Babcia leci samolotem

Data: 2015-11-16 19:26:59
Autor: Big Jack
Babcia leci samolotem
Prawdopodobnie będę musiał moją sędziwą mamę wysłać w małą podróż
samolotem. Wylot byłby z Krakowa, transfer na Okęciu lądowanie w
Szczecinie. Mama jest osobą niepełnosprawną ruchowo, ma stosowne
orzeczenie. Chodzi sama, ale powoli i z laską. Żeby zmniejszyć jej trudy
podróży znalazłem połączenie trwające ~2h 40min wliczając transfer na
Okęciu ~40min. Zmierzam do tego: czy jest jakaś możliwość
zagwarantowania mamie jakiejś pomocy na
lotnisku, od przybycia na nie, aż po usadzenie w samolocie, pomoc w
transferze na Okęciu przez co rozumiem pomoc w wyjściu z samolotu i
znowu aż do usadzenia w kolejnym, lecącym do Szczecina? Ten
trasfer jest punktem krytycznym, bo bez pomocy to mama zginie. No i czy
40min to jest wystarczający czas na transfer, nawet jeśli by ta pomoc
była? Co z bagażem? Przeładują z samolotu do samolotu? Czy ktoś ma
jakieś doświadczenie, obserwacje i może się nimi
podzielić. Z tego co czytałem, to niby pomoc powinna być, ale chciałbym
wiedzieć czy i jak to praktycznie działa. Za pomoc z góry dziękuję

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-11-16 20:04:22
Autor: Jarosław Sokołowski
Babcia leci samolotem
Big Jack pisze:

[...]

Jeśli na podróż wystawiony jest *jeden* bilet, to zmartwieniem linii
jest dowiezienie pasażera na lotnisko docelowe i dostarczenie mu tam
bagażu. Pasażer, który ma bagaż rejestrowany, a gdzieś zabradziaży na
lotnisku przesiadkowym, to spory kłopot. Jeśli się nie znajdzie, to
trzeba odnaleźć i wypakować z samolotu jego walizę -- takie są zasady.
A to trwa, więc się do oporu wzywa przez megafony. Niedawne doświdczenia
mam takie, że na Okęciu wszyscy szukali Kałasznikowa -- ten towarzysz
pewnie strzelił sobie serię w barze i nie mógł trafić do gejtu. Zrobią
wszystko, by Babci pomóc.

Ale gdyby to były dwa osobne bilety tanich linii, to wtedy gorzej.

Jarek

--
Coraz wyżej się unosi
Chociaż babcia błaga, prosi

Data: 2015-11-17 09:38:28
Autor: szczepan bialek
Babcia leci samolotem

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:n2d758$493$1node2.news.atman.pl...
[...]

Sasiad lecial z Warszawy na Floryde z przesiadka w Hiszpanii. Sprawny ale bez jezykow obcych.
Ziec wykupil mu bilet jak na "bagaz". Tak sie zlozylo ze samolot musial ominac Francje i spoznil sie do Hiszpanii.
Po powrocie sasiad opowiadal ze caly czas jacys ludzie go przewozili do hotelu i na lotnisko nic do niego nie mowiac.
Byl tylko bagazem. Pewnie tak samo mozna wyslac zywego czworonoga.
S*

Data: 2015-11-17 09:59:49
Autor: Jarosław Sokołowski
Babcia leci samolotem
pan szczepan bialek napisał:

[...]

Żywe czworonogi po prostu są uznawane za bagaż, nawet jak lecą razem
z właścicielami. Ale jest też przepis, który mówi, że samotnie
podróżująca osoba niepełnoletnia ma mieć zawieszoną na szyi tabliczkę
z imieniem i nazwiskiem oraz trasą przelotu. Nie wiem, czy przepis
jest zawsze egzekwoawny, ale raz widziałem taką wyrośniętą dziewoję
z tabliczką. Stewardessa, która jej toto wieszała i opiekowała się
nią przy wylocie, nie wyglądała na znacząco różniącą się wiekiem.
Za to po wszystkich było widać, że im dość głupio w tej sytuacji.

--
Jarek

Data: 2015-11-17 22:33:54
Autor: __Maciek
Babcia leci samolotem
Tue, 17 Nov 2015 09:59:49 +0100 Jarosław Sokołowski
<jaros@lasek.waw.pl> napisał:

podróżująca osoba niepełnoletnia ma mieć zawieszoną na szyi tabliczkę
z imieniem i nazwiskiem oraz trasą przelotu.

Janek Kowalski
EDDT DRE UP851 MOLIL P851 DODEK EPWA

:-)

Data: 2015-11-17 11:15:53
Autor: JJR
Babcia leci samolotem
[...]

Jak pewnie wiesz, jestem na wózku, ale bez problemu pół świata obleciałem. Po prostu przy kupowaniu biletu zaznaczasz, jakiego rodzaju pomocy pasażer potrzebuje, i pasażer później taką pomoc dostaje. To jest ze standaryzowane, są kody oznaczające czego potrzeba żebym nie musiał w Chinach tłumaczyć jakiego rodzaju wózka potrzebuję. Na liniach krajowych działa ten sam system (tu przykład, kodów jest więcej http://www.robimypodroze.pl/pomoc-dla-osob-niepelnosprawnych-lotnisku/).
Jeśli nie podasz takich zapotrzebowań podczas kupna biletu, trzeba to jak najszybciej uzupełnić. Za to jak już dostaniesz potwierdzenie że to jest w bilecie,
o nic się więcej nie martw. Starsze osoby na lotniskach po prostu sadza się na wózek
i przydzielony osobnik przewozi pasażera wszędzie gdzie trzeba. A ponieważ omija
kolejki, często taki pasażer specjalnej obsługi jest na miejscu przed wyzystkimi innymi :)
Przywozisz babcię na lotnisko, przy stoisku informajci czy specjalnym stanowisku z pomocą (zaraz po wejściu, przed wszystkimi kolejkami biletowymi) przekazujesz obsłudze i od tej chwili masz z głowy. Na drugim końcu świata czy Polski ktoś odbiera babcię całą i nieuszkodzoną.  --
pozdrawiam,
Jędrzej

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.   -  Mark Twain

Data: 2015-11-17 17:40:44
Autor: Big Jack
Babcia leci samolotem
W wiadomości
*JJR* napisał(-a):

[...]

No właśnie zrobiłem wstępną przymiarkę do kupna biletu na eskypartners i
z informacji o pasażerze jest tylko imię, nazwisko, płeć i preferowany
posiłek. Nawet nie ma pola na informacje uzupełniające. Na stronie
LOT-u, bo tylko o tym przewoźniku mowa, wymagają kontaktu z infolinią.
Tak więc na bilecie potwierdzenia szczególnych potrzeb raczej nie
będzie. Tak czy owak uspokoiłeś mnie nieco, że mogę mamę przekazać
obsłudze i nie martwić się :)
O ile przełamie opór przed lataniem ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-11-17 20:01:37
Autor: Jarosław Sokołowski
Babcia leci samolotem
Big Jack napisał:

[...]

Od wielu już lat wszystkie bilety lotnicze są takie, jak papiery na
giełdach papierów wartościowych -- czyli bezpapierowe. Wszystkie
informacje są w systemie, a serwisy transakcyjne rejestrują przy
zakupie tylko te najważniejsze. Inaczej by kupowanie biletu było
udręką nie do przejścia dla wielu ludzi (babć na przykład, niektórych).

--
Jarek

Data: 2015-11-18 11:28:22
Autor: JJR
Babcia leci samolotem
[...]

No to tym bardziej trzeba osobno napisać do obsługi klienta. W systemie te kody muszą się znaleźć.

Tak czy owak uspokoiłeś mnie nieco, że mogę mamę przekazać
obsłudze i nie martwić się :)

Cieszę się że pomogłem.