Data: 2010-02-01 15:32:31 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Witam,
wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać: http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translated=1 patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w dół, jak to możliwe? poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy mechanicznej blokady? lux |
|
Data: 2010-02-01 15:45:11 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=related lux |
|
Data: 2010-02-02 02:17:29 | |
Autor: GrzegorzG | |
BMW X6 winter test | |
On 1 Lut, 15:45, lux <b...@online.de> wrote:
kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp haha, genialne :) po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupię takiego durnego wynalazku jak tego typu napęd "na 4 koła" :) |
|
Data: 2010-02-02 11:36:35 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorz.gorko@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:07b3135a-27f0-4129-92bb-a82e208c5683@21g2000yqj.googlegroups.com... On 1 Lut, 15:45, lux <b...@online.de> wrote: Proponuję jednak zachować rozwagę przy kategorycznych wypowiedziach, nie kierować się marketingowymi sztuczkami i samemu testować ;-) Na testach, pokazujących zalety napędu BMW X-drive, Subaru Outback, nie potrafiło ruszyć w górę rampy testowej mając przyczepność tylko pod jednym kołem. I co z tego? MP |
|
Data: 2010-02-02 08:47:05 | |
Autor: GrzegorzG | |
BMW X6 winter test | |
On 2 Lut, 11:36, "Mihaj" <miha...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorz.go...@gmail.com> napisał w wiadomości grup No tak, tylko to troche inna półka cenowa (bmw, audi vs subaru). Natomiast jak napisałem wczesniej, bardzo bym sie zawiodl, gdyby na sliskim parkingu (0 przyczepnosci dla jednej osi) takie quattro mi nie pojechało :/ Pozdrawiam, GG |
|
Data: 2010-02-02 18:13:06 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
BMW X6 winter test | |
GrzegorzG pisze:
No tak, tylko to troche inna półka cenowa (bmw, audi vs subaru). Nie byloby takiej sytuacji, poniewaz lod mimo, ze wydaje mi sie ekstremalnie nieprzyczepny to jednak jakis tam wspolczynnik tarcia ma. A ta sztuczka wykorzystywana przez ludzi z BMW to z powodu "torque sensing" w Audi. Po prostu w takiej sytuacji (na rolkach jak BMW) wystarczylo lekkoprzyhamowac i wyjechalby od razu. W BMW to zrobili, w Audi nie, cala filozofia "lepszosci" xDrive od quattro, oszustwo i tyle. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-02-02 18:37:14 | |
Autor: Hektor | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorz.gorko@gmail.com> napisał
No tak, tylko to troche inna półka cenowa (bmw, audi vs subaru). Nie ma takiej mozliwości, żeby quattro 'nie pojechało'. Chyba, że pod górę. Jeśli masz zimowe opony to taka guma zawsze czegoś się złapie, bo nigdy lód nie jest 100% gładki i jednorodny, chyba że przygotowany pod wyczynowe lodowisko, ale i wtedy zakręci kilka razy kołami i ruszy. Więc Twoje obawy są przedwczesne a dodatkowo zbudowanne na mocno dyskusyjnych fundamentach. Proponuję więcej dystansu do opinii internetowych fachowców, bo tu każdy pryszczers może się zrobić na znawcę. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2010-02-03 00:08:25 | |
Autor: GrzegorzG | |
BMW X6 winter test | |
On 2 Lut, 18:37, "Hektor" <zpk...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorz.go...@gmail.com> napisał No pewnie tak, lod jakis tam opor stawia. Z tym, ze cena subaru a cena quattro to juz troche inna półka ;) GG |
|
Data: 2010-02-03 09:18:34 | |
Autor: Tadeusz | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości Z tym, ze cena subaru a cena prestiż też inny :) co do ceny to zależy też jakie audi i jakie subaru... |
|
Data: 2010-02-03 21:29:19 | |
Autor: Hektor | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorz.gorko@gmail.com> napisał
Z tym, ze cena subaru a cena quattro to juz troche inna półka ;) Czy ja wiem? Nie trzeba od razu kupować RS6. Outback i porównywalne A4 to pewnie ok. 150 tys, więc cenowo może to wyjść podobnie. Zbigniew Kordan |
|
Data: 2010-02-02 13:31:03 | |
Autor: Tadeusz | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości haha, genialne :) jakbyś kiedykolwiek miał taki wynalazek typu BMW x-drive czy AUDI quattro to byś nie pisał takich bzdur... a tak to tylko się ośmieszasz, wrzucając wszystko do jednego worka, panie "znafco" |
|
Data: 2010-02-02 05:48:10 | |
Autor: GrzegorzG | |
BMW X6 winter test | |
On 2 Lut, 13:31, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
U ytkownik "GrzegorzG" <> napisa w wiadomo ci Człowieku, wyluzuj poślady :] Nie mam prawa nie chcieć kupic innego napędu niż stałego na 4 koła? :) GG |
|
Data: 2010-02-02 15:28:03 | |
Autor: Tadeusz | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości -
Człowieku, wyluzuj poślady :] nic nie pisałem o twoich prawach... tylko o tym że systemy typu BMW x-drive czy AUDI quattro - wbrew temu co twierdzisz - poradzą sobie spokojnie z 99,99% problemów występujacych przy cywilnym użytkowaniu aut, więc nie widze podstaw by je określać mianem "durnych" |
|
Data: 2010-02-02 08:44:30 | |
Autor: GrzegorzG | |
BMW X6 winter test | |
On 2 Lut, 15:28, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości - Pewnie tak, natomiast bardzo bym się zawiódł gdyby mi audi quatto za prawie 200tys nie ruszyło na parkingu z powodu lodu pod śniegiem.. W tescie x drive vs quattro z dwoma kołami na lodzie, quattro radziło sobie słabo... Poza tym x drive czy quattro to troche inna półka cenowa niz subaru, ktore jest niewiele drozsze niz wynalazki z crv czy rav4. Pozdrawiam, GG Pozdrawiam, GG |
|
Data: 2010-02-02 17:54:30 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
BMW X6 winter test | |
>haha, genialne :) Ale wiesz o tym, że quattro quattru nie równe jest? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-02-03 08:20:32 | |
Autor: Tadeusz | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <> napisał w wiadomości ... tylko o tym że systemy typu BMW x-drive czy AUDI quattro wiem, ale pisałem o prawdziwym quattro (np. Q7) a nie tej popierdółce z A3 :) |
|
Data: 2010-02-02 15:03:47 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
BMW X6 winter test | |
Tadeusz wydusił z siebie te słowy:
Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości zwrot klucz: "tego typu" -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE |
|
Data: 2010-02-01 16:12:34 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl... Witam, hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-) MP |
|
Data: 2010-02-01 16:22:22 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Mihaj pisze:
hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-)==== a kto stosuje mechanikę, Subaru? lux |
|
Data: 2010-02-01 16:32:27 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl... Mihaj pisze: w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi. W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach. MP |
|
Data: 2010-02-01 16:52:44 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Mihaj pisze:
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.========= a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest? poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD? lux |
|
Data: 2010-02-01 10:48:22 | |
Autor: Pszemol | |
BMW X6 winter test | |
"lux" <brak@online.de> wrote in message news:hk6u1i$el1$1nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze: Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej. |
|
Data: 2010-02-01 17:56:28 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Pszemol pisze:
Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.=== tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :) http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN lux |
|
Data: 2010-02-02 09:35:31 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl... Mihaj pisze: w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie, wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym. poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD? poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej osi Torsen. MP |
|
Data: 2010-02-01 18:49:58 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
BMW X6 winter test | |
lux pisze:
a kto stosuje mechanikę, Subaru? Porsche, Audi, VW? -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-02-02 10:18:07 | |
Autor: P_ablo | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hk748v$9ht$1node2.news.atman.pl...
lux pisze: Przy centralnym dyfrze masz dosc spory do tego silownik IMO jest to mechaniczna blokada. Przy tylnym nie wiem bo takiej na oczy nie widzialem. -- Picasso |
|
Data: 2010-02-01 17:32:25 | |
Autor: Brzezi | |
BMW X6 winter test | |
pon, 01 lut 2010 o 15:32 GMT, lux napisał(a):
patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w dół, jak to możliwe? Jezdziles kiedykolwiek automatem? sadzac po pytaniu nigdy... Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do tylu... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-01 17:58:23 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Brzezi pisze:
Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z==== dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie wtedy coś go odłącza od silnika. lux |
|
Data: 2010-02-01 18:01:02 | |
Autor: Brzezi | |
BMW X6 winter test | |
pon, 01 lut 2010 o 17:58 GMT, lux napisał(a):
dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie wtedy coś go odłącza od silnika. Jestes w bledzie, zapoznaj sie z zasada dzialania przekladni hydrokinetycznej Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-02-01 22:17:28 | |
Autor: masti | |
BMW X6 winter test | |
Dnia piÄknego Mon, 01 Feb 2010 18:01:02 +0100, osobnik zwany Brzezi
wystukaĹ: pon, 01 lut 2010 o 17:58 GMT, lux napisaĹ(a):a X6 ma hydrokinetycznÄ ? bo imho zwykĹÄ z automatycznym sprzegĹem -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-02-02 15:08:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
BMW X6 winter test | |
lux wydusił z siebie te słowy:
przecież jesli siła ciążenia pokona siłe sprzęgła hydrokinetycznego dzialającego na wolnych obrotach to auto moze sie staczać sie z górki. Gdzie widzisz problem? Tam nie ma zapadki, tam jest pompa hydrauliczna, ktora ma swoją siłe, jak ją pokonasz, to mozesz pchać auto na D do tyłu. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE |
|
Data: 2010-02-03 21:43:24 | |
Autor: Przemek V | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości news:hk6oqn$494$1atlantis.news.neostrada.pl... Witam, Polecam test Clarksona a szczególnie zestawienie z Range Roverem od 5 do 6 minuty ;) http://www.youtube.com/watch?v=IkxAd7Er-mQ |
|
Data: 2010-02-03 22:58:08 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomoci news:hkcnqk$f19$1nemesis.news.neostrada.pl...
Polecam test Clarksona a szczególnie zestawienie z Range Roverem od 5 do 6 minuty ;) Clarkson "wymiata", jak zawsze zresztš ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-02-03 23:05:42 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Przemek V pisze:
Polecam test Clarksona a szczególnie zestawienie z Range Roverem od 5 do 6 minuty ;)=== może to kwestia opon, bo koła wszystkie się kręciły... lux |