Bagażnik dachowy Nissan xTrail

Data: 2010-02-14 18:57:42
Autor: solar
Bagażnik dachowy Nissan xTrail
Co byście polecili z bagażników?
Mam zintegrowane relingi. Na bagażniku będzie sporadycznie wożony rower (lub rowery) na krótkich trasach (10-30 km). Widzę to tak, że belki przypiąłbym na stałe i zapomniał, a w potrzebie zakładał tylko uchwyt do roweru.
Z uwagi na mało intensywne użytkowanie, nie chciałbym wydawać wiele kasy na np. Thule, a z drugiej strony nie chcę kupić byle czego z supermarketu, bo rowery supermarketowe zdecydowanie nie są.

"Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych."
                                       św. Augustyn z Hippony

Data: 2010-02-14 10:51:41
Autor: tadek

--
Solar            www.solar.blurp.org             GG 1834424
"Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych."
                                       św. Augustyn z Hippony

a uchwyt na rower to z marketu?
Jeżeli masz porządne rowery to nie ma sensu oszczędzać na belkach i w
domyśle na uchwytach. Ja kupiłem aluminiowe belki Thule i uchwyty
tejże marki i mam nie porysowane ramy od rowerów + pewne trzymanie na
samochodzie

Data: 2010-02-14 21:44:42
Autor: solar
tadek pisze:

[...]

Nie sądzę, że wybór jest tylko między Thule-supermarket. A żeby przerzucić rower kilka razy w roku 20 km na dachu, nie uśmiecha się mi wywalić 500-700 zł.

"Najmniej Boga jest w Kościele."
                                           J. Arangurena

Data: 2010-02-14 15:21:53
Autor: tadek
On 14 Lut, 21:44, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
tadek pisze:

> [...]

Nie sądzę, że wybór jest tylko między Thule-supermarket. A żeby
przerzucić rower kilka razy w roku 20 km na dachu, nie uśmiecha się mi

jest jeszcze taka firma nazywa się Mont Blanc chyba ,ale też nie jest
tania. Belki możesz kupić stalowe np Thule- są tańsze od Al

Data: 2010-02-15 10:47:20
Autor: KJ Siła Słów
solar pisze:
 Widzę to tak, że belki
przypiąłbym na stałe i zapomniał

Swist powietrza powyzej 100 km/h nie da Ci zapomniec.
;-)

Belki dachowe w Xtrail nie beda praktyczne, zeby wozic rowery na krotkie odcinki - to wysokie auto.
Duzo lepiej jest kupic bagaznik na tyl auta.
Sa na hak ale sa tez chyba takie bez haka.

KJ

Data: 2010-02-15 11:33:11
Autor: Pan Piskorz
Bagażnik dachowy Nissan xTrail
Duzo lepiej jest kupic bagaznik na tyl auta.
Sa na hak ale sa tez chyba takie bez haka.

kiedy pytałem o bagażnik rowerowy do tucsona,
zdanie Grupy mówiło,
ze lepiej bagażnik na dach i taboret  ;-)
P.

Data: 2010-02-15 08:55:30
Autor: tadek
On 15 Lut, 11:33, Pan Piskorz <pisko...@buziaczek.pl> wrote:
> [...]

kiedy pytałem o bagażnik rowerowy do tucsona,
zdanie Grupy mówiło,
ze lepiej bagażnik na dach i taboret  ;-)

i ja tak stosuje do Forestera. Nie narzekam.

Data: 2010-02-15 12:09:53
Autor: KJ Siła Słów
Pan Piskorz pisze:

kiedy pytałem o bagażnik rowerowy do tucsona,
zdanie Grupy mówiło,
ze lepiej bagażnik na dach i taboret  ;-)

Acha, ale czy Grupa Ci obiecala potrzymac stoleczek w trakcie pakowania ?

Ja pakuje rowery na dach C5, ale robie to 2 razy do roku i raz do roku bagaznik na narty. C5 mozna obnizyc na postoju tak ze prawie lezy podwoziem na ziemi. A i tak wygodnie nie jest.

Moj kolega ma Ulysse, hak i bagaznik rowerowy. Czas pakowania 4 rowerow - u mnie kolo 2 godzin (fakt bagazniki mam prymitywne i jeszcze zakladam jakies trytki na kola i solidne expandery miedzy rowerami), u niego 20 minut.
Stan cisnienia po akcji - u mnie 150 u niego 90 ;-)

Koszt belek - cos okolo 300-400 PLN plus chyba kolo stowy za kazdy bagaznik.
U niego - hak (akurat kupil auto z hakiem), bagaznik na 4 rowery, niestety chyba cos kolo 2 tysiecy. Ale ten na 4 rowery to kawal konstrukcji i malo popularny, stad cena.

KJ

Data: 2010-02-15 18:49:03
Autor: solar
KJ Siła Słów pisze:
solar pisze:
 Widzę to tak, że belki
przypiąłbym na stałe i zapomniał

Swist powietrza powyzej 100 km/h nie da Ci zapomniec.

To jest argument. :)
Ale muszę się przekonać sam.

Belki dachowe w Xtrail nie beda praktyczne, zeby wozic rowery na krotkie odcinki - to wysokie auto.
Duzo lepiej jest kupic bagaznik na tyl auta.
Sa na hak ale sa tez chyba takie bez haka.

Odpada. Muszę mieć szybki dostęp do bagażnika. Szybszy niż do rowerów na dachu. Poza tym mam 190, więc wysokość mi nie straszna. :)

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2010-02-15 19:59:17
Autor: KJ Siła Słów
Bagażnik dachowy Nissan xTrail
solar pisze:

Ale muszę się przekonać sam.

2 metrowa listewka 3x4 cm na powertape do relingow i po 5 minutach juz wiesz :-)

Odpada. Muszę mieć szybki dostęp do bagażnika. Szybszy niż do rowerów na dachu.

http://www.boxcars.pl/p/pl/69/thule+9708+hangon.html

Jak widac tez da sie zrobic.

Wybor nalezy do Ciebie.

KJ

Data: 2010-02-15 20:23:19
Autor: solar
KJ Siła Słów pisze:

2 metrowa listewka 3x4 cm na powertape do relingow i po 5 minutach juz wiesz :-)

W 5 min to nawet nie osiągnę miejsca, gdzie mógłbym się tak rozpędzić. :)

http://www.boxcars.pl/p/pl/69/thule+9708+hangon.html
Jak widac tez da sie zrobic.
Wybor nalezy do Ciebie.

Ogólnie jestem przeciwnikiem bagażników, ale zmniejszenie ładowności po zmianie Partnera na XTraila wymusza zastosowanie bagażnika, bo wrzucenie "na chwilę" do środka roweru znacznie się skomplikowało. Pozostanę więc przy "klasyce" dachowej. Choć widzę, że wciąż Thule albo nic...

"Nie podobało mi się, że inteligentni ludzie wierzą tylko dlatego,
że inni inteligentni ludzie też wierzą."
                                     prof. James D. Watson

Bagażnik dachowy Nissan xTrail