[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

Data: 2009-07-20 11:37:02
Autor: Grzenio
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
Zdecydowanie nie jestem przeciwnikiem fotoradarow, choc przyznaje, ze
niekiedy ich ustawinie jest kuriozalne. Jestem za to zdecydowanym
przeciwnikiem wyposazania tych urzadzen w samoczynne lampy blyskowe. Sam juz
bylem oslepiony przez blysk spowodowany przez innego kierowce. Czy mozna
gdzies skladac skargi na oslepienie przez lampe blyskowa fotoradaru???

pozdrawiam
Grzenio

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6838238,Kolizja_na_A1__BMW_dachowalo_po_hamowaniu_przed_fotoradarem.html

Kolizja na A1: BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
awe, Alert24
2009-07-19, ostatnia aktualizacja 2009-07-20 08:50
Wypadek na wyje¼dzie z autostrady A1 w miejscowo¶ci Nowe Marzy - tak±
informacjê na Alert24 przys³a³ nam czytelnik A. Michalak. Osobowe BMW wpad³o
w po¶lizg po hamowaniu przed fotoradarem. Dosz³o do kolizji z Oplem Astr±.
Oba auta dachowa³y, a BMW "skosi³o" s³up fotoradaru. Kieruj±ca nim kobieta
zosta³a ranna.
Do wypadku dosz³o ok. godz 20.10 na autostradzie A1 w pobli¿u miejscowo¶ci
Nowe Marzy. Przy wje¼dzie na autostradê dosz³o do kolizji dwóch samochodów
osobowych. Kieruj±ca BMW kobieta zobaczy³a b³ysk fotoradaru. Zaczê³a
gwa³townie hamowaæ. Auto wpad³o w po¶lizg i uderzy³o w Opla Astrê. - Oba
samochody dachowa³y. BMW "skosi³o" s³up stoj±cego przy drodze fotoradaru -
powiedzia³ portalowi Gazeta.pl dy¿urny Powiatowej Komendy Policji w ¦wieciu,
asp. Tomasz Kulikowski. Kobieta kieruj±ca BMW zosta³a ranna, ma wstrz±s
mózgu i st³uczone ramiê. Pasa¿erowie Opla Astry maj± niewielkie st³uczenia.

Data: 2009-07-20 11:40:20
Autor: BaX
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

BMW "skosi³o" s³up stoj±cego przy drodze fotoradaru -

To jest bardzo dobra wiadomo¶c w tej z³ej wiadomo¶ci, jest szansa, ¿e fotoradar ponios³ "¶mieræ" na miejscu.

Data: 2009-07-20 03:00:08
Autor: WS
On 20 Lip, 11:40, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:

To jest bardzo dobra wiadomo¶c w tej z³ej wiadomo¶ci, jest szansa, ¿e
fotoradar ponios³ "¶mieræ" na miejscu.

tylko co z tego... kupia nowy z OC, a jego cena jest "dostosowana" do
zakupow za panstwowa kase :(

WS

Data: 2009-07-20 13:37:19
Autor: pavellz
[...]

Je¶li ma eliminowaæ idiotki które je¿dz± za szybko aby kontrolowaæ
w³asne auto to sam chyba wkopiê jego s³up w ramach czynu spo³ecznego. :)
Mia³em przyjemno¶æ ostatnio przejechaæ kawa³ek Europy i nabra³em
bardzo du¿o w±tpliwo¶ci wobec niektórych roszczeniowych argumentów
naszych kierowców, czêsto pozbawionych autokrytyki wobec w³asnego stylu jazdy.
Czêsto s³yszy siê argument ¿eby pobudowali autostrady to w koñcu bêdzie
mo¿na normalnie poje¼dziæ, ¿e ludzie przekraczaj± prêdko¶æ bo maj±
coraz lepsze samochody a nie ma gdzie nimi je¼dziæ. W Niemczech czy Austrii
ludzie potrafi± chyba realniej oceniaæ w³asne mo¿liwo¶ci bo widzia³em niejedno
nowe Audi, Golfa i inne auta uznawane na naszym rynku za pe³en wypas które
pokornie jecha³y po autostradzie prawym pasem przepisowe 130 km/h.
Owszem, to co mówi± kierowcy o naszych drogach to wszystko prawda,
o której bolesnie przekonujê siê przy ka¿dym przegl±dzie kiedy muszê czê¶ciej
ni¿ podobny u¿ytkownik z zachodniej Europy wymieniaæ
tulejki wahaczy, amortyzatory itp. ale jak widaæ niektórym i autostrada nie s³u¿y.
(Zak³adam ¿e ta babka nie hamowa³a bo siê przestraszy³a ¿e szara puszka wskoczy
jej pod ko³a tylko ostro przesadzi³a z prêdko¶ci±). :)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 13:43:39
Autor: Rafa³ \"SP\" Gil
pavellz pisze:

(Zak³adam ¿e ta babka nie hamowa³a bo siê przestraszy³a ¿e szara puszka wskoczy
jej pod ko³a tylko ostro przesadzi³a z prêdko¶ci±). :)

Zwa¿, ¿e hamowa³a po fakcie, a wiêc mandatowo nie mia³o to sensu .... Sam kilka razy dosta³em strza³a z lampy w nocnych warunkach - mo¿na siê czasem zdziwiæ i to grubo ... nie mówiê o chwilowym zaprzestaniu widzenia.

B³y¶nij sobie w nocy lamp± w oczy i powiedz jak szybko odzyskasz pe³n± w³adzê w oczach ... a potem policz ile przejedziesz maj±c 100 - 110 km/h metrów bez ¶wiadomo¶ci co jest przed tob± ;)

--
Rafa³ "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Czê¶ci do skuterów   Kaski z homologacj±   Czê¶ci do motocykli

Data: 2009-07-20 14:08:12
Autor: krzysiek82
Rafa³ "SP" Gil pisze:
B³y¶nij sobie w nocy lamp± w oczy i powiedz jak szybko odzyskasz pe³n± w³adzê w oczach ... a potem policz ile przejedziesz maj±c 100 - 110 km/h metrów bez ¶wiadomo¶ci co jest przed tob± ;)

Je¼dzij regulaminowo nikt nie bêdzie Ciê o¶lepia³ :) Za³o¿ê siê, ¿e to o¶lepienie nie by³o na drodze z ograniczeniem do 130 km/h a np do 50/60km/h :) Ludzie siê dziwi±, jak to ³atwo dostaæ fotkê, ale nie rozumiej± jak to ³atwo fotki nie dostaæ. Pozostaje tylko kwestia idiotycznych ograniczeñ na niektórych drogach ale to ju¿ inna sprawa.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-20 14:00:30
Autor: to
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
krzysiek82 wrote:

Jeździj regulaminowo nikt nie będzie Cię oślepiał :) Założę się, że to
oślepienie nie było na drodze z ograniczeniem do 130 km/h a np do
50/60km/h :)

Dawno nie czytałem tak debilnej wypowiedzi. Skoro przekraczanie danego ograniczenia prędkości jest ponoć tak niebezpieczne, ze stawia się tam foto, to dlaczego dodatkowo oślepia się takiego kierowcę? Wtedy bezpieczeństwo wzrasta?

--
cokolwiek

Data: 2009-07-20 15:59:26
Autor: krzysiek82
BMW dachowało po hamowaniu przed fotor adarem
to pisze:
[...]

Uśmiecham się czytając twoją wypowiedz, bo jak widać powyżej nie zrozumiałeś co mam na myśli. Przeczytaj jeszcze raz spokojnie powoli. Jeśli będziesz miał pytania możesz pytać.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-20 14:09:56
Autor: to
krzysiek82 wrote:

Uśmiecham się czytając twoją wypowiedz, bo jak widać powyżej nie
zrozumiałeś co mam na myśli.

Jeśli piszesz co innego niż myślisz to jest to Twój, nie mój problem.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-21 10:02:37
Autor: Mario
to pisze:
krzysiek82 wrote:

[...]

polska jezyka byc za trudna dla Ciebie ;)

Data: 2009-07-20 14:20:14
Autor: Grzenio
[...]

witka

mnie nie bulwersuje mozliwosc otrzymania fotki za przekroczenie predkosci -
to rozumiem. Przeszkadza blyskanie fleszem po oczach. ostatnio wyprzedzal
mnie, jadacego zgodnie z ograniczeniem, jakis osiol i to on dostal fotke,
ale blysnieciem po oczac - w srodku nocy - dostali wszyscy jadacy za nim -
przeciez to jest kretynizm z ktorym nalezy WALCZYC. w koncu fotoradary maja
poprawiac bezpieczenstwo a nie je pogarszac!

grzenio

Data: 2009-07-21 09:37:27
Autor: Artur\(m\)
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

U¿ytkownik "Grzenio" <grzegorz@ankar.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]

maja
poprawiac bezpieczenstwo a nie je pogarszac!

Masz 100% racji, a nawet 200%
Uwa¿a³em ¿e b³ysk jest w jakiej¶ podczerwieni, czy co¶.

Artur(m)

Data: 2009-07-20 14:21:46
Autor: Corsair
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
Ludzie siê dziwi±, jak to ³atwo dostaæ fotkê, ale nie
rozumiej± jak to ³atwo fotki nie dostaæ.

Wystarczy na stacji diagnostycznej usun±c V i IV bieg i po sprawie. Zauwa¿
¿e fotki robi najczê¶ciej na ograniczeniu do 50 km/h. W wiêkszo¶ci
samochodów jazda z prêdko¶ci± < 50 to jazda na max IV biegu. I co z ekologi±
....?

Data: 2009-07-21 09:34:37
Autor: Artur\(m\)
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

U¿ytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Rafa³ "SP" Gil pisze:
> [...]

rozumiej± jak to ³atwo fotki nie dostaæ. Pozostaje tylko kwestia
idiotycznych ograniczeñ na niektórych drogach ale to ju¿ inna sprawa.

Brawo.
Dlaczego wiêkszo¶æ kierowców uwa¿a siê za prze¶ladowanych?
P³acê mandaty, ale zawsze mam pretensje do siebie,¿e jestem
takim idiot± (zaparkowa³em w zatoczce, lub posuwa³em 40 wiêcej),
a nie przeklinam,powiedzmy, fotoradarów.

Artur(m)

Data: 2009-07-22 14:09:40
Autor: Rafa³ \"SP\" Gil
krzysiek82 pisze:

B³y¶nij sobie w nocy lamp± w oczy i powiedz jak szybko odzyskasz pe³n±
Je¼dzij regulaminowo nikt nie bêdzie Ciê o¶lepia³ :)

Skup siê - jeste¶ wyprzedzany.

Data: 2009-07-20 16:11:03
Autor: zkruk [Lodz]
"Rafa³ \"SP\" Gil" wrote:

B³y¶nij sobie w nocy lamp± w oczy i powiedz jak szybko odzyskasz
pe³n± w³adzê w oczach ... a potem policz ile przejedziesz maj±c
100 - 110 km/h metrów bez ¶wiadomo¶ci co jest przed tob± ;)

20 to nie noc - wczoraj o 21 by³o jeszcze widno

tam jest ograniczenie do 80 - trzeba by³o siê zastosowaæ to by krzywdy nie zrobi³
tam gdzie sta³ radar widaæ ju¿ bramki... trzeba by³o nie zapierdalaæ...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

Data: 2009-07-20 14:03:10
Autor: BaX
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

nowe Audi, Golfa i inne auta uznawane na naszym rynku za pe³en wypas które
pokornie jecha³y po autostradzie prawym pasem przepisowe 130 km/h.

Heheheh, pewnie dlatego "tylko" 259 aut rozbi³o siê na ich A2.
LOL

Data: 2009-07-20 14:23:49
Autor: pavellz
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

U¿ytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h41muu$998$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ciê¿ko na podstawie jednego przypadku oceniaæ kulturê jazdy ca³ego spo³eczeñstwa,
za to jako kontrargument podam Ci to, ¿e w trakcie kilkudniowego pobytu
nie mia³em ani jednego przypadku ¿e kierowca nie zatrzyma³ siê ¿eby przepu¶ciæ
mnie jako pieszego, a to ju¿ daje bazê do jakiego¶ uogólnienia.
Drug± kwesti± by³o to ¿e na autostradzie podczas wyprzedzania
mia³em tylko jeden przypadek kiedy przy maksymalnej dopuszczalnej kto¶
mi próbowa³ wjechaæ w ty³ek. Okaza³o siê potem ¿e to by³ kierowca lokalnej telewizji
z Popradu. Spróbuj wyprzedziæ z prêdko¶ci± 100 km/h kogo¶ na "katowickiej". :)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 14:25:59
Autor: Cavallino
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
U¿ytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Drug± kwesti± by³o to ¿e na autostradzie podczas wyprzedzania
mia³em tylko jeden przypadek kiedy przy maksymalnej dopuszczalnej

Nastêpny kapelusznik?
Nie mo¿ecie sobie za³o¿yæ w³asnej grupy na podobne pierdo³y?

Data: 2009-07-20 16:08:14
Autor: pavellz
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h41noo$t36$1news.onet.pl...
[...]

Spokojnie, czy¿by to by³a zamkniêta grupa dla fanów zimnych ³okci?
Osobi¶cie nie blokujê ruchu, co nie zmienia faktu ¿e z etapu
sprawdzania osi±gów auta dawno wyros³em. :)
Spróbuj zdj±æ nogê z gazu, bêdziesz o jedno miejsce dalej na kolejnych
¶wiat³ach, mniej stresu dla siebie i innych. Uwierz mi ¿e to sprawdzone
i dzia³a. :)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 17:25:13
Autor: Cavallino
[...]

Jest dla fanów samochodów, a nie dla fanów idiotyzmów.

Osobi¶cie nie blokujê ruchu,

K³óci siê to z tym co powy¿ej napisa³e¶.
Wiêc albo k³ama³e¶ wtedy, albo teraz.
PLONK WARNING !!!

Data: 2009-07-20 18:02:47
Autor: pavellz
[...]

Tak, PLONK WARNING to rzeczywi¶cie argument na poziomie. :)
Chcia³em Ci wyja¶niæ ca³± sytuacjê, ale... to chyba nie ma sensu.
Internet ma tê magiczn± moc, ¿e mo¿na w nim otaczaæ siê tylko tymi,
którzy wyznaj± te same przekonania co ty. :)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 18:35:21
Autor: Cavallino
[...]

Mniej wiêcej.
Nie ma musu czytania wypocin kapeluszników, którzy zamiast w³asnego rozumu stosuj± wy³±cznie pos³uszeñstwo wobec rozkazów.

Data: 2009-07-20 18:54:08
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Mon, 20 Jul 2009 17:25:13 +0200, Cavallino napisał(a):

Jest dla fanów samochodów, a nie dla fanów idiotyzmów.
False.

To grupa o samochodach generalnie, w tym dla ich przeciwnikow nawet tez.
Sam skorzystaj ze swojej rady i zaloz sobie grupe dla ludzi z syndromem SAB.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-20 21:18:10
Autor: jerzu
BMW dachowa³o po ha mowaniu przed fotor adarem
On Mon, 20 Jul 2009 17:25:13 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

PLONK WARNING !!!

Opanuj siê. Nied³ugo bêdziesz rozmawia³ sam ze sob±.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
Fiat Panda 1.1 55KM `06 -> Emperor Kenji+Sirio ML145

Data: 2009-07-20 23:38:22
Autor: Cavallino
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:umg965tf339fcp1op5lbqmkf75cfm2jno84ax.com...
On Mon, 20 Jul 2009 17:25:13 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

PLONK WARNING !!!

Opanuj siê. Nied³ugo bêdziesz rozmawia³ sam ze sob±.

Je¶li uwa¿asz, ¿e mam JAK¡KOLWIEK przyjemno¶æ czytania kapeluszniczych bzdur to jeste¶ w b³êdzie.
Wolê nie czytaæ nic, ni¿ czytaæ kapeluszników.
Pania³?

Data: 2009-07-21 09:50:02
Autor: Artur\(m\)

> [...]

Spróbuj zdj±æ nogê z gazu, bêdziesz o jedno miejsce dalej na kolejnych
¶wiat³ach, mniej stresu dla siebie i innych. Uwierz mi ¿e to sprawdzone

Poprê Ciê z nadziej±, ¿e bêdzie tak my¶l±cych coraz wiêcej
Ale trzeba do tego dorosn±æ
Ja te¿  pó¼no do tego doros³em jak mia³em jeszcze 25lat
to zawsze musia³em byæ pierwszy, a jak nie to piana wy³azi³a przed zêby;)
Niestety niektórzy 40 latkowie w tym wieku "szczyc± siê mózgami drobiu".
Dzi¶ jeszcze wk****j± mnie kierowcy, którym nie chce siê zaparkowaæ
normalnie
bo musieliby w³±czyæ wsteczny i jeszcze raz do przodu...
....reszta luzik, nawet jak wyprzedza mnie ma³y fiat (seeeetk±±±±!!):)

Artur(m)

Data: 2009-07-22 14:14:21
Autor: Rafa³ \"SP\" Gil
pavellz pisze:

Spróbuj zdj±æ nogê z gazu, bêdziesz o jedno miejsce dalej na kolejnych
¶wiat³ach, mniej stresu dla siebie i innych. Uwierz mi ¿e to sprawdzone
i dzia³a. :)

Przejed¼ siê z wrocka do Katowic jad±c na przepisie a nawet lekko pod nim, a potem przejed¼ siê z prêdko¶ci± ca 200 km/h ..... policz ró¿nicê czasu. Dodaj do tego hipotetyczn± sytuacjê, ¿e jeste¶ PH.

I teraz ostrzejsza jazda : jed¼ przepisowo z Wro do Wawy ...

A potem przeleæ siê staraj±c siê trzymaæ ¶redni± (nawet w zabudowanych) powy¿ej 70 km/h ... wiadomo, jest kilka zab udowanych ala Bralin etc, gdzie naprawdê warto jechaæ 40... ale pozosta³e, gdzie masz szerok± jezdniê i chodniki z dala od auta jed¼ 100 ... porónaj czasy i pomy¶l ¿e jeste¶ PH, który musi byæ na spotkaniu o 11 w wawie, i o 16 we wrocku ;)

Data: 2009-07-26 09:47:13
Autor: pavellz
[...]

Owszem, masz racjê - da siê oszczêdziæ parê minut na d³u¿szej trasie, ale to wci±¿
nie t³umaczy buractwa i wymagania od wszystkich innych, aby dostosowywali
siê do mojej prêdko¶ci. :) W koñcu jakie mam prawo, aby wymagaæ
aby wszyscy ci±gnêli siê prawym pasem z prêdko¶ci± prze³adowanego
stara bo tylko ja muszê poginaæ 200 km/h. W koñcu to mój problem,
a nie ca³ego otaczaj±cego ¶wiata. My¶lê ¿e ka¿demu siê zdarza
¿e wskazówka mu siê "lekko gibnie" w prawo, ale je¶li kto¶ ma problem
z tym ¿e do jego pracy nie dostosowuj± siê wszyscy i musi wje¿dzaæ
komu¶ przy wyprzedzaniu w zderzak to pora poszukaæ mniej stresuj±cej,
bezpieczniejszej pracy.
Swoj± drog± poruszasz te¿ bardzo problematyczn± kwestiê oczekiwania
od pracowników poruszania siê z prêdko¶ci± teleportacji, bez wzglêdu
na kwestie ich bezpieczeñstwa, bo w koñcu taniej jest zatrudniæ nowego
gdyby co¶ mu siê nie powiod³o, ni¿ tworzyæ realne normy pracy.
Nie bez kozery w tirach zaczêto montowaæ tachografy - bo bynajmniej
nie by³ to pomys³ pracodawców, którym zale¿a³o na bezpieczeñstwie.

Nie jestem zwolennikiem szwedzkich rozwi±zañ typu 30 km/h po mie¶cie,
tam gdzie siê da jadê z normaln± prêdko¶ci±, co oznacza ¿e te¿ czasem
wyprzedzam kogo¶ nie patrz±c nerwowo na prêdko¶ciomierz, ale wybacz
- widzê styl jazdy wielu osób i niestety - ¶rodki penitencjarne s± niezbêdne,
a mój komentarz bardziej tyczy³ siê wypowiedzi kolegi który znaczy³ ni mniej
ni wiêcej tylko albo ma byæ tak jak ja chcê albo wypad, nota bene
w trasie to jest w³a¶nie podej¶cie które dzieli nas od zachodniej Europy.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 15:19:03
Autor: BaX
[...]

To wyobra¼ sobie, ¿e na odcinku 500m pomiêdzy rondem, a skrzy¿owaniem ze ¶wiat³ami jest 5 /a bêdzie 6/ przej¶æ dla pieszych. Wszystkie oprócz tego ostatniego to przej¶cia bez sygnalizacji, powstaj±ce 6 bêdzie te¿ z sygnalizacj±. I teraz jad±c 500m stajesz na ka¿dym przej¶ciu. Uwa¿asz to za normalne? A to dopiero 500m, a gdzie tam kolejne kilka km aby gdzie¶ dojechaæ przez miasto.

Data: 2009-07-20 16:16:33
Autor: pavellz
[...]

Nie, nie uwa¿am tego za normalne. Przyk³ad ten poda³em Ci bardziej
jako pewien obraz zachowañ. Inna rzecz ¿e czy tego chcemy czy nie
i tak z czasem po wiêkszych miastach bêdzie siê porusza³o coraz gorzej i miejmy
nadziejê ¿e doczekamy siê sensownego transportu zbiorowego wzorem
Londynu czy Pary¿a. Na pocieszenie powiem Ci ¿e w Londynie s± dwa
¶wiat³a dla pieszych - zielone na którym masz bezwzglêdne pierwszeñstwo
i czerwone na którym w³azisz na pasy tak jak wszyscy. Policja to olewa, a samochodu
nie warto nawet ruszaæ spod domu, bo rowerem ju¿ jest szybciej. :)

Mimo tego ¿e wci±¿ mo¿emy w miarê normalnie je¼dziæ po ulicach mo¿na
przepu¶ciæ od czasu do czasu kogo¶ na pasach i chyba temu nie zaprzeczysz?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 22:19:38
Autor: cztery
[...]

Napisalem Ci skad wynikaja te zachowania - inne prawo o ruchu drogowym.
W Polsce notorycznie naduzywa sie oznakowywania drog. Zageszczenie przejsc dla pieszych w naszym kraju jest niespotykane nigdzie indziej.
W Niemczech istnieja przejscia dla pieszych nieoznakowane - tj. pieszych chroni wyspa srodkowa ale nie ma oznakowania poziomego ani pionowego przejscia dla pieszych = kierowca nie musi zatrzymywac sie przed pieszym jaki zbliza sie do krawedzi jezdni z zamiarem przejscia.

Mimo tego ¿e wci±¿ mo¿emy w miarê normalnie je¼dziæ po ulicach mo¿na
przepu¶ciæ od czasu do czasu kogo¶ na pasach i chyba temu nie zaprzeczysz?

Wzorem miast Europy ogranicznym ilosc oznakowanych przejsc i zmienmy PORD tak by to pieszy zblizajacy sie do przejscia mial pierwszenstwo.
Znajac "zycie" zmienimy PORD... przyjmujac wzory niemieckie oraz nie ograniczymy liczby przejsc - poniewaz na krajowej 8 pomiedzy domem pani gozdzikowej a zakrystia od ZAWSZE byla zebra to i bedzie.
Rezultat - bedziesz mial martwe prawo a coponiektorzy beda pisali tutaj o wzorowej kulturze zachodnich kierowcow.

Data: 2009-07-21 01:24:58
Autor: pavellz
[...]

Tutaj zapewne masz racjê.

[...]

Pozostaje jeszcze model s³owacki - mamy takie same drogi a wprowadzamy
kary nawet w wysoko¶ci 2/3 pensji. W ten sposób wyegzekwowano
50 km/h w miastach bez wiêkszej ingerencji w stan dróg, które coraz bardziej siê
sypi±.

Oczywi¶cie jako kierowca jestem daleki od zachwytu nad takim rozwi±zaniem.
Pozwól jednak, ¿e wci±¿ bêdê siê upiera³ ¿e zachodnia kultura jazdy jednak jest inna,
co przejawia siê na ró¿ne sposoby - zmiana pasa aby wpu¶ciæ w³±czaj±cego siê
do ruchu, umo¿liwienie wyprzedzania ciê¿arówki wolniejszemu od siebie pojazdowi
- to nie s± rzeczy które nakazuje kodeks drogowy, jednak sta³y siê tam praktyk±.
Generalnie rzecz bior±c mia³em wra¿enie ¿e jazda w mie¶cie odbywa siê tam w "zwolnionym
tempie", mniej stresów, trudnych sytuacji na drodze, mniej agresji, wiêcej u¶miechu itp.
Byæ mo¿e to akurat domena ma³ych miejscowo¶ci po których je¼dzi³em,
niemniej widaæ by³o oprócz stosowania siê do zasad tak¿e pewn± serdeczno¶æ.
Wiem, ¿e pewnie ³atwiej byæ grzecznym i mi³ym na równej i prostej alei z piêknym
oznakowaniem, jednak nie przekona³e¶ mnie ¿e droga odpowiada za wszystko.
Obawiam siê ¿e nawet wprowadzaj±c inne prawo i wszelkie mo¿liwe ulepszenia na drodze
wci±¿ bêdzie s³ychaæ g³osy ¿e wszystko co z³e jest przez dziury w drogach, ¼le postawione
znaki, drzewa przy drodze, wy³±czaj±c z tego w³asn± odpowiedzialno¶æ.
Inna rzecz ¿e pewnie owych ulepszeñ i tak pewnie nie doczekamy i wci±¿ bêdziemy mogli
przez kolejnych kilkadziesi±t lat marudziæ sobie jak to u nas jest gorzej. :/

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2009-07-20 22:13:40
Autor: cztery
[...]

Uogolnienie jest jak to bywa zazwyczaj mylne.
W Niemczech i wiekszosci krajow UE pieszy zblizajacy sie do przejscia z zamiarem wejscie na nie ma pierwszenstwo przed nadjezdzajacym samochodem. W Polsce ma pierwszenstwo dopiero gdy postawi noge na jezdni.

[...]

W Niemczech gdzie nie obowiazuja na autostradach limity predkosci (generalnie) jest najmniej wypadkow w stosunku do pojazdokilometrow w calej UE.

Data: 2009-07-20 22:37:33
Autor: J.F.
On Mon, 20 Jul 2009 22:13:40 +0200,  cztery wrote:
W Niemczech gdzie nie obowiazuja na autostradach limity predkosci (generalnie) jest najmniej wypadkow w stosunku do pojazdokilometrow w calej UE.

Wcale nie, przynajmniej w/g wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/Road_Safety#Motorway

Ale mieszcza sie gdzies w srodku, zadajac klam twierdzeniu ze im
wolniej tym bezpiecznie.

A jeszcze niuans ze w Niemczech notuje sie bardzo duza ilosc
"wypadkow". Tak duza i nieproporcjonalna do zabitych, ze rodzi
podejrzenia iz wypadek u nich to w Polsce czesto by sie nazywal
banalna stluczka.

J.

Data: 2009-07-20 15:01:28
Autor: PJ
BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
//Wcale nie, przynajmniej w/g wikipediihttp://en.wikipedia.org/wiki/Road_Safety#Motorway

trochê nieaktualne dane z 2003 r

//Ale mieszcza sie gdzies w srodku, zadajac klam twierdzeniu ze im
wolniej tym bezpiecznie.

prêdko¶æ prêdko¶ci nierówna, co innego grzac 200 km/h na Autobahnie a
co innego na dziurawej drodze krajowej

//A jeszcze niuans ze w Niemczech notuje sie bardzo duza ilosc
"wypadkow". Tak duza i nieproporcjonalna do zabitych, ze rodzi
podejrzenia iz wypadek u nich to w Polsce czesto by sie nazywal banalna stluczka.

porz±dek musi byæ :-) tu s± statystyki, wszystko jest dok³adnie
opisane
http://www.adac.de/Verkehr/Statistiken/unfaelle_deutsch/default.asp?ComponentID=252616&SourcePageID=7939

P.

Data: 2009-07-20 14:03:52
Autor: krzysiek82
pavellz pisze:
[...]

No w³a¶nie, a my¶la³em ¿e tylko ja mam takie wnioski, super nie ¶ni³o mi siê to jednak to by³a rzeczywisto¶æ. Jak ja kocham jazdê za granic±.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-20 12:31:13
Autor: Corsair
[...]

Zosta³em o¶lepiony takim b³yskiem (lekka mg³a spotêgowa³a efekt) dodatkowo
jeszcze przed ko³a wyskoczy³ mi funkcjonariusz z lizakiem... samobójca...
chyba nie zdawa³ sobie sprawy co mu grozi.

Data: 2009-07-21 09:58:16
Autor: Artur\(m\)
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotorad arem

U¿ytkownik "Corsair" <Corsair2@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]

jeszcze przed ko³a wyskoczy³ mi funkcjonariusz z lizakiem... samobójca...
chyba nie zdawa³ sobie sprawy co mu grozi.

Policjant tam sta³, ¿eby Ciebie prze¶ladowaæ
Ja bym go do Trybuma³u w Strassburgu.
Pewnie chcia³ Ci daæ drugi mandat (jeden od "fotoradaru")

Data: 2009-07-20 16:08:38
Autor: zkruk [Lodz]
Grzenio wrote:

Do wypadku dosz³o ok. godz 20.10 na autostradzie A1 w pobli¿u

a o godzinie ~16 by³ montowany... trochê "utargu" posz³o w gwizdek... ;)

z drugiej strony - co¶ kierowniczka by³a ma³o ogarniêta - radar stoi b. blisko bramek
normalny cz³owiek automatem tam zwalnia... a wcale nie ma tam ograniczenia do 40...
o ile dobrze pamiêtam to do 80...

Data: 2009-07-20 21:20:27
Autor: jerzu
[press] BMW dachowa ³o po hamowaniu prz ed fotoradarem
On Mon, 20 Jul 2009 16:08:38 +0200, "zkruk [Lodz]"
<zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote:

o ile dobrze pamiêtam to do 80...

60 km/h

Data: 2009-07-20 16:21:49
Autor: Kuba \(aka cita\)
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotorad arem
Grzenio wydusi³ z siebie te s³owy:

(...)

to tylko swiadczy o tym, ze baba nie potrafila je¼dzic, BMW najprawdopodobniej mialo niesprawne hamulce oraz to, ze jechala za szybko.

Wina za wypadek nie jest po stroniefotoradaru.

Tak samo jak nie przydro¿ne drzewa zabijaj± ludzi.

Gdyby jecha³a prawid³owo, gdyby potrafila zachowaæ sie za kierownic± - nie mialaby teraz probleów z mózgiem i ramieniem

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-20 16:53:41
Autor: Max_P
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

"Grzenio" <grzegorz@ankar.pl>

Zdecydowanie nie jestem przeciwnikiem fotoradarow,

No i OK. Fotoradaru nie wynale¼li w Polsce; fotoradarów w Polsce jest statystycznie mniej ni¿ w innych krajach, wiêc o co chodzi. Czekaj± nas jeszcze biedaków (w tej Polsce) fotokamery na skrzy¿owaniach, fotoradary na wiaduktach, fotoradary odcinkowe i radary w helikopterach. To ma cywilizowany ¶wiat, a my jeszcze nie mamy. Na razie mamy 20 miejsce w Europie pod wzglêdem ilo¶ci aut na glowê i pierwsze w ilo¶ci aut 10 letnich. Aha, no i pierwsze w ilo¶ci nawalonych je¿d¿±cych tym szrotem. Co to bedzie jak sie trochê wzbogacimy i odnowimy nieco flotê, wow. Wtedy dopiero zaczniemy krucjatê.

Max

Data: 2009-07-20 12:15:02
Autor: Przemek V
On 20 Lip, 16:53, "Max_P" <Ma...@xxl.pl> wrote:
"Grzenio" <grzeg...@ankar.pl>

> [...]

wiaduktach, fotoradary odcinkowe i radary w helikopterach. To ma
cywilizowany ¶wiat, a my jeszcze nie mamy.

5 lat temu to pisa³em:

 http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/b4a66c6b7dac3215

My¶la³em wtedy, ¿e du¿o szybciej u nas nast±pi zabudowanie ca³ego
kraju fotoradarami. Na dzisiaj dalej jest duuuu¿y luz w porównaniu do
innych krajów. Bardziej ni¿ fotoradary przeszkadzaj± te idiotycznie
wyremontowane drogi jak w przypadku opisanym w blogu zkruka. Wczoraj
siê ci±gn±³em z Gdañska do Nowego Dworu i Elbl±ga z prêdko¶ci±
30letniego Transita ci±gn±cego przyczepê kempingow±. Za nim by³a
przera¿ona pani w Tico, za ni± dziadzio w Lanosie, za nim powiazana
sznurkiem beczka a za nimi 50 aut w kolumnie z której co chwila kto¶
coraz bardziej szalone ewolucje wykonywa³ ¿eby wyprzedziæ ten cyrk.

Data: 2009-07-20 12:16:32
Autor: Przemek V

A MX-5 ca³y czas @ 0 bar..... eeechhhh ;)

Data: 2009-07-20 21:23:47
Autor: jerzu
BMW dachowa³o po ha mowaniu przed fotor adarem
On Mon, 20 Jul 2009 12:15:02 -0700 (PDT), Przemek V
<przemmvv@gmail.com> wrote:

[...]

I wytrzyma³e¶ to? Ju¿ wiesz dlaczego nie lubiê je¼dziæ DK7? Zw³aszcza
w wakacyjne weekendy?

Data: 2009-07-20 12:33:03
Autor: Przemek V

<przem...@gmail.com> wrote:
> [...]
>coraz bardziej szalone ewolucje wykonywa³ ¿eby wyprzedziæ ten cyrk..

I wytrzyma³e¶ to? Ju¿ wiesz dlaczego nie lubiê je¼dziæ DK7? Zw³aszcza

Ja wraca³em dosyæ nietypowo. Z Jastrzêbiej Góry do W-wy przez...
Gi¿ycko. W weekendy moje ko³o na 7ce nie stanie. Z W-wy do Jastrzêbiej
Góry przez Sierpc Rypin Golub-Dobrzyñ Kowalewo Che³m¿ê i dalej jedynk±
w niedzielê popo³udnie 5 godzin na spokojnie z postojami i boksem na
dachu wysz³o.

Natomiast trasa Elbl±g -S22 - Pieniê¿no - Górowo I³aweckie Bartoszyce
- Kêtrzyn w 90% poezja. Równo, krêto, pusto, ³adnie.

Data: 2009-07-21 06:43:40
Autor: J.F.
On Mon, 20 Jul 2009 12:33:03 -0700 (PDT),  Przemek V wrote:
Natomiast trasa Elbl±g -S22 - Pieniê¿no - Górowo I³aweckie Bartoszyce
- Kêtrzyn w 90% poezja. Równo, krêto, pusto, ³adnie.

Taa, pojedz kiedys 55. Jak nie zakret to pagorek. Poki pusto to
ladnie, jak sie trafi zawalidroga to pojedziesz dalej 60 ..

J.

Data: 2009-07-20 21:51:12
Autor: zkruk [Lodz]
Przemek V wrote:

innych krajów. Bardziej ni¿ fotoradary przeszkadzaj± te idiotycznie
wyremontowane drogi jak w przypadku opisanym w blogu zkruka. Wczoraj
siê ci±gn±³em z Gdañska do Nowego Dworu i Elbl±ga z prêdko¶ci±

chyba jednak nie na moim blogu ;)

ale mo¿liwe ¿e wczoraj siê minêli¶my - bo te¿ by³em w tych okolicach

Data: 2009-07-20 13:06:58
Autor: Przemek V
On 20 Lip, 21:51, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
Przemek V wrote:
> [...]
> wyremontowane drogi jak w przypadku opisanym w blogu zkruka. Wczoraj
> siê ci±gn±³em z Gdañska do Nowego Dworu i Elbl±ga z prêdko¶ci±

Co¶ mi siê por±ba³o, przepraszam. Chodzi³o o t± stronê Radxcell'a:

http://radxcell.nora.pl/2009/04/22/bezpieczne-drogi.html

Data: 2009-07-20 17:26:53
Autor: Cavallino
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotorad arem
U¿ytkownik "Max_P" <Max_P@xxl.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h4207o$lq7$1news.onet.pl...

"Grzenio" <grzegorz@ankar.pl>

Zdecydowanie nie jestem przeciwnikiem fotoradarow,

No i OK. Fotoradaru nie wynale¼li w Polsce; fotoradarów w Polsce jest statystycznie mniej ni¿ w innych krajach, wiêc o co chodzi.

O to, ¿e jako¶ chcemy na¶ladowaæ innych tylko w radarowaniu.
W budowie dróg np. ju¿ niekoniecznie.

A ka¿dy normalny woli odwrotnie.

Data: 2009-07-20 19:13:10
Autor: Robert Rêdziak
On Mon, 20 Jul 2009 16:53:41 +0200, Max_P <Max_P@xxl.pl> wrote:

Europie pod wzglêdem ilo¶ci aut na glowê i pierwsze w ilo¶ci aut 10 letnich.

 Ciekawe, czy maj±c ¶rednio m³odsze auta ni¿ w DK czy NO, bijemy
 ich na g³owê w bezwzglêdnych liczbach.

 r.
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-21 06:39:46
Autor: J.F.
On Mon, 20 Jul 2009 16:53:41 +0200,  Max_P wrote:
[...]

Na szczescie mamy kryzys .. no chyba ze rzad policzy ze to sie jednak
oplaci :-)

Na razie mamy 20 miejsce w Europie pod wzglêdem ilo¶ci aut na glowê i pierwsze w ilo¶ci aut 10 letnich.

I co - mylisz ze to wplywa na wypadkowosc ? Jakos tak po uldze celnej
rzekomych szrotow przybylo, a wypadkow ubylo.

Aha, no i pierwsze w ilo¶ci nawalonych je¿d¿±cych tym szrotem.

Pijani kierowcy powoduja okolo 5% wypadkow. Zlikwidujesz ich, a 5000
ofiar pozostanie.

J.

Data: 2009-07-21 10:37:13
Autor: Artur\(m\)
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotorad arem
Uwielbiam takie teksty wszyscy przeciwko je¿dzacym szybko i bezpiecznie

Kolizja na A1: BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem

Czyli powiedzmy100 km/h

[...]

To jest niezwykle interesuj±ce
Analiza.
Pani sobie posuwa 150 no mo¿e 100 bo inaczej by nie chamowa³a.
zauwa¿a b³ysk czyli jakie¶ 10 metrów do fotoradarów
Jad±c 100 k± przemie¿a dystans 30m w ci±gu sekundy
czyli na reakcje mia³a 0.3 sekundy (normalny kierowca potrzebuje
~1s na rakcjê) zaczê³a hamowaæ i zd±¿y³a dachowaæ i jeszcze zd±zyæ
w s³up fotoradaru (dobrze mu tak czego denerwowa³ pani±)
Wszystko w 0.3 sek
Tak przeanalizowa³em ze wglêdu na ciekawe opisy prasowe

Data: 2009-07-21 11:39:00
Autor: Robert Rêdziak
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
On Tue, 21 Jul 2009 10:37:13 +0200, Artur(m) <musicm@interia.pl>
wrote:

Pani sobie posuwa 150 no mo¿e 100 bo inaczej by nie chamowa³a.

 Czy by nie chamowa³a, nie wiadomo. Ale mo¿e hamowa³a, bo
 spanikowa³a.

zauwa¿a b³ysk czyli jakie¶ 10 metrów do fotoradarów

 Albo wcze¶niej.

Jad±c 100 k± przemie¿a dystans 30m w ci±gu sekundy

 Przemierza!!!

Tak przeanalizowa³em ze wglêdu na ciekawe opisy prasowe

 A mo¿e b³ysn±³ na kogo¶ przed ni±?

Data: 2009-07-21 14:05:35
Autor: Artur\(m\)
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przedfotorada rem

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci
wrote:

> [...]

> zauwa¿a b³ysk czyli jakie¶ 10 metrów do fotoradarów

 Albo wcze¶niej.

> Jad±c 100 k± przemie¿a dystans 30m w ci±gu sekundy

orzesz q:(

> Tak przeanalizowa³em ze wglêdu na ciekawe opisy prasowe

 A mo¿e b³ysn±³ na kogo¶ przed ni±?

Przyjmujê arggumenty.

Artur(m)

Data: 2009-07-21 14:45:35
Autor: Gryngol
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu pr zed fotoradarem
Jak by BMW nie zapierdala³o to by nie musia³o hamowaæ i dachowaæ:)

Data: 2009-07-26 13:21:50
Autor: DoQ
Grzenio pisze:
[...]

Gdyby kozka nie skakala ... ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-07-26 16:15:03
Autor: Robert Rêdziak
[press] BMW dachowa³o po hamowaniu przed fotoradarem
On Sun, 26 Jul 2009 13:21:50 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

[...]

 A jak robi wszystkim, bo panowie uznali, ¿e warto te¿ polowaæ na
 tych, co pasów nie zapinaj± czy przez telefon gadaj±, to te¿
 kózka ma nie skakaæ? Czy rakiem je¼dziæ?