BRE wygralo z UOKiK w SOKiK

Data: 2009-10-22 15:34:14
Autor: MarekZ
BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
Zycie.

Data: 2009-10-22 15:45:55
Autor: Paweł
BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
ale tylko w przypadku kredytow odnawialnych, sprawa hipoteczna
nadal nie zostala rozstrzygnieta...

Data: 2009-10-22 14:05:49
Autor: Olgierd
BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
Dnia Thu, 22 Oct 2009 15:45:55 +0200, Paweł napisał(a):

ale tylko w przypadku kredytow odnawialnych, sprawa hipoteczna nadal nie
zostala rozstrzygnieta...

Jeśli klauzula jest identyczna to rozstrzygnięcie w zasadzie nie powinno być inne. Tak czy inaczej ciekawym motywów sądu. Bo jak dla mnie to w ogóle kwalifikowało się do umorzenia.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 17:34:47
Autor: MarekZ
BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pan.2009.10.22.14.05.49@rudak.org...

Tak czy inaczej ciekawym motywów sądu. Bo jak dla mnie to w ogóle
kwalifikowało się do umorzenia.

Ja natomiast uważam, że UOKiK powinien spróbować apelacji.

Data: 2009-10-23 07:08:11
Autor: Arek
BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
Olgierd napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Ja jestem ciekaw motywów UOKiK-u. Zbyt często przeginają próbując
udowodnić potrzebę swego istnienia i zrobić dobrze.
Działają podobnie jak firmy których się czepiają tylko z drugiej
strony. Przeginają pałę - a może tym razem też się uda. Nie uda
się - podatnik zapłaci za ich pracę, za pracę sądu. Pośrednio
klienci firm zapłacą w cenach usług za prawników firm.

Arek

Data: 2009-10-23 18:33:29
Autor: Chris
BRE wygralo z UOKiK w SOKiK ??? (was: BRE wygralo z UOKiK w SOKiK)
Dnia Thu, 22 Oct 2009 15:34:14 +0200, MarekZ napisał(a):

Zycie.

BRE wygrało lub nie, zależnie od tego, co się czyta.
Jak ktoś czyta Gazetę Wyborczą, to widzi że:

"Pozew UOKiK-u oddalony

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przychylił się do argumentacji BRE
Banku w sprawie klauzuli regulującej wysokość oprocentowania kredytów i
oddalił powództwo UOKiK. Wyrok sądu w tej sprawie jest dla BRE Banku
potwierdzeniem, iż klauzula ta była zgodna z prawem.Wyrok sądu nie
zmienia jednak faktu, że BRE nadal zależy na porozumieniu z Klientami,
którzy dziś nie są usatysfakcjonowani zapisami ... "

Natomiast jeśli czyta się coś innego, to można znaleźć wiadomość o wręcz
przeciwnej treści:

"Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone jedno z
dwóch zakwestionowanych przez UOKiK postanowień w umowach kredytów
hipotecznych stosowane przez BRE Bank.

W marcu br. Prezes UOKiK skierowała do sądu pozew przeciwko BRE Bankowi.
W wydanym dziś wyroku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał
zakwestionowane przez Urząd postanowienie za klauzulę niedozwoloną.

Postanowienie to dotyczy zobowiązania kredytobiorcy do powiadamiania o
wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na jego sytuację
finansową, w szczególności o obniżeniu dochodów mogących mieć wpływ na
terminową spłatę kredytu. Przewidziane okoliczności mogą być rozumiane
bardzo szeroko, co z kolei umożliwia ich dowolną interpretację przez
bank. W konsekwencji może on w każdym momencie stwierdzić, że konsument
nie wykonał obowiązku poinformowania o dokonaniu dowolnego zakupu bądź
zaciągnięciu przez konsumenta kredytu.

Obowiązujące przepisy nakładają na konsumenta obowiązek przedstawienia
informacji i dokumentów umożliwiających ocenę sytuacji finansowej,
jednak ograniczają ten obowiązek jedynie do dokumentów "niezbędnych do
oceny sytuacji finansowej"."

http://gielda.wp.pl/POD,6,a,1,b,1,c,11,index.html?P[numer]=11621213&P[obr]=pa&ticaid=18f9a

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-23 19:42:43
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
kto wygrał a kto przegrał?
[...]

która z tych wiadomości jest prawdziwa? gdzie można znaleźć oryginalną treść wyroku SOKiK?

Data: 2009-10-23 11:30:43
Autor: BK
kto wygrał a kto przegrał?
On 23 Paź, 19:42, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

> hipotecznych stosowane przez BRE Bank.

która z tych wiadomości jest prawdziwa?
gdzie można znaleźć oryginalną treść wyroku SOKiK?

Obydwie sa prawdziwe, widzisz gdzies logiczna sprzecznosc ?:)

Data: 2009-10-23 19:49:18
Autor: MarekZ
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbsmme$m5d$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Tą drugą klauzulę i tak każdy normalny olewał i nie ma ona żadnego w zasadzie praktycznego przełożenia na realia. Ważny był wyrok w kwestii zasad ustalania oprocentowania.

BRE wygralo z UOKiK w SOKiK