Badanie szybkości Internetu - czym?

Data: 2019-12-11 22:16:54
Autor: Marcin Debowski
Badanie szybkości Internetu - czym?
On 2019-12-11, User <User@User.com> wrote:
Jakim _wiarygodnym_ programem/programami mogę zbadać szybkość
Internetu dostępnego w laptopie za pośrednictwem połączenia:
- przez kabel
- przez Wi-Fi
Chodzi mi przede wszystkim o szybkość _do_ laptopa.
Które z tych połączeń powinno być teoretycznie lepsze?

Proszę o wskazówki.

Chodzi Ci o szybkość z jaką laptop coś zciąga czy z jaką coś zciąga z Internetu? To mogą być dwie zupełnie różne rzeczy. W pierwszym wypadku potrzebne jest oprogramowanie i jakiś sprawdzony, wydolny komp w sieci lokalnej, w drugim zazwyczaj sprawdza się łączac z którąś z wyspecjalizowanych stron www.

--
Marcin

Data: 2019-12-12 11:57:08
Autor: ąćęłńóśźż
Badanie szybkości Internetu - czym?
Trzeba spytać właściciela internetu.

-- -- -
Z Internetu.

Data: 2019-12-12 22:27:01
Autor: Marcin Debowski

No to zobacz, ze wspomnianym https://www.speedtest.net. Tylko jeśli kusi Cię aby przetestować dostawcę, to musisz też znać ograniczenia własnego sprzętu. Np. u siebie po kablu mam 800-950 Mbps, po wifi 200-650Mbps w zależności od p. dostępowego (w domu), ale w czysto praktycznym ściąganiu różnych plików jeszcze nigdy chyba nie było tego więcej niż jakieś 80Mbps. Ale mam tez wiele sprzętów, które po kablu pójdą nie więcej niż te 70-80Mbps, a po wifi 40-60Mbps.

--
Marcin

Data: 2019-12-13 15:06:01
Autor: User
Badanie szybkości Internetu - czym?
Z Internetu.
No to zobacz, ze wspomnianym https://www.speedtest.net.

Dzięki

Tylko jeśli kusi Cię aby przetestować dostawcę, [...]

Nie. Chodziło mi o to żeby sprawdzić sytuację po zmianie umowy.

Pozdrawiam

User

Badanie szybkości Internetu - czym?