Data: 2011-02-07 12:21:24 | |
Autor: MS | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
Witam
Przymierzam się do zakupu bagażnika i mam nadzieję że trafiłem dobrze :-) Mianowicie mam auto kombi z hakiem i relingami, w wakacje planuję jakiś wyjazd i chciałem zapytać czy lepiej wg Was kupić bagażnik mocowany na hak czy może lepiej na relingi ?? Cena samych uchwytów to od 200 do 600 zł w przypadku mojego samochodu, uchwyt mocowany na hak to wydatek od 200 - 1000 zł wszystko na alledrogo znalezione. Jakie są Wasze sugestie, ten na górze to pewnie większe spalanie i pewnie teraz powiem bzdurę ale coś takiego jak inny środek cieżkości ;-) z tyłu to chyba hak ma swoją wytrzymałość. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-02-07 12:26:57 | |
Autor: PeJot | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 12:21, MS pisze:
Przymierzam się do zakupu bagażnika i mam nadzieję że trafiłem dobrze Wszystko ma (+) i (-). Z powyższych wolę hak + solidny uchwyt na rowery. Mniejsze spalanie, odczuwalnie słabsze oddziaływanie na auto. Środek ciężkości ucieka do tyłu, a to jest przyjęcia. No i większa strefa zgniotu :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-02-07 12:44:28 | |
Autor: kawoN | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 11-02-07 12:26, PeJot pisze:
Wszystko ma (+) i (-). Z powyższych wolę hak + solidny uchwyt na rowery. Używam wyłącznie dachowego i jako podstawową wadę widzę łapanie owadów (kiedyś nawet zaplątał się mały ptak). Domniemuję, że rowery na "hakowym" much nie łapią - ale pewnie świetnie zbierają błoto z drogi podczas mokrych przejazdów :) -- kawoN - dziennik rowerowy off-line www.bike4win.pl |
|
Data: 2011-02-07 13:11:32 | |
Autor: AL | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
kawoN pisze:
W dniu 11-02-07 12:26, PeJot pisze:nie wiecej niz te na dachu dodatkowa zaleta na hak: jak zechce sie autorowi korzystac z promu - to nie bedzie doplacal za pojazd wys > 2m. Jesli jest wybór i hak juz na aucie - to nie ma co sie zastanawiac, tylko wybrać platforme mocowana na hak. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-02-07 13:17:48 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 07.02.2011 13:11, AL pisze:
kawoN pisze: To samo tyczy się autostrad w np. Francji. Automatyczne czujki czasami wykrywają wysoki pojazd i nie dość że płaci się wjęcej to jeszcze trzeba wyjść z auta żeby wyciągnąć bilet z górnej drukarki. pozdr. w. |
|
Data: 2011-02-08 09:52:56 | |
Autor: cytawa | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
PeJot pisze:
:-) Mianowicie mam auto kombi z hakiem i relingami, w wakacje planuję Wszystko ma (+) i (-). Z powyższych wolę hak + solidny uchwyt na rowery. A jak jest z otwieraniem klapy w kombi przy takim bagazniku? Jan Cytawa |
|
Data: 2011-02-08 10:21:05 | |
Autor: PeJot | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-08 09:52, cytawa pisze:
A jak jest z otwieraniem klapy w kombi przy takim bagazniku? Nijak. W prostych rozwiązaniach, bez zdemontowania całości bagażu z haka do bagażnika można się dostać tylko od środka. Trzeba to uwzględnić przy pakowaniu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-02-08 17:32:43 | |
Autor: AL | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
PeJot pisze:
W dniu 2011-02-08 09:52, cytawa pisze:w lamanych (odchylanych) - tez nijak - zalezy od modelu auta. W niektorych bez problemu, a wniektorych jest problem. U mnie w platformie zaladowanej w 3 rowery, jak odchyle platforme to i tak klapy nie otworze bo haczy o najblizszy rower (Picasso). Jak mam dwa rowery na platformie, to ustawiam je tak, by miejsce najblizej klapy bylo wolne - wowczas nie ma problemu. W poprzedniej platformie - na dwa rowery - platforma nie byla wcale odchylana (poprzednie auto xsara break) wiec rownalo sie to z brakiem otwarcia klapy po zamontowanu platformy i tez dalo sie przezyc bez wiekszych problemow. Kwestia podejscia i jak czesto chcesz otwierac ten bagaznik i co z niego wyciagac. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-02-09 21:40:03 | |
Autor: PeJot | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-08 17:32, AL pisze:
PeJot pisze: Słyszałem o tym. Pozostaje umiejętne pakowanie klamotów w celu dostania się od środka. To da się zrobić w każdym kombi. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-02-10 08:36:20 | |
Autor: cytawa | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
PeJot pisze:
Słyszałem o tym. Pozostaje umiejętne pakowanie klamotów w celu dostania O ile na krotsze przejazdy to nie jest problem, ale juz na daleka wyprawe to nie bardzo sobie wyobrazam braku mozliwosci otworzenia bagaznika. Wielokrotnie wozilem na dachu i 5 rowerow. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-02-10 09:03:29 | |
Autor: PeJot | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-10 08:36, cytawa pisze:
PeJot pisze: To nie jest tak że się całkowicie nie da. Praktykowałem zdejmowanie uchwytu z *zapiętymi* 3 rowerami z haka. We 2 osoby da się to zrobić. Najbardziej upierdliwe jest nurkowanie pod rowerami, w celu odłączenia wtyczki dodatkowej tablicy ze światłami. A co dylematu rowery na dachu, czy na haku, to chyba trzeba przekalkulować co w danej sytuacji się opłaca - relingi, belki + szyny, czy hak + uchwyt + tablica ze światłami. Hak holowniczy z elektryką potrafi kosztować i ponad 1000 zł. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-02-16 20:11:58 | |
Autor: Wiktor | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-08 09:52, cytawa pisze:
A jak jest z otwieraniem klapy w kombi przy takim bagazniku? jak napisali - zależy od bagażnika i od samochodu. Jest tylko jeden bagażnik na rynku, z którym otworzysz każdy samochód - Atera Strada DL. Posiadam i powiem, że nie zamieniłbym tego na nic innego http://www.youtube.com/watch?v=aQcl-jGDOoc Wiktor |
|
Data: 2011-02-16 19:19:13 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
On 2011-02-16, Wiktor wrote:
W dniu 2011-02-08 09:52, cytawa pisze: Fajna. Ale czy ta pionowa rura jest jakoś składana? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-02-17 09:09:52 | |
Autor: cytawa | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
Wiktor pisze:
jak napisali - zależy od bagażnika i od samochodu. faktycznie. Na 3 rowery pelen komfort. Ale to juz bolszaja tiechnika. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-02-07 12:48:15 | |
Autor: Mario | |
Baga?nik do transportu rowerów | |
dachowe:
+ male ryzyko uszkodzenia rowerow w czasie nawet najmniejszech stluczki + latwiejsze manewry z rowerami zaladowanymi + te same belki uzywamy pozniej do boxow czy tez uchwytow na narty... + rowery w minimalnym stopniu sie brudza... - jesli auto wysokie a ucwyt tani to czasami trzeba sie ubrudzic przy pakowaniu :) - spalanie rosnie, a osiagi spadaja... wszstko zalezy od silnika ale przy przecietnym modelu i przecietnej polskiej predkosci przelotowej to +0,5 litra/100km na hak + latwiej rowery jest zapakowac + widzimy je caly czas w listerku - brudza sie mocniej - duze ryzyko uszkodzen w razie najechania badz nieumiejetnego cofania :) - jesli bagaznik jest tani to nie da sie go klasc i utrudnia to dostep do bagaznika - zaslania swiatla i tablice... tansze wersje nie maja wlasnych lamp.... - w polskim prawodastwie jest luka i taki bagaznik ani nie moze otrzymac tablicy pojazdu (trzeciej) ani nowej jak dla przyczepki... trzeba kombinowac i liczyc na wyrozumialosc policmajstrow wszystko ma plusy i minusy - ja wybralem dachowy i nie zaluje pozdr mario |
|
Data: 2011-02-07 13:18:18 | |
Autor: AL | |
Baga?nik do transportu rowerów | |
Mario pisze:
dachowe: a rowerow nie obowiazuje zasada bezwladnosci? + latwiejsze manewry z rowerami zaladowanymi tak, zwlaszcza pod drzewami :) + te same belki uzywamy pozniej do boxow czy tez uchwytow na narty... zgoda + rowery w minimalnym stopniu sie brudza... a to inna czesc prawdy - jesli auto wysokie a ucwyt tani to czasami trzeba sie ubrudzic przy pakowaniu :) i nie kazdy potrafi wlozyc ten trzeci rower (zwlaszcza plec piekna) - spalanie rosnie, a osiagi spadaja... wszstko zalezy od silnika ale przy przecietnym modelu i przecietnej polskiej predkosci przelotowej to +0,5 litra/100km no tego nie zauwazylem. (mam tylko jedna zasada - jak przewoze rowery na aucie - zdejmuje siodelka - lub zakladam na nie worek - wystarczy) - duze ryzyko uszkodzen w razie najechania badz nieumiejetnego cofania :) zalezy od kierownika - jesli bagaznik jest tani to nie da sie go klasc i utrudnia to dostep do bagaznika ja mam kladziony - ale mimo polozenia bagaznika do Picasso nie da sie dostac (za duza tylna klapa) - przeszkadza najblizej zamontowany rower. Do bagaznika mozna sie (w Picasso) a to bezproblemowo dostac z kabiny pasazerskiej (trzy niezalezne fotele). - zaslania swiatla i tablice... tansze wersje nie maja wlasnych lamp.... to tych tanszych wersji unikac - albo kupowac tylko platforme rowerowa. Kazda *platforma* ma wlasne swiatla - w polskim prawodastwie jest luka i taki bagaznik ani nie moze otrzymac tablicy pojazdu (trzeciej) ani nowej jak dla przyczepki... trzeba kombinowac i liczyc na wyrozumialosc policmajstrow mimo wielu kontroli, zaden z policmajstrow sie nigdy nie doczepil. Tablice mam wydrukowana na ploterze (a z takiego bagaznika hakowego korzystam juz ponad 10lat).
wniosek: nie korzystales nigdy (prywatnie) z bagaznika na hak ;) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-02-07 13:58:30 | |
Autor: Mario | |
Baga?nik do transportu rowerów | |
wniosek: nie korzystales nigdy (prywatnie) z bagaznika na hak prywatnie? :D a jak wyglada publiczne korzystanie z bagaznika? hehe:D korzystalem, korzystalem... zdarzalo mi sie nawet miec dachowy na 3 rowery i na klape bagaznika na 2 jednoczesnie... moim zdaniem taki ktory montujemy na klape to doslownie klapa... jesli sie zastanawiac to wlasnie tak jak autor watku: hak albo dach moim zdaniem lepszy bedzie dachowy, Twoim zdecydowanie na hak... autorowi watku radze pozyczyc i taki i taki i przetestowac kazdy na jednodniowych wycieczkach gdyby jeden byl obiektywnie lepszy to nie sprzedawali by w sklepach drugiego :) pzdr |
|
Data: 2011-02-07 15:48:45 | |
Autor: Micha³ Pysz | |
Baga?nik do transportu rowerów | |
korzystalem, korzystalem... A ja w³a¶nie u¿ywam od jakiego¶ roku taki na klapê. Na pocz±tku uwa¿a³em, ze to pomys³ do kitu a teraz mi siê odmieni³o i uwa¿am, ¿e jest zdecydowanie najlepszy. W dachowym najbardziej doskwiera³ mi brak myjni samochodowej. A mój Thule na klapê zak³adam w kilka sekund, z³o¿ony mo¿e le¿eæ w baga¿niku. Dwa rowery bez problemu siê mieszcz± (ale uchwyty s± trzy jakby kto¶ potrzebowa³). mp. |
|
Data: 2011-02-07 13:53:01 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
MS pisze:
Witam Witaj. Tak jak wspomnieli przedpiścy, obydwa rozwiązania mają + i -. Korzystałem na espero z dachowego i hakowego, w sonacie tylko z hakowego. Dachowy jest o tyle wygodniejszy, że jest cały czas na dachu, a rowery przewoziłem często, więc mi pasowało. Do sporadycznych wakacyjnych wyjazdów, chyba lepszy będzie hakowy. Wyciągasz na tydzień z garażu i momentalnie montujesz. Bez ciągłego wożenia stali na dachu. Wydaje mi się, że ktoś robił test i wyszło, że rowery na dachu dają mniejszy opór powierza bo się łatwo wcinają. Rowery na haku zaburzają "zawir" za samochodem zwiększając spalanie w stosunku do dachowego. Ale warto pogooglać. Seco |
|
Data: 2011-02-07 14:49:15 | |
Autor: MS | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 13:53, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
MS pisze:No dobrze Panowie a hak nie ma jakiś ograniczeń?? kupiłem to auto niedawno, hak wyskakuje po naciśnięciu takiej dźwigni z boku auta i trzeba go podnieść do góry. Jest bo jest ale ciekawi mnie jego wytrzymałość. Samochód to Vectra C kombi |
|
Data: 2011-02-07 14:56:20 | |
Autor: PeJot | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 14:49, MS pisze:
No dobrze Panowie a hak nie ma jakiś ograniczeń?? kupiłem to auto Haki mają z reguły minimalne obciążenie w pionie 50 kg, a typowe uchwyty obsługują maks. 3 rowery czyli ok. 50 kg. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-02-07 15:08:57 | |
Autor: MS | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 14:56, PeJot pisze:
W dniu 2011-02-07 14:49, MS pisze:Ok dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi. Myślę że zdecyduję się na "hakowy" :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2011-02-07 18:22:39 | |
Autor: Krzysiek | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 15:08, MS pisze:
Ok dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi. Myślę że zdecyduję się na "hakowy" :-) Jeśli kupisz dobry sprzęt, to powinieneś być zadowolony. W zeszłym roku z platformą Thule (zdaje się taką http://www.thule.com/pl-PL/PL/Products/BikeCarriers/Towbar/Thule%20EuroWay%20G2%20921.aspx) na hak obciążoną dwoma rowerami dojechaliśmy do Holandii. Po drodze nie mieliśmy żadnych problemów, a przejechaliśmy z rowerami niecałe 3000km. Przyznaję, że na początku nieco mnie stresowało, że rowery lekko się chyboczą, ale w sumie cała platforma ma z autem styczność tylko przez kulkę haka, więc to normalna sprawa. Na autostradach przy szybkościach do 145km/h nie widać było żadnych niepożądanych efektów. Szybciej nie jechaliśmy. Przyjemnie mnie zaskoczyło to, że rowery się specjalnie nie zabrudziły, a mieliśmy kilka odcinków przejechanych w deszczu. Możliwe, że pomogła spora i dość klockowata bryła auta :-) (oba rowery miały koła 28", które mimo rozmiaru niewiele wystawały poza obrys auta). -- Pozdrawiam, Krzysiek |
|
Data: 2011-02-07 19:43:55 | |
Autor: AL | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
Krzysiek pisze:
W dniu 2011-02-07 15:08, MS pisze: rok temu jechalismy na Litwe - na platformie 3 rowery (2 trekingi 28" i jeden 'goral' syna 24"). Cała droga byla w deszczu. Zdziwilem sie, ze po przyjezdzie rowery nie byly zablocone/zabrudzone - tylko mokre. Siodelka mialem zdjete (rury siodlowe zabezpieczone), wiec po przyjezdzie i zalozeniu siodelek spokojnie mozna jechac nie martwiac sie, ze sie czlek usyfi od roweru. W tym roku planujemy dluzsza trase - bo kraje skandynawskie: Norwegia, Szwecja i Dania - rowery jak zwykle zabieramy. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-02-08 03:57:11 | |
Autor: Iguan007 | |
Bagaznik do transportu rowerów | |
"Krzysiek" <"dthrone[wytnij_to_i_nawiasy]"@interia.pl> wrote in message news:4d502a65$0$2436$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-02-07 15:08, MS pisze: Euroway to rzeczywiscie swietny bagaznik ale polecam dbac o jego mycie i konserwacje. Moj po 2 latach intensywnego uzywania ma problemy ze skladaniem. Bloto/kurz weszlo pomiedzy mechanizm do skladania i chyba cos powycieralo bo teraz bagaznik ciezko sie sklada. Teraz juz mycie i smarowanie nie pomaga. Dodatkowo, jesli czesto sciagasz bagaznik to problemy moga byc z wtyczka do swiatel. Ja wymienialem po roku uzytkowania. Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2011-02-07 15:19:58 | |
Autor: bans | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 14:56, PeJot pisze:
Haki majÄ� z reguĹ�y minimalne obciÄ�Ĺźenie w pionie 50 kg, a typowe Minimalne czy maksymalne? Bo jeśli na pewno minimalne, to nic nie rozumiem - tym bardziej, że 3 rowery to z reguły mniej niż 50kg. -- bans |
|
Data: 2011-02-07 16:21:50 | |
Autor: PeJot | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 15:19, bans pisze:
Minimalne czy maksymalne? Minimalne maksymalne :) Może być 50, 75 i więcej kg. Bo jeśli na pewno minimalne, to nic nie 3 badziewiaki po 15 kg + uchwyt 5 kg = 50 kg. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-02-07 17:04:30 | |
Autor: emil | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
W dniu 2011-02-07 12:21, MS pisze:
Witam Zależy ile rowerów , bo jak dwa to najlepiej bokiem (na płasko) na relingach, jak więcej to i tak tylko w pionie na dachu. |
|
Data: 2011-02-10 09:02:55 | |
Autor: omega_fan | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
On 02/07/2011 12:21 PM, MS wrote:
Witam Powiem tak: na krótke wyjazdy i z 1 rowerem - dachowy lepszy. Na wakacje i z większą liczbą rowerów - tylko hak. Dodatkowo, wiele zalezy od auta: posiadam vana (Ford Galaxy) i zeby zalozyc cos na dach trzeba się niezle nagimnastykowac, a rowery na haku są praktycznie całkowicie w cieniu aerodynamicznym samochodu. Posiadam bagażnik Atera Strada DL 3 (3 rowery) + przystawka na 4-ty rower, jest to mega fajny bagażnik, posiada własne oświetlenie + miejsce do mocowania dodatkowej tablicy, odchyla się elegancko do tyłu, po prostu pełen wypas. Spalanie z nim wzrasta mi o ok. 0,5 do 1 litra przy prędkościach autostradowych. Jedyna wada cena: za mój (nowy) dałem 2000 zł i była to okazyjna cena. Niemniej jednak uważam, że było warto i wszystkim polecam. |
|
Data: 2011-02-10 09:05:49 | |
Autor: omega_fan | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
Posiadam bagażnik Atera Strada DL 3 (3 rowery) + przystawka na 4-ty Tu jest filmik jak działa ten bagażnik http://www.youtube.com/watch?v=aQcl-jGDOoc nie ma tu tylko dołożonej przystawki na 4-ty rower. |
|
Data: 2011-02-10 12:02:28 | |
Autor: AL | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
omega_fan pisze:
super rozwiazanie z tym odsuwaniemPosiadam bagażnik Atera Strada DL 3 (3 rowery) + przystawka na 4-ty - juz wiem czego szukac jak kiedys bede zmienial platforme :) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-02-15 11:51:53 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
Skończyłem takie rowerowe wakacje zanim je zacząłem.
Kapelusznik z tyłu był bezlitosny dla moich rowerów, bagażnika, tylnej klapy i szyby. -- -- - | Na wakacje i z większą liczbą rowerów - tylko hak. |
|
Data: 2011-02-17 12:12:37 | |
Autor: omega_fan | |
Baga??nik do transportu rower??w | |
On 02/15/2011 11:51 AM, ąćęłńóśźż wrote:
Skończyłem takie rowerowe wakacje zanim je zacząłem. No niestety, bywa i tak. Równie dobrze mogłeś je skończyć, bo przejeżdżając pod niskim wiaduktem zapomniałeś o rowerach na dachu (znam taki przypadek) :) |
|