Data: 2016-09-15 05:43:21 | |
Autor: quent75 | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
|
|
Data: 2016-09-15 06:33:18 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik que....@gmail.com napisał:
Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-) Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole. W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny. Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami. Patrz - korpus jumbojet-a. W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły. Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na wietrze. |
|
Data: 2016-09-15 15:48:52 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 15:33, sczygiel@gmail.com wrote:
W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik que...@gmail.com napisał: O samolot - dobrzy przykład! Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 16:04:41 | |
Autor: twistedme | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
On 15.09.2016 15:33, sczygiel@gmail.com wrote:Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie żeby było opływowo... |
|
Data: 2016-09-16 00:54:33 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu czwartek, 15 września 2016 16:04:47 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze: No nie. Siła nosna to ułamek tego co robi płat. Aby nie przynudzać: http://amasci.com/wing/airfoil.html http://amasci.com/wing/lasrWing.gif Tego nie robi profil aerodynamiczny tak jak sie tłumaczy ludziom (niskie cisnienie nad, wysokie pod). Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory. Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo... Temat zresztą jest nawet aktualnie dosyć kontrowersyjny :) Bo nawet mądre głowy dosyć błądzą (temat magiczności wymuszenia tej samej prędkości przepływu nad i pod skrzydłem). |
|
Data: 2016-09-16 01:05:22 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu piątek, 16 września 2016 09:54:35 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
W dniu czwartek, 15 września 2016 16:04:47 UTC+2 użytkownik twistedme napisał: O tu masz: https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil lift coefficient. dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla danego profilu. W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej z profilu. Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej. To tak z grubsza. |
|
Data: 2016-09-16 11:30:06 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory. lift coefficient. Za bardzo z grubsza. Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym wykresie, jako tzw "biegunowa". Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i warto pamietac, ze zalezy od predkosci). Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie) sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale -nieliniowo, -do zera nie schodzi. Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a wiec predkosci i kata natarcia. Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow. Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy grawitacja. J. |
|
Data: 2016-09-16 05:25:21 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomościZgadza się. W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia) jak niby leci poziomo to tak naprawde leci coraz niżej więc ten kat natarcia jest zerowy ale nie w stosunku do poziomu a w stosunku do kierunku lotu a ten jest lekko opadający. Tak czy siak aerodynamika płata i mechanika lotu jest mocno skomplikowana. I widac to nawet na przykladzie tego jaki kształt jest najbardziej aerodynamiczny. Bo to optimum zalezy od zastosowania. Wagon kolejowy jest bardzo aerodynamiczny mimo że kanciasty. Bo ma z przodu obłą lokomotywe :) Takie oszustwo :) |
|
Data: 2016-09-16 14:36:55 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@googlegroups.com...
W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: >O tu masz: Zgadza się. Nie ma takiego rozroznienia. To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest. W dodatku nieproporcjonalnie duzy. A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce przeciagasz :-) Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec. J. |
|
Data: 2016-09-16 07:24:35 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@googlegroups.com... Standardowo sie tego nie rozróżnia. nie ma potrzeby. Ale zakładając że płat ustawiamy tak aby profil pracował tylko jako profil aerodynamiczny a nie jak "latawiec" to i tak sytuacja jest dosyć skomplikowana. To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko rozrzedza nad skrzydłem. A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce przeciagasz :-)No własnie. Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy powietrze w dół. I to w sporej częsci wypadków jest główne źródło siły nośnej. W końcu latawiece lataja mimo że płaskie są :) |
|
Data: 2016-09-16 19:16:56 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ? Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie ma "pchania w dol", a sila jest. Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila jest. A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to Aaaa, o to chodzi ... nie laczylbym. Sila sie bierze z calego profilu i nie ma potrzeby dzielic (choc oczywiscie mozna mierzyc z ktorej czesci ile ). J. |
|
Data: 2016-09-16 11:38:42 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja wypukłe skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie ma "pchania w dol", a sila jest.Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być niesymetryczna. No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy ujemnym katem natarcia. Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje siły nośnej. Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu. Choć to i tak zalezy od tego jaki profil jest a profili jest jak mrówków. >> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, >> to Sensu nie ma. Ale w powszechnej świadomości nie ma że siła nośna bierze się z "latawcowania" i z profilu a nie tylko z magii profilu. |
|
Data: 2016-09-16 21:28:11 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup OK, choc po prawdzie - jedyne samoloty o plaskich skrzydlach to te z papieru. Ja do czego innego pilem - nawet te o wypuklych skrzydlach musza kierowac powietrze w dol. Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie Innymi slowy - wypuklosc u gory dziala, nie trzeba pchac powietrza dolna czescia. Sa jeszcze bezposrednie pomiary cisnien - wiecej jest ssania na gornej wypuklej powierzchni, niz nacisku na dolna skosna. Zreszta w wielu wypadkach ta dolna tez jest wypukla. J. |
|
Data: 2016-09-16 14:38:54 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu piątek, 16 września 2016 21:28:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup Tak, zgadza się. To była inicjalna uwaga.
No właśnie. Nie dośc że dolna wypukła to jeszcze całośc jest symetryczna. I w rezultacie taki samolot nie powinien latać :) Oczywiście całość działa bo kat natarcia jest odpowiedni i w efekcie nie dość że pchamy powietrze w dół to kąt natarcia sprawia że niby symetryczny profil nie działa jak symetryczny. Diabelska technika w tych skrzydłach :) |
|
Data: 2016-09-17 08:41:26 | |
Autor: cef | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-16 o 23:38, sczygiel@gmail.com pisze:
Diabelska technika w tych skrzydłach :) Od początku czułem, że to o kadry nowej komisji chodzi. |
|
Data: 2016-09-18 13:49:38 | |
Autor: T. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-16 o 14:36, J.F. pisze:
Użytkownik napisał w wiadomości grup Był kiedyś taki prezydent, który twierdził, że da się latać na drzwiach od stodoły. A jaki one mają kąt natarcia i siłę nosną? T. |
|
Data: 2016-09-21 14:39:42 | |
Autor: Ghost | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ff850c4f-b631-48a4-b713-411421c9ad8a@googlegroups.com... Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby zmniejszać opory. Gdyby było inaczej żaden samolot nie mógłby dłużej lecieć na plecach, wiadomo ze akrobacyjne robią to bez trudu. |
|
Data: 2016-09-21 15:06:05 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 21.09.2016 14:39, Ghost wrote:
Akrobacyjne mają symetryczny profil skrzydła dlatego mogą latać równie bezproblemowo podwoziem ku górze. Samoloty rejsowe np. tak nie polecą, nawet te malutkie ;-) -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 16:10:13 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Thu, 15 Sep 2016 15:48:52 +0200, w <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>, quent
<xx@xx.com> napisał(-a): O samolot - dobrzy przykład! No cóż, ja słyszałem to samo -- ale o kadłubie, a nie o skrzydle. Skrzydło nie jest projektowane, aby było aerodymiczne. |
|
Data: 2016-09-15 16:23:01 | |
Autor: quent | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 16:10, radekp@konto.pl wrote:
Thu, 15 Sep 2016 15:48:52 +0200, w <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>, quent Wszystkie zew. elementy samolotu projektowane są z myślą o aerodynamice. Przekrój skrzydła ale kadłub także. Tu ładnie widać: http://lubielatac.pl/wp-content/uploads/2015/10/katastrofa-airbus-synaj-rosja-egipt-katastrofa-rosyjskieggo-samolotu-metrojet-sinai-700x397.jpg Z tym, że znów nie do końca jest tu analogia z bagażnikami. Samoloty, samochody muszą pogodzić masę przeróżnych rzeczy aby funkcjonować a bagażnik spokojnie mógłby mieć aerodynamiczny kształt a nie ma :-) -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 16:19:55 | |
Autor: T. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
On 15.09.2016 15:33, sczygiel@gmail.com wrote:Ale samochody nie latają! No może poza wyjątkami: http://glowny-mechanik.pl/2014/10/latajace-auto-ze-slowacji/ T. |
|
Data: 2016-09-15 17:00:42 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 15:48, quent pisze:
On 15.09.2016 15:33, sczygiel@gmail.com wrote: "wzorcem kształtu aerodynamicznego" o czym ty bredzisz? Skrzydło samolotu ma za zadanie unieść go w powietrze. Naprawdę byś chciał, żeby zrobił to twój bagażnik? -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-15 08:07:21 | |
Autor: quent75 | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Ja tam tylko cytuję. Aerodynamika to taka nauka. Wszystko jest opisane, nawet w necie ;-)
|
|
Data: 2016-09-15 18:49:40 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 17:07, quent75@gmail.com pisze:
Ja tam tylko cytuję. No właśnie nie cytujesz. Jakoś wstydzisz się, czy jak? ;P Aerodynamika to taka nauka. Wszystko jest opisane, nawet w necie ;-) Szukałem ale nie znalazłem. Nie bądź taki, napisz co to jest "wzorzec kształtu aerodynamicznego"? Co jak "pomroczność jasna"? :-> -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-15 20:30:18 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 18:49, Kaczin wrote:
Nie bądź taki, napisz co to jest "wzorzec kształtu aerodynamicznego"? Se Kaczin poszperaj. Wszystko jest w necie. A jak z czytaniem krycho to rybę sobie złap i się zafrapuj albo obserwuj smarki z nosa jak spadają ;-) -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 18:39:58 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
quent wrote:
On 15.09.2016 18:49, Kaczin wrote: to pokaż. Przecież masz skoro wiedzę czerpiesz tylko z neta A jak z czytaniem krycho to rybę sobie złap i się zafrapuj albo obserwuj czyli trollujesz -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-15 20:53:14 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 20:39, masti wrote:
czyli trollujesz Piszę wprost. Czasem nie można inaczej. No i staram się dostasować do rozmówcy,żeby poczuł się bardziej komfortowo. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 18:58:50 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
quent wrote:
On 15.09.2016 20:39, masti wrote: piłeś. nie pisz -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-15 20:52:56 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 20:30, quent pisze:
A jak z czytaniem krycho Krychy do tego nie mieszaj! ;-) Jak z pisaniem cienko, to otwórz elementarz i poczytaj. -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-15 20:54:36 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 20:52, Kaczin wrote:
W dniu 15.09.2016 o 20:30, quent pisze: Spoko, to z pośpiechu. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 20:59:55 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 20:54, quent pisze:
Z pośpiechu, to znalazłeś się na tym świecie ;-) -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-15 21:08:11 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 20:59, Kaczin wrote:
W dniu 15.09.2016 o 20:54, quent pisze: masti to Twój brat? -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 21:17:30 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 21:08, quent pisze:
Brudziński to twój tatuś? -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-20 22:44:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Hello quent,
Thursday, September 15, 2016, 3:48:52 PM, you wrote: O samolot - dobrzy przykład!Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole. Samochód nie ma się unosić! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-09-21 12:27:46 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 20.09.2016 22:44, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello quent, Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-) http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2013/07/Resolution-Solar-Car-1.jpg -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-21 13:00:20 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik quent xx@xx.com ...
Ten samochód solarny, o podobnym profilu, chyba się nie unosi ;-) Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki. Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości. Podejrzewac mozna, ze korzysc wynikająca z polepszenia aerodynamiki jest niewspolmierna ze strata pojemnosci. |
|
Data: 2016-09-21 15:11:48 | |
Autor: quent | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 21.09.2016 15:00, Budzik wrote:
Użytkownik quent xx@xx.com ... Ale profil jest odwrotny od bagażnikowego, który wyglada przecież tak: https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDY2Nw==/z/Qe4AAOSwiYFXF3~n/$_86.JPG Z drugiej strony zaostrzenie tyłu powoduje ogromny spadek wielkości. Odwócenie bagażnika (profilu) nie spowoduje utraty poj. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-21 16:00:33 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik quent xx@xx.com ...
Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki. Naprawde nie widzisz róznicy w pojemnosci miedzy bagaznikiem z delikatnie scietym przodem i pionownym tyłem a wskazanym pojazdem z delikatnie scietym przodem i bardzo wydłużonym i pociagłym tyłem...? |
|
Data: 2016-09-21 20:19:48 | |
Autor: quent | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 21.09.2016 18:00, Budzik wrote:
Użytkownik quent xx@xx.com ... Mowa o pojemności w kontekście profilu i jego lustrzanego odbicia - nie zmienia się. I tyle. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-21 21:00:32 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik quent xx@xx.com ...
Z jednej strony przód ma ostry - czyli tak jak stosowane bagazniki. Wybacz ale nie rozumiem. |
|
Data: 2016-09-15 15:57:49 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 15:33, sczygiel@gmail.com wrote:
W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik que...@gmail.com napisał: Mógłbyś jaśniej? -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-16 00:38:58 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu czwartek, 15 września 2016 15:57:47 UTC+2 użytkownik quent napisał:
On 15.09.2016 15:33, sczygiel@gmail.com wrote: Pojemnik - jakaś bryła w której cos transportujemy lub tylko wykorzystujemy ruch powietrza wokół niej. Przyklady deczko z sufitu ale pokazują ideę. Jesli zależy ci na najmniej opornym przeniesieniu jakiejś objetości to najlepszy jest pręt. Cienki, długi. Nawet jak będzie miał krzywe końce to będzie lepszym "nośnikiem" objetości niż kula. Bedzie miał mniejszy opór aerodynamiczny niz kula. To sie nadaje do transportowania np. cieczy. Jesli zalezy ci na ograniczeniu powierzchni tego "pojemnika" to lepsza kula.. Ona będzie lepsza do transportu np. Lodu. Jesli zalezy ci na tym aby było niskie to najlepszy moim zdaniem kształt właśnie bagażnika. Jesli zalezy ci aby pojemnik miał dużą objętość ale był ustawny to wtedy najlepszy kształt jest mniej więcej taki: http://www.popsci.com/aerodynamic/article/2005-08/fish-inspired-car Jak potrzebujesz mieć generowana siłe nośną to najlepszy jakiś kształt profilu aerodynamicznego. Ale i tu bardzo duzo zalezy od tego jaka prędkośc powietrza i jakie kąty natarcia będą potrzebne. Wbrew temu co się ludziom wmawia relatywnie niedużo siły nośnej sie tworzy na płatach. Sporo więcej jest wytwarzane za pomocą zwykłej reakcji czyli ustawienia kata natarcia płatu tak aby powietrze odchylac w dół. Dlatego pytanie o najbardziej aerodynamiczny kształt jest trudne a odpowiedź nie jednoznaczna. Na koniec dodam że gdyby kształt kropli był idealny to one by się w locie nie rozbijały :) Bo jak lecą w dół to się rozczłonkowują na mniejsze. A to oznacza ze jednak to nie jest idealny kształt. Aby temat zaorać na spotkaniach towarzyskich starczy wspomnieć o tzw. Rods of god. https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment In the case of the system mentioned in the 2003 Air Force report above, a 6..1 m × 0.3 m tungsten cylinder impacting at Mach 10 has a kinetic energy equivalent to approximately 11.5 tons of TNT (or 7.2 tons of dynamite). The mass of such a cylinder is itself greater than 9 tons, so the practical applications of such a system are limited to those situations where its other characteristics provide a clear and decisive advantage-- a conventional bomb/warhead of similar weight to the tungsten rod, delivered by conventional means, provides similar destructive capability and is far more practical and cost effective. takie prety maja bardzo mały opór aerodynamiczny. I nie są kulą. Kula czy łza/kropla spadała by duzo trudniej niz taki pręt. |
|
Data: 2016-09-15 15:19:49 | |
Autor: ddddddddd | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 14:43, quent75@gmail.com pisze:
Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? to z samochodami też spieprzyli sprawę, bo przód ostry, a tył obcięty :) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-09-15 06:26:57 | |
Autor: quent75 | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Ja bym tu analogii nie szukał. Inne względy mogą przemawiać za kaształtem aut... A bagażnik łatwo można zamontować inaczej
|
|
Data: 2016-09-15 22:29:15 | |
Autor: Adam | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 15:19, ddddddddd pisze:
W dniu 15.09.2016 o 14:43, quent75@gmail.com pisze: Ale były auta "jeżdżące do tyłu" ;) Coś mi świta jakieś maleństwo podobne do BMW Isetty i trochę większe, już z czasów Skody 102. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-09-16 10:29:23 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-15 22:29, Adam wrote:
Ale były auta "jeżdżące do tyłu" ;) Ogolnie to chyba sporo "bubble cars" tak mialo, bo byly inspirowane konstrukcjami lotniczymi albo poniekad mialy wprost taka proweniencje, np. produkowane byly przez Messerschmitta albo Heinkla, np. KR200 ktory zagral w filmie "Brazil" http://www.conceptcarz.com/images/Messerschmitt/55-Messerschmitt-KR200-DV-08_HHC_01.jpg Cos takiego reprezentowala tez Multipla rocznik 1965 :) https://c1.staticflickr.com/3/2930/13961940022_75e58dc0f3_b.jpg -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2016-09-16 13:41:50 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrgaha$sb9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2016-09-15 22:29, Adam wrote: Ale były auta "jeżdżące do tyłu" ;) Ogolnie to chyba sporo "bubble cars" tak mialo, bo byly inspirowane Cos takiego reprezentowala tez Multipla rocznik 1965 :) Ale wezcie pod uwage, ze taki tyl byl czyms w miare typowym. Wezmy np 2CV, VW Garbus, https://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Kapit%C3%A4n J. |
|
Data: 2016-09-16 15:45:02 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-16 13:41, J.F. wrote:
Ale wezcie pod uwage, ze taki tyl byl czyms w miare typowym. No raczej nie jest to cos podobnego do ksztaltu kropli wody. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2016-09-16 15:49:54 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrgt13$ikm$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2016-09-16 13:41, J.F. wrote: Ale wezcie pod uwage, ze taki tyl byl czyms w miare typowym. No raczej nie jest to cos podobnego do ksztaltu kropli wody. Ale "ostry" czy jak kto woli "aerodynamiczny" tyl ma. J. |
|
Data: 2016-09-16 16:53:39 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-16 15:49, J.F. wrote:
Ale "ostry" czy jak kto woli "aerodynamiczny" tyl ma. Wyraznie byla mowa o czyms innym ;) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2016-09-16 19:09:37 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrh11o$n77$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2016-09-16 15:49, J.F. wrote: Ale "ostry" czy jak kto woli "aerodynamiczny" tyl ma.Wyraznie byla mowa o czyms innym ;) No nie, byla wlasnie mowa o tym, ze tyl powinien byc "ostry". J. |
|
Data: 2016-09-15 15:31:28 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Thu, 15 Sep 2016 05:43:21 -0700 (PDT), w
<9e639184-31c8-44f8-9732-a854745c77dc@googlegroups.com>, quent75@gmail.com napisał(-a): Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-) Patrz, w F1 widać też nie znają się na aerodynamice :) |
|
Data: 2016-09-15 15:54:40 | |
Autor: quent | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 15:31, radekp@konto.pl wrote:
Thu, 15 Sep 2016 05:43:21 -0700 (PDT), w Znają się. To bardziej złożony problem w przypadku aut. Ważne są też właściwości jezdne, rozłożenie środka cieżkości, hamulce powietrzne itp. A tu z naciskiem na aerodynamikę i znów coraz bliżej wzorca: http://forum.samochodyelektryczne.org/files/insight_tail_171.jpg Z tym, że ja o autach nie chciałem bo to nie do końca analogiczne. Zastanawiają mnie te bagażniki. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 16:37:26 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik quent napisał w wiadomości grup
Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? Ogolnie nie. To jest bardziej skomplikowane. Zobacz np na statki czy lodki - tępym z tylu. Zobacz na samochody - od czasow garbusa juz nie ma ostro z tylu, czesto jest wlasnie plasko (hatch-back - "uciety tyl). Kombi tez jakos wiele wiecej od innych wersji nie pali. Zdaje sie, ze z tylu tworza sie wiry i "popychaja" ten tyl. Prawidlowy profil lotniczy tez moglby byc, ale byc moze nie warto - niewielkie polepszenie, a uciazliwosc i koszta sporo wyzsze. Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki. Wydawaloby sie, ze aerodynamika cegly. A jednak - dosc spore auto, napedzane wcale nie bardzo mocnym silnikiem, a potrafi pojechac 160. Ruszaja festiwale nauki - moze na popbliskiej uczelni jest jakis tunel aerodynamiczny i mozna podpytac, a nawet zobaczyc. J. |
|
Data: 2016-09-15 07:47:46 | |
Autor: quent75 | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.
Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny.. Taki jak pokazuje teoria. |
|
Data: 2016-09-15 17:15:03 | |
Autor: AL | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-15 16:47, quent75@gmail.com wrote:
Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.> kształt też ma wpływ czy szybko wchodzisz w ten ślizg i potrafisz go utrzymać w stabilnym ślizgu (patrz np. deski windsurfingowe ) ale nie wszystko może być zgodnie z teorią aerodynamiki, bo za bagażnikiem dachowym przemawia jego praktyczność a nie aerodynamika. Więcej tracisz energii na oporach przepływu powietrza pod autem czy na lusterkach niż na tym boksie. A jak się już czepiasz tych boxów, to są boksy, które są przemyślane - maskują np. drążki poprzeczne bagażnika i są takie najprostrze, które są wielorybami na dachu, świszczącymi w dodatku niemiłosiernie... ;) A wracając do tematu - chciałbyś aby samochody wyglądały tak jak ten z linku? http://moto.pl/Klasyczne/1,137197,16780022,Schlorwagen___Mistrz_aerodynamiki_z_1939.html |
|
Data: 2016-09-15 17:59:32 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 17:15, AL wrote:
ale nie wszystko może być zgodnie z teorią aerodynamiki, bo za Stawiasz sprawę na ostro i jeśli tak to te boxy powinny być prostopadłościanami. Gdzieś tam *jednak* aerodynamika przemawia (lub szepcze jak wolisz) skoro prostopadłościanami jednak nie są ;-) I ja się ogólnie nie czepiam kształtu bo tylko sposobu zamocowania. Profil aerodynamiczny podpowiada, że powinny być zamontowane odwrtonie - vide kształt kropli wody, ryby ect. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 19:18:36 | |
Autor: twistedme | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 17:59, quent pisze:
vide kształt kropli wody, ryby ect.A pocisk? A myśliwiec? Rakieta? |
|
Data: 2016-09-15 20:28:34 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 19:18, twistedme wrote:
W dniu 2016-09-15 o 17:59, quent pisze: A bagażnik dachowy? Chodzi o konfrontację z teorią własnie. Teoria pokazuje profil dla minimalnych oporów aerodynamicznych: https://www.google.pl/search?q=profil+aerodynamiczny&espv=2&biw=1366&bih=638&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijsLiJgJLPAhVM3SwKHUS5CoUQ_AUIBigB Zastanawie mnie dlaczego bagażnik ma odwrotny kształt. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 18:39:21 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
quent wrote:
On 15.09.2016 19:18, twistedme wrote: a gdzie tam masz profile o minimalnym oporze aerodynamicznym? Bo ja widzę skrzydła -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-15 20:49:53 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 20:39, masti wrote:
quent wrote: Skrzydła?? Ja widzę przekroje poprzeczne czyli profile właśnie. Opór aerodynamiczny - to -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 20:51:20 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
Opór aerodynamiczny - to jest klucz.
Teoria pokazuje dla jakiego profilu... ehh -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 18:58:17 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
quent wrote:
Opór aerodynamiczny - to jest klucz. topokaż. na razie albo usiłujesz wykazć że jesteś idiotą albo trollujesz -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-15 21:05:06 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 20:58, masti wrote:
quent wrote: Ale co mam pokazać? Teorię dot. oporu aerodynamicznego?? Oporu aerodynamicznego kształtu? Rozumiem, że można nie znać/pamiętać ale tylko idiota nie poradzi sobie ze znalezieniem. Źle to wróży Twojemu udziałowi w dyskusji. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 19:51:47 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
quent wrote:
On 15.09.2016 20:58, masti wrote: to co podajesz. argumenty Rozumiem, że można nie znać/pamiętać ale tylko idiota nie poradzi sobie ze znalezieniem. skoro twierdzisz, że nim jesteś Źle to wróży Twojemu udziałowi w dyskusji. a o czym mielibyśmy dyskutować skoro nie potrafisz wskazać nawet tezy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-16 10:21:57 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrepsp$4sf$1@dont-email.me...
quent wrote: A bagażnik dachowy? a gdzie tam masz profile o minimalnym oporze aerodynamicznym? One z reguly maja tez niskie opory. Bo to nie sztuka dac mocny silnik :-) J. |
|
Data: 2016-09-16 11:39:31 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrepsp$4sf$1@dont-email.me...tyle, że skrzydło nie jest projektowane do minimalizacji oporu czołowego tylko zwiększania siły nośnej :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-16 13:45:04 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrgllj$5hg$1@dont-email.me...
J.F. wrote: Teoria pokazuje profil dla minimalnych oporów aerodynamicznych: Jedno i drugie. Do zwiekszania sily nosnej to moze w F1 - opory mniej istotne. Trzeba przyznac, ze ten opor maja bardzo maly. Wiec i bagaznik w takim ksztalcie stawialby maly. J. |
|
Data: 2016-09-15 21:04:03 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 20:28, quent pisze:
Teoria pokazuje profil dla minimalnych oporów aerodynamicznych: To nie jest teoria. To jest wyszukiwarka obrazków Google. https://www.google.pl/search?q=profil+aerodynamiczny&espv=2&biw=1366&bih=638&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijsLiJgJLPAhVM3SwKHUS5CoUQ_AUIBigB#tbm=isch&q=studio+elipsa -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-15 21:07:04 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 21:04, Kaczin wrote:
W dniu 15.09.2016 o 20:28, quent pisze: ROTFL Taaaak Kaczin - to JEST wyszukiwarka! Bingo! Możesz albo olać tę dyskusję, do czego Cię namawiam, albo sięgnąć do bibioteczki albo w tę wyszukiwarkę wpisać słowo klucz i przełączyć na szukanie w necie. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 21:16:25 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 21:07, quent pisze:
On 15.09.2016 21:04, Kaczin wrote: A mówiłeś, że teoria ;-) -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-15 21:20:06 | |
Autor: T. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 20:28, quent pisze:
On 15.09.2016 19:18, twistedme wrote:On nie ma odwrotnego kształtu, tylko ludzie nie wiedzą, jak go poprawnie zamontować. ;-P T. |
|
Data: 2016-09-15 21:23:44 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 15.09.2016 21:20, T. wrote:
On nie ma odwrotnego kształtu, tylko ludzie nie wiedzą, jak go poprawnie No tak to sobie, póki co, tłumaczę ;-) -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-15 21:24:34 | |
Autor: Kaczin | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 21:20, T. pisze:
On nie ma odwrotnego kształtu, tylko ludzie nie wiedzą, jak go poprawnie Doskonale wiedzą. I taki sposób montażu jest uzasadniony względami aerodynamiki. -- Kaczin |
|
Data: 2016-09-16 09:14:56 | |
Autor: twistedme | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 20:28, quent pisze:
On 15.09.2016 19:18, twistedme wrote:Profil skrzydła ma taki kształt, żeby był w stanie wytwarzać siłę nośną. Poczytaj o prawie Bernoulliego. Gdyby bagażnik miał profil skrzydła, tak jak proponujesz to w zależności od mocowania przy odpowiedniej prędkości albo by się oderwał, albo uniósłby samochód w powietrze :) https://www.youtube.com/watch?v=lvUNnsIbOU0 https://www.youtube.com/watch?v=J19fibcwTCI |
|
Data: 2016-09-16 09:29:05 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 16.09.2016 09:14, twistedme wrote:
Gdyby bagażnik miał profil skrzydła, tak Już o tym pisałem wcześniej... Współczynnik siły nośnej zależy, poza kształtem, od kąta natarcia. Wektor siły nośnej na przykładzie skrzydła samolotu skierowany jest ku górze za względu właśnie na odpowiedni kąt natarcia. Siła nośna skierowana ku dołowi mogłaby być całkiem pożyteczna w samochodzie, wystarczyłoby odpowiednie zamocowanie bagażnika. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-16 18:51:34 | |
Autor: re | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "quent" Gdyby bagażnik miał profil skrzydła, tak Już o tym pisałem wcześniej... Współczynnik siły nośnej zależy, poza kształtem, od kąta natarcia. Wektor siły nośnej na przykładzie skrzydła samolotu skierowany jest ku górze za względu właśnie na odpowiedni kąt natarcia. Siła nośna skierowana ku dołowi mogłaby być całkiem pożyteczna w samochodzie, wystarczyłoby odpowiednie zamocowanie bagażnika. -- - Do czego ? Samochód już ma odpowiedni docisk |
|
Data: 2016-09-16 10:20:15 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57dad7ef$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-09-15 o 17:59, quent pisze: vide kształt kropli wody, ryby ect. Naddzwiekowy. Inna aerodynamika. A myśliwiec? A to akurat roznie bywa, ale ogolnie - "ostre z tylu" obowiazuje. Rakieta? Ta niestety z tylu musi dysze. Poza tym czesto inne czynniki dochodza - np lata poza atmosfera. J. |
|
Data: 2016-09-15 21:44:12 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Thu, 15 Sep 2016 17:59:32 +0200, w <nregh0$2q8$1@dont-email.me>, quent
<xx@xx.com> napisał(-a): Profil aerodynamiczny podpowiada, że powinny być zamontowane odwrtonie - vide kształt kropli wody, ryby ect. Jak przymocujesz taki bagażnik bezpośrednio do ramy auta, to możesz spróbować. |
|
Data: 2016-09-16 10:15:50 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nredtj$oua$1@dont-email.me...
A wracając do tematu - chciałbyś aby samochody wyglądały tak jak ten z linku? Zobaczysz - jeszcze ropa podrozeje i tak beda wygladaly :-) Ale masz tam tez podane - citroen CX - 0.36, Focus 0.32, Tesla 0.25, powyzszy - 0.186. Niby moze lepiej, ale najpierw by trzeba krawezniki zlikwidowac i dziury w drodze zalepic :-) Wychodzi na to, ze auto moze wygladac miec opor ~20% wiekszy. Opor powietrza - bo patrzac po spalaniu, to inne opory tez sa duze, wrecz dominujace. Jak sie obnizy predkosc na autostradach i troche dopracuje aerodynamike, to przestanie nam zalezec na dalszym dopracowywaniu. P.S. A ta paskuda ... jakby tego bylo wiecej, to bys przywykl :-) J. |
|
Data: 2016-09-16 10:28:56 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 16.09.2016 10:15, J.F. wrote:
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup I tu właśnie dobrze to widać. Auto jest zbliżone kształtem do profilu aerodynamicznego - tępe z przodu ostre z tyłu a bagażnik dachowy wygląda na odwrót ;-) -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-16 08:05:46 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-15 o 16:47, quent75@gmail.com pisze:
Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód, a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2016-09-16 08:38:47 | |
Autor: quent | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 16.09.2016 08:05, Mirek Ptak wrote:
W dniu 2016-09-15 o 16:47, quent75@gmail.com pisze: Całkiem możliwe, że tak właśnie jest. Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z kątem natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby siła nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-18 16:28:32 | |
Autor: Axel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nrg41i$fcp$1@dont-email.me...
Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód, Całkiem możliwe, że tak właśnie jest. Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego bagażnika do samochodu. Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z kątem natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby siła nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół. Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży opór (hint - powierzchnia czołowa) -- Axel |
|
Data: 2016-09-18 22:54:26 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Sun, 18 Sep 2016 16:28:32 +0200, w <nrm8ag$onk$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
<nie.dla@spa.mu> napisał(-a): > Całkiem możliwe, że tak właśnie jest. Byłem ciekawy kto w końcu się zorientuje :) |
|
Data: 2016-09-19 10:43:42 | |
Autor: quent | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje? Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z sześcianem prędkości skierowanego w bok? A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową? Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych wektorów znosić co byłoby korzystne. Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych zakresów prędkości. Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza, zwłaszcza przy sporych prędkościach? Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej skierowanej ku górze? Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży Ja chcę ustawić box odwrotnie! Właśnie dla minimalnizowania oporu aerodynamicznego. Czytaj uważnie proszę. To było już w pierwotnym poście. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 01:51:32 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
-- Ja chcę ustawić box odwrotnie!
no to ustaw i daj znac jak poszlo P. |
|
Data: 2016-09-19 11:00:28 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 19.09.2016 10:51, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
-- Ja chcę ustawić box odwrotnie! Ale co poszło? Trwa tu dyskusja, w której przemek.jedrzejczak@gmail.com także może mieć swój udział. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 12:44:59 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Mon, 19 Sep 2016 10:43:42 +0200, w <nro8fo$u0o$1@dont-email.me>, quent
<xx@xx.com> napisał(-a): > Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży No to ustaw, jedź na lotnisko i daj znać jak poszło. Możesz sprawdzić wskaźnikiem spalania w aucie. A potem CV do zespołu F1 i rządzisz w motosporcie :) |
|
Data: 2016-09-21 13:37:32 | |
Autor: AL | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-19 10:43, quent wrote:
On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:box ma być po pierwsze neutralny dla auta (dla jego zachowania, prowadzenia, etc) - ma być ani przygniatający ani tym bardziej odrywający auto od drogi. Zauważ, że dach-belki, sam bagażnik ma również swoją nośność dopuszczalną (dlatego też w większości boksów masz również podaną dop. prędkość - wynikającą z samej konstrukcji boxu) To nie ma być spojler. Dodatkowo masz różne opory powietrza wynikające z faktu, że od góry nad boxem masz przestrzeń swobodną a od doły bagażnika szczelinę z dachem - stąd też różne opływy powietrza (ciśnienia). I dodatkowo - montujesz bagażnik nie po to aby zwiększyć zmniejszyć opory powietrza - a ze względów użytkowych i to jest rónież ważny czynnik dlaczego np. spód bagażnika jest płaski. Jak chcesz robić dywagacje - to powinieneś zmienić tytuł tej dyskusji na 'spojler' zamiast 'bagażnik dachowy' |
|
Data: 2016-09-17 21:05:17 | |
Autor: Przyjazny | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-16 06:05, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:
W dniu 2016-09-15 o 16:47, quent75@gmail.com pisze: Jak najbardzie niekoniecznie. Nie powinien dobrze działać bagażnik który ściśle przylega do dachu (w praktyce: dziura zasłonięta jakimś deflektorem)? |
|
Data: 2016-09-16 09:59:02 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik quent napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b25f2ff4-3510-4d17-a68e-3afc27a355b1@googlegroups.com...
Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu. Na wioslach w slizgu nie plyniesz, wieksze statki w slizgu nie plyna, stare zaglowce w slizgu nie plywaja. Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje teoria. Podejrzewam, ze ma, przynajmniej te drozsze. Tylko jest to nieco inny ksztalt aerodynamiczny. A zobacz na samochody - wiele ma z tylu taki maly spojlerek. Tak jakby robiacy tyl bardziej "prostokatny" Tylko element ozdobny ? J. |
|
Data: 2016-09-15 20:00:53 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki.Ale przy tych 160 pali z 15... |
|
Data: 2016-09-16 10:39:11 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA684DC24A96CDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki. Duze auto, to i pali. Ale sam fakt, ze potrafi pojechac 160, podczac gdy osobowy z takim silnikiem np 180, o czyms swiadczy. J. |
|
Data: 2016-09-16 16:00:42 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Byc moze.Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki. Ale o czym? |
|
Data: 2016-09-16 19:08:12 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA685B17E3344Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki. O tym, ze opory nie sa duzo wieksze. Co prawda moc potrzebna do pokonania oporu aerodynamicznego zalezy od predkosci do 3 potegi, i taka drobna roznica sie potraja, ale biorac pod uwage wieksza powierzchnie czolowa takiego dostawczaka, wieksza mase ... to mi wychodzi, ze wspolczynnik Cx ma podobny. P.S. Ciekawa tabelka https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient Wychodzi na to, ze przecietne wspolczesne auto, ma calkiem niezly wspolczynnik, ponizej 0.3, i jest znacznie lepsze od 2CV, garbusa oryginalnego, czy new Beetle. I od Lamborghini Countach czy Ferrari F50. No, niespodzianka ... widac to tylko ladnie wyglada :-) O, jest i VW Vanagon - taki "dostawczak", 0.44 Ale widac tez, ze mozna jeszcze duzo poprawic ... P.S. Od lat mnie ciekawi ... jak sie w samochodzie mierzy Cx, to mierza/licza powierzchnie czolowa dokladnie, czy tak byle jak - szerokosc*wysokosc, i jeszcze bez czy z lusterkami ... J. |
|
Data: 2016-09-16 19:00:43 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki. |
|
Data: 2016-09-17 22:01:35 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Budzik wrote:
Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-18 09:00:37 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to powierzchnia czołowa bedzie ta sama. |
|
Data: 2016-09-18 11:43:24 | |
Autor: masti | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Budzik wrote:
Użytkownik masti gone@to.hell ... a Cx będzie inny -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-18 12:00:19 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. No tak, ale dlaczego podałem przykład ducato? Bo to prawie klocek a jednak Cx bardzo niskie. Co y udowadniało teze, ze wcale nie musi być bardzo ostrego krztałtu zeby osiągnąc niskie opory powietrza. I ze wysokie spalanie przy ducato przy wyzszych predkosciach bierze sie nie z wysokiego cx a z duzej powierzchni. |
|
Data: 2016-09-18 12:17:48 | |
Autor: RadoslawF | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-18 o 11:00, Budzik pisze:
Ale opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-18 14:00:32 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
Ja zrozumiałem temat inaczej - czy ostry kształt przodu jest warunkiem koniecznym do uzyskania małego cx. Czy moze wrecz odwrotnie.Ale opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. |
|
Data: 2016-09-18 16:39:43 | |
Autor: RadoslawF | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 2016-09-18 o 16:00, Budzik pisze:
Masz świadomość że aby uzyskać małe cx trzeba mieć ostre z przodu ?Ja zrozumiałem temat inaczej - czy ostry kształt przodu jest warunkiemAle opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. Bo jak czytam co piszesz to mam wątpliwości. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-18 16:00:33 | |
Autor: Budzik | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
Masz świadomość że aby uzyskać małe cx trzeba mieć ostre z przodu ?Ja zrozumiałem temat inaczej - czy ostry kształt przodu jestAle opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny. Intuicyjnie tak się własnie wydaje. Znaczy ze tak jest i ze tak uwazam. |
|
Data: 2016-09-17 21:37:46 | |
Autor: Przyjazny | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
On 2016-09-16 17:08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wychodzi na to, ze przecietne wspolczesne auto, ma calkiem niezly wspolczynnik, ponizej 0.3, i jest znacznie lepsze od 2CV, garbusa oryginalnego, czy new Beetle. Co do 2CV to nie był projektowany ze szczególną dbałością o aero, bo nie miał jeździć szybko (Vmax = 65 km/h). |
|
Data: 2016-09-16 06:11:10 | |
Autor: ddddddddd | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu 15.09.2016 o 16:37, J.F. pisze:
ale różnicę w spalaniu widać, szczególnie jak porównamy auta z takim samym silnikiem i podobną masą, tylko większą budą (np. kangoo i thalia itp.) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2016-09-18 20:59:30 | |
Autor: Hinek | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9e639184-31c8-44f8-9732-a854745c77dc@googlegroups.com...
Odkryłeś wielki sekret! Okazuje się, że gwoździe o wiele łatwiej wbija się łbem w drewno! -- Hinek |
|
Data: 2016-09-19 10:27:11 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 18.09.2016 20:59, Hinek wrote:
Okazuje się, że gwoździe o wiele łatwiej wbija się łbem w drewno! Otóż właśnie w aerodynamice jest odwrotnie ;-) Nikt widzę nie potrafi wyjaśnić problemu postawionego w pierwotnym poście. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 03:08:24 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 10:27:13 UTC+2 użytkownik quent napisał:
On 18.09.2016 20:59, Hinek wrote:Przecież dostałeś wyjasnienie: Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie. Jest kompromisem między użytecznością i optimum pod względem dodatkowego oporu. I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu. Jak chcesz dokładne wyjasnienie to tnij profil z styropianu i zmierz siły działające. Chyba że ktoś w internecie to juz zrobił :) |
|
Data: 2016-09-19 12:28:06 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 19.09.2016 12:08, sczygiel@gmail.com wrote:
Przecież dostałeś wyjasnienie: Wyjaśnienie? Same przypuszczenia... Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak. I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu. Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 04:00:28 | |
Autor: sczygiel | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 12:28:08 UTC+2 użytkownik quent napisał:
On 19.09.2016 12:08, sczygiel@gmail.com wrote:Zobacz sobie to: http://ecomodder.com/forum/showthread.php/aerodynamic-streamlining-template-part-c-9287-64.html Tam jest jeden z obrazków. http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/aerohead2/-2.jpg Zobacz. Różnica w oporze jest nawet jak kształt jest za mało albo za bardzo podłużny. Pytanie które zadałeś jest na tyle fikusne że wyjasnienia nie ma wprost. Należy zakładać że producenci wytestowali i taki kształt im wyszedł. Jak nie wierzysz to możesz sprawdzić sam. Starczy ci kawałek styro, odkurzacz i waga elektroniczna wędkarska. Ja obstawiam że taki klinowaty kształt jest lepszy bo jest stabilny aerodynamicznie. Czyli nie ma tendencji to obrócenia się tyłem naprzód. Nawet jesli opór sprawia większy. A to akurat potrzebne bo przy prędkościach autostradowych i wietrze bocznym nie chcemy aby się relingi zerwały. Na jednym z odcinków mythbustersów testowali rakiety. To chyba odcinek z tym turkiem co mial latac na rakietach. I tam brali model rakiety, mocowali go na druciku w środku ciężkości i dmuchali na niego. Jesli ustawiał się przodem do wiatru to bylo dobrze. Jak miał tendencję do obracania się lub zawracania to był zły. I tu sądzę że odpowiedź na Twoje pytanie jest właśnie taka. Ten kształt będzie starać się ustawiać czubkiem do wiatru. Mimo że moż enie być idealnie opływowy. |
|
Data: 2016-09-19 12:58:15 | |
Autor: yabba | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:nroejf$ha6$1dont-email.me...
On 19.09.2016 12:08, sczygiel@gmail.com wrote: Producenci bagażników coś tam sobie badali w czasie projektowania. https://www.youtube.com/watch?v=nY3Nm0uR3Io https://www.youtube.com/watch?v=hQFx2QBG8Qg I wyszło im, że taki kształt będzi enajlepszy. I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu. Dlaczego nie jest dobrą analogią? Też służy do przewożenia "ładunków" w ograniczonej przestrzeni. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-19 13:15:54 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 19.09.2016 12:58, yabba wrote:
Dlaczego nie jest dobrą analogią? Też służy do przewożenia "ładunków" w Ale auto poza puszką ma pierdyliard rzeczy, które rzutują na jego wygląd. Od położenia silnika zaczynając na przepisach odnośnie usytuowania tablicy rejestracyjnej i lamp tylnych kończąc. Gdzieś w środku jest jeszcze wygoda dostępu do bagażnika z tyłu oraz szerokość/wygoda załadunku. Ogólny wygląd ma wpływ na wolumen sprzedaży itp itd. Nie dziwi więc, że takie auta się nie przyjeły: https://www.wired.com/wp-content/uploads/2014/09/Parked-2.jpg Za to takie jak najbardziej: https://2.bp.blogspot.com/-RKNWOgx5kzE/VrtiUw3PPxI/AAAAAAAAZ_k/xkPKndFuweU/s1600/Volvo_9601.jpg Myślę też sobie, że aerodynamika jest rozpatrywana kompletu bagażnik+auto i możliwe, że ważniejsza niż aerodynamika samego bagażnika jest jego właściwość zabużania fali powstającej za autem generującej turbulencje. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 13:33:44 | |
Autor: yabba | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:nrohd4$q9a$1dont-email.me...
On 19.09.2016 12:58, yabba wrote: A w bagażniku najważniejsza jest jego pojemność, praktyczny kształt wnętrza, łatwość dostępu i załadunku i wygląd. Bagażnik z którejś strony musi być grubszy, żeby miał praktyczny kształt wnętrza. Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik jest gruby jest z tyłu a cienki z przodu. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-19 14:34:31 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 19.09.2016 13:33, yabba wrote:
Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik jest gruby Ale uśliślijmy... Piszesz "w tunelu wyszło" - wiesz to czy tak Ci się wydaje? -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 14:48:50 | |
Autor: yabba | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości news:nrom0g$8pr$1dont-email.me...
On 19.09.2016 13:33, yabba wrote: Na podstawie posiadanej wiedzy dedukuję, że tak właśnie powstawał projekt bagażnika. Ogólna koncepcja, projekt w AutoCadzie, symulacja komputerowa, poprawki projektu, testy w tunelu, poprawki projektu, skierowanie do produkcji. Chyba, że filmy z badań bagażników Thule w tunelu aerodynamicznym powstały tylko na potrzeby reklamy. :) Jak chcesz wiedzieć na 100%, to skontaktuj się z którymś z większych producentów bagażników i zapytaj o proces projektowania. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-09-19 14:52:52 | |
Autor: quent | |
BagaĹźnik dachowy a aerodynamika | |
On 19.09.2016 14:48, yabba wrote:
Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości Nie spoko. Tak sobie tylko dyskutujemy. Jednak padają od czasu wypowiedzi, które brzmią jak pewność. Tam jeszcze mógł być taki przypadek, że przyszedł księgowy i powiedział, że macie robić ostre z przodu bo inne się słabo sprzedają ;-))) -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2016-09-19 18:35:05 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57dfde5c$0$5149$65785112@news.neostrada.pl...
Na podstawie posiadanej wiedzy dedukuję, że tak właśnie powstawał projekt bagażnika. Ogólna koncepcja, projekt w AutoCadzie, symulacja komputerowa, poprawki projektu, testy w tunelu, poprawki projektu, skierowanie do produkcji. Kto wie, kto wie. Skoro to podnosi sprzedaz, to czemu nie zrobic. Zauwaz, ze filmow reklamowych maja duzo, ale tych z tunelu aerodynamicznego to malo :-) Byl taki film o projektowaniu Lotusa Elise. O, ten https://youtu.be/TZ5lxms9xuw?t=2230 trzeba spokojnie obejrzec do ~42 minuty ... argument "moj projekt (artystyczny) jest zatwierdzony przez zarzad" tez tam pada :-) No i mowia cos o krawedzi splywu. Nawiasem mowiac - w tych 2h filmu strasznie malo o testowaniu rozwiazan mechanicznych. Wiekszosc sie sprowadza do wygladu. Zmontowali prototyp i "prowadzi sie wspaniale". Nie wiem - tego woleli nie pokazywac, czy Lotus ma duze doswiadczenie chocby z F1. A moze prochu nie wymyslali i podzespoly wzieli sprawdzone w innych samochodach. Jak chcesz wiedzieć na 100%, to skontaktuj się z którymś z większych producentów bagażników i zapytaj o proces projektowania. Jest i druga metoda http://www.thulegroup.com/en/open-positions Oferty zatrudnienia: Graphic Illustrator Simulation Engineer. Czasy takie, ze tunel byc moze juz niepotrzebny - komputery to zrobia. "You will have a key position in a cross functional project organization and will perform static-, crash- and fatigue analysis using software's like ANSYS, LS-DYNA, ANSA and Mathlab." Aerodynamika nie szukaja, ale ANSYS chyba potrafi to analizowac. J. |
|
Data: 2016-09-19 18:57:23 | |
Autor: J.F. | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57dfccc2$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
A w bagażniku najważniejsza jest jego pojemność, praktyczny kształt wnętrza, łatwość dostępu i załadunku i wygląd. Aczkolwiek ... sa i takie pomysly https://www.youtube.com/watch?v=nQfHtyMUOUo https://www.youtube.com/watch?v=tOJZWUWjZKw J. |
|
Data: 2016-10-04 09:15:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Hello Quent75,
Thursday, September 15, 2016, 2:43:21 PM, you wrote: Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? Niech podsumowaniem tego trollingu będzie to: http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2016/40/rower-aerovelo-eta-pobil-rekord-predkosci-pojazdow-napedzanych-sila-ludzkich-miesni.aspx -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-10-04 18:11:16 | |
Autor: re | |
Bagażnik dachowy a aerodynamika | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny? Niech podsumowaniem tego trollingu będzie to: http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2016/40/rower-aerovelo-eta-pobil-rekord-predkosci-pojazdow-napedzanych-sila-ludzkich-miesni.aspx -- - Powinniście też spojrzeć na http://niusy.pl/9tu |
|