Bagaż nurkowy do Egipty ?

Data: 2012-03-21 17:11:16
Autor: Pszemol
Bagaż nurkowy do Egipty ?
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:jk9g29$o4v$1node2.news.atman.pl...
Czy obecnie na lotniskach w Egipcie w "szczególny"
sposób traktują bagaż nurkowy?

Nie. Nawet ważą Ci bagaż podręczny i WSZYSTKIE bagaże muszą
się zmieścić w limicie charterowym 15kg. Tak ja miałem i gdyby
nie interwencja "opiekuna" i wytargowanie mniejszej łapówki dla
urzędasa niż "należna" opłata za przekroczenie limitu bagażu to
drogo by mnie te "marmurowe" figurki które na prezent kupiłem
kosztowały, oj drogo.

Ostatnio jak tam byłem to były jakieś dodatkowe,
szczególne opłaty i różne dziwne numery.

Jakie miałeś "dodatkowe opłaty"?
Mieściłeś się w limicie bagażu czy nie?

Dla mnie zaskoczeniem było że te 15kg limitu dotyczy CAŁEGO
bagażu, włącznie z tym co bierzesz ze sobą do kabiny samolotu
a nie tylko walizki jaką dajesz do bagażnika. Na liniach rejsowych
(nie charterowych) do bagażu podręcznego podchodzi się bardziej
liberalnie i mimo formalnego ograniczenia 5kg (osobnego w stos.
do limitu bagażu nadawanego) nikt bagażu podręcznego nie waży
więc tam zwykle wkładam małe a ciężkie rzeczy (np. aparat oddechowy).

Warto sobie dobrze wszystko zważyć przed odlotem i zostawić
jakiś zapas wagi na "prezenty" bo nie ważą w Polsce - ważą
w Egipcie i po prostu nie wrócisz do PL jak nie zapłacisz haraczu.

Data: 2012-03-22 15:55:00
Autor: Wiesiek
Bagaż nurkowy do Egipty ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:jkd24b.4i0.0poczta.onet.pl...
[...]

Ostatnio to można było wykupić (AlfaStar) dodatkowy limit bagażu na sprzęt nurkowy.

Przy powrocie oczywiście nie odbyło sie bez małego bakszyszu.

Te limity sa różne dla różnych linii lotniczych.

Wiesiek

Data: 2012-03-22 17:41:01
Autor: Pszemol
Bagaż nurkowy do Egipty ?
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:jkfeg7$11h$1node2.news.atman.pl...
Jakie miałeś "dodatkowe opłaty"?
Mieściłeś się w limicie bagażu czy nie?

Ostatnio to można było wykupić (AlfaStar) dodatkowy limit bagażu
na sprzęt nurkowy.

Ile kg i za ile złotych?

Przy powrocie oczywiście nie odbyło sie bez małego bakszyszu.

Dlaczego? Nie zmieściłeś się w dokupionym limicie?
I jak małego? Ile $$/zł?

Te limity sa różne dla różnych linii lotniczych.

Oczywiście że tak, ale ja miałem to 15kg wpisane na bilecie.
Ile Ty miałeś wpisane i jakimi liniami leciałeś?

Data: 2012-03-23 16:05:17
Autor: Wiesiek
Bagaż nurkowy do Egipty ?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:jkfo7d.5p4.0poczta.onet.pl...
[...]

Byłem w Egipcie 7 razy.
Zawsze było tak że leciałem z żona i w jeden limit pakowane były nasze ciuchy a w drugi sprzęt nurkowy.
Drobiazgi nurkowe do podręcznego.

Ostatnio na liniach czarterowych egipskich wprowadzono możliwość dodatkowego wykupienia bagażu nurkowego ale to tak było skonstruowane że ten bagaż nurkowy nie mógł wchodzić do limitu normalnego bagażu. Miałeś bagaż nurkowy (nawet jeden automat) do płaciłeś cos tam ok 15$.

Data: 2012-03-23 12:38:53
Autor: Pszemol
Bagaż nurkowy do Egipty ?
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:jki3fi$ptb$1node2.news.atman.pl...
Byłem w Egipcie 7 razy.

Zawsze czarterem czy czasami leciałeś liniami rejsowymi?
Jaki miałeś limit bagażu te 7 razy?

Zawsze było tak że leciałem z żona i w jeden limit pakowane były nasze ciuchy a w drugi sprzęt nurkowy. Drobiazgi nurkowe do podręcznego.

Tak to nie sztuka - wiadomo że do Egiptu ciuchy ważyć nic nie będą.
W końcu nie bierzesz zimowych kurtek ani ciężkich butów zimowych...
Sztuką było dla mnie zmieścić się w 15kg jadąc samemu.

[...]

Czy ten dodatkowy bagaż nurkowy miał jakiś limit wagi w obrębie 15 dolarów?

Data: 2012-04-01 09:05:18
Autor:
Bagaż nurkowy do Egipty ?
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> [...]

jakiś zapas wagi na "prezenty" bo nie ważą w Polsce - ważą
w Egipcie i po prostu nie wrócisz do PL jak nie zapłacisz haraczu.

Bzdury Pan opowiadasz

W zależności od linii którymi lecisz. Jedna mają 20 kg głównego + podręczny a inne 15 głównego + podręczny. Uwaga: Niektóre linie dopuszczają tylko jeden podręczny. Znaczy jak masz torbę podręczną i osobno laptopa to już może być problem. Inne nie zwracają uwagi.

Ja ostatnio leciałem i miałem 50 kg głównego + podręczny. Nadbagaż zgłaszałem wcześniej bo wiedziałem że bede miał. Opłata to 60 PLN w jedną stronę. Mozna mieć torbę maks 32 kg. Linie Enter Air. Staram się wybierać takie linie gdzie są większe limity

--

Bagaż nurkowy do Egipty ?