Baaardzo wolny Seagate

Data: 2018-05-18 12:10:18
Autor: zhbick
Baaardzo wolny Seagate
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdm88u$ba$1@dont-email.me...

Pacjent - dysk ST4000DM000. Ma już ze 3 lata. Zero błędów. S.M.A.R.T. -
wszystko na zielono. Za to odczyt ~ 1,5 MB/s. Ze 100 razy za mało.

Jakie jest obciążenie CPU przy próbie odczytu z tego dysku?

Na szybko: sprawdzić inny kabel, podłączyć do innego komputera

Data: 2018-05-18 12:16:26
Autor: Leszek K.
Baaardzo wolny Seagate
Dnia Fri, 18 May 2018 12:10:18 +0200, zhbick napisał(a):

[...]

Małe.

Na szybko: sprawdzić inny kabel, podłączyć do innego komputera

Kabel zmieniałem. Chwilowo nie mam pod ręką innego komputera, ale inne
dyski chodzą na tym bezproblemowo. Temperatura na nim jest nieco wyższa niż
na innych ~45 stopni. Spróbuje go wyciągnąć i chłodzić.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2018-05-18 12:38:22
Autor: zhbick
Baaardzo wolny Seagate
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdm96n$6n4$1@dont-email.me...

Kabel zmieniałem. Chwilowo nie mam pod ręką innego komputera

Użyj jakiegoś Linuxa bootowalnego z płyty lub pendrive (Linux Mint chociażby) i sprawdź, czy problem nadal występuje

Data: 2018-05-18 16:02:33
Autor: Leszek K.
Baaardzo wolny Seagate
Dnia Fri, 18 May 2018 12:38:22 +0200, zhbick napisał(a):

[...]

Znalezienie linuksa, który wstanie na ryzen-ie nie było takie proste. Nowe
ubuntu sobie poradziło. Tu też transfer jak z dyskietki. Wychładzanie dysku
też nie pomogło. Pozostało włączyć kopiowanie i co parę tygodni zaglądać
jak idzie.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2018-05-18 17:00:08
Autor: zhbick
Baaardzo wolny Seagate
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdmmen$r4s$1@dont-email.me...

Pozostało włączyć kopiowanie i co parę tygodni zaglądać jak idzie.

Współczuję. Ale zawsze to lepiej, niż dawać zarobić kilka tys PLN firmie odzyskującej dane.

Data: 2018-05-19 14:34:13
Autor: Leszek K.
Baaardzo wolny Seagate
Dnia Fri, 18 May 2018 17:00:08 +0200, zhbick napisał(a):

[...]

Zapuściłem kopiowanie wczoraj wieczorem. Rano nie było nawet 1%. Teraz
zaglądam 50%. Dostał szwungu. Nawet nie zaglądam coby nie zapeszyć. Może
zdoła cały skopiować nim znowu zwolni.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2018-05-19 16:23:37
Autor: Sebastian Biały
Baaardzo wolny Seagate
On 5/19/2018 2:34 PM, Leszek K. wrote:
Zapuściłem kopiowanie wczoraj wieczorem. Rano nie było nawet 1%. Teraz
zaglądam 50%. Dostał szwungu. Nawet nie zaglądam coby nie zapeszyć. Może
zdoła cały skopiować nim znowu zwolni.

Jak już zakończysz kopiowanie to zrób eksperyment. Odpal ponownie i zmień pozycje dysku. Poziomi, pionowo, pod kątem itd.

Miałem już 3-ci w rekach który kopiował powoli, ale po zmienia położenia nagle dostawal kopa i jechał z nominalną predkością. SMART czysty, ale po kilku przeoraniach zaczely pojawiać sie relokacje sektorów i dyski umierały. Dwa dyski miałem po upadkach, jeden "podobno sam z siebie".

Data: 2018-05-19 17:33:15
Autor: zhbick
Baaardzo wolny Seagate
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdp5k4$7dh$1@dont-email.me...

Zapuściłem kopiowanie wczoraj wieczorem. Rano nie było nawet 1%. Teraz
zaglądam 50%. Dostał szwungu. Nawet nie zaglądam coby nie zapeszyć. Może
zdoła cały skopiować nim znowu zwolni.

Nic dziwnego, od rana cała Grupa trzyma kciuki

:D

Data: 2018-05-18 22:37:46
Autor: Marcin Debowski
Baaardzo wolny Seagate
On 2018-05-18, Leszek K. <leszek60.wytnij> wrote:
[...]

Życzę abyś zdąrzył a 3 lata to pewnie juz i tak po gwarancji.

Z:
https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822178338&reviews=all

wynika, że po 2ch latach można się spodziewać kłopotów.

--
Marcin

Baaardzo wolny Seagate