BUFF

Data: 2011-12-04 19:30:38
Autor: mbut
BUFF
Witam wszystkich grupowiczów
Mam problem z gardłem (zimne powietrze) w te jesienne dnie jeżdząc na rowerze. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co warto kupić. Czy BUFF jest dobrym rozwiązaniem? a może lepsza jest maseczka?
Bardzo proszę o wypowiedź, będę wdzięczny.
pozdrawiam

Data: 2011-12-04 13:15:18
Autor: Micha³ Rz.
BUFF
On 4 Gru, 19:30, mbut <m...@wp.pl> wrote:
Witam wszystkich grupowiczów
Mam problem z gard³em (zimne powietrze) w te jesienne dnie je¿dz±c na
rowerze. Czy kto¶ mo¿e mi podpowiedzieæ co warto kupiæ. Czy BUFF jest
dobrym rozwi±zaniem? a mo¿e lepsza jest maseczka?
Bardzo proszê o wypowied¼, bêdê wdziêczny.
pozdrawiam

W horyzoncie jest chusta z polarem
http://tinyurl.com/c29ktx8
u¿ywam od 2-3 lat i jest ok, choæ czasem by³o za ciep³o, na resztê
g³owy idzie cienka chusta jako kominiarka. Sam buff jest za cienki na
zimê, równie dobrze móg³by¶ je¼dziæ z go³± szyj±.

Data: 2011-12-04 19:48:28
Autor: Mike
BUFF
[...]

Buff jest fajny- możesz go użyć nie tylko jako chustkę na szyje, ale też na 10 innych sposobów, opaska na uszy, czapeczka, nawet właśnie maska. Minus to cena, ale są już na rynku odpowiedniki tańsze a jakością nie odbiegające sporo od oryginału.

Co do samych masek, to jakoś nigdy się nie przekonałem. Mam taką jedną z WS, ale chyba uzywałem tylko raz na nartach jak było -20*C i zamiast śniegiem to dawało kryształkami lodu po twarzy. Na rower to się jakoś nie sprawdza- jedno że mi zawsze od tego okulary parują, a drugie, to że się skrapla para wodna i bardziej to później wyziębia niż bez maski :)

Zawsze jeszcze możesz rozważyć bieliznę termoaktywną z golfem.

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-12-04 19:55:39
Autor: Marcin Hyła
BUFF
On 2011-12-04 19:48, Mike wrote:

[...]

Ale buff inny niż zimowy (z polarowym końcem, droższy) jest bardzo cienki i przewiewny. Można też kupić polarowy kołnierz ("chustę" wedle handlowców; można takie coś też po zaciągnięciu pętelki na jednym z końców używać jako czapki, ja mam taki:
http://www.polarsport.pl/product/346477/Chusta%20BERGHAUS%20SPECTRUM%20NECK%20GAITER - i jest IMHO _znacznie_ cieplejszy niż buff.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-12-04 19:53:50
Autor: Wojciech Waga aka wojek
BUFF
Ja osobiście polecam polarowy komin, lub kominiarkę. Oba łączy wspólna wada - źle współpracują z okularami (parują). Ale pewnie bufy itp. działają podobnie.

pozdr.
w.

Data: 2011-12-05 10:12:55
Autor: Ryszard Mikke
BUFF
Wojciech Waga aka wojek <na@drzewo.pl> napisa³(a):
Ja osobiście polecam polarowy komin, lub kominiarkę. Oba łączy wspólna wada - źle współpracują z okularami (parują). Ale pewnie bufy itp. działają podobnie.

Wszystko dziala podobnie - wilgotne powietrze idzie szparami obok nosa i
zaparowuje wszelkie szkla.

Decathlon sprzedaje taka neoprenowa maske z plastikowym ryjem na nos i usta,
wyglada okropnie, ale byc moze dziala. Ja sie na razie nie zdecydowalem...

--
rmikke

Data: 2011-12-06 19:27:50
Autor: Wojciech Waga aka wojek
BUFF
On 12/05/2011 11:12 AM, Ryszard Mikke wrote:
Wojciech Waga aka wojek<na@drzewo.pl>  napisaÅ‚(a):

Ja osobi�cie polecam polarowy komin, lub kominiark�. Oba ��czy wspólna
wada - źle wspó�pracuj� z okularami (paruj�). Ale pewnie bufy itp.
dzia�aj� podobnie.

[...]

Widziałem - trochę jak z milczenia owiec ;)

pozdr.
w.

Data: 2011-12-05 20:09:01
Autor: Roberto
BUFF
Wojciech Waga aka wojek <na@drzewo.pl> napisa³(a):
Ja osobiÅ&#65533;cie polecam polarowy komin, lub kominiarkÄ&#65533;. Oba Å&#65533;Ä&#65533;czy wspólna wada - źle wspóÅ&#65533;pracujÄ&#65533; z okularami (parujÄ&#65533;). Ale pewnie bufy itp. dziaÅ&#65533;ajÄ&#65533; podobnie.

pozdr.
w.

Nic podobnego... Polarowy komin czy kominiarke to chetnie zakladam jak jest
mocno ponizej zera i jak najbardziej sie nadaja do wspolpracy z okularami. A
buff jest swietny od temperatury PLUS 10 do mocno ponizej zera jako
dopelnienie np czapki polarowej.

Data: 2011-12-06 15:03:18
Autor: Ghost
BUFF

U¿ytkownik "Roberto" <robertrobert1.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jbj8ct$of7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jaka to konkternie kominiarka? Bo ja mam jednak problemy z widocznoscia.

Data: 2011-12-04 20:03:19
Autor: ToMasz
BUFF
W dniu 04.12.2011 19:30, mbut pisze:
[...]
Mnie klient mówił o jakimś ustniku z rurką za pomocą której oddycha się powietrzem z brzucha lub pleców (z pomiędzy ciała i ubrania). Mówił ze chce to kupić, nie wiem gdzie i za ile....

ToMasz

Data: 2011-12-04 20:09:00
Autor: Marcin Hyła
BUFF
On 2011-12-04 20:03, ToMasz wrote:

Mnie klient mówił o jakimś ustniku z rurką za pomocą której oddycha się
powietrzem z brzucha lub pleców (z pomiędzy ciała i ubrania). Mówił ze
chce to kupić, nie wiem gdzie i za ile....

Nie powiem z czym mi się skojarzyło "powietrze z brzucha" ;)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-12-04 21:08:42
Autor: Wojtek B
BUFF

U¿ytkownik "Marcin Hy³a" <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:jbgggi$7k6$1inews.gazeta.pl...
On 2011-12-04 20:03, ToMasz wrote:

Mnie klient mówi³ o jakim¶ ustniku z rurk± za pomoc± której oddycha siê
powietrzem z brzucha lub pleców (z pomiêdzy cia³a i ubrania). Mówi³ ze
chce to kupiæ, nie wiem gdzie i za ile....

Nie powiem z czym mi siê skojarzy³o "powietrze z brzucha" ;)

marcin ha
-- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Jak by tak pod³±czyæ z ty³u to nawet ci¶nienie by by³o takie ¿e nie trzeba wdychaæ, samo wejdzie i ciep³e.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2011-12-05 16:08:08
Autor: Titus Atomicus
BUFF
In article <jbgg5n$6kj$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
Mnie klient mówi³ o jakim¶ ustniku z rurk± za pomoc± której oddycha siê powietrzem z brzucha lub pleców (z pomiêdzy cia³a i ubrania).

IMHO obrzydliwe.

TA

Data: 2011-12-04 20:36:24
Autor: solar
BUFF
W dniu 2011-12-04 19:30, mbut pisze:

Nie chce mi się znów opisywać, więc zerknij na moją stronę...

"Nie pytaj Boga o drogę do nieba, bo wskaże ci najtrudniejszą."
                                      StanisÅ‚aw Jerzy Lec

Data: 2011-12-04 21:53:37
Autor: Szuwarek
BUFF
mbut pisze:
[...]

Ogólnie jestem przeciwnikiem wszelkiego zakrywania ust. Pierwsze wyprawy na Antarktydę używały masek z wężem ciągnącym ciepłe powietrze spod pachy, ale potem wszyscy się z tego wycofali.
Nie używają żadnych masek alpiniści na MontEvereście.
W większości także masek nie używają narciarze zjazdowi, a uzyskiwane przez nich prędkości są dużo wyższe niż te rowerowe.
Kolegi ciotka przeżyła Syberię, dzięki temu, że nie zasłaniała sobie ust szalikiem. Wszyscy co to robili zachorowali i zmarli.
Co do Twojego głównego problemu, myślę że powinna pomóc wizyta u laryngologa. Często przyczyną tego rodzaju bólu gardła jest gorsza drożność nosa i oddychanie zamiast tego przez usta.
Pozdrawiam.

Data: 2011-12-04 20:57:47
Autor: piecia aka dracorp
BUFF
Dnia Sun, 04 Dec 2011 21:53:37 +0100, Szuwarek napisa³(a):

Ogólnie jestem przeciwnikiem wszelkiego zakrywania ust. Pierwsze wyprawy
na Antarktydê u¿ywa³y masek z wê¿em ci±gn±cym ciep³e powietrze spod
pachy, ale potem wszyscy siê z tego wycofali.
Nie u¿ywaj± ¿adnych masek alpini¶ci na MontEvere¶cie.
W wiêkszo¶ci tak¿e masek nie u¿ywaj± narciarze zjazdowi, a uzyskiwane
przez nich prêdko¶ci s± du¿o wy¿sze ni¿ te rowerowe.
Kolegi ciotka prze¿y³a Syberiê, dziêki temu, ¿e nie zas³ania³a sobie ust
szalikiem. Wszyscy co to robili zachorowali i zmarli.
Co do Twojego g³ównego problemu, my¶lê ¿e powinna pomóc wizyta u
laryngologa. Czêsto przyczyn± tego rodzaju bólu gard³a jest gorsza
dro¿no¶æ nosa i oddychanie zamiast tego przez usta.
Pozdrawiam.

A to nie jest kwestia aklimatyzacji do zimna? Na razie ci±gle je¿d¿ê, wczoraj prawie 2h w deszczu przy temperaturze oko³o 5-7stopni i dzisiaj jest dobrze. No i jak na razie nie zas³aniam twarzy, bo nawet cienki buff powoduje ¿e siê ciê¿ej oddycha.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-04 22:06:57
Autor: mbut
BUFF
W dniu 11-12-04 21:53, Szuwarek pisze:
mbut pisze:
[...]

pachy, ale potem wszyscy siÄ™ z tego wycofali.
[...]
To masz rację, ciężko mi się oddycha przez nos a wizyty u laryngologa kończą się stwierdzeniem, że nic mi nie jest.
pozdrawiam

Data: 2011-12-04 22:17:27
Autor: kokeshi
BUFF
On 2011-12-04 9:53 PM, Szuwarek wrote:

  Glupoty gadasz STRASZLIWE.

  Himalaisci na Everescie maja w wiekszosci buzki zakryte aparatmi tlenowymi. Jesli nie uzywaja dodatkowego tlenu, to korzystaja ze specjalnych kominiarek wyposazonych w ustnik, ktory znacznie ulatwia oddychanie na tej wysokosci (m.in. pozwala uniknac przymarzania materialu kominiarki do skory twarzy). Ponizej masz przyklad takiego produktu:

  -- > http://www.humanedgetech.com/shop/product.php?productid=266&cat=17&page=1

  Masek z materialowych, (bardzo czesto Buffa) zaczyna uzywac sie w Khumbu juz w okoliach 4-5k, bo pozwalaja uniknac tzw. Khumbu cough, czyli kaszlu, jaki wywoluje bardzo suche i zimne powietrze w tym rejonie i na tych wysokosciach.
  Bardzo rozpowszechnione jest zakrywanie praktycznie calej twarzy - okulary lodowcowe ze skorzanymi wstawkami calkowicie zakrywajace oczy, do tego buff/opaska na usta i nos oraz czolo, plus czapka. Co ciekawe, ubiera sie w ten sposob bardzo wielu Sherpow, a kto jak kto, ale ci kolesie zazwyczaj naprawde znaja sie na rzeczy.

  Sorry za wtret wspinaczkowy.

  pzdr,
  k.

Data: 2011-12-04 21:55:40
Autor: mbut
BUFF
W dniu 11-12-04 19:30, mbut pisze:
[...]
dzięki wszystkim, którzy zorientowali mnie w wyborze.teraz kolei na spacery po sklepach rowerowych.

Data: 2011-12-05 06:42:55
Autor: PeJot
BUFF
W dniu 2011-12-04 19:30, mbut pisze:
Witam wszystkich grupowiczów
Mam problem z gardłem (zimne powietrze) w te jesienne dnie jeżdząc na
rowerze. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co warto kupić.

Czasami na dłuższe jazdy w temp. poniżej zera jeżdżę w takiej zbyt obszernej kurtce. Powietrze ładnie cyrkuluje pod kurtką i ogrzane wypływa górą. Jeżeli jazda bez szaleństw, człowiek się nie poci.

Poza tym polecam Septosan - zioła do płukania gardła.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-05 09:57:46
Autor: Szymon*
BUFF
[...]

Problem pewnie nie z zimnym powietrzem, a z zanieczyszczeniem i
zarazkami, które się w tym powietrzu unoszą.
Ja w zimie używam buffy i inne chusty na twarz, bez tego rozchorowałbym
się po pół godzinie. Buff praktycznie codziennie do prania (śmierdzi
smogiem).
S.

Data: 2011-12-05 10:20:10
Autor: Fabian
BUFF
On 05.12.2011 09:57, Szymon* wrote:
[...]

Myślisz, że taka chusta prócz zapachu coś zatrzymuje? Jak już masz obawy tego typu to nie lepiej zainwestować w coś, co rzeczywiście jest stworzone do filtrowania powietrza? Latem też jeździsz ze zasłoniętymi ustami i nosem?

Fabian.

Data: 2011-12-05 10:36:56
Autor: Szymon*
BUFF

Myślisz, że taka chusta prócz zapachu coś zatrzymuje? Jak już masz obaw
Moje drogi oddechowe tak myślą.

tego typu to nie lepiej zainwestować w coś, co rzeczywiście jest
stworzone do filtrowania powietrza? Latem też jeździsz ze zasłoniętymi

Latem nie ma smogu.
S.

Data: 2011-12-05 10:54:39
Autor: piecia aka dracorp
BUFF
Dnia Mon, 05 Dec 2011 10:36:56 +0100, Szymon* napisa³(a):

Latem nie ma smogu.
S.

Jest ale mniejszy. W zimê ³adnie to widaæ np. w Zakopanym.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-05 09:58:10
Autor: Remigiusz Zukowski
BUFF
W dniu 2011-12-04 19:30, mbut pisze:
Mam problem z gardłem (zimne powietrze) w te jesienne dnie jeżdząc na
rowerze.

Ja też się z tym zmagam a jeżdżę rowerem cały rok. Generalnie buff jest dobrym pomysłem ale oryginał jest moim zdaniem dużo za drogi i kupuję "podróbki" po 10-15 zł w sklepach górskich. Tych chust mam bardzo dużo, poupychane po różnych kieszeniach, plecakach itd i stosuję zmienną ich ilość w zależności od warunków, np. tej soboty jeżdżąc w górach przy temperaturze ciut poniżej zera i bardzo silnym wietrze na szyi miałem trzy chusty a na głowie dwie.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-12-05 10:17:41
Autor: Ryszard Mikke
BUFF
mbut <mbut@wp.pl> napisa³(a):
[...]

A papieroski sie pali? Albo cos innego sie robi, co przesusza sluzowke?

Bo od tego gardlo boli na mrozie, ze hej. Ja wprawdzie nie pale, ale tabake
zazywam. I przed wyjsciem na mroz lepiej przez jakies 2h sie powstrzymac.

--
rmikke

Data: 2011-12-05 11:45:43
Autor: whitey
BUFF
On 05/12/11 10:17, Ryszard Mikke wrote:

A papieroski sie pali? Albo cos innego sie robi, co przesusza sluzowke?

To akcyza i vat zawarty w papierosach powoduje przesuszenie sluzowki, a
takze raka. Wielokrotnie pisalem o tym, ze palenie czegos co nie zawiera
akcyzy, nie powoduje takich skutkow ubocznych, co wiecej znaczaco
poprawia nastroj, najwyzej troche wiecej czlowiek musi zjesc. Jednak jak
sie jezdzi na rowerze non stop to nie jest problem, wystarczy te 10km
wiecej zrobic zeby zbilansowac ;-).

--
whitey

Data: 2011-12-05 11:51:16
Autor: mbut
BUFF
W dniu 11-12-05 11:17, Ryszard Mikke pisze:
mbut<mbut@wp.pl>  napisa³(a):

[...]

ja w ogóle nie palê i te¿ mam problem

Data: 2011-12-05 10:25:08
Autor: Rowerex
BUFF
On 4 Gru, 19:30, mbut <m...@wp.pl> wrote:

Mam problem z gard³em (zimne powietrze) w te jesienne dnie je¿dz±c na
rowerze.

"Gard³o" to zbyt szerokie pojêcie.

Je¶li problem stanowi owiewanie szyi, to najskuteczniejszym
rozwi±zaniem jest bielizna termoaktywna z wysokim ko³nierzem (golf pod
szyjê) i kurtka z jak±¶ membran± przeciwiatrow± (na szyje, nie na
usta!).

Je¶li problem stanowi wdychane powietrze, to mo¿e lepiej id¼ do
lekarza. Organizm powinien siê przyzwyczaiæ do wdychania zimnego
powietrza nawet ustami. Je¶li siê nie przyzwyczaja, to mo¿esz mieæ
jak±¶ przewlek³± infekcjê.

Zakrywania ust buffem czy czymkolwiek innym nie polecam, wdychanego
powietrza to za bardzo nie ogrzeje i utrudni oddychanie.

Ewentualnie..., jest jeszcze jedna sprawa, któr± zauwa¿y³em na sobie,
aczkolwiek ze wzglêdu na moje nienaturalnie du¿e pocenie siê mogê byæ
niemiarodajny.  Otó¿ u mnie jest tak, ¿e gdy mam zbyt odwodniony
organizm i podczas jazdy czujê coraz wiêksz± "sucho¶æ w gardle" i nie
mam niczego do picia, to nastêpnego dnia ból gard³a i tzw.
"przeziêbienie" mam niemal murowane. Dlatego u mnie w  zimne dni
podstaw± jest picie, zarówno przed jazd±, jak i w trakcie (w trakcie
wypijam 2-3 litry...), przy czym w trakcie jazdy trzeba piæ
regularnie, nie mo¿na piæ dopiero jak zaschnie w gardle, bo to
proszenie siê o problemy. Je¶li pije siê regularnie, to w zasadzie
temperatura napoju nie ma znaczenia.

Mo¿e wiêc za ma³o pijesz i wyje¿d¿asz na rower odwodniony z "suchym"
gard³em i st±d masz przewlek³y stan chorobowy.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-12-05 11:03:25
Autor: whitey
BUFF
On 04/12/11 18:30, mbut wrote:
[...]

Ja bym do laryngologa uderzyl na poczatek. Poza tym moze to zatoki?
Wyziebiasz zatoki potem ci splywa przez gardlo i je infekuje. Tak tylko
gdybam, ale moze przyczyna nie jest "nagla infekcja gardla nie wiadomo
skad", tylko wlasnie cos innego ja powoduje?

--
whitey

Data: 2011-12-05 12:27:21
Autor: Maciek
BUFF
Mam problem z gardłem (zimne powietrze) w te jesienne dnie jeżdząc na rowerze.

Może źle się odżywiasz i masz kiepską odporność. U mnie zmiana repertuaru jedzenia załatwiła problem z dolegliwościami gardłowymi jak i chorobowymi. Szczerze byłem w szoku jak jedzenie potrafi wpłynąć na + odporności organizmu. Zapomniałem już, że gardło potrafi boleć ;-)

Data: 2011-12-05 04:07:24
Autor: misza
BUFF
On 5 Gru, 12:27, "Maciek" <konto_fo...@XXXXgazeta.pl> wrote:
> Mam problem z gard³em (zimne powietrze) w te jesienne dnie je¿dz±c na
> rowerze.

Mo¿e ¼le siê od¿ywiasz i masz kiepsk± odporno¶æ. U mnie zmiana repertuaru
jedzenia za³atwi³a problem z dolegliwo¶ciami gard³owymi jak i chorobowymi.
Szczerze by³em w szoku jak jedzenie potrafi wp³yn±æ na + odporno¶ci
organizmu. Zapomnia³em ju¿, ¿e gard³o potrafi boleæ ;-)

Polecisz co¶ kokretnego?

W temacie Buffa - w temp -3 do -20 u¿ywam maski z windstopera
stuningowanej no¿yczkami ¿eby siê lepiej oddycha³o(du¿o ma³ych
otworow).

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2011-12-05 14:05:18
Autor: Maciek
BUFF
Polecisz co¶ kokretnego?

Ogólnie du¿o b³onnika, piæ wodê. Polecam wywaliæ z jad³ospisu bia³y chleb, mas³o/margarynê, cukier. Nie s³odziæ np. herbaty itp. S³odkie a zw³aszcza gazowane napoje w moim przypadku by³y zabójstwem dla gard³a wiêc posz³y out. Jak najwiêcej je¶æ nieprzetworzonych produktów. Chleb zast±piæ razowym (tylko nie zabarwianym na razowy a prawdziwym, kosztuje co prawda 0,5kg pod 4z³ ale warto;-).
Osobi¶cie do tego codziennie jem jogurt naturalny 0,5l z otrêbami granulowanymi, które najbardziej mi podchodz± + owoce. Obiad normalny;-)
B³onnik ma to do siebie, ¿e dzia³a jak wycior, przechodz±c przez organizm nie jest trawiony a zabiera ze sob± z³ogi z organizmu. W moim przypadku taki sposób od¿ywiania zaskakuj±co poprawi³ odporno¶æ.

Data: 2011-12-05 05:42:18
Autor: Zbrochaty
BUFF
>Polecisz co kokretnego?

Og lnie du o b onnika, pi wod . Polecam wywali z jad ospisu bia y chleb,
mas o/margaryn , cukier. Nie s odzi np. herbaty itp. S odkie a zw aszcza
gazowane napoje w moim przypadku by y zab jstwem dla gard a wi c posz y out.
Jak najwi cej je nieprzetworzonych produkt w. Chleb zast pi razowym
(tylko nie zabarwianym na razowy a prawdziwym, kosztuje co prawda 0,5kg pod
4z ale warto;-).
Osobi cie do tego codziennie jem jogurt naturalny 0,5l z otr bami
granulowanymi, kt re najbardziej mi podchodz + owoce. Obiad normalny;-)
B onnik ma to do siebie, e dzia a jak wycior, przechodz c przez organizm
nie jest trawiony a zabiera ze sob z ogi z organizmu. W moim przypadku taki
spos b od ywiania zaskakuj co poprawi odporno .

do tego jeszcze:
- pod koniec prysznica przelacz wajche na max zimna wode i za kazdym
razem
  postaraj wytrzymac kilka sek dluzej
- niska temperatura w sypialni ( + wietrzenie wieczorem)
- zielona herbata
- kawa
- czosnek, albo imbir naturalny, tak samo dziala ale nie smierdzi
- duzo warzyw i owocow nieprzetworzonych tj kolega pisze
- 2 lampki czerwonego wina dziennie (po rowerze)

Zbrochaty

Data: 2011-12-05 13:09:04
Autor: piecia aka dracorp
BUFF
Dnia Mon, 05 Dec 2011 14:05:18 +0100, Maciek napisa³(a):

[...]
Wiadomo, ¿e od dawna na wszystko najlepsza jest lewatywa. A tak serio warto pos³uchaæ dr Mularczyka, swego czasu by³y programy z nim na radio Euro(Bis).

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-05 14:44:51
Autor: mbut
BUFF
W dniu 11-12-05 14:05, Maciek pisze:
[...]

Popieram wypowied¼ Maæka, gazowanych napoi w ogóle nie u¿ywam, chleb oczywi¶cie razowy lub dla odmiany ¿ytni, codziennie jogurt naturalny probiotyczny, b³onnik i owoce Frutina. A przed wyjazdem makaron z b³onnikiem.
pozdrawiam

Data: 2011-12-05 13:52:45
Autor: mbut
BUFF
W dniu 11-12-05 12:27, Maciek pisze:
[...]

spoko u mnie aż tak źle nie jest, u lekarza nie bylem ok 3 lat dopiero tera dopadła mnie jakaś infekcja. Każdego co jakiś czas coś dorwie:) Pisałem o tej maseczce lub BUFF'ie, bo jak jadę zimą to już pyska nie czuję z zimna i dlatego postanowiłem coś kupić.
pozdrawiam

Data: 2011-12-05 14:09:48
Autor: Maciek
BUFF
spoko u mnie aż tak źle nie jest, u lekarza nie bylem ok 3 lat dopiero tera dopadła mnie jakaś infekcja. Każdego co jakiś czas coś dorwie:)

Tylko się cieszyć :-)

Pisałem o tej maseczce lub BUFF'ie, bo jak jadę zimą to już pyska nie czuję z zimna i dlatego postanowiłem coś kupić.

Mnie na razie przy tych ujemnych temp. które były zwykła otwarta kominiarka wystarczała. Co do BUFFa to Ci nie doradzę ;-)

Data: 2011-12-05 13:59:10
Autor: Andrzej
BUFF

Użytkownik "mbut" <mbut@wp.pl> napisał w wiadomości news:jbge8b$o73$1news.task.gda.pl...
[...]

Coś na szyję typu buff, ale za 15 pln dostaniesz to samo, tyle że bez tego marketingu. Daaawno temu polskie wojsko używało szalokominarek - podobne tylko dłuższe i cieplejsze. Na rower może być za ciepłe, ale można kupić po 5 pln (uwaga, bo są dwie wersje materiału - grubsza i szorstka oraz cieńsza i miękka, polecam tą ostatnią). Ten patent pięknie sprawdzał mi się w zimowych wraunkach na narty czy łażenie pieszo.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-12-05 13:12:12
Autor: piecia aka dracorp
BUFF
Dnia Mon, 05 Dec 2011 13:59:10 +0100, Andrzej napisa³(a):

Co¶ na szyjê typu buff, ale za 15 pln dostaniesz to samo, tyle ¿e bez
tego marketingu. Daaawno temu polskie wojsko u¿ywa³o szalokominarek -
podobne tylko d³u¿sze i cieplejsze. Na rower mo¿e byæ za ciep³e, ale
mo¿na kupiæ po 5 pln (uwaga, bo s± dwie wersje materia³u - grubsza i
szorstka oraz cieñsza i miêkka,
polecam t± ostatni±). Ten patent piêknie sprawdza³ mi siê w zimowych
wraunkach na narty czy ³a¿enie pieszo.

Buff jest jednak trochê inny. Poprzedni niroryginalny trochê siê rozci±gn±³, w koñcu gdzie¶ go zapodzia³em i musia³em kupiæ nowy. A ¿e pod rêk± nie by³o zamienników kupi³em orygina³. Jest d³u¿szy od tego co mia³em na pocz±tku. Co do materia³u to zabaczê za jaki¶ czas jak siê zachowa. Mogli by w koñcu z ceny spu¶ciæ.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-05 15:12:49
Autor: Andrzej
BUFF

U¿ytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2011.12.05.13.12.12dracorp.one.pl...
[...]

My¶lê, ¿e buff nie jest jakim¶ wzorcem idealnym, wybór zale¿y od osobistych preferencji i stylu u¿ywania po prostu. W czasach szalokominiarek nie by³o buffów, wiêc i wyboru specjalnie nie mieli¶my. Mo¿e to powoduje, ¿e nie mam ci¶nienia na buffa, skoro to co u¿ywam dzia³a zupe³nie satysfakcjonuj±co? Ilo¶æ sposobów aplikacji buffa ¶wietnie siê prezentuje na filmie reklamowym, ale w praktyce nie stosujê niczego, czego wcze¶niej nie praktykowa³bym z du¿o tañszymi odpowiednikami (i nie ma tych wariantów du¿o). To po prostu dobrze od¶wie¿ony i marketningowo wypromowany kalsyczny pomys³. Co do jako¶ci materia³u siê nie wypowiadam, bo nie wiem, ale miejmy nadziejê, ¿e siê choæ o to postarali za te pieni±dze.

Data: 2011-12-05 16:27:04
Autor: piecia aka dracorp
BUFF
Dnia Mon, 05 Dec 2011 15:12:49 +0100, Andrzej napisa³(a):

[...]
Wcze¶niej nie wiedzia³em, ¿e co¶ podobnego istnieje. Dopiero jakie¶ kilka lat temu zobaczy³em filmik z buffem na necie.

Co do jako¶ci
materia³u siê nie wypowiadam, bo nie wiem, ale miejmy nadziejê, ¿e siê
choæ o to postarali za te pieni±dze.
No ja w to ¶wiêcie wierzê. W koñcu wyda³em na niego trochê pieni±dzy :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-06 09:29:46
Autor: Wojtas
BUFF
W dniu 2011-12-05 13:59, Andrzej pisze:

Coś na szyję typu buff, ale za 15 pln dostaniesz to samo, tyle że bez

Nie koniecznie. Materiały jakich używa Wielicki są gorsze. Mój 5 letni buff wygląda lepiej, niż roczna jego podróbka. Po wtóre oryginalny materiał ma lepszą oddychalność.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-12-05 21:24:09
Autor: Piotr P.
BUFF
[...]

U mnie tylko buff. Przy >0 stopni zwiniety na szyi, poniżej 0 naciągniety dodatkowo w dwóch warstwach na tył głowy i uszy.