BZ WBK na froncie walki z Bitcoinem

Data: 2018-01-02 10:35:46
Autor: Marek
BZ WBK na froncie walki z Bitcoinem
Data: 2018-01-02 10:45:57
Autor: Liwiusz
BZ WBK na froncie walki z Bitcoinem
W dniu 2018-01-02 o 10:35, Marek pisze:
Zamyka rachunki tym, co handlują BTC:

https://businessinsider.com.pl/finanse/kryptowaluty/bank-zachodni-wbk-zamyka-rachunki-za-handel-bitcoinem/h2w2mb1

Na razie zamknęli temu, co miał 50 milionów obrotów dziennie, czyli pewnie jakaś kryptogiełda.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 11:37:53
Autor: Marek
On Tue, 2 Jan 2018 10:45:57 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Na razie zamknęli temu, co miał 50 milionów obrotów dziennie, czyli pewnie jakaś kryptogiełda.

Skąd wziąłeś te 50M?

--
Marek

Data: 2018-01-02 14:14:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-02 o 11:37, Marek pisze:
On Tue, 2 Jan 2018 10:45:57 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Na razie zamknęli temu, co miał 50 milionów obrotów dziennie, czyli pewnie jakaś kryptogiełda.

Skąd wziąłeś te 50M?

Czwarty komentarz:

https://subiektywnieofinansach.pl/afera-bitcon-bz-wbk-bank-zamyka-klientowi-rachunek-handel-kryptowaluta-wojna/

W sumie to zapamiętałem, jak czytałem o tym kilka dni temu, ale czy to prawda, to nie wiem :)

--
Liwiusz

Data: 2018-01-02 19:20:56
Autor: Marek
On Tue, 2 Jan 2018 14:14:38 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Czwarty komentarz:

https://subiektywnieofinansach.pl/afera-bitcon-bz-wbk-bank-zamyka-klientowi-rachunek-handel-kryptowaluta-wojna/

Piąty komentarz jest dość trafny:
"BZWBK skorzystał z klauzuli sumienia".

--
Marek

Data: 2018-01-02 21:10:40
Autor: J.F.
Dnia Tue, 02 Jan 2018 19:20:56 +0100, Marek napisał(a):
[...]

Jak Inkwizycja bedzie pilnowala przestrzegania ...

https://businessinsider.com.pl/finanse/kryptowaluty/knf-pisze-do-bankow-o-rozwiazywaniu-umow-z-klientami/1lqpwlj

J.

Data: 2018-01-02 23:41:37
Autor: Marek
On Tue, 2 Jan 2018 21:10:40 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jak Inkwizycja bedzie pilnowala przestrzegania ...
https://businessinsider.com.pl/finanse/kryptowaluty/knf-pisze-do-bankow-o-rozwiazywaniu-umow-z-klientami/1lqpwlj

Zauważ po pierwsze, że KNF nie nakazał rozwiązywania umów a jedynie "informował o takiej możliwości". Po wtóre BZ WBK w tym piśmie sam powołał się na swobodę zawiązywania umów (czyt. "mamy prawo sami decydować z kim podpisujemy umowę), czyli jakoby tłumaczy się "bo tak". W świetle obu tych faktów, "klauzula sumienia" jak najbardziej pasuje, jako ocena decyzji banku.

--
Marek

Data: 2018-01-02 23:54:45
Autor: Kamil Jońca
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

[...]

Mogę źle pamiętać, mogło się też coś zmienić, ale chyba było tak, że
bank ma swobodę z kim podpisuje umowę i może odmówić, ale jaki już ją
podpisze to nie może jej rozwiązać wg swojego widzimisię.

KJ

Am I accompanied by a PARENT or GUARDIAN?

Data: 2018-01-03 08:29:49
Autor: Dawid Rutkowski
BZ WBK na froncie walki z Bitcoinem
Ale może w sytuacji wyspecyfikowanej w umowie/regulaminie (który jest częścią umowy) - a tych sytuacji jest tam wypisanych na tyle dużo, że na pewno pod którąś wszystko da się podciągnąć.
Z resztą może być też sytuacja "bo tak" - tak mam np. dla KK citka - mogą rozwiązać bez podania przyczyny, jedynie wtedy jest 2-miesięczny okres wypowiedzenia - ale w tym czasie trzeba spłacić ew. zadłużenie.

BZ WBK na froncie walki z Bitcoinem