Badanie jakości transmisji danych

Data: 2011-05-27 03:22:48
Autor: Tomek
Badanie jakości transmisji danych
Raport z badań, polecam szczególnie osobom narzekającym na sieć PLAY i chwalących Orange

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=6810&layout=3&page=text

Data: 2011-05-27 12:48:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Badanie jakości transmisji danych
Dnia 2011-05-27, o godz. 03:22:48
"Tomek" <no@spam.pl> napisał(a):

Raport z badań, polecam szczególnie osobom narzekającym na sieć PLAY
i chwalących Orange

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=6810&layout=3&page=text

Fajne - tylko jedna uwaga: szkoda tylko że w przypadku PLAY i Warszawy
(tu mogę ocenić bo ten teren znam) zarówno badania mobilne jak i
stacjonarne omijają miejsca gdzie występują problemy z transmisją nawet
przy połączeniach głosowych (Wilanów, Tarchomin, Ursus/Włochy).

Zdrówko

Data: 2011-05-27 14:37:23
Autor: Tomek

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał :

[...]

Myślę, że jakby robili badania w takich miejscach wynik przy każdej sieci byłby oczywisty. Tu raczej chodziło o ciągłość i jakośc połączeń w miejscach gdzie jest pewny i stały zasięg.

Data: 2011-05-29 10:58:47
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-05-27 14:37, Tomek pisze:
Myślę, że jakby robili badania w takich miejscach wynik przy każdej
sieci byłby oczywisty. Tu raczej chodziło o ciągłość i jakośc połączeń w
miejscach gdzie jest pewny i stały zasięg.

Play w Ursusie ma stały i pewny zasięg, a połączenia nie zawsze da się wykonać z powodów najróżniejszych. Wg. przedstawionych przez Ciebie założeń badanie byłoby bez sensu;)

Data: 2011-05-30 13:01:18
Autor: J.F.
Badanie jakości transmisji danych
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
Dnia 2011-05-27, o godz. 03:22:48
[...]

No, we wrocku jakby rzetelniej przejechali wszyskie gesciej zamieszkale tereny.
I wyniki sa ciekawe - w sesji mobilnej orange daje mocno d*, z wynikiem zaledwie 75%.
Musi kiepsko skonfigurowali swoja siec.
Era tez nie jest najlepsza, bo 91% oznacza jednak problemy w co dziesiatej stronie.
Za to Era ma lepsze lacze do Allegro :-)

Zaciekawia pierwsza pozycja play - czyzby juz sie mogli chwalic najlpszym zasiegiem w kraju - bo lepszym od plusa :-)

Za to w czesci stacjonarnej jeszcze ciakawiej.
Na Chrzanowskiego  Play wybitnie wolniejszy od konkurencji, czasem nawet 4-ro krotnie.

Na Krzyckiej .. nie, cos mi sie tu nie podoba - dlaczego sredni czas otwierania strony allegro wynosi w erze 5.62s i daje transfer 91.9kb/s, a w Play 1.79s i ledwie 126kb/s ? Podobnie dla mbanku. Play z plusem lepiej kompresuja obrazki czy takie skutki statystyczne jednej przerwanej sesji ?

J.

Data: 2011-05-30 15:36:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Badanie jakości transmisji danych
Dnia 2011-05-30, o godz. 13:01:18
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]
> przy połączeniach głosowych (Wilanów, Tarchomin, Ursus/Włochy).

No, we wrocku jakby rzetelniej przejechali wszyskie gesciej zamieszkale tereny.

A w Warszawie zwróciłem uwagę że przejechano się po głównych ulicach
starej zabudowy Warszawy kompletnie ignorując pozostałe obszary w tym
powstałe w ostatnich kilkunastu latach duże osiedla na obrzeżach. A to
tam głownie kupują mieszkania ludzie młodzi - grupa ludzi potencjalnie
zainteresowana dostępem mobilnym do sieci. Poza tym pomiary z 5 miejsc
przy powierzchni miasta ponad 500 km kwadratowych i przy kilkuset
stacji bazowych to ciut za mało by dokonać jakiejś rzetelnej oceny.
Pomijając nawet to że Warszawa to aglomeracja z wianuszkiem sporych
miejscowości tuz za miedzą.

Zdrówko

Data: 2011-05-31 08:54:08
Autor: kurdybanek

Użytkownik "Tomek" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:irmud8$ebl$1news.onet.pl...
Raport z badań, polecam szczególnie osobom narzekającym na sieć PLAY i chwalących Orange

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=6810&layout=3&page=text

Strona merytoryczna testu jest żenująca. Spokojnie takie coś może przygotować gimnazjalista-pasjonat. Tylko, że takiego dzieciaka nie utrzymują podatnicy płacąc mu co miesiąc kilkunastotysięczne pensje.

Data: 2011-05-31 14:44:49
Autor: Tomek

Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał:

Spokojnie takie coś może przygotować gimnazjalista-pasjonat. Tylko, że takiego dzieciaka nie utrzymują podatnicy płacąc mu co miesiąc kilkunastotysięczne pensje.

Stan czystości Twojego kibla też może sprawdzić w/w gimnazjalista, zamiast inspektorzy Sanepidu, tylko co z tego? Żal Ci czy jak?

Badanie jakości transmisji danych