura USB? Sprawdz czy legacy mode czy inne USB emulation (roznie nazywane) jest wlaczone w BIOSie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-02 06:55:14
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 14:29, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
"kazio101" <g...@poczta.fm> wrote in message

Klawiatura USB? Sprawdz czy legacy mode czy inne USB emulation (roznie
nazywane) jest wlaczone w BIOSie.

Pozdrawiam
Kamil

Sprawdze za pol godziny. Dzieki za podpowiedz.

Data: 2009-04-02 08:16:55
Autor: kazio101
[...]

Klawiatura BENQ bezprzewodowa ale nadajnik/odbiornik podlaczony do
USB. Tych opcji nie moge znalezc w BIOSie.

Data: 2009-04-02 15:43:58
Autor: GLaF
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Thu, 2 Apr 2009 06:19:53 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

Moj problem polega na tym, ze komp nie startuje z plyty
instalacyjnej 98.

Je¶li dobrze pamiêtam, to W'98 nie by³o na p³ycie bootuj±cej. Je¶li tak, to
trzeba odpaliæ jakiego¶ dosa ze sterownikami do cdromu i rêcznie odpaliæ
setup.

--
GLaF

Data: 2009-04-02 06:56:55
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 14:43, GLaF <g...@niema.takiego.numeru.pl> wrote:
> [...]

trzeba odpaliæ jakiego¶ dosa ze sterownikami do cdromu i rêcznie odpaliæ

Cholera, nie ruszalem tego od lat. ( Ale pamietam, byly dyskietki
botujace w firmie.) Wydaje mi sie ze ta moja plyta 98 SE byla boujaca.

Data: 2009-04-02 15:49:34
Autor: Pawe³
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
U¿ytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:nax38z94o680$.fktgvslemzq6.dlg40tude.net...

Je¶li dobrze pamiêtam, to W'98 nie by³o na p³ycie bootuj±cej.

By³o

--
Pawe³

Data: 2009-04-03 01:03:39
Autor: Andrzej Lawa
Pawe³ pisze:
U¿ytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Je¶li dobrze pamiêtam, to W'98 nie by³o na p³ycie bootuj±cej.

By³o

Czasem tak, czasem nie - o ile dobrze pamiêtam.

Data: 2009-04-02 15:45:32
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Thu, 2 Apr 2009 06:19:53 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

 Plyta 98 SE jest stara. pomyslalem ze sie zepula
wiec zrobilem kopie.

Ale czy p³yta oryginalna? Spotyka³em kopie zrobione bez mechanizmu
butowania :) Trzeba by³o odpalaæ komp z dyskietki dosowej i wywo³ywaæ setup
z linii poleceñ.
--
Jacek

Data: 2009-04-02 06:59:32
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 14:45, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

Ale czy p³yta oryginalna? Spotyka³em kopie zrobione bez mechanizmu
butowania :) Trzeba by³o odpalaæ komp z dyskietki dosowej i wywo³ywaæ setup

Plyta oryginalna i instalowalem z niej wiele razy. Teraz nie mam
pewnosci czy na pewno nie uzywalem dyskietki... Nie mam w obecnym
kompie FD :(

Data: 2009-04-02 18:38:49
Autor: JoteR
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
"kazio101" napisa³:

[...]

Je¶li nie bootowalna - to sk±d te komunikaty?
BTW: nie tylko kopie, W98SE z Microsoft Select te¿ nie by³a bootowalna.

Plyta oryginalna i instalowalem z niej wiele razy. Teraz nie mam
pewnosci czy na pewno nie uzywalem dyskietki... Nie mam w obecnym
kompie FD :(

Tej opcji "USB Legacy" w BIOS-ie nie znalaz³e¶?
http://www.fixya.com/support/p568370-asus_p5ld2_vm_mbld2vmdh_motherboard/manual-11164/page-66
A mo¿e poniewiera Ci siê gdzie¶ po cha³upie stara klawiatura na PS/2?

JoteR

Data: 2009-04-02 11:45:31
Autor: kazio101
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
On 2 Kwi, 17:38, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"kazio101" napisa³:

> [...]

A mo¿e poniewiera Ci siê gdzie¶ po cha³upie stara klawiatura na PS/2?

Dzieki za pomoc. Znalazlem i ustawilem na Enabled, bylo Auto. Probuje
ponownie.

Data: 2009-04-02 11:54:23
Autor: kazio101
> [...]

A mo¿e poniewiera Ci siê gdzie¶ po cha³upie stara klawiatura na PS/2?

Niestety nie pomoglo. Komunikaty sa stad, ze ustawiam cnaped DVD jakoi
jedyny botowalny naped i komp nie startuje, kaze wlozyc olyte
botowalna i nacisnac dowolny klawisz. Gdy prubuje spod F8 - po
wybraniu DVD od razu startuje Win WP.

Data: 2009-04-02 19:56:39
Autor: ±æê³ñ󶼿
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
W³a¶ciwie to lepiej by³oby przkopiowaæ p³yte (podkatalog z instalk± wystarczy) do katalogu na dysku twardym i z niego startowaæ.
JaC

Data: 2009-04-02 11:58:24
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 18:56,  ±æê³ñ󶼿 <usu...@wp.eu> wrote:
W³a¶ciwie to lepiej by³oby przkopiowaæ p³yte (podkatalog z instalk± wystarczy) do katalogu na dysku twardym i z niego startowaæ.
JaC

Ale musialbym wystartowac kompa z DOS-a (XP nie trybu DOS) i uruchomic
plik setup dla 98? Jakakolwiek plyta botowalna np. Acronics True Image
wystarczy?

Data: 2009-04-03 11:18:59
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Thu, 2 Apr 2009 11:58:24 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

Ale musialbym wystartowac kompa z DOS-a (XP nie trybu DOS) i uruchomic
plik setup dla 98? Jakakolwiek plyta botowalna np. Acronics True Image
wystarczy?

IMO nie ca³kiem. DOS nie obs³uguje NTFS wiêc musia³by¶ miec partycjê FAT i
na ni± skopiowaæ ten 98. No, a potem rzeczywi¶cie, z jakiegokolwiek DOSu
wystarczy zabutowaæ.
--
Jacek

Data: 2009-04-04 08:58:09
Autor: kazio101
On 3 Kwi, 10:18, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

na ni± skopiowaæ ten 98. No, a potem rzeczywi¶cie, z jakiegokolwiek DOSu

Niestety nie udalo mi sie. Po zabotowaniu z DOS-ow z zestawu Hirens
albo nie odpala instalka Win98, albo instaluje siê do momentu restartu
Win98 i nie podnosi siê bo jest komunikat ze za malo pamieci (mam 3GB
widziane przez Bios i WinXP). Proboawlem z kilkoma wersjami DOS-a z
Hiren i próbowalem takze odpalac z kilku DOS-owych managerow plikow.
Probowalem z plyty i z katalogu skopiowanego na dysk. Oczywiscie
instalowalem na FAT32. Moze plyta instalacyjna ze starosci sie zepsula?

Data: 2009-04-04 18:08:08
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Sat, 4 Apr 2009 08:58:09 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

 Moze plyta instalacyjna ze starosci sie zepsula?

To mo¿liwe, ale prêdzej napêd jest nie w porz±dku. Choæ z drugiej strony,
skoro mozna p³ytê przegraæ na dysk to IMO jest dobra. Dziwna sprawa, tak
jeszcze nie mia³em z wyj±tkiem przypadków kiedy co¶ by³o nie tam z modu³ami
pamiêci. Jak masz wiêcej ni¿ jeden to wyjmij i zostaw tylko jeden. ewent.
sprawd¼ je po kolei.
--
Jacek

Data: 2009-04-04 18:13:09
Autor: JoteR
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
"kazio101" napisa³:

instaluje siê do momentu restartu Win98 i nie podnosi siê bo jest komunikat
ze za malo pamieci (mam 3GB widziane przez Bios i WinXP).

Spróbuj wyedytowaæ plik system.ini i zmodyfikowaæ go zgodnie z poradami w tym artykule:
http://support.microsoft.com/kb/253912

JoteR

Data: 2009-04-02 17:33:09
Autor: Doxent
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE

Virtualbox pod XP. Tam zak³adasz sobie dzia³aj±cego 98. Chodzi jeszcze szybciej jak za³o¿ony bezpo¶rednio. Bez 3d co prawda.

Data: 2009-04-02 11:55:39
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 16:33, "Doxent" <dox...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Virtualbox pod XP. Tam zak³adasz sobie dzia³aj±cego 98. Chodzi jeszcze
szybciej jak za³o¿ony bezpo¶rednio. Bez 3d co prawda.

A jak to sie robi?

Data: 2009-04-03 19:44:23
Autor: Kajetan Staszkiewicz
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia czwartek 02 kwietnia 2009 20:55, kazio101 napisa³(a):

http://www.virtualbox.org/

--
| pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD    |
|  Kajetan Staszkiewicz  | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

Data: 2009-04-02 22:09:09
Autor: nom
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
¶ci±gnij sobie obraz dysku Hirens Boot Disk i z niego zabootuj komputer, tam jest szereg menad¿erów plików z których mo¿esz odpaliæ instalkê win98. Jest tam nawet mini win98 uruchamiany z p³yty CD.

Data: 2009-04-02 13:20:06
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 21:09, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
¶ci±gnij sobie obraz dysku Hirens Boot Disk i z niego zabootuj komputer, tam
jest szereg menad¿erów plików z których mo¿esz odpaliæ instalkê win98. Jest
tam nawet mini win98 uruchamiany z p³yty CD.

Na stronie http://www.hiren.info/downloads/freeware-tools/1 jest wiele
narzêdzi. Co mam wybrac?

Data: 2009-04-03 08:20:02
Autor: nom
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Data: 2009-04-02 13:27:07
Autor: kazio101
[...]

Dziekuje za porade, ale tego nie widze na stronie Hiren. Gdzie mam
szukac?

Data: 2009-04-03 00:41:52
Autor: FOX33
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
A masz na dysku partycjê C: sformatowan± pod FAT? Jesli nie to jak chcesz zainstalowaæ win '98?

FOX33

Data: 2009-04-03 02:42:59
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 23:41, "FOX33" <marcin.lisie...@vp.pl> wrote:
A masz na dysku partycjê C: sformatowan± pod FAT? Jesli nie to jak chcesz
zainstalowaæ win '98?

FOX33

Mam C, ale D mam w NTFS. Utworze nastepna w FAT32 specjalnie dla Win98.

Data: 2009-04-03 12:10:45
Autor: nom
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Jest programik, który czyta (zapisuje te¿, ale nie w wersji darmowej) na partycji NTFS i dzia³a bardzo dobrze pod win98, bo kiedy¶ mia³em kilka systemów na jednym komputerze (m.in. w³a¶nie win98 i win2000). :-)

Data: 2009-04-06 18:09:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Apr 2009, kazio101 wrote:

[...]

  Tak z czystej ciekawo¶ci (czyta³em resztê w±tku) - jak wielki by³ dysk
i w którym miejscu tê partycjê stworzy³e¶?
  Bo jak >130++ GB to mog³o byæ ciekawie :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-07 07:57:05
Autor: kazio101
On 6 Kwi, 17:09, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

i w którym miejscu tê partycjê stworzy³e¶?
  Bo jak >130++ GB to mog³o byæ ciekawie :D

Ostatecznie instalowalem na pierwszej partycji C na dysku. FAT32,
20GB, sformatowalem ja bo przez te eksperymenty zepsulem moj WinXP i
zaczalem instalowanie obu systemow od nowa.

Data: 2009-04-03 08:20:43
Autor: nom
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Data: 2009-04-03 21:56:01
Autor: Gemini
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE

U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gr49rv$ess$1inews.gazeta.pl...
http://www.givemesolution.org/my-software-collection/36-my-software-collection/48-hirens-boot-cd.html
Mam te¿ p³tê g³own± Asus i oa NIE ob³uguje Win98. Tylko Win 2000 i XP. Czyli wymuszony zakup WinXP ;(

--
Pozdrówka
Gemini

Data: 2009-04-04 20:04:25
Autor: RyAn
BIOS nie widzi płyty instalacyjnej Win 98 SE
Gemini pisze:
[...]

Zgadza sie. Nie tylko ASUS. Gigabyte też . Na stronach producentów płyt sa informacje
typu "nie obsługuje winMe win98"

RyAn

Data: 2009-04-05 08:41:46
Autor: kazio101
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Przeedytowalem system.ini zgodnie z informacjami na stronie
Microsoftu. Uzyskalem tyle, ze uruchamia sie w trybie awaryjnym. Po
przeresetowaniu zawiesz sie na ekranie powitalnym... Moze da sie jakos
inaczej uruchomic? Jest kilka opcji w menu dajacym wubor trybu
awaryjnego (czarny ekran z bialymi literkami). Nie znalazlem
informacji czy plyta obsluguje Win98. Ale ten system juz nie jest
wspierany przez producentow sprzetu. Jak uzyskam stery do grafiki (ATI
Asus EAH3450) aby uzyskac wyzsza rozdzielczosc, jak uruchomie karte
dzwiekowa (jest zintegrowana)? Moge kupic inne, starsze. Ale nie wiem
czy warto tyle pracy w to wkladac. Ma ktos pomysl?

Data: 2009-04-05 18:50:06
Autor: RyAn
kazio101 pisze:
[...]

Zainstaluj VirtualPC lub co¶ w tym stylu a w nim W98,Linuksa i co tam
jeszcze potrzebujesz.

RyAn

BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE