BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS

Data: 2012-10-17 11:03:57
Autor: WIADRO
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
Witam
Pytanie dość proste:
Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

Data: 2012-10-17 10:29:48
Autor: masti
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
Dnia pięknego Wed, 17 Oct 2012 11:03:57 +0200 osobnik zwany WIADRO
napisał:

Witam
Pytanie dość proste:
Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

obciążenie. Do jazdy 800 jest łatwiejsza.
Co prawda 800 nie jeździłem ale 650 przy moim 1100 jest jak motorower przy ciężarówce.

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-10-17 13:19:24
Autor: tompolex
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
napisał:

Witam
Pytanie dość proste:
Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

obciążenie.
Do jazdy 800 jest Å‚atwiejsza.
Co prawda 800 nie jeździłem ale 650 przy moim 1100 jest jak motorower
przy ciężarówce.

co obciążenie????
Po pierwsze nie jeździłeś , po drugie raczej nie czytałeś. F800GS ma dopuszczalne obciążenie 236 kg a duży GS tylko 211 kg

Porównanie można sobie zrobić na stronie bmw-motorrad.pl
w skrócie, wałek kardana moc/moment , esa, wygodniejsza i niższa kanapa na plus 1200
spalanie, poręczność w terenie i właśnie obciążalność bagażem na plus 800GS
Jak do tego porównać cenę to dużego GS kupują tacy którzy nie zwracają uwagi na koszty.
To moje subiektywne zdanie oczywiście - jeździłem i tym i tym i jak na razie przypominam sobie aby 800ka czegoś nie mogła. No może poważniej wygląda ...

Data: 2012-10-17 12:33:55
Autor: duddits
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
On 17.10.2012 11:03, WIADRO wrote:
Witam
Pytanie dość proste:
Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

Odpowiedź też prosta: to wygodniejszy sprzęt do podróżowania po utwardzonych nawierzchniach z bagażem i we dwójkę. W odróżnieniu od małego GS-a ma w pełni regulowane zawieszenie (ESA II).
W bonusie: silnik boxer :)

http://www.youtube.com/watch?v=p-JvF6-LL7w ;)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-10-17 13:05:04
Autor: WIADRO
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 12:33, duddits pisze:

[...]

http://www.motocykl-online.pl/testy/enduro-bmw-r-1200-gs-vs-bmw-f-800-gs pobieżny artykuł..

1)łańcuch kontra wał kardana - no to jest prosty wybór. chociaż przy tej różnicy cenowej można dorzucić scotoilera do f800gs i nie widzę problemu w turystyce.
2)zawieszenie f800gs nie ma regulacji i nurkuje przy hamowaniu w przeciwieństwie do 1200 - "+" 1200 - czy to takie 'zauważalne"?
3) silnik boxer vs rzędowy - jak dla mnie to chyba rzędowy lepszy (smuklejszy) "+"f800
4) moc moment elastyczność - porównywalna, wydaje mi się że te 400 ccm^3 nie jest potrzebne
5) spalanie na "+" dla 800
6) abs i inne ss majÄ… obydwa
7) w mieście wszystko przemawia na "+" f800
8) w terenie również f800
9) waga - widziałem jak ludzie nieporadnie przeprawiali się na 1200, jest mnóstwo filmików jak właściciele nie dają sobie rady z masą na drogach 2 i 3 klasy
10) kanapÄ™ ma szerszÄ… 1200
to gdzie ten 1200 jest lepszy? w sławie na pewno, a co z resztą?

jak dla mnie szala ceny do możliwości jest po stronie f800, więc jak to jest że niemal wszyscy bez wahania wskazują na 1200gs jako lepszy motocykl? jak dla mnie 1200 to mit legenda obuta przez pychę. Ktoś mnie przekona?

Często też w oglądanych testach wszyscy podkreślają że 1200 jest dla bardziej doświadczonych kierowców..- sugerują tym samym że trzeba się nieźle napocić z masą 1200 i dobrze zastanowić się w trasie nad wyborem drogi...

Data: 2012-10-17 14:02:42
Autor: duddits
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
On 17.10.2012 13:05, WIADRO wrote:
jak dla mnie szala ceny do możliwości jest po stronie f800, więc jak to
jest że niemal wszyscy bez wahania wskazują na 1200gs jako lepszy
motocykl? jak dla mnie 1200 to mit legenda obuta przez pychÄ™. KtoÅ› mnie
przekona?

Nikt Cię nie przekona, bo sam się musisz przekonać, chyba oczywiste :)
To co ja widzę: gdybym dużo jeździł w dalekie trasy (po utwardzonym, lub leśnych ścieżkach, bez hardkoru) wziąłbym dużego GS-a. To okręt, wygodny - jak duża limuzyna, a przy swoich gabarytach nie waży wcale tak dużo. Ile? 236kg czy coś koło tego. Mój Fazer to 211kg. Na długie przeloty - bajka.
Moim zdaniem jest łatwy do ogarnięcia. Ma szeroką kierownicę (w korku ponad lusterkami) i jest bardzo zwrotny - daje radę w mieście, ale to nie jego żywioł :) Skręca, zawraca i się nie przewraca ;-p

I tyle. 800-ka też jest bardzo fajnym sprzętem. Jeśli podróżujesz w pojedynkę to nie widzę problemu :) Takie moje zdanie.

Ach, już wiem co mi w małym GS-ie przeszkadzało. Brak regulacji przedniego zawieszenia. W takim motocyklu jest to trochę niezrozumiałe.
Trzeba jednak przyznać, że zapewne nie wszyscy tego potrzebują :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-10-17 16:27:25
Autor: WIADRO
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 14:02, duddits pisze:
nie przekona, bo sam się musisz przekonać, chyba oczywiste :)

mam wrażenie że kasta 1200 to wyznanie może religia, a nie logika

To co ja widzę: gdybym dużo jeździł w dalekie trasy (po utwardzonym, lub
leśnych ścieżkach, bez hardkoru) wziąłbym dużego GS-a. To okręt, wygodny
- jak duża limuzyna, a przy swoich gabarytach nie waży wcale tak dużo.

Z tego co się dowiedziałem to mają identyczną pozycję (nogi, tułów, ręce, głowa) obydwa różnica to tylko kanapa. (świadomie pomijam pasażera miejsce dla pasażera bo bez sensu kogoś tachać ze sobą)
Ochrona przed wiatrem to samo.

Ile? 236kg czy coś koło tego. Mój Fazer to 211kg. Na długie przeloty -
bajka.

25 kg to jak by nie patrzył worek cementu, worek cementu który przeszkadza w przyspieszaniu, hamowaniu, zakrętach , parkowaniu itp.

Moim zdaniem jest łatwy do ogarnięcia. Ma szeroką kierownicę (w korku
ponad lusterkami) i jest bardzo zwrotny - daje radę w mieście, ale to
nie jego żywioł :) Skręca, zawraca i się nie przewraca

Żywioł to nie miasto, więc nie jest uniwersalnym motocyklem (1200) więc nie rozumiem skąd ten zachwyt, a podróżować.. kto 'podróżuje' częściej niż raz na rok..

> Hahaha, ale dobrze ... swoje zasady trzeba mieć Pojechałem,
> pogadałem, dali motocykl i zrobiłem materiał. Ot, tak - sam dla
> siebie, bez żadnych sugestii, nacisków czy co tam jeszcze sobie
> wyobrażasz ...
> I nikt za nic nie zapłacił, oprócz mnie (bo paliwo jednak kosztuje)

Zawsze zastanawiałem się czemu w takich magazynach jak ŚM, i podobnych temu 'premierowych' testach (na sprzętach bądź co bądź wypożyczonych dzięki uprzejmości dilera) czytanym przez wiele lat w przeszłości i nikt nie napąknął a jeśli nawet to bez echa o wadach, ubytkach, niedogodnościach, serwisie itp tylko wszyscy zachwycają się nowym cudem, i są same różowe ochy i achy.

> W ogóle po co dyskutujemy skoro i tak wiadomo, że kupisz F800?

Nie kupie, jeszcze nie ten czas. Narazie robie proktologicznie badanie swojej zacnej duszy czego ja tak naprawdÄ™ szukam.

Data: 2012-10-17 16:59:01
Autor: duddits
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
On 17.10.2012 16:27, WIADRO wrote:
mam wrażenie że kasta 1200 to wyznanie może religia, a nie logika

Pewnie coś w tym jest ..., ale gdzie jest logika w jednośladach? :)
Bezpieczniej autem jeździć, albo z domu w ogóle nie wychodzić.

Wyznawcy nie spadli z księżyca, tylko skądś się to bierze, wokół innych modeli też można spotkać grono "zapaleńców". Czy to źle? Niekoniecznie.

[...]

Ja Ci z dobrego serca proponuję: przestań się dowiadywać i sam się przekonaj :)

[...]

No teraz to żartujesz chyba :) Oczywiście jak na parkingu stojący motocykl opuścisz sobie na nogę to jasne, że poczujesz różnicę - zgoda.
Tyle, że motocyklem się jeździ, a nie nogami odpycha ;)

[...]

Jak nie jak tak, ja dużo jeżdżę po mieście i dla mnie to jest żywioł, ale co kto lubi. Daj lubić innym :)

> [...]

nie napąknął a jeśli nawet to bez echa o wadach, ubytkach,
niedogodnościach, serwisie itp tylko wszyscy zachwycają się nowym cudem,

Sam pojeździj sobie różnymi sprzętami skoro nie masz zaufania do tego co czytasz w mediach. Będziesz miał własne zdanie :)
Jakiś pierwiastek trzeba z tego co się czyta wyciągnąć oczywiście.

 > W ogóle po co dyskutujemy skoro i tak wiadomo, że kupisz F800?

Nie kupie, jeszcze nie ten czas. Narazie robie proktologicznie badanie
swojej zacnej duszy czego ja tak naprawdÄ™ szukam.

A to se możemy w nieskończoność snuć różne przypuszczenia, chociaż proktologia nie jest moją mocną stroną, ale jak lubisz ... nie krępuj się :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-10-17 22:20:19
Autor: WIADRO
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 16:59, duddits pisze:

[...]

dilera mam daleko, a znajomi majÄ… 1150, 1200 i inne w tych okolicach,
do dziś pamiętam na expo w wawie jak na stoisku bmw, na siedzeniach widniały karteczki "nie siadać", to mi tym bardziej daleko do dilera.

[...]

w terenie tj w lasach i na duktach to ja widziałem jak te motocykle na plecach musieli kierowcy nosić

[...]

Jak się ciasno robiło to miałem wrażenie że zaraz skrócę go o głowicę, albo i dwie.

Sam pojeździj sobie różnymi sprzętami skoro nie masz zaufania do tego co
czytasz w mediach. Będziesz miał własne zdanie :)
Jakiś pierwiastek trzeba z tego co się czyta wyciągnąć oczywiście.

Paroma coś kiedyś jeździłem, a co do mediów to wszystkie opisy takie same. Daaawno nie widziałem opisu który zaglądał w głąb motocykla.

> [...]
A to se możemy w nieskończoność snuć różne przypuszczenia, chociaż
proktologia nie jest moją mocną stroną, ale jak lubisz ... nie krępuj
siÄ™ :)

proktologia duszy nie ciała, taka przenośnia zabierania się do pewnych rzeczy od dupy strony

Data: 2012-10-17 22:29:52
Autor: duddits
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 22:20, WIADRO pisze:
dilera mam daleko, a znajomi majÄ… 1150, 1200 i inne w tych okolicach,
do dziś pamiętam na expo w wawie jak na stoisku bmw, na siedzeniach
widniały karteczki "nie siadać", to mi tym bardziej daleko do dilera.

Znaczy o tym mówisz? http://www.wystawa-motocykli.pl/ ?
Bo tu możesz sobie siadać ile chcesz, co prawda nie wiem w czym to Ci pomoże, bo na pewno nie w podjęciu jakiejś decyzji, ale proszę bardzo ...
Takie spędy są niestety głównie dla rodzin z dziećmi, no i dla tych co sobie fotki z hostessami lubią robić :)
Jeden bonus, że większość importerów masz w jednym miejscu i można sobie ze wszystkimi pogadać.

w terenie tj w lasach i na duktach to ja widziałem jak te motocykle na
plecach musieli kierowcy nosić

Na plecach? Dużego GS-a? To Pudzian jakiś musiał być :)

Jak się ciasno robiło to miałem wrażenie że zaraz skrócę go o głowicę,
albo i dwie.

Kogo niby? Można bez metafor? :)

[...]

MotormaniÄ™ poczytaj, oni tam zaglÄ…dajÄ… tak jak lubisz ... proktologicznie ;)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-10-18 08:36:11
Autor: Roman Niewiarowski
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 22:20, WIADRO pisze:

w terenie tj w lasach i na duktach to ja widziałem jak te motocykle na
plecach musieli kierowcy nosić

To samo widzialem w wykonaniu:
DT125, XT600, XR400, XR600, drz, chyba nawet KTM 125EXC i ktoras huska tyz byla wywlekana.

Co to tych dwoch z tematu to r1200 jest duzo dokladniej sprawdzony w boju od 800, chociaz jak sobie usiadlem na 800 to stwierdzilem ze to sprzet dla mnie na miare. Jak tylko odbiore to te 5 baniek z totka, to zaraz ide kupic. A jak znow mnie oszukali to poczekam pare lat, az ceny spadna ;)

pozdr
newrom

Data: 2012-10-17 21:19:39
Autor: Monster
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 16:27, WIADRO pisze:

mam wrażenie że kasta 1200 to wyznanie może religia, a nie logika

Możliwe,a nawet prawdopodobne:-)Sporo prawdziwych turystów odpuszcza sobie 1200 na rzecz 1100/1150 ze względu na większą niezawodność,z powodu mniejszej ilości elektroniki etc.
Boxera jak przewrócisz na parkingu nic się nie stanie:-)
Cieplej w nogi za garami no i w razie W naprawdę skuteczna osłona nóg.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-17 13:57:20
Autor: WIADRO
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 12:33, duddits pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=p-JvF6-LL7w ;)

nie oglądam na poważnie filmików z testów maszyn wypożyczonych na nieznanych warunkach od dilera...

http://www.youtube.com/watch?v=RcHVIs8R5-o&feature=related

Data: 2012-10-17 15:54:46
Autor: Marcin N
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 11:03, WIADRO pisze:
Witam
Pytanie dość proste:
Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

Pół roku temu byÅ‚em na jeździe testowej  F800 GS i 650.

Napisałem nawet na grupie moją ocenę. W skrócie: 800 była dramatycznie mniej komfortowa. Po kilku km marzyłem, żeby przesiąść się z powrotem na 650. 650 ma silnik prawie 800.

--
MN

Data: 2012-10-17 14:02:19
Autor: AZ
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
On 2012-10-17, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Witam
Pytanie dość proste:
Co może BMW R 1200 GS czego nie da rady zrobić BMW F 800 GS?

Pół roku temu byÅ‚em na jeździe testowej  F800 GS i 650.

650. 650 ma silnik prawie 800.

No tak. Tyle ze jedno to singiel a drugie R2. Rownie dobrze mozna
powiedziec ze 250 to prawie 500...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-17 16:04:25
Autor: Marcin N
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 16:02, AZ pisze:
On 2012-10-17, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Witam
[...]

Oba dwucylindrowe. Ale ręki nie dam sobie uciąć.

--
MN

Data: 2012-10-17 07:22:30
Autor: zarafiq
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
On Wednesday, 17 October 2012 15:04:07 UTC+1, Marcin N  wrote:

> No tak. Tyle ze jedno to singiel a drugie R2. Rownie dobrze mozna
> powiedziec ze 250 to prawie 500...

Oba dwucylindrowe. Ale rêki nie dam sobie uci±æ.

F650 ma od jakiego¶ czasu silnik od F800.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2012-10-20 15:43:25
Autor: The_EaGle
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-17 16:22, zarafiq pisze:> On Wednesday, 17 October 2012 15:04:07 UTC+1, Marcin N  wrote:

> F650 ma od jakiego¶ czasu silnik od F800.

Dok³adnie tak, od 2008 roku, tyle ¿e z mniejsz± moc± tj 71KM ma F650 a F800GS ma 85KM a silniki konstrukcyjnie s± identyczne.

Rafa³

Data: 2012-10-21 00:02:14
Autor: siinski
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
Niby masz racje,ale w ubiegłym roku BMW ponownie wypuściło GS-a 650 z
singlem i jest to z drobnymi zmianami w wyglądzie ten sam GS 650 który
był produkowany do 2007 roku Dla odróżnienia od dwucylindrowego GS-a
650 ze zdławionym do 71 kucy silnikiem z 800 ten ma nazwę handlową GS
650 Sertão.Trochę to zagmatwało nazewnictwo co dostrzegło samo BMW i
dlatego od roku modelowego 2013 dwucylindrowa 650 po liftingu będzie
nosiÅ‚a nazwÄ™ GS 700  a jej mocniejsza odmiana tak jak dotychczas GS
800 .

Data: 2012-10-21 14:16:38
Autor: The_EaGle
BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
W dniu 2012-10-21 09:02, siinski pisze:
[...]

Jak to się mówi nie jest łatwo:

800 i 800 w różnych nazwach:
http://www.motocykl-online.pl/testy/BMW_F_800_GS_i_F_650_GS
oznaczenia F 650GS i F 800GS
to obwiązywało od 2008 do 2012 roku.

oraz
stary nowy singiel 650cm3 czyli G 650 GS
http://www.motocykl-online.pl/newsy/stary-nowy-g-650-gs

a od 2013 roku ma być:

F 650 GS jako singiel

F 700 GS jako dwucylindrowiec o mocy 75KM (było 71)

oraz F 800 GS o mocy 85KM jak obecnie.

Czy coś popieprzyłem? ;)

Rafał

Data: 2012-10-17 16:29:13

[...]