Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   BMW X1

BMW X1

Data: 2011-07-29 22:11:37
Autor: Tomasz Pyra
BMW X1
W dniu 2011-07-29 15:00, Maciej S. pisze:
Zamierzam kupić.
Czy ktoś na grupie ma to auto? Czy bardzo awaryjne?

A pytanie główne: mam do wyboru wersję 2.0xd (177 koni) i 1.7xd (ta sama
pojemność ale 144 konie) - różnica w cenie jest znaczna (prawie 13 tys),
ale według dealera różnica w osiągach (a bardziej w "odczuciu" osiągów -
bo na papierze 0-100 róznica to ok.2 sek) jest znikoma.

Taka różnica w mocy i przyspieszeniu nie jest znikoma - to całkiem dużo.

Ale jeżeli to jedyna różnica i ma to kosztować 13tys, to trochę drogo - dowiedz się czym różnią się te silniki.
Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.
Natomiast jak są tam jakieś poważniejsze różnice - rozrząd czy turbina, to i tak chipem się da wzmocnić tego słabszego.

Data: 2011-07-29 22:01:47
Autor: Robert Rędziak
BMW X1
On Fri, 29 Jul 2011 22:11:37 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.

 Prawdopodnie nie tylko. W E87N 120d i 118d miały m.in inne
 turbo.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-07-29 22:40:46
Autor: kamil
BMW X1
On 29/07/2011 21:11, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-07-29 15:00, Maciej S. pisze:
Zamierzam kupić.
Czy ktoś na grupie ma to auto? Czy bardzo awaryjne?

A pytanie główne: mam do wyboru wersję 2.0xd (177 koni) i 1.7xd (ta sama
pojemność ale 144 konie) - różnica w cenie jest znaczna (prawie 13 tys),
ale według dealera różnica w osiągach (a bardziej w "odczuciu" osiągów -
bo na papierze 0-100 róznica to ok.2 sek) jest znikoma.

Taka różnica w mocy i przyspieszeniu nie jest znikoma - to całkiem dużo.

Ale jeżeli to jedyna różnica i ma to kosztować 13tys, to trochę drogo -
dowiedz się czym różnią się te silniki.
Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to
zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.

A proba naprawienia czegokolwiek w silniku na gwarancji zostanie skwitowana usmiechem.



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-29 23:42:14
Autor: Tomasz Pyra
BMW X1
W dniu 2011-07-29 23:40, kamil pisze:

Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to
zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.

A proba naprawienia czegokolwiek w silniku na gwarancji zostanie
skwitowana usmiechem.

Można poczekać (co też ma swoje zalety, bo cieszysz się z samochodu o jeden raz więcej), albo chipować jakimś piggybackiem.

Data: 2011-07-29 21:59:52
Autor: Robert Rędziak
BMW X1
On Fri, 29 Jul 2011 23:42:14 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Można poczekać (co też ma swoje zalety, bo cieszysz się z samochodu o jeden raz więcej), albo chipować jakimś piggybackiem.

 Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-07-30 00:55:52
Autor: kamil
BMW X1
On 29/07/2011 22:59, Robert Rędziak wrote:
On Fri, 29 Jul 2011 23:42:14 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Można poczekać (co też ma swoje zalety, bo cieszysz się z samochodu o
jeden raz więcej), albo chipować jakimś piggybackiem.

  Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.

Bzdura, nadal mozna zalozyc.




--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-01 21:04:43
Autor: Robert Rędziak
BMW X1
On Sat, 30 Jul 2011 00:55:52 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

  Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.

Bzdura, nadal mozna zalozyc.

 Można. A potem można co chwilę resetować pamięć ECU, wojować z
 błędami, etc.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-07-30 09:41:29
Autor: Tomasz Pyra
BMW X1
W dniu 2011-07-29 23:59, Robert Rędziak pisze:
On Fri, 29 Jul 2011 23:42:14 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Można poczekać (co też ma swoje zalety, bo cieszysz się z samochodu o
jeden raz więcej), albo chipować jakimś piggybackiem.

  Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.

Mają się bardzo dobrze, zwłaszcza tam gdzie samochód jest na gwarancji.

Data: 2011-08-01 21:04:49
Autor: Robert Rędziak
BMW X1
On Sat, 30 Jul 2011 09:41:29 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

  Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.

Mają się bardzo dobrze, zwłaszcza tam gdzie samochód jest na gwarancji.

 A jak się mają do możliwości adaptacyjnych ECU i rozbudowanych
 procedur diagnostycznych?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-08-02 00:48:40
Autor: Tomasz Pyra
BMW X1
W dniu 2011-08-01 23:04, Robert Rędziak pisze:
On Sat, 30 Jul 2011 09:41:29 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

   Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.

Mają się bardzo dobrze, zwłaszcza tam gdzie samochód jest na gwarancji.

  A jak się mają do możliwości adaptacyjnych ECU i rozbudowanych
  procedur diagnostycznych?

To tam nie wiem.
Wiem że tunerzy proponują taki układ do samochodów na gwarancji - teraz piggybacka, a po gwarancji remap. I jakoś to działa.

Data: 2011-08-02 08:37:25
Autor: Robert Rędziak
BMW X1
On Tue, 02 Aug 2011 00:48:40 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Wiem że tunerzy proponują taki układ do samochodów na gwarancji - teraz piggybacka, a po gwarancji remap. I jakoś to działa.

 Jeśli ECU nie będzie się krzaczyć ze świnią/boksem. A są takie,
 które krzaczą się od lat, bo próbują korygować to, co piggyback
 poprawił.

 A nawet jeśli działa, to zazwyczaj korekta jest w robiona w
 sposób cokolwiek prymitywny (podniesienie ciśnienia na listwie,
 ciśnienia doładowania czy oszukiwanie sygnału czujnika położenia
 wału korbowego bez ingerencji w mapy).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-07-30 17:00:07
Autor: grzeda
BMW X1
W dniu 2011-07-29 22:11, Tomasz Pyra pisze:

Taka różnica w mocy i przyspieszeniu nie jest znikoma - to całkiem dużo.

Ale jeżeli to jedyna różnica i ma to kosztować 13tys, to trochę drogo -
dowiedz się czym różnią się te silniki.
Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to
zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.
Natomiast jak są tam jakieś poważniejsze różnice - rozrząd czy turbina,
to i tak chipem się da wzmocnić tego słabszego.

Tego mocniejszego tez sie da wzmocnic i dalej bedzie roznica.

pozdr
PG

Data: 2011-07-30 17:56:04
Autor: Maciej Browarczyk
BMW X1
W dniu 2011-07-29 22:11, Tomasz Pyra pisze:

Ale jeżeli to jedyna różnica i ma to kosztować 13tys, to trochę drogo -
dowiedz się czym różnią się te silniki.
Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to
zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.
Natomiast jak są tam jakieś poważniejsze różnice - rozrząd czy turbina,
to i tak chipem się da wzmocnić tego słabszego.

Jeśli to to samo co 118d i 120d to różnica jest w turbinie i wtryskach. 118d chipniesz lekko na 170KM ale 120d już 200KM. Różnica bardzo odczuwalna.

--
Pozdrawiam,
Maciek

BMW X1

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona