Bacówka na Mędralowej

Data: 2011-05-08 17:31:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
Cześć!

W nocy z piątku na sobotę spałem na Mędralowej i do tej pory do końca nie
wierzę w to, co widziałem (szczęśliwie był ze mną jeden gość, który tutaj
czasem pisuje). Mianowicie: spotkaliśmy w bacówie czterech gości, którzy
przyciągnęli tam... Kozę. Znaczy... Piec typu koza. Stoi i grzeje ponoć
tak, że się wytrzymać w środku nie da. Jak przyszliśmy to już był
wygaszony, ale z gościami trochę pogadaliśmy. Należy im się naprawdę
porządna flaszka wódki za całą Operację Koza (jak sami to nazwali), jakby
kto chciał tę flaszkę im zanieść to proszę o kontakt - się umówimy na mały,
zimowy spacer na Mędralową (to już wiem, kiedy tam będą następnym razem).
Wielki, wielki, naprawdę potężny szacunek dla tych ludzi, za całą robotę,
którą zamierzali (w sobotę o poranku) wsadzić w bacówkę.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-08 18:11:49
Autor: J_K_K
Bacówka na Mędralowej
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:ul5yhb5nbxtz$.dlgpedaluje.ile.moze...
Piec typu koza. Stoi i grzeje ponoć
tak, że się wytrzymać w środku nie da.

Jak to koza :-)

Należy im się naprawdę
porządna flaszka wódki za całą Operację Koza (jak sami to nazwali)

Film był taki ;-)

Pokrzepiające, że komuś jeszcze się chce, dla dobra ogólnego.
Jest nadzieja, że złomiarzom nie będzie się chciało ... ?

Wskazana jakaś blacha koło kozy i przy wlocie/wylocie rury spalinowej.

Pzdr

JKK

Data: 2011-05-08 18:14:41
Autor: bans
Bacówka na Mędralowej

przyciągnęli tam... Kozę. Znaczy... Piec typu koza. Stoi i grzeje ponoć
tak, że się wytrzymać w środku nie da. Jak przyszliśmy to już był
wygaszony, ale z gościami trochę pogadaliśmy.

Teraz czekamy tylko na ofiary tlenku węgla :P

--
bans

Data: 2011-05-09 02:03:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
bans, Sun, 08 May 2011 18:14:41 +0200, pl.rec.gory:

[...]

AFAIR tlenek węgla jest cięższy od powietrza, więc będzie na dole (koza
została wstawiona do "poddaszowej" części bacówki), a śpiący na górze, poza
tym, spójrzmy prawdzie w oczy: bacówka na Mędralowej to nie jest szczelny
dom, tylko przewiewna chałupa.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-09 07:32:04
Autor: Basia Z.
Bacówka na Mędralowej
W dniu 2011-05-08 18:14, bans pisze:

Teraz czekamy tylko na ofiary tlenku węgla :P

Bacówka jest tak przewiewna, że chyba nie ma żadnego niebezpieczeństwa.
Zresztą poprzednio po prostu paliło się wewnątrz ognisko, w miejscu do tego przeznaczonym.

Ciekawe czy osoby, które przygotowywały się do remontu - to ktoś z "naszych", czyli stałych opiekunów bacówki, czy inna inicjatywa.

B.

Data: 2011-05-09 12:26:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
Basia Z., Mon, 09 May 2011 07:32:04 +0200, pl.rec.gory:
Ciekawe czy osoby, które przygotowywały się do remontu - to ktoś z "naszych", czyli stałych opiekunów bacówki, czy inna inicjatywa.

AFAIK "inna inicjatywa". Wspominałem o Preclu to wszyscy tylko dziwne miny
zrobili. To są goście, którzy kilka lat temu, zimą, wymyślili, że wejdą na
Babią, a kimną się na Mędralowej. Tacy niezależni miłośnicy bacówki :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-15 22:45:53
Autor: szaman
Bacówka na Mędralowej
On 05/09/2011 12:26 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

[...]

Basi pisząc o 'naszych' prawdopodobnie chodziło o bratnie Koło z Gliwic:)

Baker

Data: 2011-05-15 21:56:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
szaman, Sun, 15 May 2011 22:45:53 +0200, pl.rec.gory:

Co nie zmienia odpowiedzi - nie. :-P

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-09 00:05:32
Autor: Jacek G.
Bacówka na Mędralowej
On 8 Maj, 17:31, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

czasem pisuje). Mianowicie: spotkaliśmy w bacówie czterech gości, którzy
przyciągnęli tam... Kozę. Znaczy... Piec typu koza. Stoi i grzeje ponoć
A ja nie bardzo jestem zachwycony tym pomysłem. Piec to jest dobry w
chałupie. W szałasie lepiej posiedzieć przy ognisku niż przy piecu. A
do spania nie musi być ciepło. Rozumiem, że piecyk wstawiono do
pomieszczenia sypialnego - tego z podłogą, czy może do tego gdzie się
pali ognisko ? Tak czy owak zajmuje tylko miejsce. Na Mędralowej
bywają różni osobnicy - m.in. tacy co to lubią "grzybki" - boję się
żeby ta koza nie spowodowała spalenia bacówy. Jeśli stoi w
pomieszczeniu z podłogą, to zaprószenie ognia jest dość łatwe.
--
Jacek G.

Data: 2011-05-09 09:11:07
Autor: Wojciech Wierba
Bacówka na Mędralowej
W dniu 2011-05-09 09:05, Jacek G. pisze:

tacy co to lubią "grzybki" - boję się
żeby ta koza nie spowodowała spalenia bacówy.

"No i przez te grzybki chłód rodzinnej kryptki
nazbyt szybki dał obiadkom kres"

Niestety, po raz kolejny okazuje się, że 'lepsze'
jest wrogiem dobrego.

Zresztą praktyka bacowsko-juhaska ewidentnie wskazuje
na watrę a nie kozę w szałasie.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-05-09 10:04:29
Autor: J_K_K
Bacówka na Mędralowej
Użytkownik "Wojciech Wierba" <wierba@mail.desy.de> napisał w wiadomości news:iq842b$dgr$1it-news01.desy.de...
Zresztą praktyka bacowsko-juhaska ewidentnie wskazuje
na watrę a nie kozę w szałasie.

Jak najbardziej.
1/3 "Watry" z Nisskoshera + 2/3 gorącej wody :-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-05-09 12:24:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
Jacek G., Mon, 9 May 2011 00:05:32 -0700 (PDT), pl.rec.gory:
Rozumiem, że piecyk wstawiono do
pomieszczenia sypialnego - tego z podłogą, czy może do tego gdzie się
pali ognisko ?

Do pomieszczenia, w którym pali się ognisko.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-09 01:16:56
Autor: Filip
Bacówka na Mędralowej
Witam!
Jak już jeden przedpiśca wyartykułował, ale odpowiedzi nie ma, czy
koza jest w pomieszczeniu z paleniskiem, czy w tym z podłogą? Jeśli to
drugie, to jestem pełen obaw.
Pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-05-09 12:25:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
Filip, Mon, 9 May 2011 01:16:56 -0700 (PDT), pl.rec.gory:
Witam!
Jak już jeden przedpiśca wyartykułował, ale odpowiedzi nie ma, czy
koza jest w pomieszczeniu z paleniskiem, czy w tym z podłogą? Jeśli to
drugie, to jestem pełen obaw.

Jak już wyartykułowałem: w pomieszczeniu z paleniskiem. A skoro palono tam
tyle lat ogniska i chałupa stoi, to myślę, że od kozy też się nic nie
zajmie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-09 06:54:05
Autor: Doczu
Bacówka na Mędralowej
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
... jakby kto chciał tę flaszkę im zanieść to proszę o kontakt - się
umówimy na mały,
zimowy spacer na Mędralową

Znając PL realia to do zimy ta koza może zostać skradziona.

Data: 2011-05-11 09:28:18
Autor: Jarek Kardasz
Bacówka na Mędralowej
Dnia Mon, 9 May 2011 06:54:05 +0000 (UTC), Doczu napisał(a):

[...]

Nie piszmy w ten sposób, bo ktoś postronny pomyśli jeszcze, że Polacy to
złodzieje...

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-05-11 09:41:21
Autor: Zbynek Ltd.
Bacówka na Mędralowej
Elo

Jarek Kardasz napisał(a) :

Znając PL realia to do zimy ta koza może zostać skradziona.

Nie piszmy w ten sposób, bo ktoś postronny pomyśli jeszcze, że Polacy to
złodzieje...

Kolega to chyba w innym kraju mieszka, że taki niezorientowany :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-05-11 06:07:21
Autor: Filip
Bacówka na Mędralowej
Witam!
On 11 Maj, 09:41, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
Elo

Jarek Kardasz napisał(a) :

> [...]

> złodzieje...

Kolega to chyba w innym kraju mieszka, że taki niezorientowany :-P
niekoniecznie:
http://orava.sme.sk/c/5881823/oravcan-vozil-v-aute-kradnute-veci.html
chyba, że to tylko paser.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-05-18 23:30:26
Autor: Filip
Bacówka na Mędralowej
Witam!
Byłem, widziałem, jeszcze stoi. Postawiona dokładnie na miejscu
paleniska, jeśli ktoś będzie chciał rozpalić ognisko, to musi je
(palenisko) uprzednio przygotować, znaczy obłożyc kamieniami
conajmniej.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-05-19 22:08:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bacówka na Mędralowej
Filip, Wed, 18 May 2011 23:30:26 -0700 (PDT), pl.rec.gory:
[...]

To przy okazji pytanie: panowie ze Szkieletczyzny mieli zostawić tam też
miotłę, piłę i takie tam. Są jeszcze? Jak tam stolik się ma?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-20 01:22:41
Autor: Filip
Bacówka na Mędralowej
Witam!
(...)
To przy okazji pytanie: panowie ze Szkieletczyzny mieli zostawić tam też
miotłę, piłę i takie tam. Są jeszcze? Jak tam stolik się ma?
Miotły, piły itp nie stwierdzono, stolik ma się dobrze.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-05-09 08:32:41
Autor: Henek Dąbrowski
Bacówka na Mędralowej
[...]

Zboczeńcy ?!

Znaczy... Piec typu koza. Stoi i grzeje ponoć

Uff a już myślałem że to jeden z grupowiczów który tutaj drzewiej pisywał ... :-)
HD

Data: 2011-05-09 19:49:20
Autor: Tomasz Sójka
Bacówka na Mędralowej
Dnia Sun, 8 May 2011 17:31:35 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Cześć!

Wielki, wielki, naprawdę potężny szacunek dla tych ludzi, za całą robotę,
którą zamierzali (w sobotę o poranku) wsadzić w bacówkę.

Na Lubaniu piec kradli lub próbowali, choć to trudne w transporcie jest :)
Dobrze jeśli taki piec jest w miejscu gdzie nie da się podjechać wozem.
Jeśli to taka okrągła koza to ona niestety dużo łatwiej dosteje nóg i
znika...
Pzdr. Tomek

Data: 2011-05-10 21:16:15
Autor: Aleksander Boberski
Bacówka na Mędralowej
Użytkownik "Tomasz Sójka" <nobody@gmail.com> napisał w wiadomości news:pi9hna6xex34$.1073e4qhvg4q1.dlg40tude.net...
[...]

Pewnie nie pierwszy i ostatni raz. Z tego co pamiętam, bodajże w 1984 "rąbnięto" samą płytę i zdaje się, że Leszek docinał nową ręczną piłką. Nie był chyba szczęśliwy :)

Aleksander Boberski

Bacówka na Mędralowej