Backcountry- technika zjazdu

Data: 2009-10-23 00:38:04
Autor: blackone
Backcountry- technika zjazdu
On 22 Okt, 22:35, "piter bolszoj" <piterbolszoj_nos...@neostrada.pl>
wrote:

Czy na nartach taliowanych typu backcountry można stosować
technikę telemarkową?

Masz na mysli tego typu nartki?
http://www.asnes.com/ProductDetails.aspx?itemid=15
http://www.asnes.com/ProductDetails.aspx?cat=16

Oczywiscie, ze mozna, ale jest to znacznie trudniejsze od
telemarkowania na zwyklych nartach zjazdowych. Masz miekkie buty,
miekkie wiazania, malo taliowane narty.

Czy stosunkowo mięki but i wiązania typu NNN dają
możliwość panowania nad nartą przy zjeździe?

Jesli mowimy o ZJEZDZIE: rozwalisz wiazania i na tym sie skonczy.
Przestestowane kilkukrotnie na wiazaniach Rottefella NNN manual - w
terenie o nachyleniu typu niebieska trasa i nieprzygotowany snieg.
NNN sa zaprojektowane na przygotowane trasy lub nieprzygotowany teren
malo nachylony - na nieprzygotowanych dlugich zjazdach to sie mozna
ostroznie pozsuwac na NNN, ale nie zjezdzac. Do  takich zastosowan sa
nieporownywalnie lepsze sa NNN BC - te wytrzymaja duzo:-)

Co do butow - buty biegowe staja sie coraz wyzsze i coraz sztywniejsze
- te nowe daja dobra kontrole, sa bardzo precyzyjne.
np.: takie:
http://www.oslosportslager.no/produkt/salomon-pro-combi-pilot-skisko-0910-21827.aspx

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-10-23 13:56:11
Autor: Titus Atomicus
Backcountry- technika zjazdu

wrote:

> [...]

ostroznie pozsuwac na NNN, ale nie zjezdzac. Do  takich zastosowan sa
nieporownywalnie lepsze sa NNN BC - te wytrzymaja duzo:-)

No nie.
Ja mam i Salomon SNS BC i SNS Profil (czyli waski, odpowiednik zwyklego NNN). Uzywam glownie SNS Profil (bo akurat wiele lat temu trafilem na rewelacyjne backcountrowe buty pod to wiazanie) to jakos od wielu lat ich nie rozwalilem.
Buty to podstawa. Ale oczywiscie zgadzam sie, ze Profile, czy zwykle NNN sa delikatniejsze od wersji BC.
Poza tym - mi sie latwiej jezdzi na trasach nieprzygotowanych niz przygotowanych.

TA

Backcountry- technika zjazdu