Data: 2010-03-25 20:17:19 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Witam
Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos niedobrego. O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic przez chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia czy lewy czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub nacisne na klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic. Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator zaczyna sie krecic i nie przestaje dopoki nie wylaczy sie kierunkowskazu. Dodatkowo w liczniku, kontrolka odpowiadajaca za informacje o niebezpiecznej temperaturze plynu chlodzacego, na podgrzanym silniku, po wlaczeniu kierunku zaczela "lypac" (mam tu na mysli pojedynczy blysk). Kontrolka ta, od kiedy kupilem motocykl w ubieglym roku, nigdy sie nie zapalala, ani przy rozruchu (wg mnie dziwne) ani w trakcie pracy. Jak do tej pory sprawdzilem i przesmarowalem zlaczki ktore mieszcza sie pod zbiornikiem, oczyscilem i posmarowalem koncowki przewodow ktore byly przykrecone do ramy/masy mieszczace sie pod zbiornikiem, po srodku, podmienilem przekaznik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatora i za kontrolke niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z elekronika" ktora miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest ignition control unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie samopoczuciem. Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba, odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK. Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do powaznego elektryka/elektronika. Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i moglby sie podzielic? Pozdrawiam Edi cerberon @ poczta . onet . pl |
|
Data: 2010-03-25 12:47:00 | |
Autor: doktorski | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
On 25 Mar, 20:17, "Edi" <wytni...@onet.pl> wrote:
Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa doJak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji. Obawiam sie, ze albo Ty sam albo elektryk musi rozebrac pol dryndy i dokladnie obejrzec wiazki. Ewentualnie zawezic poszukiwania po lekturze schematu. Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 iNie wiem czy to '85 ale mam troche informacji. Odezwij sie na priva. pzdr, dr K12S/525 |
|
Data: 2010-03-25 12:55:12 | |
Autor: AZ | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
On 25 Mar, 20:47, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
Myślę, że porządne przestudiowanie schematu + miernik powinno dać radę. Ja bym obadał najpierw miernikiem na jak długo napięcie się pojawia na kablach wiatraka a później szukanie skąd się bierze. PS. Jak ten kontaktron? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-03-26 08:15:27 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:db326ae9-7c50-4c11-9748-8be2e71accabi25g2000yqm.googlegroups.com... On 25 Mar, 20:47, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote: Myślę, że porządne przestudiowanie schematu + miernik powinno dać radę. Ja bym obadał najpierw miernikiem na jak długo napięcie się pojawia na kablach wiatraka a później szukanie skąd się bierze. PS. Jak ten kontaktron? -- Artur ZZR 1200 jaki kontaktron masz na mysli? Pozdrawiam Edi cerberon @ poczta . onet . pl |
|
Data: 2010-03-26 07:12:28 | |
Autor: AZ | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
On 2010-03-26, Edi <wytnijto@onet.pl> wrote:
Sorry, to byl PS do doktorskiego. Ale tak jak ktos tu juz wspomnial sprawdz napiecie na akumulatorze podczas dzialania na wolnych obrotach. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-03-25 20:57:26 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
doktorski pisze:
Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji.A pro po zwarÄ, przerw polecam kontrolÄ kabli przy gĹĂłwce ramy. U mnie w bmce sÄ tak beznadziejne kable Ĺźe w tym miejscu pÄkajÄ ( sÄ przypiÄte klamrÄ do gĹĂłwki) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2010-03-25 22:07:19 | |
Autor: Michał Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
nie wiem jaki masz czujnik ale tak bedzie sie zachowywac przy spadkach napiec - spada napiecie i czujka mysli ze ma wlaczyc wentylator. wylaczasz obciazenie (napiecie rosnie) czujka dziala prawidlowo. z opisu wynika ze nie masz czujnika zwarciowego (ktoru zwiera druty jak bedzie za goraco) tylko mierzy ci precyzyjnie temperature i na podstawie tego zalacza wentylator lub nie.
sprawdz: przewody masowe, w szczegolnosci lecacy do czujnika i przy akumulatorze sprawdz czy nie przygasaja ci mocno swiatla sprawdz czy problem slabiej sie objawia jak masz wysokieobroty silnika a nasila jak masz niskie ?]sir |
|
Data: 2010-03-26 00:18:23 | |
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Witam!
Czujnik temperatury, który steruje wentylatorem to ten sam czujnik rezystancyjny, z którego korzysta układ wtryskowy. W BMW K jest on umieszczony pod chłodnicą, w krućcu płynu chłodzącego, z lewej strony silnika - http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=66&func=detail&id=13. Winien być połączony z ECU i układem sterującym wentylatorem i kontrolką. Więc może coś jeszcze dziać się w tym ustrojstwie. Tu masz schematy: http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_content&task=section&id=6&Itemid=52 .. Czujnik jest podłączony kablem fioletowo zielonym z układem sterującym wentylatorem (białe duże pudełko w skrzynce z przekaźnikami). Do ECU z czujnika temperatur prowadzi przewód zielono- szary do styku nr 10. Weź woltomierz i porównaj napięcia na ECU - styk 10 i na sterowaniu wentylatorem - styk E. Tak jak koledzy mówili dokładnie sprawdź jeszcze raz masy. Zwłaszcza przewody i punkty połączeń do kierownicy i przełącznikach kierunków. Jeśli to nic nie da, to zerknij na szczotki rozrusznika - zużyte są często przyczyną "dyskoteki" w cegłach. Pozdrawiam, Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS (było K75S). |
|
Data: 2010-03-26 08:30:50 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <rafal.lojek@gmail.com> napisał w wiadomości news:fd0e6aa2-f8a4-4632-945a-2068d43e4b2fk13g2000yqe.googlegroups.com... Witam! Czujnik temperatury, który steruje wentylatorem to ten sam czujnik rezystancyjny, z którego korzysta układ wtryskowy. W BMW K jest on umieszczony pod chłodnicą, w krućcu płynu chłodzącego, z lewej strony silnika - http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=66&func=detail&id=13. Winien być połączony z ECU i układem sterującym wentylatorem i kontrolką. Więc może coś jeszcze dziać się w tym ustrojstwie. Tu masz schematy: http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_content&task=section&id=6&Itemid=52 .. Czujnik jest podłączony kablem fioletowo zielonym z układem sterującym wentylatorem (białe duże pudełko w skrzynce z przekaźnikami). Do ECU z czujnika temperatur prowadzi przewód zielono- szary do styku nr 10. Weź woltomierz i porównaj napięcia na ECU - styk 10 i na sterowaniu wentylatorem - styk E. Tak jak koledzy mówili dokładnie sprawdź jeszcze raz masy. Zwłaszcza przewody i punkty połączeń do kierownicy i przełącznikach kierunków. Jeśli to nic nie da, to zerknij na szczotki rozrusznika - zużyte są często przyczyną "dyskoteki" w cegłach. Pozdrawiam, Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS (było K75S). Dzieki, dzis bede sprawdzal. Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika? Rozrusznik dziala bez problemow. Szczotki alternatora wystaja z korpusu na okolo 6mm. - wymieniac? Edi |
|
Data: 2010-03-26 00:48:25 | |
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
On 26 Mar, 08:30, "Edi" <wytni...@onet.pl> wrote:
Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika? Witam! Tak szczotki rozrusznika: http://www.boxer-motor.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=57 A co do alternatora, cytując Haynesa: "Brush projection: standard 10mm, service 5mm" Pozdrawiam, Rafał |
|
Data: 2010-03-26 09:03:31 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <rafal.lojek@gmail.com> napisał w wiadomości news:b141ed7f-c0d9-475c-9a0a-3bb545cf6486g10g2000yqh.googlegroups.com... On 26 Mar, 08:30, "Edi" <wytni...@onet.pl> wrote: Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika? Witam! Tak szczotki rozrusznika: http://www.boxer-motor.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=57 A co do alternatora, cytując Haynesa: "Brush projection: standard 10mm, service 5mm" Czy kontrolka od temperatury w zegarach powinna, po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon, zapalic sie i zgasnac po uruchomieniu silnika? Edi |
|
Data: 2010-03-26 10:06:31 | |
Autor: Michał Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Czy kontrolka od temperatury w zegarach powinna, po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon, zapalic sie i zgasnac po uruchomieniu silnika? zapalic sie moze po przekreceniu kluczyka, jak ecu odczyta temperature powinna zgasnac (chyba ze ecu stwierdzi ze temp za wysoka) |
|
Data: 2010-03-26 08:17:33 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hogct7$uhi$1mx1.internetia.pl... Witam Dziekuje za sugestie Bede sprawdzal dalej. Pozdrawiam Edi cerberon @ poczta . onet . pl |
|
Data: 2010-03-26 09:36:44 | |
Autor: (pj) | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
W dniu 2010-03-26 08:17, Edi pisze:
Dziekuje za sugestie a aku porzadnie podladowane po zimie? -- pozdr pj gsx1300r K-coĹ tam wiÄcej niĹź wiÄkszoĹÄ |
|
Data: 2010-03-26 14:22:20 | |
Autor: news.gazeta.pl | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Tez mi sie tak wydaje - zanim zaczniesz studiowac schematy/ozdlubywac ecu sprawdz czy Ci aku po zimie poprostu nie padlo... Dzieje sie tak tylko na wolnych obrotach ? Czy jak masz powiedzmy 2-3tys obrotow i wlaczasz ten kierunek czy swiatla to tez sie wentylator wlacza ? Pzdr PanAdol |
|
Data: 2010-03-26 10:12:57 | |
Autor: Michał Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
jeszcze jedno.... pomierz rezystacnje czujnika przy temperaturze ok 15-20 stopni i przy roboczek ok 90
znajdz taki sam egzemplarz motoru lub z takim samym silnikiem i sprawdz tam jakie masz wartosci. jak odbiegaja od siebie - czujnik jak nie odbiegaja to kable ew jesli masz dostep do manuala serwisowego to ustal ile powinna miec ta rezystancja, lub zapytaj sie kolegi o taki pomiar. wazne zeby podal ci temperature pomiaru (czyli zimny niejezdzony caly dzien silnik nie stojacy na sloncu - bedzie mial ok 10 stopni teraz tez dobrze. u siebie tez pmierz w tej temperaturze. jak dalbys rade zrobic 3 pomiary przy dowolnych wartosciach temp (przy czym zimny silnik mozliwie, srodkowy dowolny i koncowy mozliwie goracy silnik) to ci wyrysuje uproszczona charakterystyje czujki twojej i kolegi i sprawdzimy czyu sie bardzo rozni. jeszcze raz przypomne - temperatira bloku silnika jest bardzo wazna bo ze zla temp pomiar bedzie do dupy. najepiej zmierzyc jakims termometrem (w multimetrach czasami daja takie sondy temperaturowe, zwykly termometr pomiedzy zeberkami tez powinien dobrze zobrazowac temat. sir |
|
Data: 2010-03-26 02:35:57 | |
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Sir, dobrze kombinujesz, że aż za bardzo ;)
Bosch J-Tronic stosowany w K 2V jest prostym układem analogowym. Wspomniany czujnik temperatury w obudowie zawiera 2 termistory i wspólną masę na obudowie. Jeden jest wykorzystywany przez ECU, a drugi przez sterownik wentylatora i lampki. Nigdy się nie spotkałem z tym, aby kontrolka temp. BMW K 2V zapalała się przy zimnym silniku. Jak proponowałem, pomiar kontrolny można wykonać pomiędzy wartością dla ECU i dla sterownika wentylatora (link do schematów powyżej). Pozdrawiam, Rafik |
|
Data: 2010-03-26 11:01:51 | |
Autor: Michał Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
ale zeby sprawdzic czy dziala poprawnie to trzeba znac charakterystyke termistora - a ta przy walnietym egzemplarzu moze odbiegac od normy
te czujniki nie sa liniowe. co do lampki mowilem na bazie doswiadczen z samochodem i logice jesli w tym czujniku sa 2 termistory to wcale nei oznacza ze musza miec identyczna charakterystyke |
|
Data: 2010-03-26 17:38:51 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hogct7$uhi$1mx1.internetia.pl... Witam dziekue za wszystkie sugestie Oto co dzisiaj zrobilem: - sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, wartosci zgodne z instrukcja - sprawdzilem prady plynace przez te bezpieczniki, wynik "sporo" ponizej wartosci bezpiecznikow - sprawdzilem ladowanie akumulatora, przy 1500obr/min bez zalacznych odbiornikow - okolo 13,8V, z zalaczonymi "dlugimi", kierunkiem, i wentylatorem (ktory sie zalaczyl, cholera) spadlo do 12,7V - szcztki alternatora w normie - wymienilem alternator na drugi (byl pod reka), wlasciwie bez zmian, napiecie moze wyzsze o 0,1- 0,2V - zamontowalem termometr na gumowej rurze przechodzacej przez prawa przednia czesc silnika, temperatura (mierzona na rurze) przy ktorej zaczynaja sie dziac cyrki to okolo 50C - kolega Rafik napisla ze jedna z przyczyn moze byc problem ze szczotkami rozrusznika. W trakcie pracy juz goracego silnika, sprawdzilem napiecie pomiedzy masa a plusem rozrusznika, pomiar wskazal 0V, wydaje mi sie szczotki przewodza dobrze. - po zdjeciu oslony z kierownicy odnalazlem jeden przewod, ktory wygladal mi na masowy, przykrecony ponizej mocowania dzwigni hamulca, oczyscilem dokrecilem, przelacznikow nie rozbieralem. Maozna tam znalezc cos ciekawego? - akumulator jest nowy, przed zamontowaniem naladowany. jutro dzialam dalej Edi |
|
Data: 2010-03-27 00:18:43 | |
Autor: Michał Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Oto co dzisiaj zrobilem:gut - sprawdzilem prady plynace przez te bezpieczniki, wynik "sporo" ponizej wartosci bezpiecznikow normalne - tak ma byc - sprawdzilem ladowanie akumulatora, przy 1500obr/min bez zalacznych odbiornikow - okolo 13,8V, z zalaczonymi "dlugimi", kierunkiem, i bardzo dobry wynik wentylatorem (ktory sie zalaczyl, cholera) spadlo do 12,7V akceptowalne bo wentylator bardzo pradozerny jest - szcztki alternatora w normie gut - wymienilem alternator na drugi (byl pod reka), wlasciwie bez zmian, napiecie moze wyzsze o 0,1- 0,2V jak widzisz nie bylo potrzeby - zamontowalem termometr na gumowej rurze przechodzacej przez prawa przednia czesc silnika, temperatura (mierzona na rurze) przy ktorej zaczynaja sie dziac cyrki to okolo 50C nie taki pomiar miales zrobic - to ci tylko mowi ze przy 50 stopniach czujce sie wydaje ze ma 90 - kolega Rafik napisla ze jedna z przyczyn moze byc problem ze szczotkami rozrusznika. W trakcie pracy juz goracego silnika, sprawdzilem napiecie pomiedzy masa a plusem rozrusznika, pomiar wskazal 0V, wydaje mi sie szczotki przewodza dobrze. przy wylaczontym rozruszniku trudno o inny wynik - po zdjeciu oslony z kierownicy odnalazlem jeden przewod, ktory wygladal mi na masowy, przykrecony ponizej mocowania dzwigni hamulca, oczyscilem dokrecilem, przelacznikow nie rozbieralem. Maozna tam znalezc cos ciekawego? imho nie to czego szukasz - akumulator jest nowy, przed zamontowaniem naladowany.gut jutro dzialam dalej gut lak :) |
|
Data: 2010-03-27 15:27:54 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Dzisiaj:
- wymienilem czujnik temperatury plynu chlodzacego - bez zmian - poczynilem pewna obserwacje, otoz jak juz wczesniej wspominalem, gdzy silnik sie nieco zagrzeje, po wlaczeni m. in. kierunkow (ew. swiatel) wentylator zaczyna sie krecic, zdjalem obudowe z "modulu/przekaznika" odpowiadajacego za wentylator i kontrolke wzrostu temperatury, okazalo sie ze zamontowany w srodku przekaznik w momencie zalanczania kierunkwo dostaje chwilowy impuls na zalacz. Gdy temperatura silnika wzrosnie, przekaznik we wczesniej wspomnianym module pracuje w cyklu (w rytm) kierunkowskazu, czyli zalancza i wylancza wentylator jakby to byla zarowka kierunkow, czary - wymienilem modul/przekaznik zarzadzajacy swiatlami, bez zmian. - proba wychwycenia skad biora sie impulsy "w rytm kierunkow" sterujace przekaznikiem zalanczajacym wentylator nie powiodly sie. gdzie dalej szukac? Edi |
|
Data: 2010-03-27 16:58:53 | |
Autor: JK | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hol4me$tir$1mx1.internetia.pl...
Dzisiaj:.... Mój typ na tę chwilę to: sprawdź prawidłowość (sprawność) podłączenia masy do przerywacza/przekaźnika kierunkowskazów oraz włącznika wentylatora. Ew. podłącz tzn. zmasuj te elementy (w czasie zauważonego "impulowania") zwykłym przewodem podpiętym choćby prowizorycznie pod masę. Niekoniecznie wszystkie w tej samej chwili - można po kolei. Tylko nie pomyl wejścia masowego z prądowym!!! Pozdrawiam - JK. |
|
Data: 2010-03-27 19:47:38 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "JK" <pbijknospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hola03$7j5$1news.onet.pl... Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hol4me$tir$1mx1.internetia.pl... zostalo to sprawdzone, jednym dodatkowym przewodem spiolem "-" akumulatora z masa przerywacza kierunkow i z masa przekaznika od wentylatora. Wynik bez zmian. byl pierwszy fachowiec - poddal sie otrzymalem sugestie by podac "bezposrednia mase na "-" wentylatora", jutro sprawdze Edi |
|
Data: 2010-03-27 20:11:27 | |
Autor: JK | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:holjtc$clv$1mx1.internetia.pl...
.... .... Ale przecież to nie jest problem wenlylatora tylko ew. jego włącznika. Piszesz, że sprawdziłeś przerywacz kierunkowskazów i przekaźnik wentylatora. A co z elementem sterującym (włącznikiem, nie przekażnikiem) wentylatora. JK. |
|
Data: 2010-03-27 20:16:48 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "JK" <pbijknospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:holl90$8qs$1news.onet.pl... Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:holjtc$clv$1mx1.internetia.pl... Elementem sterujacym przekaznikiem wentylatora jest termistorowy czujnik temperatury, zostal dzis wymieniony na inny (wczesniej uzywany) i nie poprawilo to sytuacji. Edi |
|
Data: 2010-03-27 20:26:50 | |
Autor: JK | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hollk3$mog$1mx1.internetia.pl...
.... .... No to spróbuj od drugiej strony: podaj napięcie na czujnik bezpośrednio z akumulatora. I tu znowu "nie pomyl wejścia prądowego z masowym!!!" JK. Ps. A swoją drogą, to ten czujnik o kórym piszesz, że był "wcześniej używany" to zapewne też nie został wymieniony z uwagi na widzimisię wymieniającego. Więc niekoniecznie musi być sprawny. |
|
Data: 2010-03-27 20:39:22 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "JK" <pbijknospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:holm5r$bmi$1news.onet.pl... Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hollk3$mog$1mx1.internetia.pl... Nie wiem czy to dobry pomysl? Napiecie na czujnik temperatury podawane jest z przekaznika "wlanczajacego wentylator", gdy temperatura sie podnosi, rezystancja czujnika maleje (sprawdzone) i zalancza sie wentylator. Jezeli podam napiecie bezposrednio na czujnik temperatury to odlozy sie ono na rezytaancji tego czujnika (drugi biegun czujnika jest polaczony z masa) Edi |
|
Data: 2010-03-27 21:05:41 | |
Autor: JK | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:holmue$gaf$1mx1.internetia.pl...
.... Nie wiem czy to dobry pomysl?.... Sorry, nie widziałem tego czujnika i byłem przekonany, że ma wejście zasilające, masę i sterujące (sygnałowe). Jeśli ma tylko dwa to oczywiście masz rację. Ściągnąłem z podpowiedzi któregoś z przedmówców schemat (Fahrwerksplank100.pdf) i jeśli to jest ten schemat, to możliwy jest wyłącznie problem ze sterownikiem ("TEMPERATURSTEUERGERAT") lub z masą. Jak piszesz masa sprawdzona więc zapewne sterownik. Może wystarczy przeczyścić dokładnie jego styki. I jeszcze, chcąc wykluczyć czujnik po prostu go odłącz i sprawdź czy objawy występują bez niego. Pozdrawiam - JK. |
|
Data: 2010-03-27 23:58:48 | |
Autor: Michał Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
a ja nadal sie bede upieral ze gdzies ci gubi mase...
wiem jaka mialem dyskoteke w punciaku jak mi mechanik zapomnial druta do budy przykrecic.... prosty eksperyment: pociagnij kilkoma kablami (podkreslam slowo kilkoma - po jednym na punkt) do kilku punktów mase prosto z akumulatora ze szczegolnym uwzglednieniem: masy na bude (do czegos metalowego bez lakieru - sruby, silnik) -masa przekaznika -masa zasilania wentylatora -masa przy ktoryms ze swiatel (wiem,buda ale podaj blizej). skrec to na pająka zeby tylko przewodzilo. jak sie zacznie ktorys przewod palic - to znaczy ze nie masz masy pmiedzy buda a aku i pradnica. jak sie nie bedzie palic ale zacznei dzialac poprawnie lub conajmniej bedzie znaczaca zmiana zachowania to brak masy jesli zadne z powyzszych to znaczy ze sie mylilem:) sprawdz mase ECU - moze srubki luzem lataja jesli bierze z budy |
|
Data: 2010-03-28 19:32:54 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Zrobilem dzisiaj dwa eksperymenty:
Pierwszy - odpiolem przednie kierunkowskazy i okazlo sie ze: - po podgrzniu silnika i zalaczeniu kierunkow (swiecil sie tylko tylny, tj 21W a nie 42W gdy oba) wentylator sie nie zalancza (dziala tak jakby prawidlowo) - gdy zalanczam swiatla lub sygnal dzwiekowy, wentylator zaczyna sie obracac Drugi - odpiolem czujnik temperatury - po wlaczeniu kierunkowskazu lub swiatel, lub sygnalu dzwiekowego wentylator nie zalancza sie jakies sugestie? Edi |
|
Data: 2010-03-28 12:29:33 | |
Autor: doktorski | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
On 28 Mar, 19:32, "Edi" <wytni...@onet.pl> wrote:
zalancza sieMoja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza. A w temacie: zgadzam sie z JK ze problem wskazuje na brak masy. pzdr, dr K12S/525 |
|
Data: 2010-03-29 09:43:37 | |
Autor: Michal Gut | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
zalancza sieMoja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza. zapomniales o odpinaniu;P |
|
Data: 2010-03-30 20:47:08 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Uzytkownik "Michal Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisal w wiadomosci news:hoplm3$dlh$1portraits.wsisiz.edu.pl... zalancza sieMoja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza. poczynilem dzis kolejne doswiadczenie "w miejsce" termistorowego czujnika temperatury wpiolem potencjometr, o rezystancji zblizonej do zimnego czujnika. Po uruchomieniu motocykla zaczolem zmnijeszac rezystancje potencjometra. Wszystko zaczelo dzialac prawidlowo. Zadnych nieprawidlowych zachowan. Moja diagnoza - uszkodzony kabel od czujnika do przekaznika odpowiadajacego za wentylator (masa na czujniku i przekazniku sprawdzona wczesniej). Podpiolem czujnik na osobnym kablu, znowu komedia z zalanczaniem wentylatora do diaska Edi |
|
Data: 2010-03-28 20:33:22 | |
Autor: JK | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hoo3ts$13n$1mx1.internetia.pl...
Zrobilem dzisiaj dwa eksperymenty:.... Wszystkie te urządzenia, i sygnał, i przednie kierunkowskazy i czujnik temperatury, są spiętę wspólną masą (brązowy przewód wg schematu Fahrwerksplank100.pdf). Objawy ewidentnie wyglądają na problem z masą. Wystarczy zaśniedziała końcówka przy połączeniu z masą i prąd z któregokolwiek z tych urządzeń będzie znajdował częściowy upływ przez pozostałe. Według mnie trzeba szukać właśnie tutaj. JK. |
|
Data: 2010-04-05 20:32:43 | |
Autor: Edi | |
BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!??? | |
Użytkownik "Edi" <wytnijto@onet.pl> napisał w wiadomości news:hogct7$uhi$1mx1.internetia.pl... Witam Sprawa zakonczona, Mimo ze masa ktora dochodzila do przekaznika od wentylatora wydawala sie OK to po powazniejszych ogledzinach okazala sie felerna. Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Edi |