BS Biała Podlaska - z cyklu egzotyczn e/niszowe banki

Data: 2009-04-09 17:05:53
Autor: Grzexs
BS Biała Podlaska - z cyklu egzotyczn e/niszowe banki
Niedawno zawarłem z dość mało znanym Bankiem Spółdzielczym w Białej Podlaskiej "umowę o prowadzenie rachunków bankowych w złotych", czyli po prostu założyłem konto osobiste. Kilka uwag i refleksji.

W oddziale, a właściwie filii - nieoczekiwanie dość tłoczno, czyli 5, 6 osób. Dwie panie na stanowiskach niekasowych, jedna w kasie i jedna - chyba kierowniczka - kursująca to tu, to tam, uwijają się żwawo i dość szybko wszystko idzie. Na moją prośbę pani bezzwłocznie drukuje umowę (6 stron) i zadaje pytanie, czy "chcę dostęp przez internet". Chcę. Drukuje więc "Umowę internet banking" i cierpliwie czeka, aż zapoznam się dość długim tekstem wszystkich umów. "A chce pan kartę?". No tak, jakżeby nie, a tu zagwozdka: "Jak pan chce Visę, to musi pan zadeklarować stałe wpływy, a jak nie, to dajemy zwykłą, tylko do naszych bankomatów!" Te ich bankomaty to 10 maszyn w Białej Podlaskiej i dość szeroko pojętych okolicach (np. Lublin). Takiej cudnej karty jeszcze nie miałem, więc biorę, na Visę też przyjdzie czas. Dają "od ręki" - zielona ze złotymi literkami, z fotografią pomnika św. Michała na smoku, który jest herbem miasta (ciekawe, jak z prawami autorskimi), charakterystycznym "kłoskiem" z wpisanymi literkami "BS"; nie jest spersonalizowana, ale za to ważna do maja 2018(!) roku (data ta już nadrukowana). Pani daje mi pisak i prosi o podpisanie - ciekawe po co, nie podejrzewam bankomatów o umiejętność skanowania, ale co mi tam. Ciekawszy jest wymóg, żeby wpłacić od razu "choćby 10 złotych". Mam dwadzieścia, też co mi tam. Od razu dostaję też wydrukowany na świstku PIN jednorazowy do karty (pani instruuje mnie, żeby od razu zmienić w tutejszym bankomacie) i na oddzielnej karteczce - numer użytkownika i jednorazowe hasło dostępu do serwisu internetowego. Ale najbardziej hardcore'owa jest lista haseł jednorazowych (100 szt.) wydrukowana przy mnie na zwykłej kartce przy pomocy drukarki igłowej. Niestety, listy haseł wyłącznie do osobistego odbioru w oddziałach, co wg mnie jest największym ograniczeniem funkcjonalności.

Serwis internetowy. Spartański, praktycznie bez żadnych obrazków, ale intuicyjny i funkcjonalny, mnie bardzo odpowiada. Ciekawe zestawienie "Log zdarzeń", z wszelkimi logowaniami, użyciami kodów z listy haseł, dodaniem kontrahentów czy nawet z takimi wydarzeniami jak "produkcja listy haseł nr. ...". Możliwe ustanowienie przelewów zdefiniowanych, które nie wymagają podania hasła z listy haseł jednorazowych, zleceń cyklicznych, przelewów do US i ZUS i całkowicie dowolnych. Wyciągi do pobrania w formatach .pdf, .sta (? - ozn. jako MT940) i .txt. Niestety, zdaje się, że lokaty tylko w oddziale, a w serwisie jedynie podgląd.

Wszystko działa on-line - wpłacone pieniądze od razu do podglądu w bankomacie i na necie. W bankomacie można podejrzeć saldo, ostatnie operacje i parę innych rzeczy.

Ale najfajniejsze są opłaty: za prowadzenie konta - 0, za wszelkie przelewy - 0, za karty - 0, za wpłaty i wypłaty w oddziale - 0, zmiany pinów - 0. Jest nawet oprocentowanie środków a'vista - 0,3%.

Bank dość niszowy i lokalny, ale w sumie oferta niezła.

Pozdrawiam wszystkich kolekcjonerów kont :)

Grzexs

Data: 2009-04-09 15:31:34
Autor: Darek
[...]

Na pewno wszystko za darmo? Czy przypadkiem to:
http://www.bsbielsko.pl/pliki/taryfa_oplat/taryfa_fiz.doc
nie dotyczy konta ktore zalozyles?

Jesli rzeczywiscie wszystko za darmo, to calkiem ciekawa oferta.

Nie wiem, czy tylko np. problem z wykonywaniem przelewow na konta z niektórych
bankow spoldzielczych z mBanku nie dotyczy tego BS?

Data: 2009-04-09 17:43:26
Autor: JanKo
BS Biała Podlaska - z cyklu egzotyczne/niszowe banki
Agent Darek nadaje:

Na pewno wszystko za darmo? Czy przypadkiem to:
http://www.bsbielsko.pl/pliki/taryfa_oplat/taryfa_fiz.doc
nie dotyczy konta ktore zalozyles?

Bielsko-Białą od Białej Podlaskiej dzieli 467 km ;-)

Data: 2009-04-09 16:05:16
Autor: Darek
> [...]

> nie dotyczy konta ktore zalozyles?

Bielsko-Białą od Białej Podlaskiej dzieli 467 km ;-)

Ups... Przepraszam za pomylke. --

Data: 2009-04-09 21:55:28
Autor: Grzexs
BS Biała Podlaska - z cyklu egzot yczne/niszowe banki
Nie wiem, czy tylko np. problem z wykonywaniem przelewow na konta z niektórych
bankow spoldzielczych z mBanku nie dotyczy tego BS?

Nie ma problemów, sprawdziłem, śmiga w obie strony bez problemów. A dziś jeszcze odkryłem możliwość robienia przelewów w bankomacie. W ogóle ten bankomat jakiś dziwny - cały czas gada jak najęty, ktoś zaimplementował podpowiedzi dźwiękowe, to chyba też dość rzadko spotykane.

Grzexs

Data: 2009-04-09 22:19:11
Autor: ąćęłńóśźż
BS Biała Podlaska - z cyklu egzotyczne/niszowe banki
"Potwierdź wypłatę 200 zł" drze na cały rynek??
JaC

-- -- -

Data: 2009-04-09 22:39:40
Autor: MarekZ
Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:grljrb$p69$1inews.gazeta.pl...

jeszcze odkryłem możliwość robienia przelewów w bankomacie. W ogóle ten bankomat jakiś dziwny - cały czas gada jak najęty, ktoś zaimplementował podpowiedzi dźwiękowe, to chyba też dość rzadko spotykane.

"Podałes PIN: jeden-dwa-trzy-cztery, czy jest on poprawny czy też chcesz go zmienić?" :)

Data: 2009-04-09 22:45:21
Autor: ąćęłńóśźż
BS Biała Podlaska - z cyklu egzotyczne/niszowe banki
Eeee, coś tam bełkocze po rumuńsku...
;-)
JaC

-- -- -

"Podałes PIN: jeden-dwa-trzy-cztery, czy jest on poprawny czy też chcesz go zmienić?"

Data: 2009-04-20 21:47:46
Autor: Grzexs
BS Biała Podlaska - z cyklu egzot yczne/niszowe banki

Data: 2009-04-10 20:57:29
Autor: krzysztofsf
Grzexs pisze:
[...]

Fajne.
Jesli ktos potrzebuje np. wplatomatu do mBanku, to bank idealny.

BS Biała Podlaska - z cyklu egzotyczn e/niszowe banki