Baga??nik do transportu rower??w

Data: 2011-02-07 12:26:57
Autor: PeJot
Baga??nik do transportu rower??w
W dniu 2011-02-07 12:21, MS pisze:

Przymierzam się do zakupu bagażnika i mam nadzieję że trafiłem dobrze
:-) Mianowicie mam auto kombi z hakiem i relingami, w wakacje planujÄ™
jakiś wyjazd i chciałem zapytać czy lepiej wg Was kupić bagażnik
mocowany na hak czy może lepiej na relingi ?? Cena samych uchwytów to od
200 do 600 zł w przypadku mojego samochodu, uchwyt mocowany na hak to
wydatek od 200 - 1000 zł wszystko na alledrogo znalezione.
Jakie są Wasze sugestie, ten na górze to pewnie większe spalanie i
pewnie teraz powiem bzdurę ale coś takiego jak inny środek cieżkości ;-)
z tyłu to chyba hak ma swoją wytrzymałość.

Wszystko ma (+) i (-). Z powyższych wolę hak + solidny uchwyt na rowery. Mniejsze spalanie, odczuwalnie słabsze oddziaływanie na auto. Środek ciężkości ucieka do tyłu, a to jest przyjęcia.

No i większa strefa zgniotu :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-07 12:44:28
Autor: kawoN
W dniu 11-02-07 12:26, PeJot pisze:

Wszystko ma (+) i (-). Z powyższych wolę hak + solidny uchwyt na rowery.
Mniejsze spalanie, odczuwalnie słabsze oddziaływanie na auto. Środek
ciężkości ucieka do tyłu, a to jest przyjęcia.

Używam wyłącznie dachowego i jako podstawową wadę widzę łapanie owadów (kiedyś nawet zaplątał się mały ptak). Domniemuję, że rowery na "hakowym" much nie łapią - ale pewnie świetnie zbierają błoto z drogi podczas mokrych przejazdów :)

--
kawoN
-

Data: 2011-02-07 13:11:32
Autor: AL
kawoN pisze:
[...]

nie wiecej niz te na dachu

dodatkowa zaleta na hak: jak zechce sie autorowi korzystac z promu - to nie bedzie doplacal za pojazd wys > 2m.

Jesli jest wybór i hak juz na aucie - to nie ma co sie zastanawiac, tylko wybrać platforme mocowana na hak.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-02-07 13:17:48
Autor: Wojciech Waga
W dniu 07.02.2011 13:11, AL pisze:
kawoN pisze:
dodatkowa zaleta na hak: jak zechce sie autorowi korzystac z promu - to
nie bedzie doplacal za pojazd wys > 2m.

To samo tyczy się autostrad w np. Francji. Automatyczne czujki czasami wykrywają wysoki pojazd i nie dość że płaci się wjęcej to jeszcze trzeba wyjść z auta żeby wyciągnąć bilet z górnej drukarki.

pozdr.
w.

Data: 2011-02-08 09:52:56
Autor: cytawa
  PeJot pisze:
[...]

A jak jest z otwieraniem klapy w kombi przy takim bagazniku?

Jan Cytawa

Data: 2011-02-08 10:21:05
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-08 09:52, cytawa pisze:

A jak jest z otwieraniem klapy w kombi przy takim bagazniku?

Nijak. W prostych rozwiązaniach, bez zdemontowania całości bagażu z haka do bagażnika można się dostać tylko od środka. Trzeba to uwzględnić przy pakowaniu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-08 17:32:43
Autor: AL
PeJot pisze:
[...]

w lamanych (odchylanych) - tez nijak - zalezy od modelu auta.
W niektorych bez problemu, a wniektorych jest problem.
U mnie w platformie zaladowanej w 3 rowery, jak odchyle platforme to i tak klapy nie otworze bo haczy o najblizszy rower (Picasso).  Jak mam dwa rowery na platformie, to ustawiam je tak, by miejsce najblizej klapy bylo wolne - wowczas nie ma problemu.

W poprzedniej platformie - na dwa rowery - platforma nie byla wcale odchylana (poprzednie auto xsara break) wiec rownalo sie to z brakiem otwarcia klapy po zamontowanu platformy i tez dalo sie przezyc bez wiekszych problemow. Kwestia podejscia i jak czesto chcesz otwierac ten bagaznik i co z niego wyciagac.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-02-09 21:40:03
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-08 17:32, AL pisze:
PeJot pisze:
[...]

Słyszałem o tym. Pozostaje umiejętne pakowanie klamotów w celu dostania się od środka. To da się zrobić w każdym kombi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-10 08:36:20
Autor: cytawa
  PeJot pisze:

Słyszałem o tym. Pozostaje umiejętne pakowanie klamotów w celu dostania
się od środka. To da się zrobić w każdym kombi.

O ile na krotsze przejazdy to nie jest problem, ale juz na daleka wyprawe to nie bardzo sobie wyobrazam braku mozliwosci otworzenia bagaznika. Wielokrotnie wozilem na dachu i 5 rowerow.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-10 09:03:29
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-10 08:36, cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

To nie jest tak że się całkowicie nie da. Praktykowałem zdejmowanie uchwytu z *zapiętymi* 3 rowerami z haka. We 2 osoby da się to zrobić. Najbardziej upierdliwe jest nurkowanie pod rowerami, w celu odłączenia wtyczki dodatkowej tablicy ze światłami.

A co dylematu rowery na dachu, czy na haku, to chyba trzeba przekalkulować co w danej sytuacji się opłaca - relingi, belki + szyny, czy hak + uchwyt + tablica ze światłami. Hak holowniczy z elektryką potrafi kosztować i ponad 1000 zł.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-16 20:11:58
Autor: Wiktor
Baga??nik do transportu rower??w
W dniu 2011-02-08 09:52, cytawa pisze:

A jak jest z otwieraniem klapy w kombi przy takim bagazniku?

jak napisali - zależy od bagażnika i od samochodu.
Jest tylko jeden bagażnik na rynku, z którym otworzysz każdy samochód - Atera Strada DL. Posiadam i powiem, że nie zamieniłbym tego na nic innego
http://www.youtube.com/watch?v=aQcl-jGDOoc

Wiktor

Data: 2011-02-16 19:19:13
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-02-16, Wiktor wrote:
[...]

Fajna. Ale czy ta pionowa rura jest jakoś składana?

Data: 2011-02-17 09:09:52
Autor: cytawa
Wiktor pisze:

[...]

faktycznie. Na 3 rowery pelen komfort. Ale to juz bolszaja tiechnika.

Jan Cytawa

Baga??nik do transportu rower??w