Baga??nik do transportu rower??w

Data: 2011-02-07 13:53:01
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Baga??nik do transportu rower??w
MS pisze:
Witam

Przymierzam się do zakupu bagażnika i mam nadzieję że trafiłem dobrze :-) Mianowicie mam auto kombi z hakiem i relingami, w wakacje planuję jakiś wyjazd i chciałem zapytać czy lepiej wg Was kupić bagażnik mocowany na hak czy może lepiej na relingi ?? Cena samych uchwytów to od 200 do 600 zł w przypadku mojego samochodu, uchwyt mocowany na hak to wydatek od 200 - 1000 zł wszystko na alledrogo znalezione.
Jakie są Wasze sugestie, ten na górze to pewnie większe spalanie i pewnie teraz powiem bzdurę ale coś takiego jak inny środek cieżkości ;-) z tyłu to chyba hak ma swoją wytrzymałość.

Witaj. Tak jak wspomnieli przedpiścy, obydwa rozwiązania mają + i -.

Korzystałem na espero z dachowego i hakowego, w sonacie tylko z hakowego.

Dachowy jest o tyle wygodniejszy, że jest cały czas na dachu, a rowery przewoziłem często, więc mi pasowało.

Do sporadycznych wakacyjnych wyjazdów, chyba lepszy będzie hakowy. Wyciągasz na tydzień z garażu i momentalnie montujesz. Bez ciągłego wożenia stali na dachu.

Wydaje mi się, że ktoś robił test i wyszło, że rowery na dachu dają mniejszy opór powierza bo się łatwo wcinają. Rowery na haku zaburzają "zawir" za samochodem zwiększając spalanie w stosunku do dachowego. Ale warto pogooglać.

Seco

Data: 2011-02-07 14:49:15
Autor: MS
W dniu 2011-02-07 13:53, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
MS pisze:
Witam

Przymierzam się do zakupu bagażnika i mam nadzieję że trafiłem dobrze
:-) Mianowicie mam auto kombi z hakiem i relingami, w wakacje planujÄ™
[...]

No dobrze Panowie a hak nie ma jakiś ograniczeń?? kupiłem to auto niedawno, hak wyskakuje po naciśnięciu takiej dźwigni z boku auta i trzeba go podnieść do góry. Jest bo jest ale ciekawi mnie jego wytrzymałość. Samochód to Vectra C kombi

Data: 2011-02-07 14:56:20
Autor: PeJot
W dniu 2011-02-07 14:49, MS pisze:

[...]

Haki mają z reguły minimalne obciążenie w pionie 50 kg, a typowe uchwyty obsługują maks. 3 rowery czyli ok. 50 kg.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-07 15:08:57
Autor: MS
W dniu 2011-02-07 14:56, PeJot pisze:
[...]

Ok dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi. Myślę że zdecyduję się na "hakowy" :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-02-07 18:22:39
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-02-07 15:08, MS pisze:

Ok dziękuję wszystkim za wyczerpujące wypowiedzi. Myślę że zdecyduję się na "hakowy" :-)

Jeśli kupisz dobry sprzęt, to powinieneś być zadowolony.

W zeszłym roku z platformą Thule (zdaje się taką
http://www.thule.com/pl-PL/PL/Products/BikeCarriers/Towbar/Thule%20EuroWay%20G2%20921.aspx)
na hak obciążoną dwoma rowerami dojechaliśmy do Holandii. Po drodze nie
mieliśmy żadnych problemów, a przejechaliśmy z rowerami niecałe 3000km.
Przyznaję, że na początku nieco mnie stresowało, że rowery lekko się
chyboczą, ale w sumie cała platforma ma z autem styczność tylko przez
kulkę haka, więc to normalna sprawa. Na autostradach przy szybkościach
do 145km/h nie widać było żadnych niepożądanych efektów. Szybciej nie
jechaliśmy.

Przyjemnie mnie zaskoczyło to, że rowery się specjalnie nie zabrudziły,
a mieliśmy kilka odcinków przejechanych w deszczu. Możliwe, że pomogła
spora i dość klockowata bryła auta :-) (oba rowery miały koła 28", które
mimo rozmiaru niewiele wystawały poza obrys auta).

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2011-02-07 19:43:55
Autor: AL
Krzysiek pisze:
[...]

rok temu jechalismy na Litwe - na platformie 3 rowery (2 trekingi 28" i
jeden 'goral' syna 24").  CaÅ‚a droga byla w deszczu.  Zdziwilem sie, ze
po przyjezdzie rowery nie byly zablocone/zabrudzone - tylko mokre.
Siodelka mialem zdjete (rury siodlowe zabezpieczone), wiec po
przyjezdzie i zalozeniu siodelek spokojnie mozna jechac nie martwiac
sie, ze sie czlek usyfi od roweru.

W tym roku planujemy dluzsza trase - bo kraje skandynawskie: Norwegia,
Szwecja i Dania - rowery jak zwykle zabieramy.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-02-08 03:57:11
Autor: Iguan007
Bagaznik do transportu rowerów

"Krzysiek" <"dthrone[wytnij_to_i_nawiasy]"@interia.pl> wrote in message news:4d502a65$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-02-07 15:08, MS pisze:

Ok dziekuje wszystkim za wyczerpujace wypowiedzi. Mysle ze zdecyduje sie
na "hakowy" :-)

Jesli kupisz dobry sprzet, to powinienes byc zadowolony.

W zeszlym roku z platforma Thule (zdaje sie taka
http://www.thule.com/pl-PL/PL/Products/BikeCarriers/Towbar/Thule%20EuroWay%20G2%20921.aspx)

Euroway to rzeczywiscie swietny bagaznik ale polecam dbac o jego mycie i konserwacje. Moj po 2 latach intensywnego uzywania ma problemy ze skladaniem. Bloto/kurz weszlo pomiedzy mechanizm do skladania i chyba cos powycieralo bo teraz bagaznik ciezko sie sklada. Teraz juz  mycie i smarowanie nie pomaga. Dodatkowo, jesli czesto sciagasz bagaznik to problemy moga byc z wtyczka do swiatel. Ja wymienialem po roku uzytkowania.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-07 15:19:58
Autor: bans
Baga??nik do transportu rower??w
W dniu 2011-02-07 14:56, PeJot pisze:

Haki maj� z regu�y minimalne obci�şenie w pionie 50 kg, a typowe
uchwyty obs�uguj� maks. 3 rowery czyli ok. 50 kg.

Minimalne czy maksymalne? Bo jeśli na pewno minimalne, to nic nie rozumiem - tym bardziej, że 3 rowery to z reguły mniej niż 50kg.

--
bans

Data: 2011-02-07 16:21:50
Autor: PeJot
Baga??nik do transportu rower??w
W dniu 2011-02-07 15:19, bans pisze:

Minimalne czy maksymalne?

Minimalne maksymalne :) Może być 50, 75 i więcej kg.

Bo jeśli na pewno minimalne, to nic nie
rozumiem - tym bardziej, że 3 rowery to z reguły mniej niż 50kg.

3 badziewiaki po 15 kg + uchwyt 5 kg = 50 kg.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Baga??nik do transportu rower??w