Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [piatek] BMW za dobre na śnieg...

[piatek] BMW za dobre na śnieg...

Data: 2010-12-03 19:40:54
Autor: spammtrapp
[piatek] BMW za dobre na śnieg...
W dniu 2010-12-03 17:30, Lucek pisze:
http://www.bmw-tech.pl/artykul/ruszanie-z-miejsca-na-sliskiej-nawierzchni/

najlepsze są określenia w tym artykule na auta przednionapędowe
niedowartościowanych użytkowników RWD :)

Jak można przeczytać doskonałe BMW doskonale sprawdza sie w roli wywrotki z piaskiem :D

Data: 2010-12-03 21:26:08
Autor: Marcin Stankiewicz
[piatek] BMW za dobre na śnieg...
Dnia Fri, 03 Dec 2010 19:40:54 +0100, spammtrapp na pl.misc.samochody
napisał(a):

W dniu 2010-12-03 17:30, Lucek pisze:
http://www.bmw-tech.pl/artykul/ruszanie-z-miejsca-na-sliskiej-nawierzchni/

najlepsze są określenia w tym artykule na auta przednionapędowe
niedowartościowanych użytkowników RWD :)

Jak można przeczytać doskonałe BMW doskonale sprawdza sie w roli wywrotki z piaskiem :D

Oraz mają "dyferenciał" który "zachamowuje" - w sumie to nie dziwię się,
że obiegowa opinia o użytkownikach BMW jest taka jak jest ;)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"I kaftan bezpieczeństwa powinien być na miarę szaleństwa. Stanisław Jerzy
Lec"

Data: 2010-12-04 09:49:59
Autor: Artur Frydel
[piatek] BMW za dobre na śnieg...
Day Fri, 3 Dec 2010 21:26:08 +0100, Marcin Stankiewicz wrote:

Dnia Fri, 03 Dec 2010 19:40:54 +0100, spammtrapp na pl.misc.samochody
napisał(a):

W dniu 2010-12-03 17:30, Lucek pisze:
http://www.bmw-tech.pl/artykul/ruszanie-z-miejsca-na-sliskiej-nawierzchni/

najlepsze są określenia w tym artykule na auta przednionapędowe
niedowartościowanych użytkowników RWD :)

Jak można przeczytać doskonałe BMW doskonale sprawdza sie w roli wywrotki z piaskiem :D

Oraz mają "dyferenciał" który "zachamowuje" - w sumie to nie dziwię się,
że obiegowa opinia o użytkownikach BMW jest taka jak jest ;)

Zejdźcie z tematu bo się ciężko oddycha ;-)
Ale fakt jest faktem; jak utknąłem w zaspie to dziwiło mnie, dlaczego tylko
jedno koło się kręci. Teraz już wiem że tak ma być :)
No i dupą strasznie zamiata. Na oblodzonej nawierzchni już na dwójce i
lekkim gazie czułem się jakby autko było pijane.

--
Artur 'bzyk' Frydel Kto rano wstaje temu Pan Bóg rozum odbiera.

Data: 2010-12-04 11:51:39
Autor: Adam Płaszczyca
[piatek] BMW za dobre na śnieg...
Dnia Sat, 4 Dec 2010 09:49:59 +0100, Artur Frydel napisał(a):

No i dupą strasznie zamiata. Na oblodzonej nawierzchni już na dwójce i
lekkim gazie czułem się jakby autko było pijane.

W FWD nie zamiata - tylko nie reaguje na kręcenie kierownicą :D


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-04 13:19:13
Autor: J.F.
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
On Sat, 4 Dec 2010 11:51:39 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sat, 4 Dec 2010 09:49:59 +0100, Artur Frydel napisał(a):
No i dupą strasznie zamiata. Na oblodzonej nawierzchni już na dwójce i
lekkim gazie czułem się jakby autko było pijane.

W FWD nie zamiata - tylko nie reaguje na kręcenie kierownicą :D

Tak samo jak i RWD - jak sie wcisnie gaz do dechy to oba nie jada tam
gdzie sie chce, jedyna roznica ktora czescia przywali sie w drzewo :-)

J.

Data: 2010-12-05 02:05:21
Autor: Adam Płaszczyca
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
Dnia Sat, 04 Dec 2010 13:19:13 +0100, J.F. napisał(a):

W FWD nie zamiata - tylko nie reaguje na kręcenie kierownicą :D

Tak samo jak i RWD - jak sie wcisnie gaz do dechy to oba nie jada tam
gdzie sie chce, jedyna roznica ktora czescia przywali sie w drzewo :-)

Różnica jest taka, że w RWD moge na skrzyżowaniu przy skręcie ruszyć i co
najwyżej odpuścić i przykontrować, jesli tyłek odjedzie, a w FWD
taś-taś-taś, bo jak przegnę, to wylatuję przodem. Dziś mało co by mnie taki KaBeC w Bochni nie strzelił - jedzie fujara na
skręconych kołach prościutko, a kółeczka mielą i lielą. Pewnie wioerzył, że
FWD 'wyciąga'. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-05 13:05:42
Autor: J.F.
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
On Sun, 5 Dec 2010 02:05:21 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sat, 04 Dec 2010 13:19:13 +0100, J.F. napisał(a):
W FWD nie zamiata - tylko nie reaguje na kręcenie kierownicą :D
Tak samo jak i RWD - jak sie wcisnie gaz do dechy to oba nie jada tam
gdzie sie chce, jedyna roznica ktora czescia przywali sie w drzewo :-)

Różnica jest taka, że w RWD moge na skrzyżowaniu przy skręcie ruszyć i co
najwyżej odpuścić i przykontrować, jesli tyłek odjedzie, a w FWD
taś-taś-taś, bo jak przegnę, to wylatuję przodem.

Reczny jeszcze masz.
Nawiasem mowiac to w scierce tez musialem uzywac.

Dziś mało co by mnie taki KaBeC w Bochni nie strzelił - jedzie fujara na
skręconych kołach prościutko, a kółeczka mielą i lielą. Pewnie wioerzył, że
FWD 'wyciąga'.

Ciagle nie wiemy czy gdyby mial RWD to by sie skonczylo na "malo co".

J.

Data: 2010-12-05 17:50:18
Autor: Adam Płaszczyca
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:05:42 +0100, J.F. napisał(a):

Różnica jest taka, że w RWD moge na skrzyżowaniu przy skręcie ruszyć i co
najwyżej odpuścić i przykontrować, jesli tyłek odjedzie, a w FWD
taś-taś-taś, bo jak przegnę, to wylatuję przodem.

Reczny jeszcze masz.

I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?

Nawiasem mowiac to w scierce tez musialem uzywac.

W RWD ręcznego? Do czego?


Ciagle nie wiemy czy gdyby mial RWD to by sie skonczylo na "malo co".

Ja wiem, że przejechałem tam szybciej niż on nie ryjąc przodem pobocza. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-05 18:16:06
Autor: J.F.
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
On Sun, 5 Dec 2010 17:50:18 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:05:42 +0100, J.F. napisał(a):
Różnica jest taka, że w RWD moge na skrzyżowaniu przy skręcie ruszyć i co
najwyżej odpuścić i przykontrować, jesli tyłek odjedzie, a w FWD
taś-taś-taś, bo jak przegnę, to wylatuję przodem.

Reczny jeszcze masz.

I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?

Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.

Nawiasem mowiac to w scierce tez musialem uzywac.
W RWD ręcznego? Do czego?

Do tego samego. Jakos tak depniecie gazu dawalo rozne wyniki.

Ot taki test: jedziemy sobie sierra w kolko po sniegu, w pewnym
momencie wciskamy gaz i co sie stanie ?
 J.

Data: 2010-12-05 19:14:52
Autor: Adam Płaszczyca
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:16:06 +0100, J.F. napisał(a):

I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?
Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.

Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.
Nawiasem mowiac to w scierce tez musialem uzywac.
W RWD ręcznego? Do czego?
Do tego samego. Jakos tak depniecie gazu dawalo rozne wyniki.

Popatrz, u mnie też - tyłek ustawia mi się w różnych pozycjach, w
zależności jak depnę.
Ot taki test: jedziemy sobie sierra w kolko po sniegu, w pewnym
momencie wciskamy gaz i co sie stanie ?

Zależnie jakie kółko i co zrobię po wciśnieciu. W większości przypadków
tyłek wyleci na zewnątrz, kierownicą się to skontruje, odpuści trochę gaz i
pojedzie dalej. Co się stanie w Berlingo? Ano przód auta wyleci na zewnątrz, koła zaczną
się ślizgać bokiem. I na manewry będzie za późno. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-12-05 20:12:02
Autor: J.F.
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
On Sun, 5 Dec 2010 19:14:52 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:16:06 +0100, J.F. napisał(a):
I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?
Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.

Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.

Masz zepsute auto :-)

Kazde jedne ktore widzialem na ostrym skrecie przy malej predkosci
zachowuje sie podobnie i zadziwiajaco dobrze reaguje na reczny.

Ot taki test: jedziemy sobie sierra w kolko po sniegu, w pewnym
momencie wciskamy gaz i co sie stanie ?

Zależnie jakie kółko

No takie 20m srednicy.

i co zrobię po wciśnieciu.

Nic. Jak trzymales kierownice tak trzymasz. Tylko gaz do oporu.

W większości przypadków tyłek wyleci na zewnątrz, kierownicą się to skontruje, odpuści trochę gaz i pojedzie dalej.

No widzisz, a moja sierra jakos wyjezdzala przodem na zewnatrz.
Byc moze kwestia opon - z przodu mialem barum polaris, wtedy nie
wiedzialem jeszcze ze to zle opony sa.
Co się stanie w Berlingo? Ano przód auta wyleci na zewnątrz, koła zaczną
się ślizgać bokiem. I na manewry będzie za późno.

Noga z gazu i wracamy.

Statystyka jest jednak taka za zakretu w FWD nie wyrobilem raz. I nie
poszedlem w pejzaz tylko wykrecilem baczka. I nawet chyba nie predkosc
za duza, tylko lod za sliski :-)

A sierra na prostej potrafila baczka zrobic - prawie tak samo jak
Berlingo :-)

J.

Data: 2010-12-05 20:04:37
Autor: Robert Rędziak
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
On Sun, 05 Dec 2010 20:12:02 +0100, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
On Sun, 5 Dec 2010 19:14:52 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:16:06 +0100, J.F. napisał(a):
I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?
Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.

Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.

Masz zepsute auto :-)

Kazde jedne ktore widzialem na ostrym skrecie przy malej predkosci
zachowuje sie podobnie i zadziwiajaco dobrze reaguje na reczny.

 Jak straciłeś przyczepność na przedniej osi zanim zacząłeś
 wprowadzać bryłę auta w ruch obrotowy, to możesz sobie dowolnie
 szarpać za rękaw.

No widzisz, a moja sierra jakos wyjezdzala przodem na zewnatrz.
Byc moze kwestia opon - z przodu mialem barum polaris, wtedy nie
wiedzialem jeszcze ze to zle opony sa.

 Opony do dupy? Geometria do dupy? Balans auta do dupy? Czasem
 auto trzeba zmusić do tego, żeby nie ryło ryjem, ale to kierowca
 musi umieć. Przy każdym rodzaju napędu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-12-05 21:05:53
Autor: Adam Płaszczyca
[piatek] BMW za dobre na œnieg...
Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:12:02 +0100, J.F. napisał(a):

Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.

Masz zepsute auto :-)

Fakt,. ma napęd na przód, a nie tył.
Kazde jedne ktore widzialem na ostrym skrecie przy malej predkosci
zachowuje sie podobnie i zadziwiajaco dobrze reaguje na reczny.


Musi najpirw być w skręcie i przód musi miec jeszcze przyczepność. Te
warunki sa niespełnione.
Zależnie jakie kółko

No takie 20m srednicy.

i co zrobię po wciśnieciu.

Nic. Jak trzymales kierownice tak trzymasz. Tylko gaz do oporu.

To zaczynam kręcić bączka w miejscu.
W większości przypadków tyłek wyleci na zewnątrz, kierownicą się to skontruje, odpuści trochę gaz i pojedzie dalej.

No widzisz, a moja sierra jakos wyjezdzala przodem na zewnatrz.
Byc moze kwestia opon - z przodu mialem barum polaris, wtedy nie
wiedzialem jeszcze ze to zle opony sa.

Zapewne. Moja ma Kleberki Krisalpy i wyjeżdża dupą. Sprawdzane dzisiaj.
Co się stanie w Berlingo? Ano przód auta wyleci na zewnątrz, koła zaczną
się ślizgać bokiem. I na manewry będzie za późno.

Noga z gazu i wracamy.

Nie. Noga z gazu i dupa Cię objeżdża.
A sierra na prostej potrafila baczka zrobic - prawie tak samo jak
Berlingo :-)

Miałes złe opony i zła sierrę :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

[piatek] BMW za dobre na śnieg...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona