BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy

Data: 2020-10-25 10:49:16
Autor: Imka
BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
Maila dostałam. Dziwnego.

Szanowna Pani, blabla, "W ciągu ostatnich 24 miesięcy nie dokonał/a Pani żadnego zlecenia
dotyczącego instrumentów finansowych objętych Umową Podstawową (Umowa
podstawowa świadczenia usługi przyjmowania i przekazywania zleceń
dotyczących Jednostek uczestnictwa, a w zakresie Certyfikatów
inwestycyjnych oraz innych instrumentów finansowych dotycząca
przyjmowania zapisów w ofertach publicznych przez Biuro Maklerskie BNP
Paribas Bank Polska S.A.).

Z uwagi na te okoliczności, na podstawie  § 5 ust. 2 pkt 2 Regulaminu
świadczenia usługi przyjmowania i przekazywania zleceń dotyczących
Jednostek uczestnictwa,  a w zakresie certyfikatów inwestycyjnych oraz
innych instrumentów finansowych dotyczących przyjmowania zapisów w
ofertach publicznych przez Biuro Maklerskie BNP Paribas Bank Polska S.A.
wypowiadamy Pani Umowę Podstawową, o której mowa powyżej.
Ta umowa ulegnie rozwiązaniu po upływie 14-dniowego okresu
wypowiedzenia."

Ki diabeł?

Nie miałam nigdy nic do czynienia z tym bankiem.
Dane dostali pewnie po wchłonięciu Optimy (które to konto zamknęłam we wrześniu 2019).

Umowa z ówczesnym BGŻ Optima - słowa tam nie ma o żadnej "Umowie
podstawowej świadczenia usługi przyjmowania i przekazywania zleceń
dotyczących Jednostek uczestnictwa".

Czy mam dzwonić do PNP Paribas i pytać jakie jeszcze "produkty" tam
posiadam, a o których nie mam żadnego pojęcia? ;/

Ktoś dostał takiego maila, jest w podobnej sytuacji i może więcej
naświetlić?

--
Imka

Data: 2020-10-25 08:38:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 25 października 2020 10:49:31 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

Czy mam dzwonić do PNP Paribas i pytać jakie jeszcze "produkty" tam
posiadam, a o których nie mam żadnego pojęcia? ;/

Jak już, to do ich biura maklerskiego, osobna firma, w banku mogą nic nie wiedzieć.

BNP jako takiego możesz nie znać, ale może znałaś (lub ich biura maklerskie) BGŻ, raifiego, polbank efg? Bo już sygmy nie podejrzewam, choć kto wie, swego czasu to był szał, a "biuro maklerskie" mógł założyć prawie każdy ;)

Ale chyba sami rozwiązali za Ciebie problem, wypowiadając umowę - i całe szczęście, że z maila wynika, że nic nie chcą - więc pewnie nie jest to również phishing.

Data: 2020-10-25 18:17:04
Autor: cef
[...]

W systemie sporo widzą, nawet moje stare produkty
jeszcze z dowodem książeczkowym w aktach
(przejęte rachunki z innych banków)
ale biura maklerskie mają zupełnie oddzielne i niezależne systemy
(zmiana dowodu osobistego w banku nie powoduje zmiany dowodu w systemie biura maklerskiego danego banku)

Data: 2020-10-25 11:29:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25.10.2020 o 10:49, Imka pisze:
Ki diabeł?
Nie miałam nigdy nic do czynienia z tym bankiem.
Dane dostali pewnie po wchłonięciu Optimy (które to konto zamknęłam we wrześniu 2019).

Sądzę, że z jakiegoś powodu pomimo zamknięcia niektórych rachunków oni
tego w systemie nie widzą. Uważam, że pomysł z upewnieniem sie, jakie
ejszcze umowy ich zdaniem z nimi zawarłaś jest dobrym pomysłem na
uniknięcie problemów.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-10-25 14:59:45
Autor: cef
[...]

To by chyba po wszystkich bankach trzeba było
chodzić co jakiś czas z takim pytaniem.
Kiedyś zamykałem konto w banku i miałem wypowiedzenie
przyjęte na piśmie (byłem w oddziale) z pieczątkami sobie
wziałem, żeby nie było, że nie wpłynęło, bo z doświadczenia
wiedziałem, że wypowiadanie słabo działa tak zupełnie zdalnie czy netowo
A po jakimś czasie przychodzi pismo, że zmieniają jakiś regulamin i że mogę
wypowiedzieć jak się nie zgadzam. I okazało  się, że się nie zamknęło jednak.

Data: 2020-10-25 16:38:42
Autor: brum
[...]

Mialem podobnie w Getinie. Potwierdzili zamkniecie, po kilku latach dowiedzialem sie, ze mam u nich jakis rachunek. Okazalo sie, ze "techniczny". Sami stwierdzili, ze nie powinno go byc i zamkneli.
Raz na kilka lat biore za 20 zlotych (tyle bylo ostatnio) wykaz aktywnych rachunkow we wszystkich bankach. Na poczatku byly tam niezle ciekawostki, po uporzadkowaniu jest spokoj.

Data: 2020-10-25 13:08:27
Autor: Jarzabek M.
niedziela, 25 października 2020 o 16:38:59 UTC+1 brum napisał(a):

[...]

Skąd wziąć takie zestawienie aktywnych rachunków ? Są tam też maklerskie, oszczędnościowe ?

Jarząbek

Data: 2020-10-25 18:18:39
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 25 Oct 2020 16:38:42 +0100, brum napisał(a):

[...]

Też dorzucę swoje 3 grosze. Kiedys poszedłem do mBanku poawanturować się
że mi przysyłają maile z reklamami. Okazało się że rachunek co miał być
zamknięty parę lat temu, w najlepsze sobie istnieje. Całe szczęście że
nie było opłaty za prowadzenie :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-10-26 02:13:40
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 25 października 2020 16:38:59 UTC+1 użytkownik brum napisał:

Mialem podobnie w Getinie. Potwierdzili zamkniecie, po kilku latach dowiedzialem sie, ze mam u nich jakis rachunek. Okazalo sie, ze "techniczny". Sami stwierdzili, ze nie powinno go byc i zamkneli.

O, a jak się o tym dowiedziałeś? Z tego zestawienia, o którym poniżej?
"Techniczne" w klonach zakładali OIDP do zakładania lokat - powiedzmy, że miało to sens, jak się zakładało "lokatę bez ROR" - ale oni chyba też te "techniczne" zakładali, jak się miało ROR - czego w sumie wydajesz się być przykładem.

Raz na kilka lat biore za 20 zlotych (tyle bylo ostatnio) wykaz aktywnych rachunkow we wszystkich bankach. Na poczatku byly tam niezle ciekawostki, po uporzadkowaniu jest spokoj.

A w którym banku bierzesz?
Powspominaj trochę o tych dawnych ciekawostkach ;)
I z kiedy masz ostatni?
Ja kilka lat temu brałem chyba 2 razy w śp. db, bo było za darmo (w bzwbk nie chcieli mi dać, choć wtedy też było za darmo, ale tylko dla ich klientów, a ja nie miałem u nich żadnych usług) - w sumie to, co było napisane, prawie się z prawdą zgadzało (chyba potrafiło brakować jakichś rachunków i/lub stan wyglądał na np. sprzed pół roku) - problem był jednak w tym, co nie było napisane, czy też było napisane, ale nic nie dawało - czyli długaśna lista "podmiotów, które nie przekazały danych" - praktycznie wszystkich spółdzielnie oraz kilka komercyjnych.

Data: 2020-10-26 15:28:44
Autor: Piotr Gałka
[...]

Już nie pamiętam, kiedy ostatnio się do Optimy logowałem. Trzeba się będzie kiedyś zebrać i spróbować.
Do T-mobila zbieram się już 2 lata :)
P.G.

Data: 2020-10-26 21:52:26
Autor: Grzexs
[...]

Idź, jak gdzieś będziesz przechodzić koło ich oddziału. Kiedyś też coś mnie tknęło i wypłacili mi coś koło 50 PLN, które gdzieś tam od wielu lat procentowały.

--
Grzexs

Data: 2020-10-25 18:48:51
Autor: Dąbrowski
BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
W dniu 2020-10-25 o 10:49, Imka pisze:
Maila dostałam. Dziwnego.

Ktoś dostał takiego maila, jest w podobnej sytuacji i może więcej
naświetlić?

Też dostałem identyczne wypowiedzenie umowy. I też nigdy nie miałem żadnego rachunku w BNP a jedynie w dawnej Optimie. Ale nie był to rachunek w Biurze Maklerskim a jedynie oszczędnościowy. Rachunek zamknąłem tak dawno, że już nie pamiętam kiedy to było. Ale widać ONI ciągle pamiętają :-(

Data: 2020-10-25 21:02:11
Autor: Pete
BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
Hello, Dąbrowski.
On 25.10.2020 18:48 you wrote:

> Też dostałem identyczne wypowiedzenie umowy. I też nigdy nie miałem > żadnego rachunku w BNP a jedynie w dawnej Optimie. Ale nie był to > rachunek w Biurze Maklerskim a jedynie oszczędnościowy. Rachunek > zamknąłem tak dawno, że już nie pamiętam kiedy to było. Ale widać > ONI ciągle pamiętają :-(

Z tego co pamiętam to w Optimie można było zlecać nabycie jakichś papierów wartościowych. Więc to pewnie skutek tegoż.

--
Pete

Data: 2020-10-26 15:15:24
Autor: Krystek
BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
W dniu 2020-10-25 10:49, Imka pisze:
Maila dostałam. Dziwnego.

[...]

[...]

Też dostałem tego maila. Skojarzyłem, że to w związku z rachunkiem BGŻ Optima. U mnie problem jest taki, że kiedy był czas na zmianę sposobu logowania z fizycznych tokenów do autoryzacji na hasła i SMS to nie zdążyłem tego zrobić w zakładanym przez nich terminie i nie mam już od dawna dostępu do tego konta.

O ile dobrze pamiętam to kasę stamtąd wytransferowałem, póki jeszcze miałem dostęp do rachunku Optimy. Ciekawe, czy by powiadomili o zamknięciu, gdyby jeszcze jakaś kasa była u nich?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2020-10-26 15:26:49
Autor: Piotr Gałka
BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
W dniu 2020-10-25 o 10:49, Imka pisze:
Maila dostałam. Dziwnego.

Szanowna Pani, blabla,

Ja odpisałem, że... a właściwie nie ważne co odpisałem bo jedyny efekt, to że teraz co rusz dostaję maila, że pomimo iluś tam prób nie udało się mojej odpowiedzi dostarczyć, i że jeszcze ileś dziesiąt prób będzie wykonane.
P.G.

Data: 2020-10-27 21:09:16
Autor: WAM
BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy
On Sun, 25 Oct 2020 10:49:16 +0100, Imka <spamtrapimki@gazeta.pl>
wrote:

[...]
Też dostałem, też z optimy i też nie miałem w optimie żadnych
jednostek uczestnictwa.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

BNP Paribas - wypowiedzenie dziwnej umowy