BOŚ wymienia karty płatnicze

Data: 2019-03-26 00:35:10
Autor: Krystek
BOŚ wymienia karty płatnicze
Dzwonią do klientów i pytają, czy adres korespondencyjny się nie zmienił bo będą wysyłać nowe karty płatnicze (czyli bank sam z siebie wymienia) i informują, że w serwisie transakcyjnym jest info na temat wymiany tych kart. A powód wymiany podają, że nowe karty wyposażone będą w "mikroprocesor najnowszej generacji" (cokolwiek to znaczy), a przy okazji też 3D-Secure.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-03-25 23:48:46
Autor: Dawid Rutkowski
BOŚ wymienia karty płatnicze
Może ta "najnowsza generacja" pozwala wyłączyć pikacza.
Byliby jeszcze lepsi niż db, jeśli jeszcze tego nie wprowadzili.
Ale głąby, bo co ma 3DS do procesora?

Data: 2019-03-26 13:30:10
Autor: Krystek
W dniu 2019-03-26 07:48, Dawid Rutkowski pisze:
Może ta "najnowsza generacja" pozwala wyłączyć pikacza.
Byliby jeszcze lepsi niż db, jeśli jeszcze tego nie wprowadzili.
Ale głąby, bo co ma 3DS do procesora?

No nie, nie chodzi o 3D-S na karcie, ale to, że nowe karty płatnicze będą powiązane z 3D-Secure. A nowe ponoć mają nie mieć już paska magnetycznego.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-03-26 05:45:48
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 26 marca 2019 13:30:11 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]

No nie, nie chodzi o 3D-S na karcie, ale to, że nowe karty płatnicze będą powiązane z 3D-Secure. A nowe ponoć mają nie mieć już paska magnetycznego.

No rewela, ciekawe, jak taką debetówkę do bankomatu wsadzisz..
Chyba że wymieniają na V-Pay, wtedy sprawa jasna.

Data: 2019-03-26 18:33:34
Autor: RobertS
BOŚ wymienia karty płatnicze

No rewela, ciekawe, jak taką debetówkę do bankomatu wsadzisz.
Chyba że wymieniają na V-Pay, wtedy sprawa jasna.

czy ktoś jeszcze ma konto w tym banku? to jeden z niewielu, z którym nie miałem nic wspólnego...

RobertS

Data: 2019-03-26 19:43:15
Autor: Alf/red/
W dniu 26.03.2019 o 18:33, RobertS pisze:
czy ktoś jeszcze ma konto w tym banku?

No ja jeszcze mam. Ale pechowo dwa tygodni temu zlikwidowałem kartę.
Generalnie jest prawie-darmowe (pod warunkiem kilku transakcji miesięcznie), tylko że ma kiepski system www i brak apki mobilnej.

--
Alf/red/

Data: 2019-03-26 21:33:18
Autor: Robert Tomasik
W dniu 26.03.2019 o 19:43, Alf/red/ pisze:

[...]

B rak apki mobilnej poczytywał bym akurat jako zaletę :-)

Data: 2019-03-27 02:45:35
Autor: Krystek
W dniu 2019-03-26 13:45, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

Normalnie. Chyba już większość ATM-ów ma czytnik chipów. A nie tak dawno widziałem bankomat Euronetu będący w sieci mBanku, który oferował operacje gotówkowe autoryzowane kartą bez wkładania jej do czytnka w maszynie - całkowicie zbliżeniowo.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-03-26 23:43:17
Autor: Dawid Rutkowski
BOŚ wymienia karty płatnicze
Nie no, oczywiście ze bankomat do operacji używa chipu, i to od lat.
Ale słyszałem, może to urban legend, że ten "wciagający" czytnik czyta najpierw pasek - a w sytuacji, gdy pasek jest nieczytelny, kartę wypluwa, nawet do chipa nie zaglądając.
Na pasku jest m.in. informacja o tym, czy karta ma chip.
Możliwe, że to zmienili po pojawieniu się V-Pay, która paska nia ma (co z nią zrobić, jak bankomat jest w przedsionku oddziału, a drzwi w nocy otwiera się na pasek?).
Można zrobić eksperyment z jakąś debetówką z szuflady, do której dają darmowy duplikat - rozmagnesować pasek i sprawdzić.
Pikaczową wypłatę próbowałem w euronecia kartą krokodyla - nie poszło.

Data: 2019-03-29 08:50:20
Autor: Piotr W.
BOŚ wymienia karty płatnicze

To pewnie się zmienia w związku z modernizacją bankomatów/oprogramowania etc.
Ja też zrobiłem próbę. Uszkodził mi się pasek magnetyczny i  żaden bankomat
nie przyjmował karty. Zakupy w hiper za  pomocą tej karty dokonywałem bez problemu
bo terminal korzysta w takim przypadku z chipa. Podłożyłem  inną kartę a w momencie
kiedy bankomat usiłował wciągnąć kartę podłożyłem tą z uszkodzonym paskiem a sprawnym chipem.
Bankomat wciągnął kartę ale oddał z komunikatem błąd odczytu .... tzn. nie skorzystał z chipa.
Po pewnym czasie celowo skasowałem magnesem pasek w innej karcie i te same rezultaty w kilku bankomatach
a zakupy w hiper etc. bez kłopotu.
I tym samym nie spotkałem bankomatu korzystającego tylko z chipa.

Pozdrowienia Piotr W.

Data: 2019-03-29 09:15:17
Autor: J.F.
BOŚ wymienia karty płatnicze
Dnia Fri, 29 Mar 2019 08:50:20 +0100, Piotr W. napisał(a):
To pewnie si蟺mienia w zwi±zku z modernizacj± bankomat򵮯programowania etc.
Ja teÂż zrobiÂłem pr򣨮 UszkodziÂł mi si蟰asek magnetyczny i  Âżaden bankomat
nie przyjmowaÂł karty. Zakupy w hiper za  pomocÂą tej karty dokonywaÂłem bez problemu
bo terminal korzysta w takim przypadku z chipa. PodÂłoÂżyÂłem  innÂą kart蟡 w momencie
kiedy bankomat usi³owa³ wci±gn±䟫art蟰od³o¿y³em t± z uszkodzonym paskiem a sprawnym chipem.
Bankomat wci±gn±³ kart蟡le odda³ z komunikatem b³±d odczytu .... tzn. nie skorzysta³ z chipa.

Ale czy aby na pewno ci sie to udalo ?
bankomat czyta pasek w czasie wciagania, zmienic wciagnieta karte
raczej trudno.

Musialbys albo zapisac pasek na nowo, albo skleic karte z dwoch, aby
wyjasnic ...

Po pewnym czasie celowo skasowaÂłem magnesem pasek w innej karcie i te same rezultaty w kilku bankomatach
a zakupy w hiper etc. bez kÂłopotu.
I tym samym nie spotkaÂłem bankomatu korzystajÂącego tylko z chipa.

Byc moze, choc cos jaskolki cwierkaja, ze jak bankomat sie dowie, ze
karta ma chip, to bedzie chcial z chipa skorzystac ... ale jak sie ma
dowiedziec - z paska czy z serwera ?

Ja tylko czasem widuje na stacjach, ze chip cos nie przechodzi, i
wtedy obsluga czyta pasek. Ale w przypadku  Inteligo, to chce podpisu.

J.

Data: 2019-03-29 01:45:24
Autor: Kris
W dniu piątek, 29 marca 2019 09:15:40 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Może jest tak że jak bankomat nie znajdzie paska na karcie(bo go tam nie ma) to korzysta z czipa
A jak znajdzie uszkodzony pasek to wywala karte nie korzystając z chipa

Data: 2019-03-29 04:03:56
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 29 marca 2019 09:45:26 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

A jak znajdzie uszkodzony pasek to wywala karte nie korzystając z chipa

Hmm, ale jak ma odróżnić sytuację braku paska od paska z błędnym zapisem?
ZTCP to pasek ma jakieś zabezpieczenie kontrolne, choć oczywiście żadnego szyfrowania - i można sobie np. zgrać dane karty z chipem, zmienić numerek oznaczający kartę chipową na taki z karty tylko paskowej, wyliczyć zabezpieczenie i nagrać na inną kartę - i jak bankomat działa na pasek (np. w Boliwii ;) to da się wypłacić.

Bo przecież i tu odczyta błędne dane i tu odczyta błędne dane.
Wykrywa obecność materiału ferromagnetycznego?
To w takim razie trzeba spróbować pasek zdrapać.

Oraz jeszcze zrobić eksperyment z taką uszkodzoną czy rozmagnesowaną kartą w bankomacie, na którym jest logo V-Pay - te karty paska nie mają z definicji, więc bankomat musi próbować do chipa zaglądać.

Data: 2019-03-29 14:29:52
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Tylko na pasek, domyślam się. Jasne, ryzyko właściciela bankomatu
(teoretycznie przynajmniej).
Właściwie to nie trzeba nawet niczego zmieniać - co z tego, że nie ma
procesora (albo jest "niewłaściwy"), jeśli i tak bankomat go nie używa.

Bo przecież i tu odczyta błędne dane i tu odczyta błędne dane.
Wykrywa obecność materiału ferromagnetycznego?

Bez przesady, skasowany pasek = brak paska.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-03-29 06:49:17
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 29 marca 2019 14:29:53 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

Właściwie to nie trzeba nawet niczego zmieniać - co z tego, że nie ma
procesora (albo jest "niewłaściwy"), jeśli i tak bankomat go nie używa.

Nie, nie tylko na pasek, też na chip - ale z możliwością fallbacku do paska dla kart, które nie mają chipu - bo np. dużo turystów USA-ńskich przyjeżdża i nieobsługiwanie ich byłoby stratą.
Więc trzeba podmienić typ karty na pasku i już się bankomat może nabrać, jeśli ktoś nie wpadł na pomysł, że może by tak chip na wszelki wypadek jednak spróbować odczytać.
Tyle że to i tak nic nie pomoże, bo jak sobie próbowałem przypomnieć mechanizm tego scenariusza fraudu, to przypomniało mi się, że oczywiście trzeba oprócz skopiowania paska podpatrzeć PIN (komplet oczywiście z popularnych nakładek na szczeliny bankomatów + kamerka), dane przesyła się za ocean i nagrywa (po zmodyfikowaniu) na kartę, która chipa i tak nie ma.

Np. santander ma możliwość włączenia sobie fallback do paska na określony czas - to oczywiście dla starożytnych inkaskich czy azteckich bankomatów bez czytników czip ;>

> Bo przecież i tu odczyta błędne dane i tu odczyta błędne dane.
> Wykrywa obecność materiału ferromagnetycznego?

Bez przesady, skasowany pasek = brak paska.

Też żeś się czepił logiki dwuwartościowej, świat jest bardziej skomplikowany, dobra jest czterowartościowa (tak, nie, nie wiadomo, nie da się określić).
I akurat sytuacje brak paska oraz pasek ze skaszanionym zapisem są bez większego problemu do rozróżnienia.

Stąd propozycja zdrapania paska - bo jednak karty V-Pay bez paska istnieją i są obsługiwane.
Jak ktoś chce, to może sobie za darmo w nest zamówić do testów.

Data: 2019-03-29 19:09:44
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Karty z USA też mają scalaki od pewnego czasu.

Więc trzeba podmienić typ karty na pasku i już się bankomat może
nabrać, jeśli ktoś nie wpadł na pomysł, że może by tak chip na wszelki
wypadek jednak spróbować odczytać.

Chip jest praktycznie zawsze. Realnym problemem może być brak wsparcia
EMV w samym bankomacie.

Np. santander ma możliwość włączenia sobie fallback do paska na
określony czas - to oczywiście dla starożytnych inkaskich czy
azteckich bankomatów bez czytników czip ;>

Domyślnie normalne karty mają włączone autoryzacje "z paska"
w urządzeniach bez EMV. Fallback jest raczej wtedy, gdy terminal z EMV
nie potrafi porozumieć się z kartą z EMV, i to może (powinno?) być
wyłączone, bo za takie fraudy normalnie płaci wydawca karty (czytaj:
klient).

I akurat sytuacje brak paska oraz pasek ze skaszanionym zapisem są bez
większego problemu do rozróżnienia.

Ale dokładnie nikt tych sytuacji nie rozróżnia. Swoją drogą, nie wiem po
co miałby to robić? Żeby fraudsterzy musieli usuwać pasek zamiast go
tylko skasować? Bez sensu kompletnie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-03-29 14:26:37
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Byc moze, choc cos jaskolki cwierkaja, ze jak bankomat sie dowie, ze
karta ma chip, to bedzie chcial z chipa skorzystac ... ale jak sie ma
dowiedziec - z paska czy z serwera ?

Obojętnie.
Bankomaty powinny mieć czytniki elektroniczne (chipowe). Jeśli ich nie
mają, i korzystają tylko z paska magnetycznego, ich właściciele narażają
się na koszty fraudów dokonanych kartami ze skopiowanymi paskami. Jak to
może wyglądać wydawcy kart oraz inni właściciele bankomatów i terminali
doskonale wiedzą (przerobili to z 10 lat temu w podobnych
okolicznościach).

Zakładamy więc, że bankomat potrafi gadać z kartą procesorową. W takim
przypadku rozsądne jest, by najpierw próbował to robić, a dopiero jeśli
to się nie uda, by próbował kombinować z paskiem (w przeciwnym przypadku
karta bez paska nie zostanie obsłużona). Z punktu widzenia
bezpieczeństwa nie jest jednak istotne skąd bankomat dowie się, że karta
jest chipowa - czy ze swojej bazy BINów (dany BIN może być ustawiony
jako tylko chipowy lub nie), czy z paska magnetycznego, czy też (jeśli
np. informacja na pasku była "błędna") z odmowy autoryzacji (odmowa
fallbacku).

Ważne jest, by banki nie dawały autoryzacji w takich przypadkach (jasne
jest, że gdyby to robiły, koszty fraudów próbowałyby przerzucić na
klientów, niezależnie od tego, czy jest to legalne czy nie w danym
np. kraju). Czy tak samo powinno być z normalnymi sprzedawcami, być może
tak.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-03-29 23:52:59
Autor: Piotr W.
BO wymienia karty patnicze

Ale czy aby na pewno ci sie to udalo ?
bankomat czyta pasek w czasie wciagania, zmienic wciagnieta karte
raczej trudno.

Udało się. Napisze chronologicznie jak działałem w/w sprawie:

Przypadkowo nadepnąłem upuszczoną KD i przesunąłem po płytach chodnikowych.

Zarysowałem tym samym głęboko pasek magnetyczny KD (piasek, kamyszki) w okolicach

środka paska magnetycznego karty.

Było to przy zbliżaniu się do bankomatu i nieostrożnym wyjmowaniu karty KD z kieszeni.

Jednakże bankomat przyjął kartę ale zaraz wypluł z komunikatem błąd odczytu.

Czyli nie skorzystał z chipa.

Zaraz po tym dokonałem  zakupu w sklepie bez przeszkód. Terminal czytał chip i OK.

Ponieważ było to pod koniec ważności karty nie uruchamiałem procedury wymiany karty

tylko poczekałem na nową dostarczoną pocztą i OK.

Gotówkę w tym czasie podejmowałem z bankomatu korzystając z karty żony,

której data ważności też upływała niebawem.

Po otrzymaniu wznowionych w/w kart KD wpadłem na pomysł aby zrobić ze starymi

ale jeszcze ważnymi kartami eksperyment. Pasek magnetyczny karty żony wykasowałem magnesem.

I wtedy okazało się, że bankomat nie otwiera szczeliny wpuszczającej karty w momencie kiedy

używałem kartę z wykasowanym paskiem magnetycznym a otwiera szczelinę dla kary z uszkodzonym

w środkowej części paskiem. Czyli czyta coś na początku paska i otwiera  szczelinę umożliwiając

włożenie karty, która dalej jest wciągana przez bankomat.

Wtedy złożyłem dwie karty razem (na dole karta z częściowo czytelnym paskiem a na górze

z całkowicie skasowanym paskiem.

Bankomat otworzył szczelinę a ja wtedy wsunąłem tą kartę  z góry ze skasowanym paskiem.

W obydwu przypadkach błąd odczytu i zwrot kart.

Wypróbowałem to w dwóch różnych bankomatach (różnej produkcji i o różnym wygładzie).

Było to dość dawno 3,5 roku temu.

Teraz zbliża się następna wymiana kart i mogę powtórzyć w/w test bo te dwa bankomaty

w mojej okolicy zostały wymienione na nowsze modele, które mogą inaczej działać i traktować karty z uszkodzonym/skasowanym magnesem paskiem magnetycznym.

Ale żeby się nie odciąć od  możliwości pobierania gotówki (w wyniku w/w uszkodzenia pasków magnetycznych)

musze poczekać do momentu dostarczenia pocztą wznowionych kart. A to dopiero nastąpi  09.2019 r.

Wyniki testu opublikuje na grupie.

Pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2019-04-01 15:54:43
Autor: J.F.
BO wymienia karty patnicze
Użytkownik "Piotr W."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c9ea1ca$0$485$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W sklepie raczej paska nie uzywasz - od razu do gniazda z chipem, albo w ogole bezdotykowo.

[...]

Hm, to jest ciekawe.  Jesli czytaja, to raczej glowicą z cewkami, ktora wymaga przesuwania.

Mieliby jakis czytnik wstepny i docelowy ?
Czy raczej zabezpieczenie w programie - jesli glowica nie zacznie czytac wkrotce po rozpoczeciu wsuwania, to wypluj ...

A moze to zabezpieczenie bankomatu, zeby mu byle czego nie wsadzac ?

[...]

Wsadzilem teraz do BZ karte calkiem inna - bez paska, bez czipa.
Wsunal cala, wyplul, przeprosil ze tej karty nie obsluguje.
Mogl sie dogadac radiowo ..

J.

Data: 2019-04-07 13:49:15
Autor: Piotr W.
BO wymienia karty patnicze
Wsadzilem teraz do BZ karte calkiem inna - bez paska, bez czipa.
Wsunal cala, wyplul, przeprosil ze tej karty nie obsluguje.
Mogl sie dogadac radiowo ..

Ciąg dalszy moich doświadczeń:

Córka ostatnio brała gotówkę w zupełnie innym bankomacie niż zazwyczaj.
Bankomat ostrzegł o awarii drukarki (brak papieru?), potem było info na
ekranie o sprawdzaniu zapisów w chip'ie wraz wyświetleniem na ekranie widoku
chipa, potem wypłata gotówki + pytanie o wydruk i zakończenie operacji.
Czy rzeczywiście korzystał bankomat z chipa to niewiadomo ale po co pytał
czy wydrukować potwierdzenia kiedy drukarka nieczynna...?
Po prostu wszystko zależy od typu bankomatu i jego oprogramowania.
Bankomat gdzie ja zawsze podejmuję gotówkę w takim przypadku nie
pyta o wydrukowanie potwierdzenia a nawet zmienia skład menu, nie wyświetlając
np: możliwości doładowania telefonu (brak możliwości wydruku 16 cyfrowego kodu
doładowania) mimo, że niektóre doładowania idą on-line bez wydruku kodu.

Ja dziś w bankomacie, który ostatnio był wymieniony na nowszy typ, pobierałem gotówkę
i przy okazji spróbowałem włożyć kartę bez paska i chipu. Nadal było to niemożliwe.
Włożyłem kartę z paskiem wdaną przez Payback używaną przy zbieraniu punktów podczas
zakupów i ją bankomat wciągnął.
Czyli nie będą działały karty ze skasowanym osobiście paskiem magnetycznym a posiadającym
sprawnego chipa..
Zobaczę czy da się wypłacić gotówkę legalną kartą z częściowo uszkodzonym paskiem tak
aby bankomat przyjął kartę i czytał z chipa.
Bo jak będzie po staremu tak jak pisałem w poprzednich postach, to skimming nadal będzie
możliwy w bankomatach mimo posiadania na karcie chipa.
Można co prawda oblecieć inne bankomaty i wypróbować czy taka karta gdzieś zadziała.
Ale w innym bankomacie możliwa jest prowizja, zatrzymanie karty albo zatrzymanie
obywatela próbującego w wielu bankomatach czy karta zadziała....:)
(A skimmingowcy nadal instalują urządzenia i rzadko kiedy wpadają....:)

Pozdrowienia Piotr W.

Data: 2019-04-07 14:16:55
Autor: J.F.
BO wymienia karty patnicze
Dnia Sun, 7 Apr 2019 13:49:15 +0200, Piotr W. napisał(a):
Ja dzi¶ w bankomacie, kt򱷠ostatnio by³ wymieniony na nowszy typ, pobiera³em got򶬪
i przy okazji spr򡮷a³em w³o¿y䟫art蟢ez paska i chipu. Nadal by³o to niemo¿liwe.
W³o¿y³em kart蟺 paskiem wdan± przez Payback u¿ywan± przy zbieraniu punkt򵟰odczas
zakup򵟩 j± bankomat wci±gn±³.
Czyli nie b餹 dzia³a³y karty ze skasowanym osobiœcie paskiem magnetycznym a posiadaj¹cym
sprawnego chipa..
Zobacz蟣zy da si蟷yp³aci䟧ot򶬪 legaln± kart± z cz굣iowo uszkodzonym paskiem tak
aby bankomat przyj±³ kart蟩 czyta³ z chipa.
Bo jak b飺ie po staremu tak jak pisa³em w poprzednich postach, to skimming nadal b飺ie
moÂżliwy w bankomatach mimo posiadania na karcie chipa.

Ale tylko gdzies w dalekich krajach, gdzie bankomaty bez czytnika
chipa.
No chyba, ze banki wcale nie takie ostrozne, i wyplaca mimo
informacji, ze czytnik chipa jest, ale karta chipa nie ma.

No i w sklepie bedzie mozna probowac uzyc, nawet polskim, moze sam
pasek wystarczy.

No i jeszcze drobiazg - ostatnio moge zablokowac pasek na karcie.

Mo¿na co prawda oblecie䟩nne bankomaty i wypr򡮷a䟣zy taka karta gdzie¶ zadzia³a.
Ale w innym bankomacie moÂżliwa jest prowizja, zatrzymanie karty albo zatrzymanie
obywatela pr򡴪±cego w wielu bankomatach czy karta zadzia³a....:)
(A skimmingowcy nadal instalujÂą urzÂądzenia i rzadko kiedy wpadajÂą....:)

Chyba w niewielkim stopniu, bo by banki musialy cos z tym zrobic :-)

J.

BOŚ wymienia karty płatnicze