Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   BMW 520 - opinie, czy warto

BMW 520 - opinie, czy warto

Data: 2010-08-19 05:51:42
Autor: koziel
BMW 520 - opinie, czy warto
Witam!

Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
nie pierwsze auto od niego.

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2010-08-19 14:41:03
Autor: to
BMW 520 - opinie, czy warto
begin koziel
Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u znajomego
w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do stanu
technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz nie
pierwsze auto od niego.

Muł.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-19 15:07:53
Autor: Pan Piskorz
BMW 520 - opinie, czy warto
W dniu 2010-08-19 14:51, koziel pisze:
ale tylko same stare watki

Bardzo stare auto to i wątki stare.
P.

Data: 2010-08-19 15:19:28
Autor: huri_khan
BMW 520 - opinie, czy warto
Dnia Thu, 19 Aug 2010 05:51:42 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.


Nie wiem jak z awaryjnością ale jeżeli ma ponad 2000 cm3 to pamiętaj o
akcyzie 18,6%.

Oczywiście wszytsko zależy od ceny na umowie. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-08-19 15:31:12
Autor: Bartek
BMW 520 - opinie, czy warto
Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości news:ats1qgzyumw3.s9uju8yptz9o.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 19 Aug 2010 05:51:42 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.


Nie wiem jak z awaryjnością ale jeżeli ma ponad 2000 cm3 to pamiętaj o
akcyzie 18,6%.

Oczywiście wszytsko zależy od ceny na umowie.

niestety nie. zalezy od wceny w eurotax i takich tam;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-08-19 06:34:52
Autor: koziel
BMW 520 - opinie, czy warto
pojemnosc auta, to 1991 ccm - wiec miesci sie w stawce 3,1%

a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe], wg
Eurotax byl warty 11.300 zl - a akcyze i tak zaplacilem od tego, co w
umowie. Bylo to w kwietniu tego roku, wiec stosunkowo niedawno.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2010-08-21 00:21:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
BMW 520 - opinie, czy warto

Uzytkownik "koziel" <koziel007@wp.pl> napisal w wiadomosci news:f4e6f5fd-4947-45b0-8ddf-620b85b386cfv8g2000yqe.googlegroups.com...
pojemnosc auta, to 1991 ccm - wiec miesci sie w stawce 3,1%

a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe], wg
Eurotax byl warty 11.300 zl - a akcyze i tak zaplacilem od tego, co w
umowie. Bylo to w kwietniu tego roku, wiec stosunkowo niedawno.


nie od celnika tylko od bardzo jasno i konkretnie okreslonych widelek odnoszacych sie wlasnie do eurotaxu.
Jesli zmiescisz sie w widelkach - to placisz od tego co na umowie, jesli sie nie zmiescisz to od tego co w eurotaksie.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-08-21 21:20:23
Autor: J.F.
BMW 520 - opinie, czy warto
On Sat, 21 Aug 2010 00:21:43 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
Uzytkownik "koziel" <koziel007@wp.pl> napisal w wiadomosci
a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe]

nie od celnika tylko od bardzo jasno i konkretnie okreslonych widelek odnoszacych sie wlasnie do eurotaxu.
Jesli zmiescisz sie w widelkach - to placisz od tego co na umowie, jesli sie nie zmiescisz to od tego co w eurotaksie.

A co pisze w eurotaxie ? Bo na Galileo dzis ciekawa reklamowka leciala
- picowanie po niemiecku.

Golf stary, zaniedbany - 300euro.
Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.

To ile wpisali w Eurotax ? J.

Data: 2010-08-21 23:06:30
Autor: Kuba \(aka cita\)
BMW 520 - opinie, czy warto

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:fg9076h2ad9n1vb24q4tt48ijbqoufq9nd4ax.com...

Golf stary, zaniedbany - 300euro.
Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.

To ile wpisali w Eurotax ?

nie mam teraz dostepu do Eurotaxu.

Generalnie jednak nie wiem co chcesz przez to powiedziec. Ceny w eurotaksie to nic innego jak srednie ceny gieldowe, ktore z wartoscia rzeczywista pojazdu maja malo wspólnego.
Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego znaczenia.

ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-08-21 23:23:10
Autor: J.F.
BMW 520 - opinie, czy warto
On Sat, 21 Aug 2010 23:06:30 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
Golf stary, zaniedbany - 300euro.
Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.
To ile wpisali w Eurotax ?

nie mam teraz dostepu do Eurotaxu.
Generalnie jednak nie wiem co chcesz przez to powiedziec. Ceny w eurotaksie to nic innego jak srednie ceny gieldowe, ktore z wartoscia rzeczywista pojazdu maja malo wspólnego.

Tylko tyle chce powiedziec ze przy takim roczniku rozpietosc ceny 4x
nikogo nie dziwi. No przynajmniej niemieckiego producenta filmiku.
Tylko kwestia zadbania, bo nie pokazali operacji upiekszania licznika
:-)

Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego znaczenia.
ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl

A placi za wycene na koniec ? klient czy urzad ? J.

Data: 2010-08-21 23:45:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
BMW 520 - opinie, czy warto

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:okg076lc6huvdc5clv0vmkf5cgvmqbb7vq4ax.com...


Tylko tyle chce powiedziec ze przy takim roczniku rozpietosc ceny 4x
nikogo nie dziwi. No przynajmniej niemieckiego producenta filmiku.
Tylko kwestia zadbania, bo nie pokazali operacji upiekszania licznika

zgadzam sie (i rozumiem teraz kontekst)

:-)

Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego
znaczenia.
ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc
odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych
przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze
liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla
tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl

A placi za wycene na koniec ? klient czy urzad ?

no wlasnie klient i to jest powód, dla ktorego nie opłaca sie tego robic przy tanich autach, bo wartość akcyzy jest porównywalna z kosztem wyceny, a różnica w kwocie akcyzy sprzed i po wycenie jest na tyle mała, ze szkoda czasu, pieniędzy i nerwów (choć znam takich, co to dla zasady...)

ps. i co Pan nam za to zrobi?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-08-19 17:07:30
Autor: Lewis
BMW 520 - opinie, czy warto
W dniu 2010-08-19 14:51, koziel pisze:
Witam!

Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
nie pierwsze auto od niego.

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.

Pozdrawiam,
Emil.

Dobra ale to 520 d czy i?
Jak diesel to będzie w miarę jeździć, benzyna trochę słabo.
Ogólnie E39 to fajne wytzrymałe auta.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-08-19 15:19:47
Autor: koziel
BMW 520 - opinie, czy warto
benzyna :) z tego co sie orientuje, to 520d  wychodzilo od 1999.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2010-08-20 06:14:05
Autor: Radarro
BMW 520 - opinie, czy warto
koziel <koziel007@wp.pl> napisał(a):
Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

Yo, Czyli dopiero po 8 odpowiedziach wiemy o jakie auto chodzi :) Bolączek większych nie będzie, bo to dopracowane auto, silnik znamy, długo
produkowany i bezproblemowy. (chyba że kupujesz od znajomego który ma 22 lata
i imię Ahmed). Jedyne możliwe problemy to jak ktoś go przegrzał (pęknięcia głowicy) albo jak
bierze za dużo oleum (uszczelniacze zaworów, albo odma, albo uszczelki
silnika). Przy tym przebiegu nic się nie powinno dziać. Mam ciut starsze M52
B20 w e36, 305 tysi zrobione i śmiga bez problemu na LPG. U Ciebie będzie silnik M52 B20 lub M52TU B20 - czyli tzw podwójny vanos. Osiągi - zależy czego oczekujesz, bo rakieta to nie będzie. Jak dotychczas
miałeś 1,2 lub 1,4 to będziesz zadowolony, jak coś większego to zadowolenie
będzie proporcjonalnie mniejsze :) Czym jeździsz teraz ? No i kwestia wyposażenia - czy to golas, czy jakaś lepsza wersja? zawias
standard, czy M'ka. Buda nie powinna rdzewieć, mechanizmy wszystkie przy tym
przebiegu powinny działać :)

Za mało danych, żadna grupowa wróżka Ci nie powie że : bedzie Pan zadowolony" :) --
Radarro
V4 + R6 brotherhood

--


Data: 2010-08-19 23:28:30
Autor: koziel
BMW 520 - opinie, czy warto
Dzieki za konstruktywna odpowiedz. Oczywiscie nie oczekuje wywrozenia
tutaj mojego zadowolenia  - raczej opinii, co i jak moze sie
przetrafic z tym autem ;)

Aktualnie jezdze Audi A4 1.8 125KM, poprzednio Laguna I 2.0 139KM.
Mysle, ze te 2.0 w BMW spokojnie by mi wystarczylo, raczej silnik
pracowalby na sekwencji LPG.

Co do wyposazenia, to raczej standardowe (czyli ma to, czego
potrzebuje), m.in. siedzenia welurowe, kontrola trakcji, klima, 6x
pod. pow., elektryczne szyby, lusterka itp.... - taki standard. Fakt
moze budzic usmiech, ze tak maly przebieg, ale tego akurat sie nie
obawiam.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2010-08-20 06:51:34
Autor: Robert Rędziak
BMW 520 - opinie, czy warto
On Thu, 19 Aug 2010 23:28:30 -0700 (PDT), koziel
<koziel007@wp.pl> wrote:

Aktualnie jezdze Audi A4 1.8 125KM, poprzednio Laguna I 2.0 139KM.
Mysle, ze te 2.0 w BMW spokojnie by mi wystarczylo, raczej silnik
pracowalby na sekwencji LPG.

 Szału nie będzie, mocy właściwie niewiele więcej, a auto
 ciężkie. Gdyby Ci kiedyś brakowało, możesz sobie włożyć większy
 motor, ale wtedy nie ma się co szczypać, tylko od razu
 przynajmniej M52B28.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-19 23:55:51
Autor: koziel
BMW 520 - opinie, czy warto

zdaje sobie z tego sprawe, ze demon szybkosci to nie bedzie. Ale mimo
mlodego wieku nie potrzebuje auta do zap.... ;)

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2010-08-20 07:00:04
Autor: Robert Rędziak
BMW 520 - opinie, czy warto
On Thu, 19 Aug 2010 23:55:51 -0700 (PDT), koziel <koziel007@wp.pl> wrote:

zdaje sobie z tego sprawe, ze demon szybkosci to nie bedzie. Ale mimo
mlodego wieku nie potrzebuje auta do zap.... ;)

 Mam B25 w trójce (owszem, lubię też czasem pocisnąć i robię to)
 po to, by sprawniej się poruszać do większości towarzystwa, bez
 potrzeby nerwowego wdeptywania gazu do deski, jak to z małymi
 silnikami w ciężkich autach bywa.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-20 10:25:31
Autor: P_ablo
BMW 520 - opinie, czy warto
Uzytkownik "koziel" <koziel007@wp.pl> napisal w wiadomosci news:af474a58-e1e7-4f47-b918-a246b1c09828l6g2000yqb.googlegroups.com...
Witam!
Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
nie pierwsze auto od niego.
Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.
Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.
Pozdrawiam,


Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5 jest za slaby. Znajomy mial 2 l i pare razy nia jezdzilem - dla kobiety po miescie i na zakupy tak ale do sprawnego wyprzedzania niestety nie nadaje sie. Do tego pali wiecej niz 2,8...

Ogolnie polecam E39 ale nie 2l... czesci tanie, linia jeszcze nie przebrzmiala i bardzo dobrze sie prowadzi.

--
Picasso

Data: 2010-08-20 01:46:48
Autor: koziel
BMW 520 - opinie, czy warto
Picasso: akurat w moim przypadku "podrozowac" beda 2 osoby - ja i moja
druga polowka ;) ale w takim razie przed zakupem przejade sie 5 z tym
silnikiem i zobacze, jak zdaje egzamin. Kumpel ma ten model BMW tylko
nie wiem z jakim silnikiem - przez weekend dowiem sie co i jak,
mozliwe ze 2.0 a wtedy daleko nie bede musial szukac.
\
Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2010-08-20 10:37:05
Autor: Waldek Godel
BMW 520 - opinie, czy warto
Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:25:31 +0200, P_ablo napisał(a):

Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5 jest za slaby. Znajomy mial 2 l i pare razy nia jezdzilem - dla kobiety po miescie i na zakupy tak ale do sprawnego wyprzedzania niestety nie nadaje sie. Do tego pali wiecej niz 2,8...

czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2010-08-20 13:08:09
Autor: CeSaR
BMW 520 - opinie, czy warto
czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

ROTFL!!!!!!!!!!

A łańcuch? :-)

C

Data: 2010-08-20 15:09:32
Autor: P_ablo
BMW 520 - opinie, czy warto
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:17f8trpv7hsoa$.dlglepper.institute.com...

czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

Bylem swiecie przekonany, ze  troche wiecej... moze inaczej zestopniowana skrzynia a moze jezdzilem dieslem

--
Picasso

Data: 2010-08-20 15:46:50
Autor: Tadeusz
BMW 520 - opinie, czy warto

Użytkownik "P_ablo" <> napisał w wiadomości ...


czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

Bylem swiecie przekonany, ze  troche wiecej... moze inaczej zestopniowana skrzynia a moze jezdzilem dieslem

diesel w tym przypadku jeździłby lepiej... :)
a co do odczuć z jazdy 520i to mam takie same: osiągami nie rozpieszcza
a przecież do emeryckiego poruszania się to nie RWD i nie BMW :)

Data: 2010-08-20 18:43:06
Autor: Radarro
BMW 520 - opinie, czy warto
Tadeusz <t@spam-nie.onet.pl> napisał(a):  przecież do emeryckiego poruszania się to nie RWD i nie BMW :) No tu bym sie ne zgodził :) Wcale bym sie nie dziwil, jakby targetem (albo raczej głównym klientem) dla BMW 5er w podstawowym silnikiem byl niemiecki (europejski/amerykanski) emeryt. A jeszcze raz do autora - przejedz sie, inaczej nie podejmuj decyzji :) Rzedowe szostki od BMW to naprawde fajne motory, jak na beznyne maja niezly moment dostepny od niskich obrotow, mozna sie na wyskoich biegach z malymi predkosciami bujac po naszych drogach, a do tego fajny dzwiek :) Po rzedowej 4, powinno Ci sie spodobac.

Daj znac czy kupiles Bume finalnie :) Pozdrawiam, --
Radarro
V4 + R6 brotherhood

--


Data: 2010-08-22 01:09:46
Autor: J.F.
BMW 520 - opinie, czy warto
On Fri, 20 Aug 2010 18:43:06 +0000 (UTC),  Radarro wrote:
No tu bym sie ne zgodził :) Wcale bym sie nie dziwil, jakby targetem (albo raczej głównym klientem) dla BMW 5er w podstawowym silnikiem byl niemiecki (europejski/amerykanski) emeryt.

Holenderski, dunski, moze szwajcarski. W USA w ogole sprzedaja "podstawowy silnik".

J.

Data: 2010-08-22 18:04:05
Autor: P_ablo
BMW 520 - opinie, czy warto
Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4m128$2iq$1pippin.nask.net.pl...

diesel w tym przypadku jeździłby lepiej... :)

Inaczej :)
Jezdzilem znajomego 5er 2 l benzyna i jezdzila kiepsko.
Ponadto mialem okazje przejechac sie z Berlina do Amsterdamu E46 2 l diesel - teraz juz wiem, ze byl to diesel i jechalo to calkiem znosnie. Jedynym nakamentem przy 3 jest to, ze jest zbyt lekka i w okolicach 180-200 km przy wietrze bocznym potrafila sama zmienic pas.

--
Picasso

Data: 2010-08-22 00:45:39
Autor: Robert Rędziak
BMW 520 - opinie, czy warto
On Fri, 20 Aug 2010 10:37:05 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

 Które 320? E36 czy E46? M52B20 jest porażką nawet w E36. A
 pomiędzy E36, a E39 jest więcej, niż 75kg różnicy. Sporo więcej
 (brakuje przynajmniej jedynki z przodu).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-22 00:45:30
Autor: Robert Rędziak
BMW 520 - opinie, czy warto
On Fri, 20 Aug 2010 10:25:31 +0200, P_ablo <op@op.pl> wrote:

Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5 jest za slaby.

 Że jak? M52B20 w trójce to największa porażka, jaka może być.
 Jeździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-22 18:14:28
Autor: P_ablo
BMW 520 - opinie, czy warto
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrni70spa.dft.rekindrapak.wkurw.org...

Że jak? M52B20 w trójce to największa porażka, jaka może być.
Jeździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].


Az tak zle?
Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli to calkiem ladnie sie to zbieralo.

--
Picasso

Data: 2010-08-22 19:53:19
Autor: Robert Rędziak
BMW 520 - opinie, czy warto
On Sun, 22 Aug 2010 18:14:28 +0200, P_ablo <op@op.pl> wrote:

Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli to calkiem ladnie sie to zbieralo.

 Przecie to ma raptem 10KM więcej, a przy tym jest cięższe. A z
 racji większej liczby węzłów tarcia ma większe opory wewnętrzne,
 co przekłada się na większy aptetyt (zresztą zwykło się mawiać,
 że zużycie paliwa w BMW zależne jest od liczby cylindrów, a nie
 mocy -- R6 chleją podobnie).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-22 20:19:34
Autor: Yans van Horn
BMW 520 - opinie, czy warto
On 2010-08-22 18:14, P_ablo wrote:
> UÂżytkownik "Robert RĂŞdziak"<rekin@gm.wkurw.org>  napisaÂł w wiadomoÂści
> news:slrni70spa.dft.rekindrapak.wkurw.org...
>>
>> ÂŻe jak? M52B20 w trĂłjce to najwiĂŞksza poraÂżka, jaka moÂże byĂŚ.
>> JeÂździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].
>
> Az tak zle?
> Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli
> to calkiem ladnie sie to zbieralo.

Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

Ponadto E46 jest szersze a przez to znacząco stabilniejsze - zwłaszcza na dobrym zawieszeniu (nie koniecznie bardzo niskim)

Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46, szperą i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie, aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

Zmodyfikowane E46 320d (190-200KM) jeździ napewno szybciej, ale napewno tez "inaczej" niż benzyna - to jest samochód na przyjemne pokonywane krętych tras: przyjemnie, szybko i tanio :-)

To takie moje 3-grosze :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-08-22 19:57:39
Autor: Robert Rędziak
BMW 520 - opinie, czy warto
On Sun, 22 Aug 2010 20:19:34 +0200, Yans van Horn <yans@no.spam>
wrote:

Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46,

 E46? Zawsze byłem przekonany, że od Z3.

i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie, aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

 Taki zestaw wystarczy, żeby masakrować na zakrętach.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-22 22:10:34
Autor: Yans van Horn
BMW 520 - opinie, czy warto
On 2010-08-22 21:57, Robert Rędziak wrote:
On Sun, 22 Aug 2010 20:19:34 +0200, Yans van Horn<yans@no.spam>
wrote:

Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46,

  E46? Zawsze byłem przekonany, że od Z3.

Przez pewien czas też tak uważałem, ponieważ Z3 ma 2.7 lock-to-lock a E46
3.0 (ZTCP: M3 E36 - 3.2, E36 - 3.6, E30 - 4.0, E30 bez wspomagania - 4.5), jednakże ta z Z3 ma _mniejszy_ zakres ruchu przez co mniejszy kąt skrętu. W związku z czym ta z E46 wychodzi najlepiej. Tylko właściwą pompę trzeba dobrać ponieważ ta z E46 działa na ciśnieniu 120bar.

i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie,
aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

  Taki zestaw wystarczy, żeby masakrować na zakrętach.

Narazie nie jestem w stanie w pełni docenić bo walczę z geometrią :-) Przod camber -2, a tył -4 z powodu sprężyn H&R po poprzednim właścicielu :-( Jednakże powrót do serii, fixed camber plate z przodu oraz regulacja z tyłu (obie home-made) powinna na zawsze ten problem rozwiązać :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-08-22 20:22:26
Autor: Yans van Horn
BMW 520 - opinie, czy warto
On 2010-08-22 20:19, Yans van Horn wrote:
> On 2010-08-22 18:14, P_ablo wrote:
>  > UÂżytkownik "Robert RĂŞdziak"<rekin@gm.wkurw.org> napisaÂł w wiadomoÂści
>  > news:slrni70spa.dft.rekindrapak.wkurw.org...
>  >>
>  >> ÂŻe jak? M52B20 w trĂłjce to najwiĂŞksza poraÂżka, jaka moÂże byĂŚ.
>  >> JeÂździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].
>  >
>  > Az tak zle?
>  > Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie
> myli
>  > to calkiem ladnie sie to zbieralo.
>
> Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d
> (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko
> "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

Chyba, że miałeś na myśli wersję M47 a nie M47TU na myśli ? (znacząca różnica)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-08-22 21:00:41
Autor: P_ablo
BMW 520 - opinie, czy warto
Użytkownik "Yans van Horn" <yans@no.spam> napisał w wiadomości news:4c716a38$0$22808$65785112news.neostrada.pl...

Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

Znosnie = dobrze :)
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, 318 E36 byla moim 2 "porzadnym" samochodem po CC 700 wiec roznica miedzy tymi dwoma byla wtedy dla mnie kolosalna.

--
Picasso

Data: 2010-08-22 21:06:33
Autor: Yans van Horn
BMW 520 - opinie, czy warto
On 2010-08-22 21:00, P_ablo wrote:
UÂżytkownik "Yans van Horn"<yans@no.spam>  napisaÂł w wiadomoÂści
news:4c716a38$0$22808$65785112news.neostrada.pl...

JeÂśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbieraÂło dobrze, to to E46 320d
(0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisaÂłeÂś, Âże jeÂździ tylko
"znoÂśnie". Nie moÂżesz siĂŞ zdecydowaĂŚ ? :-)

Znosnie = dobrze :)

wiem wiem.. tak tylko kij w mrowisko włożyłem :-)

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, 318 E36 byla moim 2 "porzadnym"
samochodem po CC 700 wiec roznica miedzy tymi dwoma byla wtedy dla mnie
kolosalna.

To jest prawda. Niestety trudno uniknąć subiektywizmu ocenie.

PS: Przerabiałem kiedyś zmianę z poloneza 1.5 na gaźniku na E46 320d :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

BMW 520 - opinie, czy warto

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona