Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   BMW X6 winter test

BMW X6 winter test

Data: 2010-02-01 16:12:34
Autor: Mihaj
BMW X6 winter test


Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Witam,
wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać:
http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translated=1

patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w dół, jak to możliwe?

poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy mechanicznej blokady?


hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-)

MP

Data: 2010-02-01 16:22:22
Autor: lux
BMW X6 winter test
Mihaj pisze:
hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-)
====
  a kto stosuje mechanikę, Subaru?

lux

Data: 2010-02-01 16:32:27
Autor: Mihaj
BMW X6 winter test


Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze:
hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-)
====
 a kto stosuje mechanikę, Subaru?

w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup)  - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.

MP

Data: 2010-02-01 16:52:44
Autor: lux
BMW X6 winter test
Mihaj pisze:
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup)  - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
=========
a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

lux

Data: 2010-02-01 10:48:22
Autor: Pszemol
BMW X6 winter test
"lux" <brak@online.de> wrote in message news:hk6u1i$el1$1nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze:
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup)  - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
=========
a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru)
to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.

Data: 2010-02-01 17:56:28
Autor: lux
BMW X6 winter test
Pszemol pisze:

Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.
===
tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :)
http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN

lux

Data: 2010-02-02 09:35:31
Autor: Mihaj
BMW X6 winter test


Użytkownik "lux" <brak@online.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Mihaj pisze:
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup)  - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
=========
a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?

w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie, wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym.

poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej osi Torsen.

MP

Data: 2010-02-01 18:49:58
Autor: Maciej Browarczyk
BMW X6 winter test
lux pisze:

 a kto stosuje mechanikę, Subaru?

Porsche, Audi, VW?

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-02 10:18:07
Autor: P_ablo
BMW X6 winter test
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hk748v$9ht$1node2.news.atman.pl...
lux pisze:
 a kto stosuje mechanikę, Subaru?
Porsche, Audi, VW?

Przy centralnym dyfrze masz dosc spory do tego silownik IMO jest to mechaniczna blokada. Przy tylnym nie wiem bo takiej na oczy nie widzialem.

--
Picasso

BMW X6 winter test

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona