BMW 530d E60 - krótkie podsumowanie po prawie 4 latach

Data: 2009-09-25 12:43:50
Autor: szymo
BMW 530d E60 - krótkie podsumowanie po prawie 4 latach

Minusy ujemne:
Szarpiąca i kopiąca w plecy przy zatrzymaniu automatyczna skrzynia
biegów ZF. TTTM, nawet się własnej strony w sieci dorobiła
http://www.thelurch.com/lurching_zf_transmission.htm
Padnięta uszczelka kolektora wydechowego (albo pęknięty kolektor)
Skrzypiące tylne zawieszenie po wymianie tylnych klocków, skrzypi jak
w starym Żuku
Dynamic Drive - podobno wg jednego ASO do naprawy
Skorodowane na połowie powierzchni te trójkąty do których lusterka są
przymocowane
Szyba przednia jak po piaskowaniu - plastikowa by chyba gładsza była,
pierwsze auto od 20 lat gdzie mam takie efekty
Przednie reflektory podobnie zmatowiałe
Obłażąca guma z podłokietnika wokół przycisków otwierania szyb
Stuki w tylnej półce
Odstająca na końcu chromowana listwa na dole szyby drzwi przedniego
pasażera - wada fabryczna, raz wymieniana już na gwarancji, 3/4 BMW
serii 5 z tamtych lat tak ma - można się przyjrzeć na ulicy

Ogólny bilans mimo wszystko bardzo pozytywny. Największa wtopa to
skrzynia.

Nie obraź się kolego ale mam nieodparte wrażenie jakbyś opisywał dolegliwości mojego tarpana co nim kiedyś jeździłem po kalafiory :):):)

Data: 2009-09-25 04:03:03
Autor: Przemek V
On 25 Wrz, 12:43, szymo <szymon.luc...@wp.pl> wrote:
> [...]

Nie obraź się kolego ale mam nieodparte wrażenie jakbyś opisywał
dolegliwości mojego tarpana co nim kiedyś jeździłem po kalafiory :):):)

Spoko, ja go nie montowałem, niech się jakiś Turek i jego niemiecki
szef zmiany z Dingolfing wstydzi ;).

Obecne skrzypienie zawieszenia myślę, że Twojego Tarpana bije na łeb
na szyję. No ale Tarpan 250 km/h nie jeździ. Coś za coś ;)

Data: 2009-09-25 14:29:58
Autor: szymo
BMW 530d E60 - krótkie podsumowanie po prawie 4 latach

Obecne skrzypienie zawieszenia myślę, że Twojego Tarpana bije na łeb
na szyję. No ale Tarpan 250 km/h nie jeździ. Coś za coś ;)

To prawda takich prędkości nie osiągał zwlaszcza z kalafiorami ale
moge cię zapewnic że emocje były takie same przy 90ciu jak w BMW przy 250 szczególnie jak maska poszybowała do góry w czasie jazdy bo się zaczep oderwał :) z resztą ten tarpan to wiadro dobrego śmiechu ile tam historii przeżyłem to szok....

Data: 2009-09-25 15:44:35
Autor: CeSaR
[...]

PLONK WWARNING jakby powiedział Cavallino :-))))

Mało się nie oplułem a spłakałem się ze śmiechu jak norka :-))))

Miłego weekendu :-)))

Data: 2009-09-25 18:50:23
Autor: wowa

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:h9ihg4$db1$1news.onet.pl...
szczególnie jak maska poszybowała do góry w czasie jazdy bo się zaczep

Mało się nie oplułem a spłakałem się ze śmiechu jak norka :-))))

Zapewniam Cię, że kierowcy nie jest do śmiechu :) Miałem dwa otwarcia maski, w Wartburgu i MB123. Szczególnie to drugie mnie ździwiło, ta maska ważyła tonę :)
Wojtek

--
Nie każde piwo to Żywiec!
..... Na szczęście :)

Data: 2009-09-25 18:59:04
Autor: Rafal T.
wowa pisze:

Zapewniam Cię, że kierowcy nie jest do śmiechu :) Miałem dwa otwarcia maski, w Wartburgu i MB123. Szczególnie to drugie mnie ździwiło, ta maska ważyła tonę :)

Trzeba było zrobić system do wytracania prędkości. Jedziesz po oblodzonej ulicy 90km/h - ktoś Ci wyskakuje a Ty maske ciach do góry - zawsze te kilka metrów krótsza droga niż na samych hamulcach. No i jest o czym opowiadać:)

rt

Data: 2009-09-25 19:34:23
Autor: Artur Maśląg
BMW 530d E60 - krótkie podsumowanie po prawie 4 latach
Rafal T. pisze:
(...)
Trzeba było zrobić system do wytracania prędkości. Jedziesz po oblodzonej ulicy 90km/h - ktoś Ci wyskakuje a Ty maske ciach do góry - zawsze te kilka metrów krótsza droga niż na samych hamulcach.

Ty się śmiej - w dawnych czasach przyszła potrzeba przewiezienia płyt
paździerzowych + kilku listew do moich rodziców. Płyty załatwić to
jedno, transport to drugie. Płyty się załatwiło, transport padł na moją
Warszawę na bagażniku dachowym - dużo by opowiadać :). Jakoś zapakować
się dało, usztywniło płyty listwami (w całości :) ) i heja :) Jak ktoś
zna drogę z Wilanowa do Konstancina (DC) to kojarzy miejsce połączenia
obu nitek jezdni (Przyczółkowa) w jedną (Warszawska). Jechaliśmy sobie
spokojnie, a tu z drugiej strony zdrowo darła ciężarówka (marki nie
pomnę, ale była z otwartą paką). Uderzenie (powietrza) było potężne
- mało mi nie wyrwało kierownicy z ręki, zatrzymało prawie w miejscu.
Po chwili stwierdzamy, że brak nam kawałków płyt, które sterczały nad
przednią szybą - zjechaliśmy i oceniamy - listy usztywniające połamane,
płyt brak do miejsca ich "przywiązania" - wyrwane równo przy linkach.
Materiał deficytowy,to szukamy. Długo szukaliśmy w dość dużym promieniu
- zero. Doszliśmy do wniosku, że z racji różnicy ciśnień, wciągnęło
te kawałki tamtemu na pakę. Dziękuję za taki hamulec :)

> No i jest o czym opowiadać:)

Jak widzisz jest co opowiadać bez tworzenia systemów - życie to
przynosi :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-28 20:04:05
Autor: Rafal T.
Artur Maśląg pisze:

Jak widzisz jest co opowiadać bez tworzenia systemów - życie to
przynosi :)

Dokładnie:) Co do ciekawych zjawisk - to widziałem kiedy jak dwie wielkie ciezarówki jechały obok siebie (wyprzedzały się) - i było widać że sciąga je do siebie  ciśnienie. Niby prędkość jednej względem drugiej mała, ale podciśnienie tworzące się "zasysało je".

rt

BMW 530d E60 - krótkie podsumowanie po prawie 4 latach