Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli.. .

Data: 2011-03-31 18:22:29
Autor: alex
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli.. .
Witam
Sytuacja: mieszkanie w bloku, spółdzielnia mieszkaniowa, chcą przeprowadzić u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.

Co jeśli nie udostępnię mieszkania do takiego badania ?

Data: 2011-03-31 19:16:03
Autor:
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
alex <onet@wp.pl> napisał(a):
Witam
Sytuacja: mieszkanie w bloku, spĂłĹ&#65533;dzielnia mieszkaniowa, chcÄ&#65533; przeprowadziÄ&#65533; u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.

Co jeĹ&#65533;li nie udostÄ&#65533;pniÄ&#65533; mieszkania do takiego badania ?
Nic. telefon będziesz sobie łądował w pracy.

Data: 2011-03-31 21:27:01
Autor: Krzysztof 45
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl napisał
Co jeĹ&#65533;li nie udostÄ&#65533;pniÄ&#65533; mieszkania do takiego badania ?
Nic. telefon będziesz sobie łądował w pracy.
Dziwne. Są okresowe badania szczelności inst. gaz. O elektrycznych nie słyszałem. Czy to nie widzimisię prezesa SM ?
--
Krzysiek

Data: 2011-03-31 22:45:43
Autor: jordache
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
To jest obowiązkowe, nie pamiętam jak często.

Data: 2011-04-01 07:03:57
Autor: ***Einstein***
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
Witam
Badania te przeprowadza się co 5 lat.

Pozdrawiam

Data: 2011-04-01 14:38:56
Autor: szerszen

Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in3mbi$6r1$1@inews.gazeta.pl...

Badania te przeprowadza się co 5 lat.

u mnie spółdzielnia wykonuje badania co roku:
- instalacji elektrycznej, ale tylko kuchnia i łazienka
- instalacji wentylacyjnej
- szczelności instalacji gazowej

Data: 2011-04-01 16:44:44
Autor: Krzysztof 45
szerszen napisał(a):
- instalacji elektrycznej, ale tylko kuchnia i łazienka
No i jak to wygląda?
Sprawdza gniazdka czy napięcie dochodzi?
Czy obciąża instalację i sprawdza czy ściana się nie nagrzewa?
Dla czego pomijane są inne pomieszczenia?
--
Krzysiek

Data: 2011-04-02 12:16:20
Autor: Maseł
W dniu 2011-04-01 16:44, Krzysztof 45 pisze:
szerszen napisał(a):
[...]

U mnie byla to kontrol azabezpieczen
- bezpieczniki,
- zerowanie
- czas i prad (uplywnosc) potrzebne na uruchomienie roznicowki

Wygladalo to tak, ze przyszedl facet - poklikal po bezpiecznikach (w tym
przycisk "test" na roznicowce), wyslal asystenta do kuchni a pozniej
lazienki. asysten z kolei wkladal jakies urzadzenie do gniazdek do
ktorych normalnie mam podlaczana pralke i lodowke, urzadzenie to
powodowalo "wywalenie" roznicowki. Jak wylatywala roznicowka, to
asystenet wykrzykiwal jakies cyferki, ktore majster zapisywal na kartce.
Na koniec sie podpisalem na protokole i sobie poszali.

Przy okazji dowiedzialem sie ze moja roznicowka jest dosc "wrazliwa" i
moglaby wyskakiwac ciut pozniej. Po tej sugestii przy najblizszej okazji
wymienilem ja na inna, ale o takich samych parametrach wypisanych na
obudowie i faktycznie ta nowa daje nam wiecej swobowy w korzystaniu z
urzadzen w domu...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-04-04 09:29:08
Autor: szerszen
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in4od2$n0$1@news.vectranet.pl...

No i jak to wygląda?

wygląda to tak, że przychodzi koleś, z jakimś dziwnym urządzeniem/komputerem wkłada wtyczkę w gniazdko, toto robi jakieś testy i wyświetla mu tu kej na tym monitorku wyniki, nie pytałem co to i co robi, bo jakoś nie miałem do tego głowy

Dla czego pomijane są inne pomieszczenia?

zdaje się że dlatego, że potencjalnie w tych pomieszczeniach podłączane są urządzenia generujące największe obciążenie sieci, a może tylko dlatego że tego wymagają przepisy

Data: 2011-04-01 08:20:55
Autor: Krzysztof 45
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
jordache@poczta.onet.pl napisał(a):
To jest obowiązkowe,
Jak żyję i mieszkam od początku w budynku wybudowanym 14 lat temu, to SM nigdy nie zlecała takich badań. W zasobach tej SM są budynki z lat 70tych, instalacja w nich jest aluminiowa, i takich badań też się w nich nigdy nie przeprowadzało. Dla tego moje zdziwienie.

A może jakieś rozporządzenie zapodasz, bo nie mogę na to natrafić.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-01 15:54:40
Autor: alex
W dniu 2011-04-01 08:20, Krzysztof 45 pisze:
[...]

chodzi o prawo budowlane z 1994 art 62,

w blokach obowiązek co max 5 lat ale co jeśli się nie zgodzę, przecież umowę o energię mam z zakładem energetycznym a nie ze spółdzielnią, mogą mi nadmuchać...

ponadto wiem ze obecnie nawet w ZE do powieszenia licznika energii nie jest wymagane ŻADNE zaświadczenie o poprawności instalacji od elektryka z odpowiednimi uprawnieniami!, wystarczy że odbiorca się podpisze że wszystko z instalacją jest OK

Data: 2011-04-01 16:35:33
Autor: Krzysztof 45
alex napisał(a):
chodzi o prawo budowlane z 1994 art 62,
Wszystko sie zgadza. Ale w dobie wspólnot mieszkaniowych i całej masy
mieszkań własnościowych, taką kontrolą objęte są instalacje
elektryczne wewnątrz budynku do liczników elektrycznych lokali
mieszkaniowych.

Jeżeli ktoś odmówi udostępnienia lokalu w celu takiej kontroli, to SM
może tylko... wzruszyć ramionami.
I nie grozi to jak juz tu ktoś napisał, może nie dosłownie
ściągnięciom licznika. SM nie jest właścicielem licznika. Nie ma
takich podstaw, nawet przy wadliwej instalacji.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-02 11:00:06
Autor:
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
alex napisał(a):
> [...]

ściągnięciom licznika. SM nie jest właścicielem licznika. Nie ma
takich podstaw, nawet przy wadliwej instalacji.
Spółdzielnia nie zdejmie licznika. Licznik zdejmuje ZE jak nie płacone
rachunki albo umowa ulega rozwiązaniu. Tak samo jest z gazem. Napisz prosze co
się dzieje jak ktoś nie udostępni mieszkania do sprawdzenia czy instalacja
gazowa jest sprawna? --

Data: 2011-04-02 14:10:43
Autor: Krzysztof 45
sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl napisał(a):
Spółdzielnia nie zdejmie licznika. Licznik zdejmuje ZE jak nie płacone
rachunki albo umowa ulega rozwiązaniu.
No to jest oczywiste.
Tak samo jest z gazem.
Nie jest tak samo.
Nie widzisz różnicy pomiędzy ulatniającym sie gazem w lokalu a np. przebiciem prądu na futrynę?

Instalacja gazowa w lokalu mieszkalnym, od gazomierza do odbiorników jest własnością właściciela lokalu mieszkalnego, ale SM odpowiada za stan techniczny tej instalacji. Wymagania przepisów techniczno-budowlanych nakazują dokonywać co rocznych kontroli wszystkich elementów inst. gazowych z mieszkaniami włącznie.
Napisz prosze co
się dzieje jak ktoś nie udostępni mieszkania do sprawdzenia czy instalacja
gazowa jest sprawna?
W konsekwencji na oficjalny wniosek SM może dojść do ściągnięcia licznika przez pogotowie gazowe.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-02 15:02:12
Autor: alex
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
Spółdzielnia nie zdejmie licznika. Licznik zdejmuje ZE jak nie płacone
rachunki albo umowa ulega rozwiązaniu. Tak samo jest z gazem. Napisz prosze co

chciałbym to właśnie zobaczyć jak ZE ściąga mi liczniki i na jakiej podstawie (przeczytałem dokładnie umowę z ZE)

obecnie mogę mieć goły drut pociągnięty od licznika i zwinięty w kłębek na środku pokoju a ZE jak podpiszę że instalacja jest sprawna musi powiesić mi licznik

Data: 2011-04-02 08:18:55
Autor: mal
On 2 Kwi, 15:02, alex <o...@wp.pl> wrote:
> [...]

obecnie mogę mieć goły drut pociągnięty od licznika i zwinięty w kłębek
na środku pokoju a ZE jak podpiszę że instalacja jest sprawna musi

Kozakujesz, a w tej kontroli nie chodzi o licznik, lecz o wewnętrzną
instalacje elektryczną. Pomiar oporności i coś tam jeszcze. Musisz na
czas pomiaru w mieszkaniu wyłączyć z gniazdek wszystkie urządzenia, a
pan coś tam robi i odczytuje w swoim aparaciku. I tyle. Raz na 5 lat.
Możesz nie udostępniać mieszkania, nikt Cię nie zmusza, ale
administrator musi ten fakt odnotować w książce okresowych przeglądów.
Jeśli przybędzie kontrola - nie wiem, ale chyba mogą nałożyć na Ciebie
grzywnę.

Data: 2011-04-02 15:27:55
Autor: kogutek
mal <malgo49@gmail.com> napisał(a):

> chcia=B3bym to w=B3a=B6nie zobaczy=E6 jak ZE =B6ci=B1ga mi liczniki i na =
jakiej
> podstawie (przeczyta=B3em dok=B3adnie umow=EA z ZE)
>
> obecnie mog=EA mie=E6 go=B3y drut poci=B1gni=EAty od licznika i zwini=EAt=
y w k=B3=EAbek
> na =B6rodku pokoju a ZE jak podpisz=EA =BFe instalacja jest sprawna musi
> powiesi=E6 mi licznik

Kozakujesz, a w tej kontroli nie chodzi o licznik, lecz o wewn=EAtrzn=B1
instalacje elektryczn=B1. Pomiar oporno=B6ci i co=B6 tam jeszcze. Musisz na
czas pomiaru w mieszkaniu wy=B3=B1czy=E6 z gniazdek wszystkie urz=B1dzenia,=
pan co=B6 tam robi i odczytuje w swoim aparaciku. I tyle. Raz na 5 lat.
Mo=BFesz nie udost=EApnia=E6 mieszkania, nikt Ci=EA nie zmusza, ale
administrator musi ten fakt odnotowa=E6 w ksi=B1=BFce okresowych przegl=B1d=
=F3w.
Je=B6li przyb=EAdzie kontrola - nie wiem, ale chyba mog=B1 na=B3o=BFy=E6 na=
 Ciebie
grzywn=EA.
Zaraz że kozakuje. Zwyczajnie jest głupi. Chcą przyjść i darmo sprawdzić czy
jego, jego żony, jego dziecka prąd nie zabije a on ich nie chce wpuścić. Chyba
że z teściową mieszka. Wtedy ma to sens. --

Data: 2011-04-02 17:49:50
Autor: alex
[...]

no widzisz, tak do tego podchodzisz, ja odbieram inaczej, durne przepisy wymyślane po to żeby ktoś miał kasę (za darmo? przecież ja za to płacę) dwa razy w roku kontrola przewodów kominowych, kontrola gazu, prądu, liczników prądu gazu, drzwi mi się nie zamykają, jakieś obce dupki chodzą po domu grzebią po kątach a ja na to WYPIERDALAĆ

kiedyś nie było takich kontroli i ludzie żyli

my home is my castle i już

Data: 2011-04-02 18:13:30
Autor: Przesmiewca
alex <onet@wp.pl> napisał(a):

[...]

Popieram, nie ma nic za darmo, jesli komus sie wydaje, ze mu za darmo
sprawdza to mocno naiwny. Te sprawdzania byleby kase sciagac, tak jak z przymusowa wymiana licznikow - w interesie wymieniajacych.

Data: 2011-04-02 19:09:09
Autor: Krzysztof 45
Przesmiewca napisał(a):
Popieram, nie ma nic za darmo, jesli komus sie wydaje, ze mu za darmo
sprawdza to mocno naiwny. Te sprawdzania byleby kase sciagac,
Kontrole stanu technicznego budynków wielorodzinnych muszą być. Tylko
takie kontrole w 90%tach to pic na wodę fotomontaż. Byle by papier był że kontrola została przeprowadzona.
tak jak z przymusowa wymiana licznikow - w interesie
wymieniajacych.
To juz wynika z ustawy o urządzeniach pomiarowych które muszą posiadać
legalizację. To tez jest w Twoim i SM interesie. Jeżeli posiadał być
urządzenie pomiarowe bez legalizacji, i chciał byś zakwestionować
wskazania, i sprawa trafiła by do sądu, był byś bez szans.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-02 19:52:39
Autor: Przesmiewca

Przesmiewca napisał(a):
[...]

No coz, w imie troskliwosci i dbania o bezpieczentwo obywatela zwyczajnie sie na nim zarabia. Nie 1 i nie ostatni raz.

[...]

Wlasnie napisales typowe wytlumaczenie, jednak
zaden problem, zeby liczniki mogly sluzyc do momentu, az sie zepsuja.
Ale po co, lepiej wymieniac, legalizowac od nowa i znowu sprzedawac
te same. Tym samym jeden produkt sprzedaje sie wielokrotnie
w imie ustawowej legalizacji.

Data: 2011-04-02 21:31:17
Autor: Krzysztof 45
Przesmiewca napisał(a):
Wlasnie napisales typowe wytlumaczenie, jednak
zaden problem, zeby liczniki mogly sluzyc do momentu, az sie zepsuja.
Takie zepsucia bardzo często nie mają objawów całkowitego zaprzestania odmierzania czegoś, tylko często zawyżają lub zaniżają wskazania.
A skąd będziesz wiedział że się zepsuły?
Jak stwierdzisz że ich wskazania są miarodajne?
--
Krzysiek

Data: 2011-04-02 22:15:41
Autor: Przesmiewca

Przesmiewca napisał(a):
[...]

Kwestia jakosci  licznika. Przeciez mozna zrobic takie, ktory bedzie po 2 latach
wymagal naprawy jak i tez taki, ktory wytrzyma 10 lat i wiecej. Bylby jednak drozszy w produkcji wiec nieekonomiczny. Dzis sie takich rzeczy nie robi,
bo to zaden biznes.

A skąd będziesz wiedział że się zepsuły?
Jak stwierdzisz że ich wskazania są miarodajne?

Kwestia konstrukcji i podejscia do tematu A podejscie jest takie,
ze ma sie je wymieniac co pare lat.

Data: 2011-04-04 10:02:07
Autor: Krzysztof 45
Przesmiewca napisał(a):
Kwestia konstrukcji i podejscia do tematu A podejscie jest takie,
ze ma sie je wymieniac co pare lat.
Pomijając fakt legalizacji, technologie bardzo się rozwijają.
Np. w mojej spółdzielni, pozakładali już wodomierze elektroniczne z
odczytem radiowym. T.n. by go odczytać, nie trzeba wchodzić do
mieszkania. Bezwładność rozruchowa takiego wodomierza jest praktycznie
zerowa i odporny jest na próby zafałszowania wskazań.
Nikt by sie nie zgodził w SM bym w nieskończoność legalizował stary
typ wodomierza, którego można zatrzymać neodymem.
--
Krzysiek

Data: 2011-04-04 19:29:11
Autor: Jackare
Użytkownik "alex" <onet@wp.pl> napisał w wiadomości news:in7gj4$rmq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Popatrz na to inaczej. I TAK ZA TO PŁACISZ bo to obowiązkowe. Więc czemu płacić a nie mieć wykonanej usługi? Tym bardziej takiej która daje informacje o bezpieczeństwie.
Te "durne przepisy" są po to aby ludzie którzy są nieświadomi technicznie (nie muszą być, nie? Choć to tylko na ich szkodę taka nieświadomość) mieli zapewnione bezpieczeństwo w codziennym życiu. Osoby takie ani nie są świadome zagrożeń (nie wiedzą że instalacja może się uszkodzić lub że działanie na nią wilgocią może spowodować zagrożenie), ani nie potrafią ich zidentyfikować jeżeli takie wystąpią (błyski i dymienie z gniazdka nie robią wrażenia i nie skłaniają do żadnej reakcji), ani nie potrafią zapobiegać ich wystąpieniu (do jednego gniazda jest podłączone 5 przedłużaczy i występuje obciążenie 20 A) i usuwać ich skutków (pozbawione izolacji żyły przewodów przedłużacza robią wrażenie tylko jeżeli przeciągnie się po nich mokrą ścierą, więc na wszelki wypadek owinie się to wszysto plasterkiem lub taśmą biurową i jest OK).
Ton Twej wypowiedzi świadczy że możesz być jedną z takich osób.

Druga strona medalu: podwyżki cen mediów w ostatnich latach spowodowały masowe kradzieże mediów. Kradzieże są źródłem niebezpieczeństwa i start dla dostawców mediów. Kontrole będą się nasilać i zaostrzać. Konsekwencje również. W ostatnich latach np kradzieże prądu zaczęto traktować tak jak każdą inną kradzież mienia.

Jeżeli chcesz niepodlegać kontrolom instalacji zbuduj domek jednorodzinny. Tam bodajże tylko kominy lub gaz. Szczegóły masz w rozporządzeniu.
--
Jackare

Data: 2017-10-09 07:11:06
Autor: Zenek Kapelinder
Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli...
Do sprawdzenia zamykaja zawor na klatce. Otworza jak uznaja ze wszedzie szczelne. U mnie nie ma problemu bo zakreca przed licznikiem jak kogos nie ma albo staje okoniem. Liczniki sa na klatce. A w blokach roznie to bywa. Moga byc liczniki na klatkach, moga byc w mieszkaniach, moze nie byc indywidualnych licznikow. Dla mnie tylko idiota bedzie sie burzyl jak ktos chce sprawdzic czy ma bezpiecznie.

Data: 2011-04-01 21:50:17
Autor: goro
Użytkownik "alex" <onet@wp.pl> napisał w wiadomości news:in29oe$2ru$1inews.gazeta.pl...
Witam
Sytuacja: mieszkanie w bloku, spółdzielnia mieszkaniowa, chcą przeprowadzić u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.

Co jeśli nie udostępnię mieszkania do takiego badania ?

Prawo budowlan nakłada na zarzadce lub właściciela obiektu m.in. obowiazek przeprowadzania okresowej kontroli co najmniej raz na 5 lat. _Wydaje mi sie_ ze instalacja w Twoim mieszkaniu jest Twoja wlasnoscia i na Tobie spoczywa ten obowiazek. Dlatego jesli spoldzielnia chce to zrobic na swoj koszt to ja bym im tylko podziekowal (choc podejrzewam ze po prostu placisz za to w czynszu).

Data: 2011-04-04 19:10:53
Autor: Jackare
[...]

Sprawdź sobie jakie są konsekwencje niewykonywania obowiązków właściciela nieruchomości w rozporządzeniu i prawie budowlanym.

Dużo zależy od formy własności. Zazwyczaj instalacja w części wspólnej, tzn od ZK do licznika energii w mieszkaniu należy do właściciela budynku: wspólnoty, SM czy innego. Często zabezpieczenia przedlicznikowe też należą do właściciela budynku i są przez niego plombowane. Jak się uprą mogą ci wyłączyć bezpiecznik przedlicznikowy i załączyć go dopiero gdy na własny już koszt wykonasz badania instalacji, także nikt ci licznika nie zdejmie a prądu i tak możesz nie mieć.
Jeżeli bardzo im się będzie chciało mogą skierować informację do PINB i np na policję że nie umożliwiasz realizacji prawem nakazanych przeglądów instalacji. Dalej może się coś dziać a może się nic nie dziać.
Gdyby się coś stało: pożar spowodowany wadliwą instalacją, porażenie prądem w Twoim mieszkaniu itp wypną się na ciebie ubezpieczyciele budynku i ubezpieczyciele Twojego majątku i nie dość że odmówią wypłaty odszkodowania to będą CIę mieli na widelcu jako potencjalnego jelenia do płacenia odszkdowań innym.

Wreszcie mogą  zaprosić do Ciebie kontrolę z ZE na zasadzie, Ĺźe jeĹźeli nie wpuszcza to znaczy Ĺźe ma coś do ukrycia. ZE i ZG mają umocowanie prawne do wykonywania kontroli w mieszkaniach i moĹźe np w ramach dobrych stosunkĂłw ze spółdzielnią wyłączyć zasilanie mieszkania do czasu dostarczenia protokołów z pomiarĂłw.

Data: 2017-10-09 02:34:01
Autor: hotszots
W dniu czwartek, 31 marca 2011 18:22:29 UTC+2 użytkownik alex napisał:
Witam
Sytuacja: mieszkanie w bloku, spółdzielnia mieszkaniowa, chcą przeprowadzić u mnie okresowe badanie instalacji elektrycznej.

Co jeśli nie udostępnię mieszkania do takiego badania ?

Witaliti
Co do udostępnienia lokali to jest ustawa o własności lokali i art13.2 i tam wszystko pisze że mogą ciebie przymusić jeśli chcą ale ogólnie to powiem tak jeśli spółdzielnia ma taką chęć to polecam się zgodzić bo to chodzi o bezpieczeństwo lokatora i wszystkich mieszkańców w bloku ponieważ zauważ że jeśli dojdzie do zwarcia w instalacji np na I piętrze i wybuchnie pożar to co wtedy mają zrobić sąsiedzie na II lub III piętrze, skakać??. No już nie wspomnę o porażeniu itp itd

Badania okresowe instalacji elekt. blok ,co jeśli.. .