BIOS - proszę o pomoc

Data: 2010-11-06 20:21:47
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
Witam,

Zamiast restartu pojawiła się niebieska strona, a na niej zalecenie:

Wyłącz opcje pamięci systemu BIOS: buforowanie i przesłanianie.
Jeśli do usunięcia lub wyłączenia składników potrzebny Tryb awaryjny
naciśnij F8 podczas ... (wiadomo)

W BIOSIE nie widzę takich opcji. (ASUS EZ Flash v1.00)
Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

Bardzo proszę o pomoc.

Data: 2010-11-06 20:31:14
Autor: Andrzej Lawa
BIOS - proszę o pomoc
W dniu 06.11.2010 20:21, L pisze:

[...]

A jak ich szukałeś? Bo znając życie BIOS pewnie angielskojęzyczny - czy
przetłumaczyłeś sobie te opcje, zanim zacząłeś ich szukać?

Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

Ja bym usunął windows, ale cóż... ;)

Data: 2010-11-06 23:49:44
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
[...]

Znam angielski bardzo dobrze.

- czy przetłumaczyłeś sobie te opcje, zanim zacząłeś ich szukać?
To jest stary BIOS i nie ma tam takich ustawień jak System BIOS Cache,
na przykład.

Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

Ja bym usunął windows, ale cóż... ;)
Ta rada mogłaby już funkcjonować jak automatyczna odpowiedź
w większości zgłaszanych problemów.

Data: 2010-11-07 00:11:55
Autor: Grzegorz Krukowski
BIOS - proszę o pomoc
On Sat, 6 Nov 2010 23:49:44 +0100, "L" <L@#.pl> wrote:

[...]

A masz coś takiego jak Video BIOS Shadow, System BIOS Shadow lub
jakies_adresy Shadow? To może być to. Będzie to pewnie w zakładce
Advanced Settings lub podobnie.

Teraz te opcje nie mają znaczenia (mogą nawet przeszkadzać), lecz za
czasów DOSa to mogły nieco przyśpieszyć komputer. Tak więc ,,stary''
BIOS raczej je ma.

A ha! ASUS  EZ Flash to nazwa progamu do wgrywania BIOSu. Sam BIOS to
pewno jakiś Award, AMI, Phoenix lub cosik innego. Jaka dokładnie
płyta?
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-11-07 00:26:54
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
[...]

Niestety, nic takiego nie ma, podobnie jak nie ma System BIOS Cache.

> A ha! ASUS  EZ Flash to nazwa progamu do wgrywania BIOSu. Sam BIOS to
pewno jakiś Award, AMI, Phoenix lub cosik innego. Jaka dokładnie
płyta?
Masz rację. To jest Award.
BIOS Version: ASUS P4PE-X/SE ACPI BIOS Revision 1006
BIOS Built Date: 08/26/03
Płyta: ASUS P4PE-X/SE EAYZ

Data: 2010-11-07 01:34:56
Autor: Andrzej Lawa
BIOS - proszę o pomoc
W dniu 06.11.2010 23:49, L pisze:

W BIOSIE nie widzę takich opcji. (ASUS EZ Flash v1.00)

A jak ich szukałeś? Bo znając życie BIOS pewnie angielskojęzyczny
Znam angielski bardzo dobrze.

Inie zorientowałeś się, że ASUS EZ Flash to program do zapisywania
BIOSu? ;->

- czy przetłumaczyłeś sobie te opcje, zanim zacząłeś ich szukać?
To jest stary BIOS i nie ma tam takich ustawień jak System BIOS Cache,
na przykład.

Jeszcze bywa opcja "Shadow".

Nie wiem co i gdzie usunąć lub wyłączyć w trybie awaryjnym.

Ja bym usunął windows, ale cóż... ;)
Ta rada mogłaby już funkcjonować jak automatyczna odpowiedź
w większości zgłaszanych problemów.

Tak to już jest, że źródłem większości problemów jest albo użytkownik,
albo "jedynie słuszny" system ;->

Data: 2010-11-07 01:50:13
Autor: atm
BIOS - proszę o pomoc
Jesli problem pojawil sie bez wczesniejszych zmian w biosie to faktycznie windows mogl tutaj cos namieszac.
Mazna sie pokusic o :
1. f8 >Ostatnia poprawna konfiguracja
2. Oddpalenie trybu awaryjnego i zaladowanie ktoregos z poprzednich punktow przywraania

Data: 2010-11-06 20:46:45
Autor: atm
BIOS - proszę o pomoc
On 2010-11-06 20:21, L wrote:
Witam,

[...]

moze wejdz do biosu i przywroc ustawienia fabryczne

Data: 2010-11-06 20:52:04
Autor: MC
BIOS - proszę o pomoc
Użytkownik "L" <L@#.pl> napisał w wiadomości news:4cd5aacb$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz kłopot z jakimś sterownikiem. Tryb awaryjny i niebieski ekran nie bierze się z BIOS-u tylko z najlepszego z istniejących systemu operacyjnego.

Data: 2010-11-06 20:55:15
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
[...]

Taki komunikat był na niebieskim ekranie. Też mnie to zdziwiło.

Data: 2010-11-07 04:52:36
Autor: JoteR
BIOS - proszę o pomoc
"L" napisał:

Wyłącz opcje pamięci systemu BIOS: buforowanie i przesłanianie.

W BIOSIE nie widzę takich opcji. (ASUS EZ Flash v1.00)

Chodzi o opcje Video BIOS (lub ROM) Cacheable i Video ROM Shadow. AFAIR spotykałem je w większości BIOS-ów. Co to za płyta i czy broń Boże to nie laptop?

JoteR

Data: 2010-11-07 08:18:15
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
Wyłącz opcje pamięci systemu BIOS: buforowanie i przesłanianie.

Chodzi o opcje Video BIOS (lub ROM) Cacheable i Video ROM Shadow.
Wiem.

Award
BIOS Version: ASUS P4PE-X/SE ACPI BIOS Revision 1006
BIOS Built Date: 08/26/03

Co to za płyta
Płyta: ASUS P4PE-X/SE EAYZ

i czy broń Boże to nie laptop?
Nie.

Pzdr.

Data: 2010-11-09 16:51:29
Autor: kamil
BIOS - proszę o pomoc

"L" <L@#.pl> wrote in message news:4cd652b7$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Instrukcja, strona 51..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-07 09:10:50
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
[...]

Debugging Tools (Win Dbg) pokazały taki błąd:
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for mssmbios.sys.

Data: 2010-11-07 14:24:39
Autor: L
BIOS - proszę o pomoc
[...]

Podstawą był plik .dmp z forlderu \Windows\Minidmp, który powstał
podczas zrzutu pamięci związanego z niebieskim ekranem.

Data: 2010-11-08 15:03:44
Autor: L
BIOS - jakieś pomysły?
[...]

W podglądzie zdarzeń - System - występuje następujący błąd:
SYSTEM ERROR:
Kod błędu 1000008e, parametr 1 c0000005,
parametr 2 80628cef, parametr 3 a8cec050, parametr 4 00000000
Pojawił się 11,5 minut przed wywołanym przeze mnie Restartem podczas
którego pokazał się niebieski ekran.

Jakieś pomysły? Bardzo proszę o pomoc.

Data: 2010-11-08 22:05:02
Autor: animka
BIOS - jakieś pomysły?
W dniu 2010-11-08 15:03, L pisze:
SYSTEM ERROR:
Kod błędu 1000008e, parametr 1 c0000005,
parametr 2 80628cef, parametr 3 a8cec050, parametr 4 00000000

Szukaj:
http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=Kod+b%C5%82%C4%99du+1000008e%2C+parametr+1+c0000005%2C&btnG=Szukaj+w+Google&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai

--
animka

Data: 2010-11-09 13:49:24
Autor: L
BIOS - jakieś pomysły?
[...]

Dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem, ale to nie posuwa
sprawy do przodu. Czy zauważyłaś, że te linki prowadzą jedynie
do dywagacji co to może być, natomiast nikt nie napisał, że taki
błąd oznacza to i to. A rozrzut prawdopodobnych przyczyn jest duży,
większość z nich w ogóle nie dotyczy mojego przypadku.

Ponadto, u wszystkich pytających ten błąd towarzyszył samoistnemu
wielokrotnemu restartowaniu się komputera. U mnie tak nie było,
zdarzyło się to tylko raz, a restart był zainicjowany przeze mnie.

Data: 2010-11-09 22:19:47
Autor: animka
BIOS - jakieś pomysły?
W dniu 2010-11-09 13:49, L pisze:

Ponadto, u wszystkich pytających ten błąd towarzyszył samoistnemu
wielokrotnemu restartowaniu się komputera. U mnie tak nie było,
zdarzyło się to tylko raz, a restart był zainicjowany przeze mnie.

Może powinieneś wezwać do domu jakiegoś fachowca, żeby zbadał to indywidium.
Przed restartem zawsze zamykaj otwarte programy.

--
animka

BIOS - proszę o pomoc