BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE

Data: 2009-04-02 15:45:32
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Thu, 2 Apr 2009 06:19:53 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

 Plyta 98 SE jest stara. pomyslalem ze sie zepula
wiec zrobilem kopie.

Ale czy p³yta oryginalna? Spotyka³em kopie zrobione bez mechanizmu
butowania :) Trzeba by³o odpalaæ komp z dyskietki dosowej i wywo³ywaæ setup
z linii poleceñ.
--
Jacek

Data: 2009-04-02 06:59:32
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 14:45, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

Ale czy p³yta oryginalna? Spotyka³em kopie zrobione bez mechanizmu
butowania :) Trzeba by³o odpalaæ komp z dyskietki dosowej i wywo³ywaæ setup

Plyta oryginalna i instalowalem z niej wiele razy. Teraz nie mam
pewnosci czy na pewno nie uzywalem dyskietki... Nie mam w obecnym
kompie FD :(

Data: 2009-04-02 18:38:49
Autor: JoteR
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
"kazio101" napisa³:

Ale czy p³yta oryginalna? Spotyka³em kopie zrobione bez mechanizmu
butowania :) Trzeba by³o odpalaæ komp z dyskietki dosowej i wywo³ywaæ
setup z linii poleceñ.

"Sa komunikaty o nacisnieciu klawisza, naciskam - nastepny komunikat..."

Je¶li nie bootowalna - to sk±d te komunikaty?
BTW: nie tylko kopie, W98SE z Microsoft Select te¿ nie by³a bootowalna.

Plyta oryginalna i instalowalem z niej wiele razy. Teraz nie mam
pewnosci czy na pewno nie uzywalem dyskietki... Nie mam w obecnym
kompie FD :(

Tej opcji "USB Legacy" w BIOS-ie nie znalaz³e¶?
http://www.fixya.com/support/p568370-asus_p5ld2_vm_mbld2vmdh_motherboard/manual-11164/page-66
A mo¿e poniewiera Ci siê gdzie¶ po cha³upie stara klawiatura na PS/2?

JoteR

Data: 2009-04-02 11:45:31
Autor: kazio101
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
On 2 Kwi, 17:38, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"kazio101" napisa³:

> [...]

A mo¿e poniewiera Ci siê gdzie¶ po cha³upie stara klawiatura na PS/2?

Dzieki za pomoc. Znalazlem i ustawilem na Enabled, bylo Auto. Probuje
ponownie.

Data: 2009-04-02 11:54:23
Autor: kazio101
> [...]

A mo¿e poniewiera Ci siê gdzie¶ po cha³upie stara klawiatura na PS/2?

Niestety nie pomoglo. Komunikaty sa stad, ze ustawiam cnaped DVD jakoi
jedyny botowalny naped i komp nie startuje, kaze wlozyc olyte
botowalna i nacisnac dowolny klawisz. Gdy prubuje spod F8 - po
wybraniu DVD od razu startuje Win WP.

Data: 2009-04-02 19:56:39
Autor: ±æê³ñ󶼿
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
W³a¶ciwie to lepiej by³oby przkopiowaæ p³yte (podkatalog z instalk± wystarczy) do katalogu na dysku twardym i z niego startowaæ.
JaC

Data: 2009-04-02 11:58:24
Autor: kazio101
On 2 Kwi, 18:56,  ±æê³ñ󶼿 <usu...@wp.eu> wrote:
W³a¶ciwie to lepiej by³oby przkopiowaæ p³yte (podkatalog z instalk± wystarczy) do katalogu na dysku twardym i z niego startowaæ.
JaC

Ale musialbym wystartowac kompa z DOS-a (XP nie trybu DOS) i uruchomic
plik setup dla 98? Jakakolwiek plyta botowalna np. Acronics True Image
wystarczy?

Data: 2009-04-03 11:18:59
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Thu, 2 Apr 2009 11:58:24 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

Ale musialbym wystartowac kompa z DOS-a (XP nie trybu DOS) i uruchomic
plik setup dla 98? Jakakolwiek plyta botowalna np. Acronics True Image
wystarczy?

IMO nie ca³kiem. DOS nie obs³uguje NTFS wiêc musia³by¶ miec partycjê FAT i
na ni± skopiowaæ ten 98. No, a potem rzeczywi¶cie, z jakiegokolwiek DOSu
wystarczy zabutowaæ.
--
Jacek

Data: 2009-04-04 08:58:09
Autor: kazio101
On 3 Kwi, 10:18, Jacek Maciejewski <jacmacwyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

na ni± skopiowaæ ten 98. No, a potem rzeczywi¶cie, z jakiegokolwiek DOSu

Niestety nie udalo mi sie. Po zabotowaniu z DOS-ow z zestawu Hirens
albo nie odpala instalka Win98, albo instaluje siê do momentu restartu
Win98 i nie podnosi siê bo jest komunikat ze za malo pamieci (mam 3GB
widziane przez Bios i WinXP). Proboawlem z kilkoma wersjami DOS-a z
Hiren i próbowalem takze odpalac z kilku DOS-owych managerow plikow.
Probowalem z plyty i z katalogu skopiowanego na dysk. Oczywiscie
instalowalem na FAT32. Moze plyta instalacyjna ze starosci sie zepsula?

Data: 2009-04-04 18:08:08
Autor: Jacek Maciejewski
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
Dnia Sat, 4 Apr 2009 08:58:09 -0700 (PDT), kazio101 napisa³(a):

 Moze plyta instalacyjna ze starosci sie zepsula?

To mo¿liwe, ale prêdzej napêd jest nie w porz±dku. Choæ z drugiej strony,
skoro mozna p³ytê przegraæ na dysk to IMO jest dobra. Dziwna sprawa, tak
jeszcze nie mia³em z wyj±tkiem przypadków kiedy co¶ by³o nie tam z modu³ami
pamiêci. Jak masz wiêcej ni¿ jeden to wyjmij i zostaw tylko jeden. ewent.
sprawd¼ je po kolei.
--
Jacek

Data: 2009-04-04 18:13:09
Autor: JoteR
BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE
"kazio101" napisa³:

instaluje siê do momentu restartu Win98 i nie podnosi siê bo jest komunikat
ze za malo pamieci (mam 3GB widziane przez Bios i WinXP).

Spróbuj wyedytowaæ plik system.ini i zmodyfikowaæ go zgodnie z poradami w tym artykule:
http://support.microsoft.com/kb/253912

JoteR

BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE