Data: 2010-02-01 16:12:34 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl... Witam, hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-) MP |
|
Data: 2010-02-01 16:22:22 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Mihaj pisze:
hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-)==== a kto stosuje mechanikę, Subaru? lux |
|
Data: 2010-02-01 16:32:27 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl... Mihaj pisze: w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi. W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach. MP |
|
Data: 2010-02-01 16:52:44 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Mihaj pisze:
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.========= a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest? poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD? lux |
|
Data: 2010-02-01 10:48:22 | |
Autor: Pszemol | |
BMW X6 winter test | |
"lux" <brak@online.de> wrote in message news:hk6u1i$el1$1nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze: Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej. |
|
Data: 2010-02-01 17:56:28 | |
Autor: lux | |
BMW X6 winter test | |
Pszemol pisze:
Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.=== tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :) http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN lux |
|
Data: 2010-02-02 09:35:31 | |
Autor: Mihaj | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl... Mihaj pisze: w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie, wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym. poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD? poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej osi Torsen. MP |
|
Data: 2010-02-01 18:49:58 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
BMW X6 winter test | |
lux pisze:
a kto stosuje mechanikę, Subaru? Porsche, Audi, VW? -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2010-02-02 10:18:07 | |
Autor: P_ablo | |
BMW X6 winter test | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hk748v$9ht$1node2.news.atman.pl...
lux pisze: Przy centralnym dyfrze masz dosc spory do tego silownik IMO jest to mechaniczna blokada. Przy tylnym nie wiem bo takiej na oczy nie widzialem. -- Picasso |
|