BagaĹźnik

Data: 2010-04-17 21:49:08
Autor: charwel (Oo)==:::
BagaĹźnik

Cześć.
Chciałbym kupić bagażnik, żeby wozić aparat z dodatkowymi obiektywami na wyprawy. Może i lekką sakwę.
Czy bagażnik na montowany na sztycę się nada?
Plus to szybki montaż i demontaż ( nie zawsze mi będzie potrzebny). Minus to pewnie możliwość obciążenia i może brak stabilności.
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Może jakieś konkretne modele polecicie?

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2010-04-17 22:12:15
Autor: Rafał Wawrzycki
Bagażnik
Dnia 17 kwi 2010 w liście [news:hqd3bt$jrg$1inews.gazeta.pl]
charwel (Oo)==::: [charwel@gazeta.pl] napisał(a):
[...]

Jeżeli sakwa ma być głównie na aparat foto, to odradzam tylną sakwę na bagażnik (będzie bardzo męczące zatrzymywanie się, schodzenie z roweru, wyjmowanie aparatu, i potem to samo w odwrotnej kolejności), a polecam sakwę na kierownicę. Najlepiej największą Ortlieb Classic - duża, wodoszczelna (deszcz wytrzyma, kąpieli w rzece niekoniecznie ;), z paskiem na ramię i z dobrym mocowaniem do kierownicy. A co najważniejsze, możesz w niej grzebać bez schodzenia z roweru.

Coś takiego:
http://tiny.pl/hg8lx

lub wersja tańsza:
http://tiny.pl/hg8lg

Na rowerze wygląda tak (fotki z Roztocza z maja 2009 roku):
http://tiny.pl/hg8lw
http://tiny.pl/hg8lc

Ortlieb sprzedaje też specjalne przegódki na aparat i obiektywy, ale myślę, że można się i bez tego obejść lub zrobić je samemu.

Oczywiście sakwa tania nie jest, ale sprawdza się wyśmienicie.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2010-04-18 13:04:16
Autor: AL
Bagażnik
Rafał Wawrzycki pisze:
Dnia 17 kwi 2010 w liście [news:hqd3bt$jrg$1inews.gazeta.pl]
charwel (Oo)==::: [charwel@gazeta.pl] napisał(a): Coś takiego:
http://tiny.pl/hg8lx

lub wersja tańsza:
http://tiny.pl/hg8lg

ta tansza jest lepsza - ma otwarcie od strony zapiecia do roweru - czyli nawet jadac mozna w niej 'grzebac'

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-04-18 14:23:57
Autor: charwel (Oo)==:::
Bagażnik
W dniu 2010-04-18 13:04, AL pisze:
Rafał Wawrzycki pisze:
[...]

Dzięki AL.
Kolejny ważny aspekt, na który pewnie bym nie zwrócił uwagi.

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-04-18 15:21:55
Autor: Romal
Bagażnik
AL wrote:

ta tansza jest lepsza - ma otwarcie od strony zapiecia do roweru -
czyli nawet jadac mozna w niej 'grzebac'

Ta droższa ma tak samo :)

--
Romal
http://www.sakwiarz.pl/

Data: 2010-04-18 14:22:43
Autor: charwel (Oo)==:::
Bagażnik
W dniu 2010-04-17 22:12, Rafał Wawrzycki pisze:

Jeżeli sakwa ma być głównie na aparat foto, to odradzam tylną sakwę na
bagażnik (będzie bardzo męczące zatrzymywanie się, schodzenie z roweru,
wyjmowanie aparatu, i potem to samo w odwrotnej kolejności)....

Dziękuję Rafał :)
Wolałbym jednak wozić aparat na bagażniku z tyłu.
Jak chcę zrobić zdjęcie to i tak schodzę z roweru w poszukiwaniu najkorzystniejszego ujęcia :)
Tylko nie wiem jak ze stabilnością bagażnika na sztycę.
Te sakwy na kierownicę też fajne. Zresztą i tak jakiś mapnik chciałbym kupić. A może doradzicie jakiś dobry mapnik?

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-04-18 14:28:22
Autor: MadMan
Bagażnik
Dnia Sun, 18 Apr 2010 14:22:43 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

A może doradzicie jakiś dobry mapnik?

Mapnik na Ultimate4/5 Ortlieba :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-18 14:38:17
Autor: charwel (Oo)==:::
Bagażnik
W dniu 2010-04-18 14:28, MadMan pisze:
Dnia Sun, 18 Apr 2010 14:22:43 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

A może doradzicie jakiś dobry mapnik?

Mapnik na Ultimate4/5 Ortlieba :)

Czyli jednak :)

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-04-18 14:39:30
Autor: charwel (Oo)==:::
Bagażnik
W dniu 2010-04-18 14:28, MadMan pisze:

Ps. Jesteśmy krajanami. Mieszkałem 25lat w Rybniku.

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-04-19 00:21:44
Autor: Rafał Wawrzycki
Bagażnik
Dnia 18 kwi 2010 w liście [news:hqetik$6vu$2inews.gazeta.pl]
charwel (Oo)==::: [charwel@gazeta.pl] napisał(a): Jak już Romal odpisał obie sakwy na kierę mają takie sam system zamykania - od strony mocowania.

Wolałbym jednak wozić aparat na bagażniku z tyłu.
Jak chcę zrobić zdjęcie to i tak schodzę z roweru w poszukiwaniu najkorzystniejszego ujęcia :)

Co kto woli :)
Mnie tam najbardziej wkurza na trasie, że muszę grzebać w tylnej sakwie. Posiadając sakwę na kierownicę jestem w stanie tak się spakować rano, że do tylnych sakw zaglądam zazwyczaj wieczorem, po rozbiciu namiotu.
Kolejnym plusem sakwy na kierę jest waga. Sakwa na tył waży więcej, a nie każdemu potrzebne jest 20-30 litrów przestrzeni ładunkowej. Do tego bagażnik też swoje waży.

Tylko nie wiem jak ze stabilnością bagażnika na sztycę.

Bywa różnie. Miałem authora i dopiero po dodaniu podkładek z dętki i mocnym skręceniu bagażnik się nie przekręcał. Po kilku latach pękł przy na spawie przy sztycy, ale to raczej wina dużego jego obciążania (na pewno czasem powyżej 20 kg :)

Jeżeli zdecydujesz się na bagażnik na sztycę możesz dokupić specjalną sakwę pod taki bagażnik, ale nie wiem jaką mogą mieć one pojemność. Bagażnik + sakwa pewnie wyjdą podobnie cenowo co sakwa na kierownicę.

Te sakwy na kierownicę też fajne. Zresztą i tak jakiś mapnik
chciałbym kupić. A może doradzicie jakiś dobry mapnik?

Mapnik do sakwy na kierownicę Ortlieba jest wygodny jeżeli nie trzeba przekładać stron mapy co chwilę. W innym wypadku jest upierdliwy w użyciu. Kilka dni temu skonstruowałem mapnik na Harpagana (zobaczymy czy da radę), ale na sakwy go raczej nie będę zabierał - za duży.

Data: 2010-04-19 00:45:10
Autor: charwel (Oo)==:::
Bagażnik
W dniu 2010-04-19 00:21, Rafał Wawrzycki pisze:
ciach...
Dzięki Rafał.
Chyba faktycznie wezmę tę torbę na kierownicę, która polecasz.
Mam nadzieję, że jest odporna na wypadki :)

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-04-19 10:21:54
Autor: Rafał Wawrzycki
Bagażnik
Dnia 19 kwi 2010 w liście [news:hqg21n$h5t$1inews.gazeta.pl] charwel (Oo)==::: [charwel@gazeta.pl] napisał(a):

Chyba faktycznie wezmę tę torbę na kierownicę, która polecasz.
Mam nadzieję, że jest odporna na wypadki :)

Jeżeli masz możliwość to ją obejrzyj najpierw, ale jeżeli jesteś spoza Warszawy, to pewnie będzie ciężko.
Sakwa nie jest usztywniona, więc przy bezpośrednim uderzeniu sprzęt będzie narażony na uszkodzenie. Ale tak jest właściwie również z tylnymi sakwami. Jakimś wyjściem jest wyściełanie sakwy np. kurtką, szmatką itp.

Nie chcę cię przekonywać na siłę do sakwy na kierę. Po prostu mnie się sprawdziła jako najwygodniejsze rozwiązanie w tym wypadku. A jeżeli będziesz chciał jechać z dużym bagażem, np. na kilkudniowe wyjazdy z namiotem, to sakwy tylne i tak będziesz musiał kupić, ale to raczej nie na bagażnik na sztycę.

Data: 2010-04-19 22:54:58
Autor: Silinde RingĂŤril
BagaĹźnik
W dniu 2010-04-17 21:49, charwel (Oo)==::: pisze:
Może jakieś konkretne modele polecicie?

Pozdrawiam
charwel :)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
A rozwaĹź jeszcze, dostojny charwelu, Topeaka:
http://www.topeak.com/products/Bags/TourGuideHandlebarBagDX
Mam, używam, obciążam dość znacznie, daje radę!

Pozdrawiam

Przemko S. :)
--
http://qck.pl/Rc
"Dlaczego KrzyĹźacy przegrali pod Grunwaldem? Bo mieli

Data: 2010-04-19 23:40:08
Autor: charwel (Oo)==:::
BagaĹźnik
W dniu 2010-04-19 22:54, Silinde RingĂŤril pisze:
[...]

Dzięki Przemko! :D
Fajnie Cię tu widzieć.
Faktycznie wydają się te torby porządne i troszkę tańsze od proponowanych przez Rafała.
Muszę to sobie przemyśleć :)

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2010-04-19 23:50:28
Autor: Titus Atomicus
Bagażnik
In article <hqifud$ql0$1@news.onet.pl>,
 Silinde RingĎril <silinde1@vp.pl> wrote:

W dniu 2010-04-17 21:49, charwel (Oo)==::: pisze:
> Może jakieś konkretne modele polecicie?
>
> Pozdrawiam
> charwel :)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
A rozważ jeszcze, dostojny charwelu, Topeaka:
http://www.topeak.com/products/Bags/TourGuideHandlebarBagDX
Mam, używam, obciążam dość znacznie, daje radę!

Hm, a mi jakos po 1500-2000 peklo mocowanie od strony roweru (najpierw jakis spekania sie pojawily).

Na szczescie Topeak podobno nie robi problemow z wymiana.

TA

Data: 2010-04-20 08:45:50
Autor: Fabian
BagaĹźnik
Silinde RingĂŤril pisze:
[...]

Ale ona nie jest chyba wodoodporna, trzeba zakładać pokrowiec jak pada?

Fabian.

Data: 2010-04-20 15:34:29
Autor: Titus Atomicus
Bagażnik
In article <hqjiis$vtl$1@news.task.gda.pl>,
 Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl> wrote:

Silinde Ringeril pisze:

> [...]
> Mam, używam, obciążam dość znacznie, daje radę!

Ale ona nie jest chyba wodoodporna, trzeba zakładać pokrowiec jak pada?

Pokrowiec jest w komplecie.

TA

Data: 2010-04-20 17:24:42
Autor: Silinde RingĂŤril
BagaĹźnik
W dniu 2010-04-20 15:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ale ona nie jest chyba wodoodporna, trzeba zakładać pokrowiec jak pada?

Pokrowiec jest w komplecie.
Otóş to.
Co do mocowania - u mnie nic się nie dzieje oprócz problemów z linką, ale to pikuś, bo praktycznie jest identyczna z linką od hamulców [pewnie z założenia :-)].

SR
--
http://qck.pl/Rc
Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

BagaĹźnik