BMW spali³o dom

Data: 2017-03-07 06:03:36
Autor: Bolko
BMW spali³o dom

Jest afera: http://www.wykop.pl/artykul/3637563/bmw-r1200st-spalilo-mi-dom/

Kilka s³ów w temacie jako¶ci niemieckiej motoryzacji w ¶wietle g³o¶nych samozap³onów Mercedesów. Jak siê okazuje nie tylko Mercedes ma problemy z jako¶ci± i bezpieczeñstwem. Mi przydarzy³o siê to z motocyklem BMW, podobnie jak kilku tysi±com ludzi na ¶wiecie, których motocykle sp³onê³y niespodziewanie.
Tu jest link do innych ciekawych materia³ów na ten temat (zdjêcia z mojego po¿aru te¿) https://drive.google.com/drive/folders/0B7fVfpOqz89UdlU5MHJxdjBEYkk?usp=sharing

Ale po kolej. Przed sezonem motocyklowym 2015 postanowi³em przewertowaæ Internet w zakresie informacji dotycz±cych mojego BMW R1200ST. Motocykl BMW R1200ST bardzo lubi³em, mia³em od nowo¶ci, by³ kupiony w salonie i regularnie serwisowany, wiêc bardzo zaskoczy³a mnie znaleziona w sieci wzmianka o tym ¿e mój model BMW mia³ powa¿ne wady techniczne, mog±ce spowodowaæ uszczerbek na zdrowiu lub wrêcz ¶mieræ pasa¿erów. Wady te dotyczy³y:
1. Wada przedniego czujnika ABS, skutkuj±ca samoczynnym blokowaniem siê przedniego ko³a podczas jazdy (horror nr 1 motocyklisty!!!).
2. Wada mocowania tylnego ko³a (wadliwy element manszety mocuj±cej ko³o), skutkuj±cy urywaniem tylnego ko³a podczas jazdy (horror nr 2 !!!). 3. Wada pompy paliwowej, skutkuj±ca rozszczelnieniem uk³adu paliwowego i samozap³onem motocykla, zarówno w ruchu jak i na postoju (horror nr 3!!!).

Wspomnê, ¿e ka¿da z wad zosta³a udokumentowana szeroko w Internecie, poniewa¿ w niektórych przypadkach nast±pi³ wypadek ze skutkiem ¶miertelnym. W USA i w Kanadzie tematem zajmowa³ siê nawet Urz±d Bezpieczeñstwa Drogowego, który zmusi³ BMW do akcji serwisowych i wyp³aty odszkodowañ. Warto zaznaczyæ, ¿e musia³o nast±piæ przymuszenie BMW, poniewa¿ firma siê nie poczuwa³a. Dopiero gro¼ba powa¿nych sankcji i zakazu sprzeda¿y motocykli sprowadzi³a firmê BMW na ziemie. Tu jest link do dochodzenia NHTSA przypadków po¿arów motocykli w USA https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=13V617000

W koñcu nie udawa³o siê tematu zamiataæ pod dywan i BMW w celu "za³atania" tych problemów przeprowadzi³o w latach wcze¶niejszych darmowe szerokie akcje serwisowe na ca³ym ¶wiecie ( w Polsce te¿). Mój motocykl serwisowa³ znany warszawski dealer z ulicy Ostrobramskiej, który oczywi¶cie mia³ do mnie kontakt. Problem w tym, ¿e o akcjach serwisowych nie raczy³ mnie powiadomiæ.

Na pocz±tku czerwca 2015 napisa³em do BMW Polska pisemko, czy to prawda, ¿e s± takie wady motocykli. Odpisali, ¿e tak i zapraszaj± do serwisu na ul. Ostrobramsk± na akcjê serwisow±.. Pod koniec czerwca 2015 akcja zosta³a przeprowadzona i szczê¶liwy pojecha³em do domku.

Dwa tygodnie pó¼niej, 13 lipca 2015, po przeja¿d¿ce postawi³em motocykl w gara¿u i wyjecha³em z domu na Stare Miasto. Po godzinie zadzwonili s±siedzi, ¿e pali siê nasz dom. Nast±pi³ samozap³on mojego motocykla BMW R1200ST, w wyniku, czego sp³on±³ gara¿ i mienie za 600.000 z³ (w tym sportowy Mercedes).
Tylko dziêki temu, ¿e s±siedzi zareagowali b³yskawicznie wzywaj±c Stra¿ Po¿arn± (mieszkam od jednostki Stra¿y tylko 2 km) nie sp³on±³ nasz dom, choæ na zdjêciach widaæ, ¿e pali³y siê ju¿ rynny. Ze wzglêdu na rozmiar szkód prokuratura na drugi dzieñ po po¿arze przys³a³a ekipê dochodzeniow± wraz z bieg³ymi po¿arnictwa. Biegli s±dowi stwierdzili jednoznacznie, ¿e powodem po¿aru by³ motocykl BMW.

Zaproponowa³em BMW polubowne za³atwienie sprawy, tzn. ugodê i wyp³atê odszkodowania w wysoko¶ci strat jakie ponie¶li¶my (do warto¶ci odtworzeniowej). BMW przes³a³o dwóch techników z Monachium, którzy po 3 godzinach oglêdzin wraku wydali o¶wiadczenie, w którym stwierdzaj±, ¿e siê nie poczuwaj± do winy. Oglêdziny by³y zrobione na "odwal siê", technicy BMW nie mieli ze sob± ¿adnego sprzêtu (mam nagranie z oglêdzin). Przyjechali tylko po to, aby sprawdziæ, jakie mam na nich "haki" (czytaj jak mocne mam dowody ich winy) i czy dam radê wygraæ w s±dzie

Nadmieniê, ¿e z powodu domniemanej winy BMW ubezpieczyciel tez siê na mnie wypi±³ i nie chce wyp³aciæ odszkodowania.. Teraz pozostaje mi tylko droga s±dowa. ¯yczcie powodzenia.

Data: 2017-03-07 06:04:10
Autor: Bolko
BMW spali³o dom
sorry za tytu³ :(

Data: 2017-03-07 15:48:12
Autor: Myjk
BMW spali³o dom
Tue, 7 Mar 2017 06:04:10 -0800 (PST), Bolko
sorry za tytu³ :(

Chyba za grupê, bo to NTG. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-03-07 17:01:13
Autor: elmer radi radisson
BMW spali³o dom
On 2017-03-07 15:48, Myjk wrote:

Chyba za grupê, bo to NTG. :P

Niemniej jednak przeczytalem z zainteresowaniem, daje co nieco do pomyslenia.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-03-07 08:14:26
Autor: przemek.jedrzejczak
BMW spali³o dom
Niemieckie moto koncerny maj± bardzo skuteczny lobbing w Brukseli ... Truj± w USA a w UE s± cacy, akcje serwisowe w USA i Kanadzie a w UE figa z makiem ... I tak siê przypadkowo sk³ada ¿e za trwaniem u koryta naszego Króla Europy stoi murem kanclerz Niemiec :-)

Data: 2017-03-07 17:19:02
Autor: elmer radi radisson
BMW spali³o dom
On 2017-03-07 17:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

 I tak siê przypadkowo sk³ada ¿e za trwaniem u koryta naszego Króla Europy stoi murem kanclerz Niemiec :-)

Czyli Francja i Slowacja popierajac kandydature Tuska dzialaja rowniez
na rzecz niemieckich koncernow motoryzacyjnych. genialne.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-03-07 11:05:37
Autor: przemek.jedrzejczak
BMW spali³o dom
http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,1n4es
S³owacja jest uzale¿niona od motokoncernów a Francuzi wejd± w deal z ka¿dym o ile bêd± widzieæ w tym zysk ....
Dziwne ¿e s³u¿by unijne tak wyczulone na punkcie ekologii tolerowaly i nadal toleruj± truj±ce auta VW na drogach UE ... Tusk od ujawnienia afery w 2015 r nie wykona³ praktycznie ¿adnego ruchu przeciwko VW ba jego zaufana niejaka Bieñkowska wezwa³a Mullera do dobrowolnej wyp³aty odszkodowañ co podobno wywo³a³o u niego niepohamowany atak ¶miechu ;-)

Data: 2017-03-07 20:51:58
Autor: elmer radi radisson
BMW spali³o dom
On 2017-03-07 20:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

S³owacja jest uzale¿niona od motokoncernów a Francuzi wejd± w deal z ka¿dym o ile bêd± widzieæ w tym zysk ...

Swiat jest taki przerazajacy, here be dragons, itd. Na cale szczescie
juz niebawem kazdy krajan ma szanse jezdzic nowatorskim narodowym
wozkiem akumulatorowym rodem z peronu PKP.

ziew.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-03-12 00:47:46
Autor: Kaczin
BMW spali³o dom
W dniu 07.03.2017 o 20:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,1n4es
S³owacja jest uzale¿niona od motokoncernów a Francuzi wejd± w deal z ka¿dym o ile bêd± widzieæ w tym zysk ...

I jeszcze wszystkie pañstwa UE oprócz Polski. I w ogóle ¶wiatem rz±dz± kosmiczne jaszczury i tylko jaros³aw nienajwiêkszy nas przed nimi obroni.

--
Kaczin

Data: 2017-03-07 17:26:41
Autor: LordBluzg(R)
BMW spali³o dom
W dniu 2017-03-07 o 17:19, elmer radi radisson pisze:
On 2017-03-07 17:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

[...]

Pamiêtaj ¿e to wszystko wina Tuska :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-03-12 04:29:17
Autor: Akarm
BMW spali³o dom
On 2017-03-07 17:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

Cholera! Znowu jebana ho³ota wyje¿d¿a ze swoj± partyjn± propagand±. :/

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-03-12 07:14:03
Autor: EdekS
BMW spali³o dom
U¿ytkownik "Akarm" <akarmWYWAL@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:58c4c096$0$15188$65785112news.neostrada.pl...

wyje¿d¿a ze swoj± partyjn± propagand±. :/

          Akarm

Tusk winien.

Data: 2017-03-07 18:00:45
Autor: Budzik
BMW spali³o dom
U¿ytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

Teraz pozostaje mi tylko droga s±dowa. ¯yczcie powodzenia.

Daj znaæ na ile ich ogoli³es :)

Mo¿e do Jaworowicz siê zg³o¶? Tak reklama fiu fiu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

BMW spali³o dom