BPH oryginalny sposób na walkę z wirusami podmieniającymi numer rachunku

Data: 2015-06-05 10:24:54
Autor: az.anonim
BPH oryginalny sposób na walkę z wirusami podmieniającymi numer rachunku
"Numer rachunku odbiorcy mógł zostać zmodyfikowany przez szkodliwe oprogramowanie. Proszę skontaktować się z Bankiem."

Taki komunikat zobaczyłem po wprowadzeniu poprawki w istniejącym szablonie przelewu. Bank poszedł na skróty wylewając dziecko z kąpielą: jak chcesz zmienić dane w istniejącym szablonie - przyjdź do banku. Albo skasuj go i stwórz od nowa :)

Super.

Tak samo super jak czas podpisywania umowy rachunku ROR w oddziale po złożeniu wniosku przez internet: wydawać by się mogło, że wystarczy przyjść złożyć podpis w trzech miejscach i voila. Nie, całość trwa ok 30-40 minut...

Data: 2015-06-05 19:30:30
Autor: TOMASZEK
W dniu 2015-06-05 o 19:24, az.anonim pisze:

Bank poszedł na skróty wylewając dziecko z kąpielą: jak chcesz zmienić dane w istniejącym szablonie - przyjdź do banku. Albo skasuj go i stwórz od nowa :)

Mówisz o koncie indywidualnym, a więc systemie Sez@m?

Każdą zmianę w istniejącym szablonie każą potwierdzić kodem z sms-a i to wszystko. Nie trzeba tworzyć od nowa, ani tym bardziej odwiedzać banku. Sprawdzone dzisiaj ok. 14-tej. Masz jakoś inaczej?

--
Tomaszek
#lubię to: enklawa.net

Data: 2015-06-05 10:48:03
Autor: az.anonim
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 19:30:34 UTC+2 użytkownik TOMASZEK napisał:
> [...]

> Bank poszedł na skróty wylewając dziecko z kąpielą: jak chcesz zmienić dane w istniejącym szablonie - przyjdź do banku. Albo skasuj go i stwórz od nowa :)

Tak.

Każdą zmianę w istniejącym szablonie każą potwierdzić kodem z sms-a i to wszystko. Nie trzeba tworzyć od nowa, ani tym bardziej odwiedzać banku. Sprawdzone dzisiaj ok. 14-tej. Masz jakoś inaczej?

Tak jak napisałem: przed chwilą próbowałem zmienić numer rachunku w istniejącym szablonie przelewu. Po podaniu kodu SMS zostałem wysłany na drzewo.

Wirusów raczej nie mam bo system mam alternatywny i pilnuję ewentualnych podmianek numerów rachunków. Tutaj raczej bank założył, że cała operacja zmiany numeru rachunku odbyła się bez mojej wiedzy i na telefonie (gdzie SMS mógłby zostać przechwycony), co nie miało miejsca.

BPH oryginalny sposób na walkę z wirusami podmieniającymi numer rachunku